Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pango kitarat Kiinasta ??
1 2 3 4
Mikko1978
07.05.2020 16:23:33 (muokattu 07.05.2020 16:27:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Ja brandiuskovaisuus on myös tärkeää. Kaikkihan toki uskoo että Applekin on tarkka siitä mitä Kiinassa teettää. Niinpä vain sitten vedettiin takaisinkutsu miljoonille iphone4 latureille kun alkoivat kuumenemaan niin että meinasi taloja palaa ympäri maailmaa niiden kuumenemisen kanssa. Taisi jokunen tulipalokin syttyä. Että edes sitä ei jaksettu testata että kuumeneeko ne vai ei. Ei edes sitä.
Pakko olla hyvä kun on Apple. Hieno valkoinen laatikko.
Eli uskoo kuka mihin haluaa.
Uskotaan Harley Bentoniin sitten sauraavaksi.

 
Voit olla varma, että sitä, ylikuumeneeko laturi vai ei, on kyllä testattu. Yllätyksiä silti sattuu. Kaikenlaisia korjauskampanjoita ja takaisinkutsuja tulee ihan kaikille ja kaikissa maissa valmistetuille tuotteille. Jopa Toyotalla tulee vastaavia yllätyksiä ja siellä testataan ihan kaikkea.
 
Brändin fanitus on aivan eri asia kuin se, että ymmärtää Euroopan isoimman kauppiaan oman brändin olevan jotain aivan muuta kuin Alibaban satunnaisen myyjän.
 
joku muu sikko
07.05.2020 19:40:37 (muokattu 07.05.2020 20:35:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Voit olla varma, että sitä, ylikuumeneeko laturi vai ei, on kyllä testattu. Yllätyksiä silti sattuu. Kaikenlaisia korjauskampanjoita ja takaisinkutsuja tulee ihan kaikille ja kaikissa maissa valmistetuille tuotteille. Jopa Toyotalla tulee vastaavia yllätyksiä ja siellä testataan ihan kaikkea.
 
Brändin fanitus on aivan eri asia kuin se, että ymmärtää Euroopan isoimman kauppiaan oman brändin olevan jotain aivan muuta kuin Alibaban satunnaisen myyjän.

 
Brändäämisen tarkoitus on juuri tuo että ihmiset uskoisi siihen merkkiin ja sen ympärille rakennettuun imagoon. Sinä kutsut sitä ymmärtämiseksi. Minä en usko muuhun kuin omiin kokemuksiini ja lukemaani tietoon. Nykyään luulisi jo kaikkien olevan epäileväisiä vaikkaon miten hienot logot kun kustannustehokkuus ohjaa kaikkea ja maailman hienoimmat brändit autonvalmistajista lentokonetehtaisiin kusee täyttä vauhtia omiin muroihinsa hankiimalla alihankintana paskaa laatua. Tuntuu että kohta edes rahalla ei saa laatuA
 
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Laulava Kylätohtori
07.05.2020 21:50:16 (muokattu 07.05.2020 21:53:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Brändäämisen tarkoitus on juuri tuo että ihmiset uskoisi siihen merkkiin ja sen ympärille rakennettuun imagoon. Sinä kutsut sitä ymmärtämiseksi. Minä en usko muuhun kuin omiin kokemuksiini ja lukemaani tietoon. Nykyään luulisi jo kaikkien olevan epäileväisiä vaikkaon miten hienot logot kun kustannustehokkuus ohjaa kaikkea ja maailman hienoimmat brändit autonvalmistajista lentokonetehtaisiin kusee täyttä vauhtia omiin muroihinsa hankiimalla alihankintana paskaa laatua. Tuntuu että kohta edes rahalla ei saa laatuA
 
Siltä se tosiaan tuntuu. Monet vanhat laatubränditkin ovat vieneet tuotannon Indonesiaan, laskeneet laatua ja nostaneet hintaa. Sekin on ihan tutkittu, että ihmiset haluavat ostaa mahdollisimman paljon mahdollisimman halvalla, laadusta välittämättä. Tosin, ei siinä tutkimuksia tarvita, kun seuraa ihmisten ostokäyttäytymistä ja markkinoiden tarjontaa.
 
Iphone toimii hyvin puolesta vuodesta vajaaseen vuoteen. Sitten mennää hetki ihan ok ja sitten alkaa tuon hidastamisen huomaamaan. Ärsyttävää ja helvetin härskiä, mutta eipä tunnu paljon haittaavan. Firma jäi tosiaan siitä kiinni, myönsi sen, tarjosi täysin naurettavan "sinun parhaaksesi"-selityksen ja myi hyvitykseksi faneille uusia akkuja vähän halvemmalla. Ei viddu. :D
 
Mutta mitäpä siitä, ostellaan kaikki uskomme mukaan fanittamiamme tuotteita. Niinhän se homma toimii ja sen pitääkin toimia.
 
E. Silloin ollaan tosiaan heikoilla vesillä, kun aletaan uskomaan, että "kyllä siellä varmasti sitä ja tätä". No, ei se ole lainkaan niin varmaan ja sehän on juuri laatubrändäyksen tarkoitus saada ihmisille tuollaisia mielikuvia, kuten jo tuolla mainitsitkin.
 
E2. Ja siis itsekin olen mielikuvien uhri siinä kuin muutkin, ettei tarkoitus ole ketään sormella osoitella.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Mikko1978
07.05.2020 23:06:50 (muokattu 07.05.2020 23:19:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Brändäämisen tarkoitus on juuri tuo että ihmiset uskoisi siihen merkkiin ja sen ympärille rakennettuun imagoon. Sinä kutsut sitä ymmärtämiseksi. Minä en usko muuhun kuin omiin kokemuksiini ja lukemaani tietoon. Nykyään luulisi jo kaikkien olevan epäileväisiä vaikkaon miten hienot logot kun kustannustehokkuus ohjaa kaikkea ja maailman hienoimmat brändit autonvalmistajista lentokonetehtaisiin kusee täyttä vauhtia omiin muroihinsa hankiimalla alihankintana paskaa laatua. Tuntuu että kohta edes rahalla ei saa laatuA
 
Kyllä menestyvän brändin ylläpitäminen velvoittaa tekemään myös tuotteita, jotka tyydyttävät asiakkaita. Jos HB:t olisivat kuraa, josta ei maistuisi asiakkaille, niin tänä aikana olisi aika hankala pitää brändiä haluttavana. Thomannin toimivilla palautuskäytännöillä kuraa tarjoamalla myös bisnes kusisi. Tottakai kaikkea pitää epäillä, mutta ainakin sen perusteella mitä itse olen nähnyt, HB:t vaikuttavat olevan hintaluokassaan varsin asiallisia laitteita. Melkein tilasin itsellenkin sellaisen, mutta se jäi siihen, kun oletan kaulan olevan liian ohut käteeni.
 
Ei iPhonestakaan voisi pyytää sellaista hintaa, mitä niistä pyydetään, jos tuote olisi sama kuin joku kiinankopio tai geneerinen halpispuhelin.
 
Mitä sellaista olet kokenut tai lukenut, että suosittelet satunnaista nimetöntä kiinanihmettä HB:n sijaan? Nousisitko mieluimmin tunnetun valmistajan lentokoneeseen vain alibabasta ostettuun brändittömöön lentokoneeseen?
 
Mikko1978
07.05.2020 23:18:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Siltä se tosiaan tuntuu. Monet vanhat laatubränditkin ovat vieneet tuotannon Indonesiaan, laskeneet laatua ja nostaneet hintaa. Sekin on ihan tutkittu, että ihmiset haluavat ostaa mahdollisimman paljon mahdollisimman halvalla, laadusta välittämättä. Tosin, ei siinä tutkimuksia tarvita, kun seuraa ihmisten ostokäyttäytymistä ja markkinoiden tarjontaa.
 
Iphone toimii hyvin puolesta vuodesta vajaaseen vuoteen. Sitten mennää hetki ihan ok ja sitten alkaa tuon hidastamisen huomaamaan. Ärsyttävää ja helvetin härskiä, mutta eipä tunnu paljon haittaavan. Firma jäi tosiaan siitä kiinni, myönsi sen, tarjosi täysin naurettavan "sinun parhaaksesi"-selityksen ja myi hyvitykseksi faneille uusia akkuja vähän halvemmalla. Ei viddu. :D

 
Itse olen kyllä tuosta aivan eri mieltä. Alhaisissa hintaluokissa on nykyisin oikein hyvintehtyjä soittimia. Paljon parempia kuin aloittaessani. Oma ensimmäinen kitara oli joku Epiphonen LP-erikoinen Steinbergerin kopioitallalla. Ihan hirveä laite. Jos vertaan sitä tuohon Indonesiassa tehtyyn Cortiini, niin ero on valtava.
 
Eikö tuon iPhonen hidastuksen voi kytkeä jo pois ihan vain asetuksista? Itsellä ei iLuuria ole ollut, mutta iPadejä on ollut jo pitkään, enkä ensimmäisten mallien turhan notkean johdon lisäksi vai muusta oikein valittaa. Yhdessäkään en ole havainnut merkittävää hidastumista. Nykyinen on melkein kolmevuotias.
 
McLeach
08.05.2020 00:29:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Kyllä menestyvän brändin ylläpitäminen velvoittaa tekemään myös tuotteita, jotka tyydyttävät asiakkaita. Jos HB:t olisivat kuraa, josta ei maistuisi asiakkaille, niin tänä aikana olisi aika hankala pitää brändiä haluttavana.
 
Homma HB:n kanssa on lähinnä se, että niiltä saa luotettavasti ok halpiskitaroita, joista jokaisen osan vaihtamalla voi saada hyvänkin kitaran. Yleensä vaan käy niin, että jos saa sen ajatuksen, että halpiksetkin kelpaa ja fender on vain nimi lavassa, niin siitä satasen ruoskasta alkaa löytymään vain hyviä puolia: "Itse asiassa jotenkin parempi mun ryhdille tämä 5kg paino" tai "paljon siistimpi ja raffimpi fiilis kun tätä ei oo niin väkisin viimeistelty." Pätee muuhunkin kuin kitarakauppaan.
 
Ei iPhonestakaan voisi pyytää sellaista hintaa, mitä niistä pyydetään, jos tuote olisi sama kuin joku kiinankopio tai geneerinen halpispuhelin.
 
Olipas huono vertaus. Vertaa sitä omenaa muihin laatupuhelimiin ja niiden väliseen hinta/laatusuhteeseen. Silloin huomaat Applen brändin hinnan. Ja siinähän on aika paljon ilmaa, juuri sen verran kuin merkin orjat ovat valmiita köyhtymään. Kyllä siitä puhelimesta voi pyytää myös jotain sen 200 ja 1000 euron väliltä.
 
otamatone
08.05.2020 00:46:30 (muokattu 08.05.2020 00:48:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Kyllä menestyvän brändin ylläpitäminen velvoittaa tekemään myös tuotteita, jotka tyydyttävät asiakkaita.
 
Asiakkaiden tyydyttyminen ei nykyään enää tarkoita sitä että asiakkaat välttämättä pitäisivät tuotteesta jonka ovat ostaneet. Ei tarkoittanut ennenkään, mutta kasvavassa määrin se ei tarkoita sitä nykyään. Suurin osa esimerkiksi puhelinkulutuselektroniikan ostajista on objektiivisesti katsoen henkisesti jälkeenjääneitä (eivät ymmärrä millä tavalla sen elektroniikan valmistaminen vaikuttaa planeettaan), joten jos yli puolet asiakkaista tyydyttyy ( = henkisesti jälkeenjääneet tyydyttyvät) mitä johtopäätöksiä siitä voisi edes vetää. Lähinnä käsien pystyyn nostaminen ja huokaus.
 
Laulava Kylätohtori
08.05.2020 06:18:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Itse olen kyllä tuosta aivan eri mieltä. Alhaisissa hintaluokissa on nykyisin oikein hyvintehtyjä soittimia. Paljon parempia kuin aloittaessani. Oma ensimmäinen kitara oli joku Epiphonen LP-erikoinen Steinbergerin kopioitallalla. Ihan hirveä laite. Jos vertaan sitä tuohon Indonesiassa tehtyyn Cortiini, niin ero on valtava.
 
Ei tuo ollutkaan vanha laatubrändi.
 
Eikö tuon iPhonen hidastuksen voi kytkeä jo pois ihan vain asetuksista? Itsellä ei iLuuria ole ollut, mutta iPadejä on ollut jo pitkään, enkä ensimmäisten mallien turhan notkean johdon lisäksi vai muusta oikein valittaa. Yhdessäkään en ole havainnut merkittävää hidastumista. Nykyinen on melkein kolmevuotias.
 
Ei voi. Sehän on keino myydä uusia puhelimia. Akun vaihtokaan ei auta mitään, kokeiltu on (työnantajan piikkiin, itse olisi ikinä sellaista hölmöyttä tehnyt omilla rahoilla). Enkä ole ainoa, kenellä on sama kokemus akun vaihdosta.
 
Ja en osaa sanoa, mikset sinä huomaa sitä, mutta Apple on sen itse myöntänyt ja sen johdosta yrittänyt hyvittää asiakkaitakin. Ehkä, jos ottaisit Applelasit silmiltä, niin Huomaisit sen. ;)
 
Ps. Eikä Applea osteta laadun takia, vaan mielikuvien. Se on sama, mitä se laatu on. Kannattaa tutustua brändin luomiseen. Siinä on kyse aika paljon muusta kuin laadusta.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kefiiri
08.05.2020 07:49:02 (muokattu 08.05.2020 07:55:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otamatone: Asiakkaiden tyydyttyminen ei nykyään enää tarkoita sitä että asiakkaat välttämättä pitäisivät tuotteesta jonka ovat ostaneet. Ei tarkoittanut ennenkään, mutta kasvavassa määrin se ei tarkoita sitä nykyään. Suurin osa esimerkiksi puhelinkulutuselektroniikan ostajista on objektiivisesti katsoen henkisesti jälkeenjääneitä (eivät ymmärrä millä tavalla sen elektroniikan valmistaminen vaikuttaa planeettaan), joten jos yli puolet asiakkaista tyydyttyy ( = henkisesti jälkeenjääneet tyydyttyvät) mitä johtopäätöksiä siitä voisi edes vetää. Lähinnä käsien pystyyn nostaminen ja huokaus.
 
Ovatko ihmiset nykyään tyytyväisiä kitaroihin joista eivät pidä? En tajua mitään.
 
Vai meinaatko että porukka tyytyy eettisesti arveluttaviin ratkaisuihin tuotteissa kun eivät asiallisemmasta tiedä? Miten asia puhelimien suhteen ratkaistaisiin?
 
Aloitin tämän viestin kirjoittamisen ohjatakseni keskustelua pois puhelimista takaisin soittimiin :/
 
En ole musiikin asiantuntija.
joku muu sikko
08.05.2020 08:31:17 (muokattu 08.05.2020 09:18:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ei tuo ollutkaan vanha laatubrändi.
 
Ps. Eikä Applea osteta laadun takia, vaan mielikuvien. Se on sama, mitä se laatu on. Kannattaa tutustua brändin luomiseen. Siinä on kyse aika paljon muusta kuin laadusta.

 
Applea ostetaan kyllä laadun vuoksi ja brändin vuoksi, sekä syy siihen että siitä halutaan maksaa noin älyttömästi on tietysti brändi. Se on raudan osalta tosi laadukas tuote. Jopa niin laadukas että USA:ssa hallitus on vihjannut Applelle että sen elinkaarta pitää lyhentää. Siitä kai se softan paskaaminen lähtikin.
Mutta muuten Apple on huono vertaus laadusta puhuttaessa tässä keskustelussa, koska se tarjoaa myös ihan oman konseptinsa, jota moni voi arvostaa paljonkin, eikä kilpailijat sitä tarjoa, eli täysin suljetun ympäristön. Siinä mielessä se on menestyksensä ansainnut.
Ja muutenkin: Jos kuluttaja maksaa sen mitä pyydetään ja on tuotteeseen tyytyväinen niin mitä se kelleen muulle kuuluu. Kaikki muut ovat tyytyväisiä, paitsi hän jolla ei ole Appleen varaa. Bisnes rullaa ja ulinat pois.
 
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
joku muu sikko
08.05.2020 08:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Kyllä menestyvän brändin ylläpitäminen velvoittaa tekemään myös tuotteita, jotka tyydyttävät asiakkaita. Jos HB:t olisivat kuraa, josta ei maistuisi asiakkaille, niin tänä aikana olisi aika hankala pitää brändiä haluttavana. Thomannin toimivilla palautuskäytännöillä kuraa tarjoamalla myös bisnes kusisi. Tottakai kaikkea pitää epäillä, mutta ainakin sen perusteella mitä itse olen nähnyt, HB:t vaikuttavat olevan hintaluokassaan varsin asiallisia laitteita. Melkein tilasin itsellenkin sellaisen, mutta se jäi siihen, kun oletan kaulan olevan liian ohut käteeni.
 
Ei iPhonestakaan voisi pyytää sellaista hintaa, mitä niistä pyydetään, jos tuote olisi sama kuin joku kiinankopio tai geneerinen halpispuhelin.
 
Mitä sellaista olet kokenut tai lukenut, että suosittelet satunnaista nimetöntä kiinanihmettä HB:n sijaan? Nousisitko mieluimmin tunnetun valmistajan lentokoneeseen vain alibabasta ostettuun brändittömöön lentokoneeseen?

 
On niillä monilla Alibaban tuotteillakin nimi. Ja Kiinassa ne tehdään kuten HB:kin. Thomann tässä tapauksessa on se brändi eikä HB. Minullakin on HB kiinan kitarakaappi ja olen siihen tyytyväinen. Onhan siinä V30 länsi_elementit ja kaappi riittää mun tarpeisiin.
Matkustin kyllä tunnetun lentokonevalmistaja Boeingin 737 MAX koneessa vain muutama viikko ennen kuin ne pakotettiin pois taivaalta. Nyt kun tiedetään se tapaus tarkemmin, niin ihan hyvää onnea, että kirjoittelen edelleen täällä.
Alibabasta saa ihan laadukkaitakin tuotteita, se vaan vaatii kuluttajalta enemmän perehtymistä ennen hankintaa. On tullut tilattua paljon kaikkea enkä ole pettynyt käytännössä koskaan.
Joku haluaa perehtyä ja tekee säästöjä, joku toinen ei jaksa halua viitsi. Molemmat ihan ok.
 
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Kefiiri
08.05.2020 08:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Thomann tässä tapauksessa on se brändi eikä HB.
 
Ei kai... HB on oma brändinsä poikkeuksellisen halpuuden ansiosta.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Laulava Kylätohtori
08.05.2020 09:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Applea ostetaan kyllä laadun vuoksi ja brändin vuoksi, sekä syy siihen että siitä halutaan maksaa noin älyttömästi on tietysti brändi. Se on raudan osalta tosi laadukas tuote. Jopa niin laadukas että USA:ssa hallitus on vihjannut Applelle että sen elinkaarta pitää lyhentää. Siitä kai se softan paskaaminen lähtikin.
Mutta muuten Apple on huono vertaus laadusta puhuttaessa tässä keskustelussa, koska se tarjoaa myös ihan oman konseltinsa, jota moni voi arvostaa paljonkin, eikä kilpailijat sitä tarjoa, eli täysin suljetun ympäristön. Siinä mielessä se on menestyksensä ansainnut.
Ja muutenkin: Jos kuluttaja maksaa sen mitä pyydetään ja on tuotteeseen tyytyväinen niin mitä se kelleen muulle kuuluu. Kaikki muut ovat tyytyväisiä, paitsi hän jolla ei ole Appleen varaa. Bisnes rullaa ja ulinat pois.

 
Tiedä sitten tuosta raudan kestävyydestä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, jos luuri hidastetaan ohjelmistolla käyttökelvottomaksi jo paljon ennen raudan hajoamista. Ja onko kilpailijoiden raudat sen huonompia? Enpä usko.
 
Tavallaan Apple myös pakottaa ostamaan ja käyttämään Applen tuotteita, mikä on omasta mielestäni perseestä, koska kaventaa kilpailumahdollisuuksia. Ja mitä näitä muita luureja olen käytänyt, niin kyllä iPhonen käyttö on paljon kankeampaa. Oli varmaan 2007 aikaansa edellä oleva, innovatiivinen laatutuote, mutta tuntuu, että se on tietyiltä osin jäänyt jo kilpailijoiden jalkoihinsa. Ehkä siellä on käynyt vähän nokiailmiötä.
 
Itse en ole mikään iPhone-vihaaja, vaan omien (vuosien) käyttökokemuksen perusteella olen pettynyt ja tullut tulokseen, etten itse maksaisi tuollaisista luureista tuollaisia summia, eikä se ole hypensä arvoinen. Muutan mieleni heti, kun uusi iPhone tarjoaa jotain, mitä muut puhelimet eivät tarjoa tai on muuten niitä parempi.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
08.05.2020 09:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Ei kai... HB on oma brändinsä poikkeuksellisen halpuuden ansiosta.
 
Eikös HB ole Thomannin brändi ja Thomann taas on oma brändinsä.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
joku muu sikko
08.05.2020 09:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Eikös HB ole Thomannin brändi ja Thomann taas on oma brändinsä.
 
Varmaan jotenkin noin. Molemmat Herr Thomannin brändityöryhmän tuotoksia.
 
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Kefiiri
08.05.2020 10:58:52 (muokattu 08.05.2020 11:02:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Varmaan jotenkin noin. Molemmat Herr Thomannin brändityöryhmän tuotoksia.
 
No näinhän se tietty virallisesti on, mutta puhuttaessa Harley Bentonista se aiheuttaa porukalla erilaisia mielikuvia kuin Thomann. Siis että HB on tahallaan brändätty halpikseksi.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Mikko1978
08.05.2020 13:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Homma HB:n kanssa on lähinnä se, että niiltä saa luotettavasti ok halpiskitaroita, joista jokaisen osan vaihtamalla voi saada hyvänkin kitaran. Yleensä vaan käy niin, että jos saa sen ajatuksen, että halpiksetkin kelpaa ja fender on vain nimi lavassa, niin siitä satasen ruoskasta alkaa löytymään vain hyviä puolia: "Itse asiassa jotenkin parempi mun ryhdille tämä 5kg paino" tai "paljon siistimpi ja raffimpi fiilis kun tätä ei oo niin väkisin viimeistelty." Pätee muuhunkin kuin kitarakauppaan.
 
Olipas huono vertaus. Vertaa sitä omenaa muihin laatupuhelimiin ja niiden väliseen hinta/laatusuhteeseen. Silloin huomaat Applen brändin hinnan. Ja siinähän on aika paljon ilmaa, juuri sen verran kuin merkin orjat ovat valmiita köyhtymään. Kyllä siitä puhelimesta voi pyytää myös jotain sen 200 ja 1000 euron väliltä.

 
Luin mielenkiinnosta palstan HB-ketjun pari viimeisintä sivua, enkä löytänyt yhtään tuon suuntaista kommenttia, joka oli aika yllättävää, kun homman pitäisi yleensä mennä tuohon sinun ehdottelemaan tyyliin.
 
iPhonesta mulla ei ole juurikaan kokemusta, vaan omat puhelimeni ovat olleet aina jotain muuta. iPadejä ja MacBookeja mulla sen sijaan on ollut jo useita 2008 alkaen ja aika on osoittanut niiden olevan hyvin toimivia, kestäviä ja pitkäikäisiä laitteita. En voi valittaa tai kokea maksaneeni brändistä ylihintaa. Itse asiassa samaan aikaan pari muuta läppäriä ja yksi luuri menevät ylihintaisten kategoriaan.
 
Mikko1978
08.05.2020 13:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ei tuo ollutkaan vanha laatubrändi.
 

 
Ei voi. Sehän on keino myydä uusia puhelimia. Akun vaihtokaan ei auta mitään, kokeiltu on (työnantajan piikkiin, itse olisi ikinä sellaista hölmöyttä tehnyt omilla rahoilla). Enkä ole ainoa, kenellä on sama kokemus akun vaihdosta.
 
Ja en osaa sanoa, mikset sinä huomaa sitä, mutta Apple on sen itse myöntänyt ja sen johdosta yrittänyt hyvittää asiakkaitakin. Ehkä, jos ottaisit Applelasit silmiltä, niin Huomaisit sen. ;)
 
Ps. Eikä Applea osteta laadun takia, vaan mielikuvien. Se on sama, mitä se laatu on. Kannattaa tutustua brändin luomiseen. Siinä on kyse aika paljon muusta kuin laadusta.

 
Eikös Epiphone nimenomaan ollut sotaa ennen yksi kovimmista laatubrändeistä?
 
Tai sitten tilanne on vain se, että kaikki vain pelaa edelleen nopeasti iPadissäni ja hidastus on vain hatereiden pään sisällä. Apple on myöntänyt hidastuksen iPhoneissa, mutta ymmärrettävästi iPadin paljon isomman akun kanssa tilanne on täysin toinen. Kovasti esimerkiksi tässä lähteessä väitetään, että hidastuksen voisi kytkeä pois.
https://uk.pcmag.com/how-to/92675/h … ll-if-you-need-a-new-iphone-battery
 
Minä olen ensimmäisen Applen ostanut windows-koneiden aiheuttaman 10 vuotta kestäneen vitutuksen jälkeen ja havainnut Applet paljon vähemmän vitutusta aiheuttaviksi. Se on mulle kaikkien tärkein laadun tekijöistä.
 
fox
08.05.2020 14:00:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Eikös Epiphone nimenomaan ollut sotaa ennen yksi kovimmista laatubrändeistä?
 
Pitää paikkansa, House of Stathopoulo oli mm. johtava kontrabassojen valmistaja. Epaminondas "Epi" Stathopoulo sitten pisti firmallensa nimeksi Epiphone.. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Laulava Kylätohtori
08.05.2020 14:22:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Eikös Epiphone nimenomaan ollut sotaa ennen yksi kovimmista laatubrändeistä?
 
Oliko sulla ennen sotia tehty Epiphone? Itse oletin, ettei ole, joten my bad. Sori siitä.
 
Tai sitten tilanne on vain se, että kaikki vain pelaa edelleen nopeasti iPadissäni ja hidastus on vain hatereiden pään sisällä. Apple on myöntänyt hidastuksen iPhoneissa, mutta ymmärrettävästi iPadin paljon isomman akun kanssa tilanne on täysin toinen. Kovasti esimerkiksi tässä lähteessä väitetään, että hidastuksen voisi kytkeä pois.
https://uk.pcmag.com/how-to/92675/h … ll-if-you-need-a-new-iphone-battery
 
Minä olen ensimmäisen Applen ostanut windows-koneiden aiheuttaman 10 vuotta kestäneen vitutuksen jälkeen ja havainnut Applet paljon vähemmän vitutusta aiheuttaviksi. Se on mulle kaikkien tärkein laadun tekijöistä.

 
Tai sitten hitaasti käyvä pää ei huomaa laitteiden hidastumista. ;)
 
Ei ainakaan omasta saa kytkettyä. Eikä se ole oma johtopäätökseni. Kyse ei myöskään ole akusta, koska akun vaihtaminen ei auta, vaan laite on edelleen lähes yhtä hidas. On se nyt kumma, että sä vänkäät tätäkin faktaa vastaan. Onko nyt vaan väännettävä niin kauan, että muut kyllästyy, niin voit tuntea olevasi oikeassa.
 
Sulla on sun laadun mittarit. Hienoa, jos olet löytänyt mittarejasi vastaavia tuotteita ja olet niihin tyytyväinen. Sä olet vissiin sellainen maailmojen guru, että kaikki eri mieltä olevat ovat yksiselitteisesti väärässä ja sun mielipide on absoluuttinen fakta.
 
Pipoa nyt vähän löysemmälle ja peace and love. Mä en jaksa enää turhasta vängätä.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «