Muusikoiden.net
23.10.2020

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras aktiivinen kaappisimulaattori ?
1
hallu
09.12.2019 09:36:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, nyt ollaan tultu siihen että olen alkanut tosissani löytää käyttöä IR:le kun olen siirtynyt säröisämpään sointimaailmaan. Joten olen pähkäyllyt yksinkertaista IR boksia jonka voisi tökätä keinokuorman perään.. tai miksipä ei mihin tahansa linjatasoiseen kitarasignaaliin.

Pikaisella googlauksella löytyi kolme kiinnostavaa hinnaltaan eli BlueGuitarin BlueBox, Two Notes Torpedo C.A.B. sekä Mooer Radar.
https://www.musamaailma.fi/mooer-ra … kbNWD1LX5ztQHnnmArM_ERoCCN8QAvD_BwE
https://www.thomann.de/fi/two_notes_torpedo_c_a_b._m_speaker_sim.htm
https://www.thomann.de/fi/bluguitar_blubox_vsc.htm

Mikäs olisi raadin kokemus ja tuomio noista? elikkäs mikä on paras? oma mieltymykseni on Mooer on selvästi halvempi kuin nuo muut (tosin kaikkien hinta näyttää olevan maltillinen ja tuo Torpedo C.A.B. on reilusti halvempi kuin ilmestyessään jolloin siitä piti pulittaa melkein viissataa), BlueBoxista tykkään sen yksinkertaisen käyttöliittymän takia. Torpedo miellyttää siksi kun se on hypetetty ja kallis vehje jonka nyt saisi halvalla. Kiitos jo etukäteen.

Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
kojones
09.12.2019 10:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kokemusta vain Radarista. Mooerin tarjoamat IR:t on huonoja, uusia sisään niin ongelma korjattu. Radarissa isona plussana hyvät EQ:t yli- ja alipäästösuotimineen, käytettävyys on sitten taas iso miinus.

Odekhamon
09.12.2019 15:49:14

Mulla on kokemusta vain torpedo cabista. Nykyään on mahdollista laittaa kaksi (erilaista) mikkiä, mikä mahdollistaa monipuolisemman soundin metsästyksen. Tossa cabm:ssä oli muistaakseni vielä joitain lisäominaisuuksiaverrattuna vanhaan CABiin.

Lisäksi Remotella on helppo (tietokoneen näytöltä) vaihdella asetuksia (niin eq:ta, mikkejä, niiden balanssia, kaikua, pääteputkia, jos siis käyttää etuvahvistimen signaalia jne.). Olenpa käyttänyt tuota suoraan aktiivisen bassonkin kanssa putkipäätemallinnuksen kanssa (mukana siis myös bassokaappeja). Toki toimii myös ilman remotea ihan ok, mutta noiden säätöjen kanssa menee vähän pidempään.

Two Notesilta löytyy vielä noiden mukana tulevien kaappien lisäksi laaja valikoima erinomaisia IR:iä. Maksavat toki jotain, mutta yhden halvan kaapin hinnalla saa todella laajan kattauksen.

Jymi
28.02.2020 13:18:45 (muokattu 28.02.2020 13:19:16)

BluGuitar:n BluBox:n omistin ja nyt Mooer Radar.

BluBoxin ongelma on pieni muovisuus soundissa varsinkin alaäänillä. Sama mallista toiseen. Uskoisin että johtuu kaappimallinnoksen lyhyydestä kun on vain 8ms. Mittasin kuin ei BluGuitar sitä ilmoita.

Mooerissa on sitten jotain yli 20ms ja siinä ei em. muovisuutta. Paremmin toimii Radan jo mukana tulevilla malleilla ja jos omia pistää sisään niin vielä paremmin.

Entropia666
28.02.2020 13:20:48 (muokattu 28.02.2020 13:21:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa chekata myös NUXin solid studio. Lähinnä liitäntöjen suhteen + se toimii perus 9V-virralla. Mulla on Mooer Radar, se on ihan jees, mutta kyllä XLR-lähtö ois poikaa.

Ja omat impulssit molempiin luonnollisesti.
Tympee Huttunen
28.02.2020 13:36:51

Strymon Iridium ja ei tarvitse kuin piuha tyrkätä kiinni. Totahan voi käyttää myös ilman vahvistinmallinnusta, pelkkänä tila+kaiutin-impulssina.

hallu
28.02.2020 18:09:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vinkeistä ja arvioista. Hylkään siis BlueBoxin tässä vaiheessa ja keskityn tsekkaamaan tuota Radaria ja Torpedo C.A.B:ia lähemmin. Niin ja tuo Iridium ei ole täysin poissuljettu mahdollisuus kun on bändin taholta ehdoteltu että pitäisi kokeilla kokonaan ilman vahvistinta monitoreihin. Mutta tässä vaiheessa en vielä Iridiumille lämpene.

Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa.......
Tympee Huttunen
28.02.2020 18:46:01

hallu: Kiitoksia vinkeistä ja arvioista. Hylkään siis BlueBoxin tässä vaiheessa ja keskityn tsekkaamaan tuota Radaria ja Torpedo C.A.B:ia lähemmin. Niin ja tuo Iridium ei ole täysin poissuljettu mahdollisuus kun on bändin taholta ehdoteltu että pitäisi kokeilla kokonaan ilman vahvistinta monitoreihin. Mutta tässä vaiheessa en vielä Iridiumille lämpene.

Mulla toi pedaali on täysin mindblown-osastoa, joskaan en impulssimaailmassa ole ennen seikkaillutkaan. Testaa ihmeessä, jos tulee vastaan. Käsittämätön laite pedaalikoossa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti