Muusikoiden.net
05.03.2021

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss Waza-Air Headphones
1
Lilli
04.01.2020 08:15:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossin rynnäkkö kitaravahvistinmallinnusrintamalla jatkuu. Waza-Air-kuulokeversio on uusi malli joka esittelyvideoiden perusteella on sopiva peli ainakin kotisoitteluun.

https://www.youtube.com/watch?v=jHEdKpu2o-g
https://www.youtube.com/results?search_query=boss+waza+air+headphones

Joko joku teistä on tällaiset hankkinut? Kommentteja!

'Pitäkää varanne lehmät, sillä elämä on lyhyt.' - Gabriel Garcia Marquez
hallu
04.01.2020 09:29:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnoseleepi, tuo liiketunnistin että on ikäänkuin virtuaalitilassa olisi. Ideana houkutteleva ja olisi jokseenkin sitä mitä itse kaipailisin eli autenttista vahvistinfiilistä kuulokkeilla soitteluun.

Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
sustain65
04.01.2020 10:12:21

Kiinnostava, mutta siitä on ollut kommentteja että laitteessa olisi vielä lastentautina gyroskoopin drift-ongelma. En tiedä onko ihan varmasti niin ja jos on, niin ovatko saaneet korjattua jo.

Guitarfreak
04.01.2020 10:32:19 (muokattu 04.01.2020 10:32:41)

Sit vielä VR lasit et saa lempparibändin livetallenteen soimaan silmille :) pääsee fiilisteleen kunnolla...

Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
hallu
04.01.2020 10:47:24

Guitarfreak: Sit vielä VR lasit et saa lempparibändin livetallenteen soimaan silmille :) pääsee fiilisteleen kunnolla...

Ei kun mä haluan sen mallinnetun mesastäkin siihen vr-laseihin silmieni eteen tunnelmallisessa valaistuksessa :-) . Ja jos mulla olisi joku lempparibändi niin mä haluaisin vr lasien avulla ne tyypit mun olohuoneeseen soittelemaan mun kanssa :-D

Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Krice
04.01.2020 11:23:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Bossin rynnäkkö kitaravahvistinmallinnusrintamalla jatkuu.

Mikä rynnäkkö? Boss on aina tehnyt mallintavia, varmaan ensimmäisiä jotka alkoi tekemään niitä, ja Bossin mallintavat on olleet heikompaa luokkaa, sellaista vähän parempaa kuin Zoom ja Digitech. Itse käytän kuulokkeita liikaa, yritän vähentää käyttämällä aktiivimonttuja nauhoittamisessa jne. joten ainakaan minulla nuo ei ratkaise mitään ongelmaa. Ehkä joillekin ihan ok, jos tarvitsee vain nopeasti jotakin äänen tapaista harjoittelua varten. Tosin hinta on huvittavan korkea, toivottavasti kuulokkeiden laatu vastaa edes lähelle sitä.

paskiaispaska
04.01.2020 12:08:50

Krice: Mikä rynnäkkö? Boss on aina tehnyt mallintavia, varmaan ensimmäisiä jotka alkoi tekemään niitä, ja Bossin mallintavat on olleet heikompaa luokkaa, sellaista vähän parempaa kuin Zoom ja Digitech. Itse käytän kuulokkeita liikaa, yritän vähentää käyttämällä aktiivimonttuja nauhoittamisessa jne. joten ainakaan minulla nuo ei ratkaise mitään ongelmaa. Ehkä joillekin ihan ok, jos tarvitsee vain nopeasti jotakin äänen tapaista harjoittelua varten. Tosin hinta on huvittavan korkea, toivottavasti kuulokkeiden laatu vastaa edes lähelle sitä.

Asiantuntijan lausuntoa taas selkeesti valtavalla kokemuspohjalla. Katana olikin tunnetusti sieltä heikoimmasta päästä :P Eihän se mikään kemper ole, mutta kyllä mä sellasen ostettuani hetken mietin, että millä perustella tuo vieressä olevan 4000e mesan nupin hintaero... Ne gt mallit ei oikeen koskaan sytyttäny, mutta ilmeisesti niilläkin riitti tyytyväisiä käyttäjiä. Katanan myytyäni nyt on tullu katumapäälle ja harkitsen sellasen ostoa taas. Todella maukkaan crunchit ja säröt lähtee ja sellasena olkkarivahvarina ihan ykkönen. Tuli sellasen kanssa kerran keikkailtua pitkin suomea kemper miehen vierellä, eikä sitä eroa soundissa juuri huomannut ku yleisöstä kuvattuja videoita katteli ;) äänittelin sellasella muutamat demotki, ja ei siinäkään loppumiksauksissa juuri enää huomannu mitään paskaa mallinnusta.

Toki kaiken saa kuullostamaan paskalta ja huonolta jos ei osaa käyttää. Noisegatet isolle ja vitusti efektiä ja säröä, ni kyllä se digitaalisuus rupee kuulumaan tollasissa bossin tuotteissa, missä se prosessoriteho ei oo sieltä korkeimmasta päästä. Mutta perus soundit pienellä reverbillä ja ilman geittejä, ni todella hyvän ja luonnollisen kuulonen.

Kivijalka
04.01.2020 16:33:38

Hieno idea, jään odottamaan kilpailijoiden alle 400e maksavia kopioita.

"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Lilli
04.01.2020 16:49:06 (muokattu 04.01.2020 20:13:45)

Krice: Mikä rynnäkkö? Boss on aina tehnyt mallintavia, varmaan ensimmäisiä jotka alkoi tekemään niitä, ja Bossin mallintavat on olleet heikompaa luokkaa, sellaista vähän parempaa kuin Zoom ja Digitech. Itse käytän kuulokkeita liikaa, yritän vähentää käyttämällä aktiivimonttuja nauhoittamisessa jne. joten ainakaan minulla nuo ei ratkaise mitään ongelmaa. Ehkä joillekin ihan ok, jos tarvitsee vain nopeasti jotakin äänen tapaista harjoittelua varten. Tosin hinta on huvittavan korkea, toivottavasti kuulokkeiden laatu vastaa edes lähelle sitä.
Waza-Aireja kokeilleiden kokemuksia tällä aiheella tavoittelinkin, koska oma boss-tietämykseni mallintavien osalta rajoittuu Katanoihin. En tosiaan tiennyt, että Boss on tehnyt mallintavia aina.
Minusta Katanat ovat ominaisuuksiltaan olleet aivan riittävän hyviä, en ole kaipaillut aikaisempia DrZ-, Marshall-, Fender-,Monster-, Engl- tai H&K-putkikäyttöisiäni. - Ja jos haluat kertoa, millä laitteilla aiot omat ongelmasi ratkaista, aloita oma aihe.

'Pitäkää varanne lehmät, sillä elämä on lyhyt.' - Gabriel Garcia Marquez
Guitarfreak
04.01.2020 17:51:29

hallu: Ei kun mä haluan sen mallinnetun mesastäkin siihen vr-laseihin silmieni eteen tunnelmallisessa valaistuksessa :-) . Ja jos mulla olisi joku lempparibändi niin mä haluaisin vr lasien avulla ne tyypit mun olohuoneeseen soittelemaan mun kanssa :-D

Ei muutaku koodaamaan ;)

Ei se ny nii vaikeeta oo ku on valmiit frameworkit...

Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guitarfreak
04.01.2020 17:55:24

Lilli: Waza-Aireja kokeilleiden kokemuksia tällä aiheella tavoittelinkin, koska oma boss-rietämykseni mallintavien osalta rajoittuu Katanoihin. En tosiaan tiennyt, että Boss on tehnyt mallintavia aina.
Minusta Katanat ovat ominaisuuksiltaan olleet aivan riittävän hyviä, en ole kaipaillut aikaisempia DrZ-, Marshall-, Fender-,Monster-, Engl- tai H&K-putkikäyttöisiäni. - Ja jos haluat kertoa, millä laitteilla aiot omat ongelmasi ratkaista, aloita oma aihe.

On siellä GT-3 lähtien ollut mallinnuksia mut.. nää Katanan mallit on mun korvaan ainakin ollut kovia - ja onhan noita Blueskuutioitakin (Roland) jotkut kehunut.

Katanan soundit on luureilla paljon paremmat ku siitä kombon kajarista (100w) et...

Hieno idea tietyllä tavalla tommonen asentoon perustuva soundimallinnus. (Tehkääpä perässä btw...)

Krice
04.01.2020 18:05:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paskiaispaska: vitusti efektiä ja säröä, ni kyllä se digitaalisuus rupee kuulumaan tollasissa bossin tuotteissa, missä se prosessoriteho ei oo sieltä korkeimmasta päästä.

Tässähän tuli oikein asiantuntijan lausunto takaisin. Ensinnäkään "digitaalisuus" ei kuulu millään tavalla, se ei ole soundin ominaisuus. Esim. kun kuuntelet CD:ltä mitä tahansa musiikkia niin se on digitaalisessa muodossa. Ei vaikuta sinällään soundiin. Jos prossuteho loppuu niin yleensä mallintavasta ei kuulu mitään sen jälkeen, jotkut mallintavat kertovatkin milloin erilaisia efektejä on liikaa päällekkäin.

paskiaispaska
04.01.2020 18:25:20

Krice: Tässähän tuli oikein asiantuntijan lausunto takaisin. Ensinnäkään "digitaalisuus" ei kuulu millään tavalla, se ei ole soundin ominaisuus. Esim. kun kuuntelet CD:ltä mitä tahansa musiikkia niin se on digitaalisessa muodossa. Ei vaikuta sinällään soundiin. Jos prossuteho loppuu niin yleensä mallintavasta ei kuulu mitään sen jälkeen, jotkut mallintavat kertovatkin milloin erilaisia efektejä on liikaa päällekkäin.

Prossuteho loppuu - ei kyetä käsittelemään montaa tehoa vaativaa efektiä peräkkäin ilman että soundi menee muhjuksi tai ns digitaalisesti tuotetun kuuloiseksi. Latenssin kasvattaminen ei näissä kaupallisissa tuotteissa kun ole vaihtoehto jos prossua kuormitetaan äärirajoilla.

kimurantti1
04.01.2020 19:27:28 (muokattu 04.01.2020 19:57:15)

Krice: Ensinnäkään "digitaalisuus" ei kuulu millään tavalla, se ei ole soundin ominaisuus.

Digitaalisella äänellä on ominaisuus, jota ei analogisessa äänessä ole. Analogisen ja digitaalisen, tai ihmisen ja tietokoneen olennainen ero on, että ensimmäinen pystyy tuottamaan katkeamattoman jatkumon esim. vireessä, äänenvoimakkudessa ja ylipäätään missä vain. Koska digitaalinen informaatio on ykkösiä ja nollia, ei tietokone ymmärrä jatkumoa, vaan toimii porrastetusti. Jos äänenvoimakkuus muuttuu vaikkapa 10db verran, ihminen pystyy tekemään tuon täysin portaattomasti. Kone puolestaan ei, vaan tekee sen kulmikkaasti yksi pykälä kerrallaan ja prosessointitarkkuudesta riippuu, kuinka pieniä pykälät ovat. Pykälien lisääminen, eli portaiden pienentäminen ihmiselle huomaamattomiksi onkin ollut yksi digitaalisen tekniikan haasteita ja riippuu pitkälti prosessointitehosta - kuinka monta ykköstä ja nollaa kone pystyy tietyssä aikaikkunassa käsittelemään. Digitaalisuus siis on soundin ominaisuus.

Siitä voidaan tietenkin väitellä maailman tappiin, että mikä on ihmisen mahdollista huomata. Oon kuitenkin sitä mieltä, että vaikka mallintajat ovatkin kehittyneet, ei kaikkia äänen parametreja edelleenkään ymmärretä täysin, eikä prosessointiteho riitä häivyttämään portaiden vaikutusta äänestä täysin huomaamattomiin, varsinkin kun parametreja on lukemattomia. Portaikkuuden vuoksi digitaalinen on aina approksimaatio analogisesta, minkä vuoksi se yksipäistää ääntä ominaisuuksineen ja josta loogisesti seuraa mm. sellaista, että kaikkien digikitaristien soundit kuulostavat vähän enemmän toisiltaan kuin kaikkien analogisilla laitteilla soittavien.

"Practice cures most tone issues." -John Suhr
otamatone
04.01.2020 19:37:54

Ei prossun kuormitus eikä efektien määrä tuossa minunkaan mielestä ole merkityksellinen. Niillä digitaalisen kuuloisilla mallintimilla ei vaan alunperinkään ole kykyä tuottaa luonnollisen kuuloista soundia. Eivät ne voi mennä kuormituksesta jotenkin (analogisen tyyppisesti) tukkoon ja että sillä hetkellä alkaisivat kuulostaa digitaalisenhuonoilta. Ei niiden prossua voi siinä mielessä ylikuormittaa, ei siellä toimintaperiaatteessa ole mitään hetkellistä skaalautumista huonommaksi soundiksi. Siellä on X määrä laskentatehoa ja sen hyödyntämiseen sovitetut algoritmit soundin luomiseksi. Sillä paketilla syntyy koko ajan maksimilaatuista soundia. Prosessointitarpeen rajoittaminen ja tavaran karsiminen tapahtuu koko ketjussa jatkuvasti, resurssien asettamat rajat huomioiden. Sillä tavalla juuri estetään ettei maksimikuormituskaan voi muodostua ongelmaksi.

paskiaispaska
04.01.2020 19:49:18

otamatone: Ei prossun kuormitus eikä efektien määrä tuossa minunkaan mielestä ole merkityksellinen. Niillä digitaalisen kuuloisilla mallintimilla ei vaan alunperinkään ole kykyä tuottaa luonnollisen kuuloista soundia. Eivät ne voi mennä kuormituksesta jotenkin (analogisen tyyppisesti) tukkoon ja että sillä hetkellä alkaisivat kuulostaa digitaalisenhuonoilta. Ei niiden prossua voi siinä mielessä ylikuormittaa, ei siellä toimintaperiaatteessa ole mitään hetkellistä skaalautumista huonommaksi soundiksi. Siellä on X määrä laskentatehoa ja sen hyödyntämiseen sovitetut algoritmit soundin luomiseksi. Sillä paketilla syntyy koko ajan maksimilaatuista soundia. Prosessointitarpeen rajoittaminen ja tavaran karsiminen tapahtuu koko ketjussa jatkuvasti, resurssien asettamat rajat huomioiden. Sillä tavalla juuri estetään ettei maksimikuormituskaan voi muodostua ongelmaksi.

Ongelma voi myös olla siinä, että efektien laskenta ei toimi hirveän nopealla taajuudella tms - valitan difitaalisen sanaston vajaavaisuuttani - ja kun monta huonolaatusta digitaalista efektiä laittaa peräkkäin, alkuperäissoundi kärsii. Koska efektit on tottakai ketjutettu, ei rinnakkain. Mutta tämä on selvä havainto ja omakohtainen kokemus katanassa. Delay on hyvä, reverb on hyvä, chorus on ihan ok. Mutta laitappa kaikkia hieman päälle, niin kyllä huomaa ettei oo ihan viimesintä tekniikkaa - verrokkina vaikka analogivastaava samoilla efekteillä.

almqvist
11.07.2020 19:22:11

Aika hiljaista on tässä säikeessä, onko näitä porukalla käytössä? Mulla on ollut nämä nyt kaksi päivää käytössä ja täytyy sanoa että tykkän kovasti. Mihinkään digi vs. analogi juttuihin en ota kantaa, mutta sen sanon että jos Katanan tuottamat soundit miellyttää, pidät myös näistä. Edellinen vahvistimeni oli siis Katana 100W combo mki. Tulevan perheen lisäyksen johdosta, tuli tarve kutistaa soittokalusto mahdollisimman pieneksi. Olin jo suunnitellut ostavani jonkun pienen "lunchbox" tyylisen vahvarin, kunnes törmäsin näihin, enkä ole katunut ostostani. Jos tarvitset kotisoittoon tai muuhun ratkaisun joka on mahdollisimman pieni, hyvä soundinen, eikä häiritse muita, on nämä lähes täydellinen ratkaisu. Saa tulla kokeilemaan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti