Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Daion kitarat
1 2 3
Ippei
12.06.2006 04:07:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei taas!
 
Nyt tuntuu olevan Daioneita liikkeellä, kun Jelppikerhossakin yhteen kysymykseen
Daioneita koskien vastasin.
 
Itsellä nyt olisi teille muille Daioneista tietäville kysymys, että millaisenkohan
switchin sitä nyt tuohon Savageen laittaisi puolittamaan mikkejä?
Ja mitäköhän nyt olisi järkevää tehdä kun nauhat ovat aika viilattuna?
Nauhalta 11. alkaen 22. nauhaan saakka on tosin siistiä, huoliteltua jälkeä.
Mutta sitä ennen ihmettelen mitä edellinen omistaja on miettinyt?
 
Lisäksi tuo tarvitsee takapuolelle yhden ferrulen, miksikä noita nyt suomeksi nimitetään?
Kieliholkki taitaa olla sana jota haen, saa korjata jos olen väärässä.
Sellaista kuitenkin tarvitsisin, onko suosituksia?
 
Muuten kitara on ihan kivassa kunnossa. Tallassa hieman hapettumaa ja ruostumaa,
mutta ne nyt ovat helppoja kohteita. Eniten nuo nauhat, kieliholkki ja kolvailut nyt
"huolettavat."
 
Tähän jos jollakulla olisi apuja annettavana, niin olisin kiitollinen.
Jaristoteles voisi antaa vaikka vinkkejä, jos suinkaan mahdollista?
 
Ja tuohon kerho-viittaukseen vielä, niin, en minä todella sitä ottanutkaan.
Kuten joku jossain ketjussa sanoi:
"Onko hymiöiden käyttö syönyt kaiken ironian, sarkasmin ym. tajun?"
 
Ei minulla muuta tältä erää, "let's all who can enjoy the enlightement."
 
- Ippei
 
revolvair
28.07.2006 23:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laukun kahva on hieman huterasti kiinni ja laukku ulkopuolelta oli likainen, tosin se ei tumman vihreän värinsä vuoksi kovin paljon näkynyt. Mutta kun tässäkin otetaan huomioon se about 25 vuoden ikä, on kunto parempi kuin olettaa saattaa.
 
Mun Daionissa on vähän samaa vikaa. Vaikka itse kitara on tiptop, niin laukku on hieman räjähtänyt ja kahva todellakin on ihmeen heppoinen. täytynee jotenkin yrittää vahvistaa.
 
ps. muistan kyllä lukeneeni jostain netistä että daioneita valmistettiin -84 asti, en tosin mee takuuseen. itse en tiedä miltä vuodelta oma savage on, sarjanumero on mystisesti kitarasta poistettu (joka tietysti herättää vähän epäilyksiä), mutta kun kerran liikkeestä osti, niin ei tarvi sitä sen enempää ihmetellä.
 
ps2. kuvia daionista löytyy osoitteesta: www.myspace.com/revolvair ja sieltä pics.
(vaatii tosin kirjautumisen...)
 
elampen
28.07.2008 19:42:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin juuri hankkimassa Telecasteria työjuhdaksi kun muistin, että hyvänen aika, onhan minulla lankku, yli 20 vuotta sitten Soitin-Huttusesta ostettu Daion Savage. Sen nauhat ovat tosin niin kuluneet että ne täytynee uusia, mutta halvemmaksi se kuitenkin tulee kuin kohtuuhyvän Telen ostaminen.
 
Kaula on tiettävästi vaahteraa ja ruusupuuta, mutta onko body saarnea (ash)?
 
Plekusuojus oli alun perin musta mutta kitaraa kunnostellut kaveri maalasi sen valkoiseksi, ja onhan se näin tyylikkäämpi,
 
http://elampen.pp.fi/daion/daion%20savage.jpg
 
Sarjanumero on 84111. Osaako kukaan tuon perusteella sanoa mitään valmistusvuodesta? Itse veikkaisin vuotta 1982.
 
Silloin nuorena ajattelin, että onpa tyhmä kitara kun kellään muulla ei näy tällaista. Olisin varmaan halunnut Stratocasterin, mutta kaupassa ei sattunut olemaan sopivaa. Nyt ajattelen aivan toisin. Straton voi poimia kaupasta kuka vain ja milloin haluaa, mutta näitä laadukkaita Daioneja ei kasva joka oksalla.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
revolvair
01.09.2008 14:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaula on tiettävästi vaahteraa ja ruusupuuta, mutta onko body saarnea (ash)?
 

 
http://elampen.pp.fi/daion/daion%20savage.jpg
 
Sarjanumero on 84111. Osaako kukaan tuon perusteella sanoa mitään valmistusvuodesta? Itse veikkaisin vuotta 1982.
 
Silloin nuorena ajattelin, että onpa tyhmä kitara kun kellään muulla ei näy tällaista. Olisin varmaan halunnut Stratocasterin, mutta kaupassa ei sattunut olemaan sopivaa. Nyt ajattelen aivan toisin. Straton voi poimia kaupasta kuka vain ja milloin haluaa, mutta näitä laadukkaita Daioneja ei kasva joka oksalla.

 
Kyllähän tuo taitaa saarnea olla.
 
Mukava huomata että Daion Savageja yhä silloin tällöin tupsahtaa esille, ihan Suomestakin. Ei niitä tosin kovin montaa taida liikkeellä olla...
 
wasppilot
17.12.2013 17:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olisi myynnissä täysikuntoinen Savage, joten jos mielenkiintoa löytyy niin yhteyttä vain ottamaan: wasppilot@gmail.com
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «