Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fractal audio FM3
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Baraka
27.12.2020 11:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Tuli myös yllätyksenä kuinka hyvin tuo Pitch-blokin Virtual Capo toimii. Vireiden muutoksissa on tottunut isoihin viiveisiin, mutta tuossa tuo ei ole niin häiritsevän iso.
 
Tämä on kyllä ollut yksi parhaista ominaisuuksista ja on ollut itsellä todella kovassa käytössä. Voi samalla floikallisella kitarallakin soitella eri vireistä ilman säätöruljanssia.
 
TTV
27.12.2020 11:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Mulle pitäis olla tulos second half of january. Kiva saada viel Axe kakkostakii pienempi keikkavehje ja kyllähän kolmosen sounditkii tietty kiinnostaa. Onks fm:ssä riittäny tehot?
 
Omissa setupeissani tehot riittää mainiosti, kuornitus noin 40-60% tasolla. Käytän pääasiassa Amp+Cab+Reverb, joiden lisäksi yksitäisiä efektejä. FM3 Editorilla kun tarkastelee Presettien kokoja, niin järjestään noi tehdaspresetit ovat 60-80% tasolla, koska blockeja on käytetty melko surutta. En ole koittanut sellaisen käytteytymistä, jos kaikki efektit olisivat aktiivisia samaan aikaan. Ainakin Editor vilkuttaa punaista varoitusta tehojen rajallisuuden takia. Pitääpäs testata jossain välissä, että miten tuo kyykkää... puhallinkaan ei ole vielä omissa soitoissani joutunut töihin :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
antikristus
04.02.2021 12:20:24 (muokattu 04.02.2021 12:24:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tullu viikon verran pelailtua FM3 kanssa ja ensiluokkaiseltahan tuo vaikuttaa.
Ensinnäkin G66 lupaili maksun jälkeen lähettää laitteen 25.1, no masiina oli perillä 26.1, perus G66 toimintaa, suklaa oli myös parempaa ku Axe2 suklaa. waitlistille liityin syyskuussa eli se oli ihan järkevän mittanen jo.
 
Axe fx 2 presettejä en jaksanu alkaa siirtämää, että pääsee samatien sukeltamaa uutee laitteesee ihan perin pohjin. Kivoja pieniä käytännön päivityksiä on kyllä paljon, a/b/c/d ja FM3-edit, scene nimeämiset ja authentic välilehti vahvarin säädöis nyt ainakii alkuun mainitakseni.
 
Väsäsin presetin missä on komppi ja kaks lead scenee kompura-phaser-drive-amp-gate-cab-enhancher-2xdelay-reverb blockit joista toisella toisella lead scenellä on päällä kaikki paitsi gate ja tehot huitelee jossaa 65% hujakoilla. a/b/c/d keventää prossun taakkaa aika paljon verrattuna vanhaa x/y:hyn ja toisen lead scenen voi vaihtaa cleaniksi jos sitä joskus keikkasetissä tarvii.
 
Soudeista en jaksa alkaa selittää koska kylhän te tiiätte. Tehdaspresetit pitäis vielä tutkia loppuun asti.
 
Axe2+mfc setin tilalle koon takia ton alunperin ostin mut onhan tossa kaikkea uutta ja hienoo näköjää pitkäks aikaa. Nyt vaa keissin hankintaan.
Ps. Kolme nappia riittää ihan helvetin hyvin, enemmän jos ois ni pitäs alkaa taas automatisoimaa midillä mikä ei ehkä kuitenkaa omilla keikkamäärillä oo kaiken sen vaivan arvosta.
E. Korjailtu vähän kirjotusasua
 
TTV
05.02.2021 10:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: suklaa oli myös parempaa ku Axe2 suklaa. waitlistille liityin syyskuussa eli se oli ihan järkevän mittanen jo.

 
Tulikos sun laitteen mukana G66 lippis? Ei ollu paha jono todellakaan.
 
On tää FM3 ollu kyllä jokaisen euron ja jonotuskuukauden väärti :-) Huomattavasti enemmän tämä on saanut soittoaikaa kuin edeltäjä AX8.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
mize7
05.02.2021 20:49:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän oli mielenkiintoista, että kaveri joka on mennyt jonoon syyskuussa sai jo laitteen. Itse olen ollut julkaisusta lähtien jonossa ja invite jäänyt tulematta. En ole toki tätä enää ostamassa, mutta mahtaisi harmittaa pian kahden vuoden odottelun jälkeen, kun muut menee jonossa ohi. :)
 
https://soundcloud.com/mediumplayer
antikristus
09.02.2021 14:31:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Tulikos sun laitteen mukana G66 lippis? Ei ollu paha jono todellakaan.
 
On tää FM3 ollu kyllä jokaisen euron ja jonotuskuukauden väärti :-) Huomattavasti enemmän tämä on saanut soittoaikaa kuin edeltäjä AX8.

 
Sain onneks t-paidan, yks oli jo ennestää mut eipä tulis mippistä käytettyy :D
 
mize7: Tämähän oli mielenkiintoista, että kaveri joka on mennyt jonoon syyskuussa sai jo laitteen. Itse olen ollut julkaisusta lähtien jonossa ja invite jäänyt tulematta. En ole toki tätä enää ostamassa, mutta mahtaisi harmittaa pian kahden vuoden odottelun jälkeen, kun muut menee jonossa ohi. :)
 
Fractalin foorumilla G66 wishlist threadilla pari jotka on joutunu jono paikkansa perää kyselemää, asia on kuitenkii saatu hoidettuu ilmeisen sukkelaan heti ku jonopaikoista joku jotaa kysyy.
 
Olenko haistavinani pienen passiivis-agressiivisen martyrisoitumisen kommentissa?
 
mize7
09.02.2021 16:44:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Sain onneks t-paidan, yks oli jo ennestää mut eipä tulis mippistä käytettyy :D
 

 
Fractalin foorumilla G66 wishlist threadilla pari jotka on joutunu jono paikkansa perää kyselemää, asia on kuitenkii saatu hoidettuu ilmeisen sukkelaan heti ku jonopaikoista joku jotaa kysyy.
 
Olenko haistavinani pienen passiivis-agressiivisen martyrisoitumisen kommentissa?

 
Hienoa, että homma sentään kysymällä toimii. :D Mä en ole tätä FM3 kuviota reiluun vuoteen juurikaan seurannut. Mielessä vain välillä käynyt, että eipä ole G66 tarjonnut vieläkään tilausmahdollisuutta.
 
https://soundcloud.com/mediumplayer
antikristus
09.02.2021 17:23:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mize7: Hienoa, että homma sentään kysymällä toimii. :D Mä en ole tätä FM3 kuviota reiluun vuoteen juurikaan seurannut. Mielessä vain välillä käynyt, että eipä ole G66 tarjonnut vieläkään tilausmahdollisuutta.
 
G66 tekee kyl hyvää duunia mut yksin kun koko Euroopan Fractal tilaukset hoitaa ni ihmehän se ois jos ei virheitä sattuis. Se sähköposti homma vaikuttaa kyl ehkä vähä hankalalta.
 
mize7
09.02.2021 19:29:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: G66 tekee kyl hyvää duunia mut yksin kun koko Euroopan Fractal tilaukset hoitaa ni ihmehän se ois jos ei virheitä sattuis. Se sähköposti homma vaikuttaa kyl ehkä vähä hankalalta.
 
G66 hoitaa hommansa hyvin (olen aikaisemmin tilannut heiltä Fractal tuotteita) ja virheitä sattuu kaikille. Tällä kertaa ei edes käynyt kuinkaan. Osui vain niin sopivasti tuo sun tilaus/toimitus kokemus silmään ja muistui mieleen, että mä en koskaan edes tilauskutsua saanut.
 
https://soundcloud.com/mediumplayer
jabbathefuk
09.02.2021 19:36:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liityin jonoon viime viikolla ja sain tänään viestin, että tuote olisi ostettavana 4-5 viikossa. Tämähän kävi vallan nopeasti.
 
BulletFace
10.02.2021 08:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabbathefuk: Liityin jonoon viime viikolla ja sain tänään viestin, että tuote olisi ostettavana 4-5 viikossa. Tämähän kävi vallan nopeasti.
 
Ai siellä on vieläkin jono? Mä luulin, että se oli jo poistettu täysin ja niitä saa suoraan hyllystä?
 
Get the best and fuck the rest.
Baraka
10.02.2021 08:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: Ai siellä on vieläkin jono? Mä luulin, että se oli jo poistettu täysin ja niitä saa suoraan hyllystä?
 
Vissiin Yhdysvalloissa on jono käyty jo läpi, mutta Euroopassa ei. Tuskin sitä enää täälläkään ihan hirveästi on.
 
Shredator
10.02.2021 09:22:06 (muokattu 10.02.2021 09:29:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painiskelen tässä FM3:n ja Neuralin Quad Cortexin välillä...Onko näin että FM3:een saa vain yhden vahvistimen per preset? Miten midiohjaus on toiminut ja onko presettien välillä pieni katkos? Onko enemmän se katkos luokkaa Axe II vai AX8?
 
E. Eli näköjään yksi vahvistin on kerralla mahdollinen, mutta pystyy laittamaan eri sceneen eri kanaville eri vahvistimen? Eli scene 1 olisi esim. clean -vahvistin 1-kanavalla, scenessä 2 säröinen vahvistin 2-kanavalla jne.?
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Baraka
10.02.2021 09:49:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Painiskelen tässä FM3:n ja Neuralin Quad Cortexin välillä...Onko näin että FM3:een saa vain yhden vahvistimen per preset? Miten midiohjaus on toiminut ja onko presettien välillä pieni katkos? Onko enemmän se katkos luokkaa Axe II vai AX8?
 
E. Eli näköjään yksi vahvistin on kerralla mahdollinen, mutta pystyy laittamaan eri sceneen eri kanaville eri vahvistimen? Eli scene 1 olisi esim. clean -vahvistin 1-kanavalla, scenessä 2 säröinen vahvistin 2-kanavalla jne.?

 
Yksi amp blokki per presetti, jossa on se neljä kanavaa. Eli käytännössä saat neljä vahvistinta yhteen presettiin, mutta vain yksi kerrallaan voi olla käytössä. En tiedä kauan tuo katkos kestää presettien välillä, koska itse teen vaihdot presetin sisällä sceneä vaihtamalla ja se ainakin on melko huomaamaton vaihto.
 
LaXu
10.02.2021 10:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Painiskelen tässä FM3:n ja Neuralin Quad Cortexin välillä...Onko näin että FM3:een saa vain yhden vahvistimen per preset? Miten midiohjaus on toiminut ja onko presettien välillä pieni katkos? Onko enemmän se katkos luokkaa Axe II vai AX8?
 
E. Eli näköjään yksi vahvistin on kerralla mahdollinen, mutta pystyy laittamaan eri sceneen eri kanaville eri vahvistimen? Eli scene 1 olisi esim. clean -vahvistin 1-kanavalla, scenessä 2 säröinen vahvistin 2-kanavalla jne.?

 
Juurikin noin eli yksi vahvistinblokki ja siinä valittavana neljä kanavaa. Quad Cortexissa vastaava rakennetaan erillisistä blokeista.Yhden vahvistinblokin mallista FM3:lla tuskin tulee ongelmaa suurimmalle osalle kitaristeista, kaksi vahvistinblokkia on harvemmin merkittävästi parempi.
 
Presetien välillä on katkos ihan kaikissa mallintavissa, sen takia niissä on tuo scene-toiminnallisuus, sillä voi presetin sisällä vaihtaa juttuja ilman katkoja.
 
Henk. koht olen team Quad Cortex ihan vain paremman käyttöliittymän ja monipuolisempien kontrollien takia. Käytin Axe-Fx Standard ja 2 jotain 9 vuotta yhteensä ja siitä 90% ajasta tuli käytettyä Axe-Editin kautta koska laitteesta editoiminen oli tuskaa. Vaikka Axe-Fx 3 ja FM3 ovat paljon parempia tällä saralla, on niissä edelleen aika vahva "insinööreiltä insinööreille" mentaliteetti käyttöliittymissä. Axe-Edit softa on tosi hyvä.
 
Loppupeleissä nämä kaikki vermeet kuulostavat hyviltä ja kyse on vaan sen itselleen sopivimman ominaisuuslistan löytämisestä. Tällä hetkellä se on mulle Helix Floor, muutaman kk päästä ehkä Quad Cortex.
 
Shredator
10.02.2021 11:50:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok kiitos vastauksista. Itseä ei tuo valikkonysväys ole Axeissa haitannut kun käytin kymmenisen vuotta TC:n G-Majoria ennen siirtymistä Axeen :) Axe 2:ssa nuo presettien välinen vaihtoväli on vielä ihan siedettävä, mutta Ax8:ssa ei. Scenesien käyttö on varmaan hyvä ratkaisu, mutta kun olen jo 20 vuotta käyttänyt vaan presettejä, niin on vaikea omaksua tällaista ajatusta :D
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
TTV
10.02.2021 12:01:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Ok kiitos vastauksista. Scenesien käyttö on varmaan hyvä ratkaisu, mutta kun olen jo 20 vuotta käyttänyt vaan presettejä, niin on vaikea omaksua tällaista ajatusta :D
 
Mulla oli tismalleen sama tausta, mutta tää FM3 avasi scenesien helppouden. Aiemmat Helix, Axet ja AX8 toki sisälsivät vastaavaa, mutta en vaan päässy irti Presettien vaihtamisesta. Nyt yks Preset pitää sisällään kaikki tarvittavat saundit niin vahvistinten kuin efektienkin osalta. Kaappi pysyy saman, mutta sen osalta tuskin generoituu käytännön ongelmaa :-)
 
Käyttöliittymä on erittäin hyvä ja helppo käyttää.
 
Kyllä mä silti sen Neuralin jossain vaiheessa hommaan kaveriksi :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
askomiko
10.02.2021 18:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En osaa käyttää axe3:aa etupaneelista oikein ollenkaan, kakkosen hallitsin suvereenisti.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
TTV
10.02.2021 22:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: En osaa käyttää axe3:aa etupaneelista oikein ollenkaan, kakkosen hallitsin suvereenisti.
 
Ohhoh, mites se nyt noin päin menee? Oma kokemus on just päinvastainen ja jopa siinä määrin, että en FM3 kanssa käytä PC-editoria oikeastaan lainkaan tuunailuun. FM3 näyttö ja painikkeet ovat toistaiseksi parasta, mitä mallintavissa on vastaan tullut :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
antikristus
12.02.2021 09:32:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Ok kiitos vastauksista. Itseä ei tuo valikkonysväys ole Axeissa haitannut kun käytin kymmenisen vuotta TC:n G-Majoria ennen siirtymistä Axeen :) Axe 2:ssa nuo presettien välinen vaihtoväli on vielä ihan siedettävä, mutta Ax8:ssa ei. Scenesien käyttö on varmaan hyvä ratkaisu, mutta kun olen jo 20 vuotta käyttänyt vaan presettejä, niin on vaikea omaksua tällaista ajatusta :D
 
Scenet on huippuja! Mul on keikkalistan joka biisille oma preset missä on omat tempot ja pienii keskinäisii eroavaisuuksii esim. gaten ja efektien säädöissä. Myös spilloverit toimii sceneissä maukkaasti.
Itekkää en oo nähny tarpeelliseks käyttää ku Fm-3 editillä vehjettä, se on vaa niin hyvä. Ekoissa reeneissä joutuu varmaa jonkuu pienen eq tweakin tekemää mut se varmaa onnistuu etupaneelistakii.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «