Muusikoiden.net
18.12.2018

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pahvilaatikko postitukseen?
1
Velokki
09.10.2018 08:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, olen lähettämässä aika kallista kitaraa ulkomaille. Kyseisellä soittimella on laadukas hardcase. Mutta mistä löytää pahvia laatikon ympärille? Olen koittanut katsoa useita verkkokauppoja jne, mutta rajoittuvat yleensä aaltopahviin ja maalauspahveihin.

Mistä olette hankkineet uutta, vahvaa laatikkopahvia kuljetukseen? Asun itse Helsingissä.

steelduck
09.10.2018 08:51:38 (muokattu 09.10.2018 08:54:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

....... ei mitään. (vastasin privalla)

Savu
09.10.2018 09:38:50

Velokki: Hei, olen lähettämässä aika kallista kitaraa ulkomaille. Kyseisellä soittimella on laadukas hardcase. Mutta mistä löytää pahvia laatikon ympärille? Olen koittanut katsoa useita verkkokauppoja jne, mutta rajoittuvat yleensä aaltopahviin ja maalauspahveihin.

Mistä olette hankkineet uutta, vahvaa laatikkopahvia kuljetukseen? Asun itse Helsingissä.

Musiikkiliikkeet. Niistä yleensä joutaa.

-Ibanez- Torilla tavataan!
basisti1971
09.10.2018 09:41:32

Moi.

Enemmän kun tuli aikoinaan kaikenlaista kauppaa tehtyä, on tullut säästeltyä kaikenlaista pahvimateriaalia vastaisuuden varalle, mutta jos itselle tulisi tuollainen tilanne eteen, kyselisin ensiksi paikallisista kivijalkamusaliikkeistä.
Jätesopimuksesta riippuen ovat joskus hyvinkin halukkaita luopumaan hankalasti säilytettävistä ja tilaavievistä pahvilaatikoista, vaikka varastointimahdollisuuksiensa puitteissa toki jotain säästävät omaan käyttöönkin.
Luopunevat pientä korvausta vastaan myös noista säästämistään, jos ei satu kysymään juuri kun on isompi erä kitaroita saapunut ja pahviroskaa on riesaksi asti.

Jos paino ei ole juuri sillä hilkulla että menee kuriirin seuraavaan kustannusluokkaan jos tukevammin pakkaa ja lisäksi rahatkin ovat tiukalla, rautakaupoista yleisesti saatavasta kovalevystä ja jesarista syntyy sen verran tukeva laatikko ettei varmasti ainakaan siitä jää instrumentin ja laukun ehjänäpysyminen kiinni.

Teettää toki peruspahvia enemmän jumppaa, etenkin jos ei omaa kovalevyn silppuamiseen tarvittavia työkaluja tai kokonaisen levyn roudaaminen on haasteellista.
Rautakaupoissa on kuitenkin sahauspalvelu joka korvausta vastaan pilkkoo levyn kuin levyn haluamasi kokoisiksi paloiksi.

T:Samuli

Metalkallo
09.10.2018 10:00:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kantsii laittaa myös sinne laukun sisälle täytettä (sanomalehteä vaikka) ettei kitara pääse pahemmin liikkumaan kun (jos) sitä heitellään rankemmin matkalla. Riippuu tietty onko laukussa väljää ollenkaan? Jos on, niin silloin täytettä.

Kuten esim. https://www.youtube.com/watch?v=L8P8DeiOF7o

Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
LaMotta
09.10.2018 13:45:57

Savu: Musiikkiliikkeet. Niistä yleensä joutaa.

Jep. Ja jos tuosta vaikka vitosen maksaa niin ei ole hinnan kirossa.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti