Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suuren Suuri kaiutinrupattelu
1 2 3 4
Sarko
11.12.2019 08:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaisi kokeilla jossain vaiheessa Jensen P10R-F kajaria WGS Veteran kympin sijasta 1x10" kaapissa. Onko kukaan vertaillut näitä kahta? SF Vibro Champ on ns. "ajava" vahvistin tässä tapauksessa.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
parek
11.12.2019 15:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Kiinnostaisi kokeilla jossain vaiheessa Jensen P10R-F kajaria WGS Veteran kympin sijasta 1x10" kaapissa. Onko kukaan vertaillut näitä kahta? SF Vibro Champ on ns. "ajava" vahvistin tässä tapauksessa.
 
Hyvin saman henkisiä ovat muuten, mutta alapää Jensenissä tuhdimpi. Toi asia jäi mieleen kun vaihtelin aikoinaan noita parissa combossa. Jensen oli aina se kummasta pidin enemmän.
 
Sarko
11.12.2019 17:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

o0o: Hyvin saman henkisiä ovat muuten, mutta alapää Jensenissä tuhdimpi. Toi asia jäi mieleen kun vaihtelin aikoinaan noita parissa combossa. Jensen oli aina se kummasta pidin enemmän.
 
Voi olla että testaan jossain vaiheessa. Tarkoituksena ois kerralla hyvä laittaa, jos kerran tohon kaiutinrumbaan alkaa. Veteran 10:n testailen vielä hyväksi.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Wäiski
11.12.2019 19:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Kiinnostaisi kokeilla jossain vaiheessa Jensen P10R-F kajaria WGS Veteran kympin sijasta 1x10" kaapissa. Onko kukaan vertaillut näitä kahta? SF Vibro Champ on ns. "ajava" vahvistin tässä tapauksessa.
 
Testasin oli peruschamppiin molempia. Jensen oli minustakin selvästi parempi, Veteran sen rinnalla jotenkin räikeä.
 
Guitaristi
11.12.2019 20:03:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä arvon jäsenet olette Eminencen The Wizardista? Itselläni on ollut kaksi kappaletta näitä ämyreitä Mesan Rectifier-sarjan 2x12 -kaapin mittojen mukaan itsetehdyssä kaapissa jo pitkään ja olen ollut tyytyväinen. Herkkyys näissä on vaan armoton (103,5db), joten meteliä riittää: tulpat päässäkään ei tee mieli oleilla suoraan kaapin edessä, kun tuuttaa 100w plexi-kopiolla menemään.
 
Erityisesti kiinnostaisi, jos joku osaisi verrata näitä elementtejä Greenbackeihin tai Creambackeihin (65w versio), joita niin usein Plexin kaveriksi suositellaan. Olen välillä miettinyt velhojen vaihtoa viherselkiin, mutta vielä en ole vetänyt liipaisimesta, sillä nykyisessäkään setupissa ei mitään vikaa ole.
 
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Laulava Kylätohtori
11.12.2019 20:39:38 (muokattu 11.12.2019 20:41:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitaristi: Mitä mieltä arvon jäsenet olette Eminencen The Wizardista? Itselläni on ollut kaksi kappaletta näitä ämyreitä Mesan Rectifier-sarjan 2x12 -kaapin mittojen mukaan itsetehdyssä kaapissa jo pitkään ja olen ollut tyytyväinen. Herkkyys näissä on vaan armoton (103,5db), joten meteliä riittää: tulpat päässäkään ei tee mieli oleilla suoraan kaapin edessä, kun tuuttaa 100w plexi-kopiolla menemään.
 
Erityisesti kiinnostaisi, jos joku osaisi verrata näitä elementtejä Greenbackeihin tai Creambackeihin (65w versio), joita niin usein Plexin kaveriksi suositellaan. Olen välillä miettinyt velhojen vaihtoa viherselkiin, mutta vielä en ole vetänyt liipaisimesta, sillä nykyisessäkään setupissa ei mitään vikaa ole.

 
Minkäs kopioita Wizardit olikaan? En osaa asiassa auttaa, paitsi mielestäni GB ja CB 65 w ovat aika erilaisia. Itselle Greenbackit olivat paljon enemmän mieleen, mutta nämä ovat mielipideasioita, joten itse se pitää kokeilla.
 
Mutta jos ei Greenback toimi Plexin kanssa, niin kannattaa myydä molemmat. :D
 
E. Aika HC herkkyydet. Greenbackiin, jos vaihtaa, niin tehot "tippuvat about neljäsosaan". Iso vaikutus elementeillä, kun sopivasti sattuu.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
elon arska
11.12.2019 23:17:05 (muokattu 11.12.2019 23:17:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ah, Wizard. Elementti, jossa on ihan helvetisti kaikkea. Joku voisi sanoa, että liikaakin. Itsehän sanoisin, että jos olet tyytyväinen niihin nin älä suotta lähde vaihtorumbaan, jollet tiedä mitä haet. Wizardiin päädyt takaisin kuin huomaat, että V30 on liian honkkeli, Greenback liian könkkeli, T-75 liian skuuppeli, Alnicot liian raikeli ja Jensenit liian reigelit.
 
Pidä Wizardit kaapissasi ja soita niiden kautta niin että tuntuu.
 
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
parek
12.12.2019 18:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen useamman vuoden ajan haaveillut Celestion G10 Gold kajauttimen hankkimisesta. Mielikuva siitä, että haluan tollaista kokeilla on syntynyt puhtaasti nettijuttujen perusteella. Haave tuli vihdoin toteutettua kun torilta löytyi käytetty sopivaan hintaan. Puolisen tuntia soittelin ja pakko sanoa, että on kyllä yksi huonoimmista kaiuttimista mitä olen koskaan kuullut omassa vahvarissani. Siinä on ollut pari muutakin Celestionia, pari WGS, pari Jenseniä ja pari Eminenceä. Aivan karsean nasaali soundi tossa Goldissa. Ihan kuin olisi wah jäänyt päälle, vaikken wahia edes omista.
 
Hyvä muistutus tästä, että nettijutut kaiuttimien soundien suhteen (tai oikeastaan minkä tahansa muun romun suhteen) on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Edelleen IMO parhaat kaiuttimet näissä mun käyttötarkoituksissa on noi kaikista halvimmat ja haukutuimmat, eli reissue Jensenit made in italy.
 
Juhani_t
12.12.2019 18:55:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Altistuin lukemaan erään jats-kitaristin kommentin jossa kertoi käyttävänsä kitarakomootissaan Peerlesin pientä hifisubbarielementtiä "koska se ei väritä ääntä". Eikö se ole värittämistä jos yläpää jää lähes kokonaan pois?
 
Matias.
13.12.2019 11:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

o0o: Olen useamman vuoden ajan haaveillut Celestion G10 Gold kajauttimen hankkimisesta. Mielikuva siitä, että haluan tollaista kokeilla on syntynyt puhtaasti nettijuttujen perusteella. Haave tuli vihdoin toteutettua kun torilta löytyi käytetty sopivaan hintaan. Puolisen tuntia soittelin ja pakko sanoa, että on kyllä yksi huonoimmista kaiuttimista mitä olen koskaan kuullut omassa vahvarissani. Siinä on ollut pari muutakin Celestionia, pari WGS, pari Jenseniä ja pari Eminenceä. Aivan karsean nasaali soundi tossa Goldissa. Ihan kuin olisi wah jäänyt päälle, vaikken wahia edes omista.
 
Hyvä muistutus tästä, että nettijutut kaiuttimien soundien suhteen (tai oikeastaan minkä tahansa muun romun suhteen) on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Edelleen IMO parhaat kaiuttimet näissä mun käyttötarkoituksissa on noi kaikista halvimmat ja haukutuimmat, eli reissue Jensenit made in italy.

 
Sama kokemus tästä Goldin kympistä. Ei sopinut minulle. Luin jostain että vaatii pitkän sisäänajon. Se jäi minun soittovolyymeillä kyllä tekemättä mutta Jensenin Jet Tornado 10 oli uutena ja sisäänajamattomanakin paljon parempi. Sekin kyllä liian agressiivinen minun korvaani joten meni vaihtoon sekin. Mutta meillä kaikilla on omat korvat ja omat soundimieltymykset ja joillekin edellämainitut voivat olla sopivia tai jopa liian pehmeitäkin......
 
Icy-Sun
15.12.2019 11:26:26 (muokattu 15.12.2019 11:27:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm. Kokemusta ei ole juuri tuosta elementistä, mutta eikös tuo Gold ole alnico-elementti? Yleensä alnico-kajareita saa hyvän tovin luukuttaa ennenkuin kireys lähtee pois ja näinollen käytetty onkin monesti hyvä valinta, jos elemttirumbaan lähtee. Ostitko uutena?
 
E: Tarkemmin kun luin, niin käytetystähän siellä puhuttiinkin. Minä laitoin VOXiin WGS Blackhawk alnicon ja on kyllä muikea soundi.
 
Laulava Kylätohtori
15.12.2019 13:03:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Hmm. Kokemusta ei ole juuri tuosta elementistä, mutta eikös tuo Gold ole alnico-elementti? Yleensä alnico-kajareita saa hyvän tovin luukuttaa ennenkuin kireys lähtee pois ja näinollen käytetty onkin monesti hyvä valinta, jos elemttirumbaan lähtee. Ostitko uutena?
 
E: Tarkemmin kun luin, niin käytetystähän siellä puhuttiinkin. Minä laitoin VOXiin WGS Blackhawk alnicon ja on kyllä muikea soundi.

 
Omien kokemuksien mukaan juuri näin.. Aika kauan saa alnicoita soittaa sisään ennen kuin kireys lähtee. Ja yleensäkin alnicoissa on paljon yläpäätä, joten osassa tiettyä räikeyttä säilyy sisäänsoitettunakin. Paras, mitä mulla on ollut, on Taydenin Smoothit. Toimii hyvin säröilläkin.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
harryk
15.12.2019 13:47:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos WGS tekisi jossain vaiheessa 10" version 12" alnico Black Hawk-mallistaan, se voisi olla aika kova juttu. BH on mielestäni ainoa all round alnico tällä hetkellä, joka ei mene riipiväksi säröosastolla.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Icy-Sun
15.12.2019 14:33:10 (muokattu 15.12.2019 14:33:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackhawk on kyllä hyvä. Ainakin siinä yläpää ei mielestäni missään nimessä erotu ylikorostetusti. Esim. Voxin vakio-Greenbackiin verraten yläpäätä on vähempi ja sekä säröllä että puhtaalla huomattavasti tasapainoisempi ja pehmeämpi. Oikeastaan Kiinan Greenback (Tälläkin foorumilla etenkin marsulle suositellaan) on minusta maineeseensa nähden yllättävänkin riipivä ja kirskuva elementti. Ei ole oikein minkään vahvistimen kanssa toiminut, jonka kanssa olen soittanut.
 
Sarko
15.12.2019 14:59:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Blackhawk on kyllä hyvä. Ainakin siinä yläpää ei mielestäni missään nimessä erotu ylikorostetusti. Esim. Voxin vakio-Greenbackiin verraten yläpäätä on vähempi ja sekä säröllä että puhtaalla huomattavasti tasapainoisempi ja pehmeämpi. Oikeastaan Kiinan Greenback (Tälläkin foorumilla etenkin marsulle suositellaan) on minusta maineeseensa nähden yllättävänkin riipivä ja kirskuva elementti. Ei ole oikein minkään vahvistimen kanssa toiminut, jonka kanssa olen soittanut.
 
Mun mielestä toi perus G12M Greenback on aivan hyvä kaiutin, siinä on puuta ja jöpinää perus Vox AC15C1 kanssa.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Sarko
15.12.2019 16:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki sisäänajettu Celestion Blue on ehkä se ihanin ton Voxin kanssa.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
parek
15.12.2019 19:13:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tosiaan mysteeri onko toi Gold _oikeasti_ vielä sisäänajettu. Jahka ehdin niin kytken sen mun kaiutinsisäänajomuuntajakompleksiin (pat pending) kiinni pärisemään vaikka vuorokaudeksi tai pariksi.
 
Icy-Sun
15.12.2019 20:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Mun mielestä toi perus G12M Greenback on aivan hyvä kaiutin, siinä on puuta ja jöpinää perus Vox AC15C1 kanssa.
 
Makuasioitahan nämä. Minusta aivan liian ohkainen ja kirpeä. Ei tullut ikävä Blackhawkin laiton jälkeen. Myös WGS et65 toimii AC15 kanssa. Minulla on ne kiinni 2x12 kaapissa ja muutaman kerran olen käyttänyt Voxin jatkeena. Ovat vähän tummasoundisemmat elementit, mutta keskialuetta on kuitenkin.
 
Sarko
15.12.2019 21:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Makuasioitahan nämä. Minusta aivan liian ohkainen ja kirpeä. Ei tullut ikävä Blackhawkin laiton jälkeen. Myös WGS et65 toimii AC15 kanssa. Minulla on ne kiinni 2x12 kaapissa ja muutaman kerran olen käyttänyt Voxin jatkeena. Ovat vähän tummasoundisemmat elementit, mutta keskialuetta on kuitenkin.
 
Toisen ohkainen ja kirpeä on toisen tiukka ja fokusoitunut :) Mut tosissaan sanon, et Greenback ja Vox AC15C1:n normaali kanava tuottivat yhdessä riittävää alataajuutta, tone cutilla sai vielä pahimmat kirpeydet pois. Todella käyttis yhdistelmä, mut nämä on makuasioita. Alnico Bluehan ei ole tosiaan niin tiukkasoundinen, mutta makean vanhalta maailmalta soundaava.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
steelduck
16.12.2019 13:06:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tuommoinen Fender 57 Tweed Custom Champ, jossa 8" kaiutin. Kiinnostaisi kokeilla siinä muita elementtejä. Onko jollain kokemusta 8" kaiuttimista Tweed Champin kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «