Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digi vs. Analog ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1034 35 36 37 38
hallu
03.03.2019 15:46:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Älä usko keskusteluja, tarkista vaikka Fractalin sivuilta :-)
 
Edit: tässä AXE III manuaalista:
"
USB provides the Axe-Fx III with a host of great features. A 16-core, 500 MHz microcontroller provides 16
channels of flawless USB audio (8 in, 8 out) allowing the Axe-Fx III to be the center of your music workstation. The
audiophile-grade signal path components and converters provide better audio performance than most dedicated
USB audio interfaces. With 8×8 channels you can record multiple tracks of processed audio and DI signals,
monitor backing tracks, audition stereo re-amps in real-time, and more. A USB audio sound source can even be
placed on the grid for processing via the dedicated USB Input block.
USB is also required to use Axe-Edit and Fractal-Bot, the companion software products for the Axe-Fx III.
"

 
Hieno homma, mulla oli siis ihan väärä luulo. Kiitos tarkennuksesta tai siis korjauksesta.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
hallu
03.03.2019 15:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Just myin vanhan Axen ja tilalle tuli Axe III
 
Kyll siinä on USB, Axe-Edit ohjelma jolla saa väsättyä tietokoneella niitä soundeja, Fractal Bot jolla hoidellaan päivityksiä jne.
 
Enempi tehoja ja mahdollisuuksia soundillisesti, isompi näyttö etc, jotain muuta muutosta.
 
Niin ja ei toi nyt tietokonetta tarvi kun sen kautta soittaa, toki se Edit ohjelma on kätevä kun soundeja väsää.
 
Onneks rahoitusta hoitui myymällä ja sitten säästöstä loput ;D

 
Mutta siis soundeja saa väsättyä ilman tietokonettakin? näin olen ymmärtänyt, vai onko tämä tieto väärä?
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
LaMotta
03.03.2019 15:47:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään Boss gt100?
Onko edistystä särösoundeisSa verrattuna Boss gt10?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
TTV
03.03.2019 16:04:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mutta siis soundeja saa väsättyä ilman tietokonettakin? näin olen ymmärtänyt, vai onko tämä tieto väärä?
 
Kyllä, saundeja ja koko laitetta voi hallinnoida ilman tietokonetta. Softapäivitykseen tarvii väkisinkin tietsikan.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
03.03.2019 16:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Kyllä, saundeja ja koko laitetta voi hallinnoida ilman tietokonetta. Softapäivitykseen tarvii väkisinkin tietsikan.
 
Jep, näin mä olin ymmärtänytkin ja se on olennainen tieto mielestäni ostopäätöstä tehdessä.... tai ainakin itselleni tuo olisi olennainen tieto.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
pappasfin
03.03.2019 18:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mutta siis soundeja saa väsättyä ilman tietokonettakin? näin olen ymmärtänyt, vai onko tämä tieto väärä?
 
Juuh, soundeja voi vääntää Axe III suoraankin
 
Ite kuitenkin tykkään vääntää ne tietsikan Axe-editillä
 
PappaSFin
BugBadWolf
03.03.2019 18:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Onko kellään Boss gt100?
Onko edistystä särösoundeisSa verrattuna Boss gt10?

 
On ja on. Lisäksi toimii kaikin puolin notkeammin.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Lwl
03.03.2019 18:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sansamp GT-2 on tullut jo pitkään vedeltyä treenit sekä keikat suoraan linjaan joten analoginen se signaalitie kai sitten on. Ei sinänsä ollut mikään tietoinen valinta (varmasti on hyviä digivehkeitäkin paljon) mutta helposti saa käyttökelpoista soundia moneen genreen vähällä säätämisellä.
 
Laulava Kylätohtori
03.03.2019 18:26:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla Katana-keskustelussa on yksi pointti, miksi itseäni ei kiinnosta digivahvarit. Tietokoneista ja perseilevistä ohjelmista saa ihan tarpeekseen ilman, että pitää niitä sotkea kitaraharrastuksiin.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
03.03.2019 18:35:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Juuh, soundeja voi vääntää Axe III suoraankin
 
Ite kuitenkin tykkään vääntää ne tietsikan Axe-editillä

 
Joo ihan varmaan tietokoneella on näppärämpää värkätä, mutta näin kalliin laitteen kohdalla tietokoneriippuvuus on seikka joka pitää huomioida laitteen odotettavissa olevan elinkaaren kannalta ja toinen juttu on käyttö olosuhteissa joissa ei tietokonetta ole tai sen käyttö olisi hankalaa. Tietokoneella säätely mahdollisuus on ihan kiva bonus, mutta jos se olisi ainoa mahdollisuus niin kyllä se meikäläiselle olisi aika nounou.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
LaMotta
03.03.2019 18:53:32 (muokattu 03.03.2019 18:54:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tietokoneista ja perseilevistä ohjelmista saa ihan tarpeekseen ilman, että pitää niitä sotkea kitaraharrastuksiin.
 
Kyllä tietsikat ja ohjelmistot toimii keskimäärin. Kunhan ei Windows kymppiä.
 
Käytin joskus bändihommissa Boss gt10iä. Sellaisessa on tietysti oma hommansa opetella sitä käyttämään mutta sen jälkeen se on tosi asiassa aika vaivaton kapistus. Ei häiriöitä eikä nappulat pyöri itsestään.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
WanhaWetäjä
03.03.2019 20:14:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tuolla Katana-keskustelussa on yksi pointti, miksi itseäni ei kiinnosta digivahvarit. Tietokoneista ja perseilevistä ohjelmista saa ihan tarpeekseen ilman, että pitää niitä sotkea kitaraharrastuksiin.
 
No mutta kun se on se Windows 10 joka tässä(kin) kusee...mulla on ollut Macceja vuodesta 2005, Line6 tuotteita vuodesta 2000, suurimmat ongelmat on kohdattu juurikin W-maailmassa 2003-2005, sen jälkeen kakaroiden "anttila-acerien" kanssa, Macit + Line6 ovat pelittäneet moitteetta, varmaan helvetinmoista tuuria ja eihän noita kukaan ns kunnon soittaja edes käytä, Macceja ja Line kutosia, hyh hyh ;-)
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
kaikkonen975
03.03.2019 20:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kemperiä tuli käytettyä pari vuotta, jotenkin oli helppoa soittaa, hyviä särösoundeja.
Sitten alkoi ahdistaa kun oli jotain 800 kpl mallinnuksia, alkoi mennä homma pelkäksi presettien vaihteluksi. Vähän niinkuin olisi telkkarissa n. 100 kanavaa. Ei hyvä.
Myin pois ja palasin takaisin putkivahvistimiin.
 
Eka yllätys, soundit kuullostivat aluksi todella repiviltä ja raaoilta. Kaikki soittovirheet huomasi helpommin. No eihän sen vahvistimen kuulukkaan virheitä poistaa.
 
Nyt kun aikaa jo kulunut niin analoginen soundi on hunajaa korville, ymmärrän kyllä myös tuon digi-vaihtoehdon, on varmasti järkevämpi ratkaisu monessa paikassa.
Ennen Kemperiiä oli Boss GT-10 ja Line6 PodHD-sarjalainen. Kyllähän toi Kemper vei porukkaa 6-0. Fractalista ei kokemusta mutta ilmeisesti Kemperin tasoa.
 
Hyvä että on vaihtoehtoja.
 
BugBadWolf
03.03.2019 21:33:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä:...Macceja ja Line kutosia, hyh hyh ;-)
 
Menihän noiden kanssa yli 20 vuotta. Ja ihan ammattikäyttöä suurin osa.
 
Kun Macit menivät Intel-romuihin, sama tekniikka maksoi vain 5 kertaa enemmän. En g4:n jälkeen enää viitsinyt hankkia Applea. Jotenkin se työkalumaisuus katosi ja tilalle tuli vain hintaa ja silmäkarkkia.
 
En ole Logic:ia parempaan äänitysohjelmaan törmännyt. Voi toki olla että se johtuu siitä että se oli ensimmäinen oikea, eikä muiden tavoille meinaa oppia.
 
Line6... Enpäs ole yhtään huonoa sellaista omistanut.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Mikko1978
04.03.2019 12:39:14 (muokattu 04.03.2019 12:40:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo ihan varmaan tietokoneella on näppärämpää värkätä, mutta näin kalliin laitteen kohdalla tietokoneriippuvuus on seikka joka pitää huomioida laitteen odotettavissa olevan elinkaaren kannalta ja toinen juttu on käyttö olosuhteissa joissa ei tietokonetta ole tai sen käyttö olisi hankalaa. Tietokoneella säätely mahdollisuus on ihan kiva bonus, mutta jos se olisi ainoa mahdollisuus niin kyllä se meikäläiselle olisi aika nounou.
 
Oma kokemukseni on kyllä sellainen, ettei tuota puolta tarvitse pelätä. Ostin Podini 20 vuotta sitten. Tietokeneet ovat tällä välin vaihtuneet moneen kertaan ja Windowsista olen siirtynyt Applen leiriin. Podin käyttäminen ja tietokoneem kautta ov vain parantunut. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että uudempi laite on syrjäyttänyt vuosikerta-Podin, joka edelleen toimisi paremmin kuin uutena.
 
pappasfin
04.03.2019 15:49:29 (muokattu 04.03.2019 15:53:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo ihan varmaan tietokoneella on näppärämpää värkätä, mutta näin kalliin laitteen kohdalla tietokoneriippuvuus on seikka joka pitää huomioida laitteen odotettavissa olevan elinkaaren kannalta ja toinen juttu on käyttö olosuhteissa joissa ei tietokonetta ole tai sen käyttö olisi hankalaa. Tietokoneella säätely mahdollisuus on ihan kiva bonus, mutta jos se olisi ainoa mahdollisuus niin kyllä se meikäläiselle olisi aika nounou.
 
Nykyään kyllä aika pitkälle toimii tuo yhdistelmä eli ei tarvi pelätä että aika tekee tepposiaan ettei voisi värkätä tietokoneella pidemmänkin ajan päästä soundeja.
 
Ja kerranhan ne soundit värkätään ja sitten niitä voi käyttää vaikka keikalla ilman tietokonetta :D
 
EDIT:
 
On mulla tuossa tuo Putkivehje Laney Studio L5 ja tupla-kajarilla oleva kaappikin, sekin on hyvä, mutta kyllä täytyy sanoa, että Axessa on niin paljon, ettei tuo putkari sen suhteen pärjää, eikä noite edes viitsi verrata, ne on eri laitteita, kummallekin on paikkansa ;D
 
PappaSFin
hallu
04.03.2019 15:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Nykyään kyllä aika pitkälle toimii tuo yhdistelmä eli ei tarvi pelätä että aika tekee tepposiaan ettei voisi värkätä tietokoneella pidemmänkin ajan päästä soundeja.
 
Ja kerranhan ne soundit värkätään ja sitten niitä voi käyttää vaikka keikalla ilman tietokonetta :D

 
En minä sitä mahdollisuutta pelkää, mutta vaadin ettei se saa olla ainoa mahdollisuus. Mutta se lienee enemmän halpojen laitteiden ongelma.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
VIPMetal
04.03.2019 15:55:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Nykyään kyllä aika pitkälle toimii tuo yhdistelmä eli ei tarvi pelätä että aika tekee tepposiaan ettei voisi värkätä tietokoneella pidemmänkin ajan päästä soundeja.
 
Ja kerranhan ne soundit värkätään ja sitten niitä voi käyttää vaikka keikalla ilman tietokonetta :D
 
EDIT:
 
On mulla tuossa tuo Putkivehje Laney Studio L5 ja tupla-kajarilla oleva kaappikin, sekin on hyvä, mutta kyllä täytyy sanoa, että Axessa on niin paljon, ettei tuo putkari sen suhteen pärjää, eikä noite edes viitsi verrata, ne on eri laitteita, kummallekin on paikkansa ;D

 
Mites tommonen Axe-Fx eka gen menis efektikäytössä? Vai kannattaako satsata heti Ultraan? Edullisesti näyttäis olevan torilla, miettiny jos hommais ihan efektikäyttöön niinku jotku tekee...
 
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
hallu
04.03.2019 16:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Oma kokemukseni on kyllä sellainen, ettei tuota puolta tarvitse pelätä. Ostin Podini 20 vuotta sitten. Tietokeneet ovat tällä välin vaihtuneet moneen kertaan ja Windowsista olen siirtynyt Applen leiriin. Podin käyttäminen ja tietokoneem kautta ov vain parantunut. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että uudempi laite on syrjäyttänyt vuosikerta-Podin, joka edelleen toimisi paremmin kuin uutena.
 
Olen minä tietokoneiden ja ties minkämoisten oheislaitteiden kanssa värkännyt pari vuosikymmentä ja sikäli minulla on jonkinlainen käsitys siitä mitä yhteensopivuus merkitsee oheislaitteen käytössä. Joissakin laitteissa tuki säilyy kiitettävästi jopa vuosia, mutta sitten on laitteita jotka lopettavat toimintansa kun käyttöjärjestelmä joku kerta päivittyy. Tai tulee uusi tietokoneversio, tai vaikkapa joku porttiteknologia muutetaan.... USB nyt varmaan säilyy koska sen versioinnissa on pidetty huolta taaksepäin yhteensopivuudesta, mutta nopeammat väylät on asia erikseen esimerkiksi nyt fw:n muuttuessa tb:ksi näyttää, ettei sekään yhteensopivuus mikään itsestäänselvyys ole.
 
Minä en varsinaisesti pelkää tietokoneita (tätäkin viestiä kirjoitan tietokoneella), mutta kun en keksi yhtäkään syytä, miksi loisin kitaravahvistimeeni minkäänlaista tietokoneriippuvuutta. Ja en tarkoita ettenkö voisi toimia tietokoneen kanssa, mutta se vain ei saa olla ainoa tapa toimia.
 
Mutta kuten totesin, niin se ongelma on ehkä vain halvoissa laitteissa. Jokatapauksessa kyllä minulle on ihan rutiinia selvittää mihin laite USB porttia tarvitsee, jos siihen sellainen on asennettu ja myös arvottaa se asia.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
pappasfin
04.03.2019 16:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Mites tommonen Axe-Fx eka gen menis efektikäytössä? Vai kannattaako satsata heti Ultraan? Edullisesti näyttäis olevan torilla, miettiny jos hommais ihan efektikäyttöön niinku jotku tekee...
 
Mikä ettei, osahan käyttää noita efektilaitteina, itellä ei ole kokemusta noista aikaisemmista Axen laitteista, plussaa kokeilin ihan mielenkiinnosta efektilaitteena ja kyllä se toimi ja luulis, että aikaisemmatkin Axe toimii, mutta sen suhteen ei ole omia kokemuksia.
 
Kaikista paras ois jos sitä pystyisit testaamaan jollain vanhemmalla Axella niin selviäisi miten soundi kuulostaa omien muiden laitteiden läpi.
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1034 35 36 37 38

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «