Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Teetin customin - se on vihreä
1 2 3
Haeroe
04.06.2019 11:59:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Siinä on vaan se että sun käsitys perus-telecasterista saattaa olla kovin eri kuin tekijän, kiiltävä maalipinta vs ohut satiinilakka, otelautamatsku, rungon matsku...
 
Ja saatanan komea V. IKATAlta valmistuu kovan luokan tekijöitä.

 
Kuten kirjoitin, olen saanut usealta sepältä vastauksen Presarin hintaan ilman mitään venkoilua, ja GAS:ltä sain aikoinaan perus telen hinnan kuin apteekin hyllyltä. Ei se ole niin vaikeaa. Ainahan seppä voi laittaa hinnan mukana tiedon siitä, mitä ko. perus tele tarkoittaa.
 
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Mikko1978
04.06.2019 13:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ostaja ja myyjä ovat päässeet kauppoihin ja molemmat ovat tyytyväisiä, niin hinnoittelu on ollut onnistunut, eikä siitä pitäisi kenenkään mieltänsä pahoittaa. Hinnan kysyminen nyt tuollaisen customin rakennuttamisessa on muutenkin helpoin homma. Ihmeellistä nillittämistä.
 
Jeszse
04.06.2019 13:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaapi vaan olla sitä kuuluisaa köyhien ulinaa.
 
Tinnittus
04.06.2019 13:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Mun mielestä soitinrakentajan pitää saada yrittää myydä jokainen soitinyksilö niin kalliilla kuin sen pystyy myymään.
Kyllä sen hinnan tulisi perustua johonkin ihan oikeaan arvioon, eikä "nyt isot hillot kotiin".
 
Itse en ymmärrä, miksi tällä alalla olisi missään muotoa tarvetta tai syytä piilotella hintoja?
Soitinkauppa ei ole niin nopea syklinen tai ailahteleva, että se vaatisi "kysy päivän hinta" tyylistä myyntiä.
 
Haeroe
04.06.2019 14:25:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Jos ostaja ja myyjä ovat päässeet kauppoihin ja molemmat ovat tyytyväisiä, niin hinnoittelu on ollut onnistunut, eikä siitä pitäisi kenenkään mieltänsä pahoittaa. Hinnan kysyminen nyt tuollaisen customin rakennuttamisessa on muutenkin helpoin homma. Ihmeellistä nillittämistä.
 
Myyjällä ja ostajalla ei ole mitään velvollisuutta kertoa kauppahintaa eikä sitä kai kukaan ole vaatinutkaan.
 
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Tinnittus
04.06.2019 15:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne koirat usein älähtää, johon kalikka kolahtaa.
 
antnis
04.06.2019 16:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinnittus: Kyllä sen hinnan tulisi perustua johonkin ihan oikeaan arvioon, eikä "nyt isot hillot kotiin".
 
Itse en ymmärrä, miksi tällä alalla olisi missään muotoa tarvetta tai syytä piilotella hintoja?
Soitinkauppa ei ole niin nopea syklinen tai ailahteleva, että se vaatisi "kysy päivän hinta" tyylistä myyntiä.

 
Jos hinnat olisivat jotenkin vakioituja tai niitä voitaisi helposti vertailla, tajuaisi tyhmempikin ostaja, että kitaran rakentaminen ei ole mitään salatiedettä. Tämän takia rakentajat eivät tykkää niitä pistää näytille.
 
Melodrome
04.06.2019 19:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei customkitaran tekeminen olekaan salatiedettä, mutta koska kyseessä ei ole teollinen sarjavalmisteinen tuote, niin ei mitään hintalistoja pidäkään olla.
 
Jos tehdään Telecaster-mallisia persuspekseillä ja joku tekis vain niitä, niin pitää pystyä hinnoittelemaan. Onko se sitten artesaanihommaa vai pienteollisuutta.
 
Mulle on tulossa kitara, joka muotoilusta lähtien tulee olla uniikki. Ja se muotoilu tehdään yhdessä asiakkaan ja tekijän kanssa tässä tapauksessa. Tulee kulumaan paljon häneltä tunteja vaikkapa bodyn muotoiluun.
 
Ei tällaisia voi hinnoitella etukäteen, jos visio on vasta nurkan takana.
 
delarco
04.06.2019 20:22:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se on niin, että jonkinlainen alkaen hinta on parempi löytyä, että viitsii edes ottaa yhteyttä.
Jos tähän ei kykene, niin saa mun puolesta höyläillä lastua ihan issekseen.
 
Jeszse
04.06.2019 20:43:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

delarco: Kyllä se on niin, että jonkinlainen alkaen hinta on parempi löytyä, että viitsii edes ottaa yhteyttä.
Jos tähän ei kykene, niin saa mun puolesta höyläillä lastua ihan issekseen.

 
Semmoset tyypit jotka on valmiita tilaamaan customia, tietää kyllä tarpeeks millasella tontilla siinä summassa liikutaan. Nää hinnasta ulisijat ja sitä vaativat on about aina niitä renkaanpotkijoita.
 
Haeroe
04.06.2019 21:43:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Semmoset tyypit jotka on valmiita tilaamaan customia, tietää kyllä tarpeeks millasella tontilla siinä summassa liikutaan. Nää hinnasta ulisijat ja sitä vaativat on about aina niitä renkaanpotkijoita.
 
Mulla on kolme customia suomalaisilta pajoilta (pian viisi), ja ulisen siitä, että sepän pitää pystyä antamaan joku hinta perus kitaralle lonkalta. Hinnasta en ulise. Kyse ei ole rahasta vaan uskottavuudesta. Renkaiden potkijaksi en itseäni varsinaisesti luokittele.
 
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
hevikukko
04.06.2019 21:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on hieno!! Jokainen saa mitä haluaa ja niin sen pitää olla!
 
Jos soitto ei välillä kulje se ei vaan kulje....ollaan kaikki ihmisiä!!!!!!!
delarco
04.06.2019 22:06:26 (muokattu 04.06.2019 22:20:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Semmoset tyypit jotka on valmiita tilaamaan customia, tietää kyllä tarpeeks millasella tontilla siinä summassa liikutaan. Nää hinnasta ulisijat ja sitä vaativat on about aina niitä renkaanpotkijoita.
 
Mulla on kotimainen customi.
Onko sulla?
 
Arvostan sitä, että tiedän lähdetäänkö kustomoimaan hinnasta 2K vai 4K eteenpäin.
Toki olen sen verran persaukinen, että tuolla erolla on mulle jotain merkitystä.
 
Olen ollut tällä foorumilla n. 16 vuotta, ja tässä ajassa on ehtinyt lukea aika monta typerää kommenttia, mutta kai sitä sitten pitää "ulista" ja "ottaa takki".
 
Mikko1978
04.06.2019 22:19:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haeroe: Mulla on kolme customia suomalaisilta pajoilta (pian viisi), ja ulisen siitä, että sepän pitää pystyä antamaan joku hinta perus kitaralle lonkalta. Hinnasta en ulise. Kyse ei ole rahasta vaan uskottavuudesta. Renkaiden potkijaksi en itseäni varsinaisesti luokittele.
 
Onko sulla joku syy epäillä, että tämä kyseinen seppä ei pysty sinulle antamaan hintaa?
 
delarco
04.06.2019 22:29:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä sen verran, että jos tilaan esim. Ruokankaalta kepin...
Tiedän ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa, missä numeroissa liikutaan.
Ei tarvi potkia renkaita sen suhteen, kuten pitää niiden osalta, jotka ei ilmoita mitään.
 
Mikko1978
04.06.2019 22:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

delarco: Mulla on kotimainen customi.
Onko sulla?
 
Arvostan sitä, että tiedän lähdetäänkö kustomoimaan hinnasta 2K vai 4K eteenpäin.
Toki olen sen verran persaukinen, että tuolla erolla on mulle jotain merkitystä.
 
Olen ollut tällä foorumilla n. 16 vuotta, ja tässä ajassa on ehtinyt lukea aika monta typerää kommenttia, mutta kai sitä sitten pitää "ulista" ja "ottaa takki".

 
Kai sekin, miltä tasolta itse tuote lähtee, pitäisi edes vähän vaikuttaa, jos nyt olla pelkästään hintaa ostamassa. Suomessa sen tason pajat, jotka voivat aloittaa neljästä kilosta, ovat niin harvinaisia, etttä kai nuo pitäisi jo tietää kysymättäkin.
 
delarco
04.06.2019 22:33:10 (muokattu 04.06.2019 22:36:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Kai sekin, miltä tasolta itse tuote lähtee, pitäisi edes vähän vaikuttaa, jos nyt olla pelkästään hintaa ostamassa. Suomessa sen tason pajat, jotka voivat aloittaa neljästä kilosta, ovat niin harvinaisia, etttä kai nuo pitäisi jo tietää kysymättäkin.
 
Pilkunnussimista.
Pointti oli toisaalla.
 
Mulle esim. 500 euron ero on iso raha.
Toki ei kaikille, mutta veikkaan, että tän palstan ihmisistä yli 90:lle prosentille se on merkkaava ero.
 
Haeroe
04.06.2019 22:35:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Onko sulla joku syy epäillä, että tämä kyseinen seppä ei pysty sinulle antamaan hintaa?
 
Ei ole mitään syytä epäillä eikä se ole ollut missään vaiheessa mun pointtini.
 
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
delarco
04.06.2019 22:40:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanotaan näin, että jos saan samanlaisen kitaran eri paikoista 500:n hintaerolla, niin mieluummin valitsen sen halvemman ja käytän ylijäämän viinaan, huoriin ja huumeisiin.
 
tuskiz
04.06.2019 22:51:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vain vähän ruma väri. Voisi olla rumempikin.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «