Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fortin Nameless Suite plugin.
1 2 3 4 5 6 7
Snapo
12.12.2018 13:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veco: Tuli myös ostettua kyseinen plugari. Soundihan on ihan huippu, mutta ärsyttääkö muita ihme korkea kihinä mitä ei saa millään pois? Noise gate:lla sen saa pois, mutta kun Gate avautuu, niin taas kihinä alkaa.
 
Miksauksen seassa ei niin haitaa, mutta yksin soitellessa meinaa ärsyttää.

 
Ota Grind pois päältä niin kihinä pitäis helpottua. Custom IR:t ja maltillinen treblen avaaminen auttaa myös.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
mize7
12.12.2018 14:22:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tämä Plugari ihan mahtava:
https://soundcloud.com/dead-queens/fortin-5
 
https://soundcloud.com/mediumplayer
BulletFace
15.12.2018 08:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos kukaan laittanut tuota Fortinin NTS Suitea tilaukseen? Itsellä kerkesi mennä ohi. Vaikuttaa kelpo peliltä. Suoraastaan jopa Naatanalliselta (pun intented)
 
Get the best and fuck the rest.
antikristus
16.12.2018 17:36:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: Olikos kukaan laittanut tuota Fortinin NTS Suitea tilaukseen? Itsellä kerkesi mennä ohi. Vaikuttaa kelpo peliltä. Suoraastaan jopa Naatanalliselta (pun intented)
 
Ite ajattelin ottaa kokeilujakson mut luulen et en hommaa enää toista satasen plugarii Axe fx:n kaveriks :D
 
Jackson-mies
BulletFace
13.01.2019 14:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Ite ajattelin ottaa kokeilujakson mut luulen et en hommaa enää toista satasen plugarii Axe fx:n kaveriks :D
 
Joo, äkkiähän tossa sataset paukkuu kun noita vaan ostelee menemään :D
 
Itsellä mennyt parisen hunttia noihin kitara plugareihin, mutta en ole pitänyt sitä kovin pahana investointina ottaen huomioon mitä ne nupit maksaa ns livenä "hieman" enemmän.
 
Get the best and fuck the rest.
mize7
13.01.2019 19:29:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy laittaa NTS Suite kokeiluun piakkoin. En liioin tiedä tuleeko sitä välttämättä ostettua, kun Nameless Suite tuli aikaisemmin hankittua ja pääasiassa kuitenkin käytössä on Fractal AX8.
 
Neural DSP:n plugarit on ehdottomasti parhautta.
 
https://soundcloud.com/mediumplayer
Mikko L
17.01.2019 01:41:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä tuoko kaikille lisäarvoa mutta tämä Fortin Nameless plugarihan on 100% Suomessa valmistettu mallintava. Tällä hetkellä siis maailman #1 mallintavaplugari tulee Suomesta. :) Neural on Helsingistä ja minä olen Oulusta. (minä olen tehnyt kaappimallinnossoundit tähän plugariin) Kyllähän tuota hehkutetaan aika paljon erinäisissä medioissa ja onhan se hehkutuksen arvoinen.
 
ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle.
BulletFace
17.01.2019 15:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko L: En tiedä tuoko kaikille lisäarvoa mutta tämä Fortin Nameless plugarihan on 100% Suomessa valmistettu mallintava. Tällä hetkellä siis maailman #1 mallintavaplugari tulee Suomesta. :) Neural on Helsingistä ja minä olen Oulusta. (minä olen tehnyt kaappimallinnossoundit tähän plugariin) Kyllähän tuota hehkutetaan aika paljon erinäisissä medioissa ja onhan se hehkutuksen arvoinen.
 
No ilmankos se potkii munille niin tehokkaasti :)
 
Get the best and fuck the rest.
Mikko L
17.01.2019 21:04:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: No ilmankos se potkii munille niin tehokkaasti :)
 
Hienoa kuulla että täälläkin tykätään. :)
 
ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle.
deeaa
26.01.2019 19:07:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Illan tässä soitellut demoversiolla, tosiaan jos haluaa hillittömän säröisen soundin niin tuossa on kyllä erittäin hyvä soundi siihen. Todella paljon kyllä tulee meteliä sitten myös joten Gate on pakko olla.
 
Itse en vaan tarvi noin säröistä soundia mihinkään. Saa ottaa sen särkijän päältä ja laskea gainit jonnekin kun orkeintaan neljään ja silti on saatanallisen säröttynyt vielä.
 
Ikävä vaan että tuosta ei saa oikein enää sit soundia irti, eli jos sellaista marshall-särörutinaa hakee niin soundi alkaa käydä aika kuivan köpöksi eikä oikein soi. Häviää ihan 1-10 vaikka Amplitubelle sitten. Mutta jos ei haluakaan mitään low gain ruttua ja orgaanisuutta vaan tiukkaa supersäröistä kanaa niin tuo on kyllä hyvä.
 
-- It's always fun until someone gets hurt...then it gets hilarious!
ÄrGee
26.01.2019 19:33:40 (muokattu 26.01.2019 19:38:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

deeaa: Illan tässä soitellut demoversiolla, tosiaan jos haluaa hillittömän säröisen soundin niin tuossa on kyllä erittäin hyvä soundi siihen. Todella paljon kyllä tulee meteliä sitten myös joten Gate on pakko olla.
 
Itse en vaan tarvi noin säröistä soundia mihinkään. Saa ottaa sen särkijän päältä ja laskea gainit jonnekin kun orkeintaan neljään ja silti on saatanallisen säröttynyt vielä.
 
Ikävä vaan että tuosta ei saa oikein enää sit soundia irti, eli jos sellaista marshall-särörutinaa hakee niin soundi alkaa käydä aika kuivan köpöksi eikä oikein soi. Häviää ihan 1-10 vaikka Amplitubelle sitten. Mutta jos ei haluakaan mitään low gain ruttua ja orgaanisuutta vaan tiukkaa supersäröistä kanaa niin tuo on kyllä hyvä.

 
Amplitube... hyi helvetti. Kokeilepa lisätä input gainia ja pistää noise gatea miedommille asetuksille. Ehkä voisi myös kokeilla äänikortin etuasteesta kuumempaa signaalia. Parhaat marsut plugarimuodossa tarjoaa tällä hetkellä muuten varmaan Mercuriall, jos ei halua tuollaista ultimaattista hot rodded konetta mitä Nameless on.
 
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
Mikko L
27.01.2019 11:49:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä tässä nyt puhutaan noin 15 vuotta eteenpäin kehityksessä olevasta ohjelmasta kuin Amplitube. Toki tämä on se "Meshuggah" plexi eli tämä kyseinen oikean elämän vahvistinkaan ei ole se paras vaihtoehto mietoihin säröihin tai puhtaisiin. Kuitenkin sain tämän kuulostamaan aika lähelle samalta kuin mun oikean elämän Marshall: https://youtu.be/UUAlNeXZ22U?t=433
 
Neuralin uudempi NTS plugari kannattaa testata sillä siinä on myös clean-kanava vaikkakin sekin on varmasti vielä parempi metallihommiin.
 
ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle.
Metal God
12.04.2019 15:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nameless, mutta uutta pukkasi https://neuraldsp.com/products/archetype-plini/
 
antikristus
12.04.2019 23:35:03 (muokattu 14.04.2019 14:54:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal God: Ei nameless, mutta uutta pukkasi https://neuraldsp.com/products/archetype-plini/
 
On aika pläjäys, lähtökohtasesti en usko että ois käyttiskamaa itelle mut mielenkiinnosta kyllä kokeilen trialin.
Namelessin uudet presetit toi kyllä hauskoja uusia tuulia, rocky mackrockface splitatuilla mikeillä on ihan mahtava clean soundi :D
 
Edit. Ton Plinin kanssa tulee varmasti tarpeeseen toi nykynen kahen viikon kokeiluaika.
 
Jackson-mies
mize7
15.04.2019 18:21:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää Plini plugari on kyllä juuri sellainen, mitä olen toivonut julkaistavan. Siinä on vihdoinkin sisään rakennettu EQ, Delay, Reverb, Kompura ja Säröspedu. Lisäksi kolme kanavaa, mistä pyöritellä saundeja.
 
Menee ehdottomasti kokeiluun, kun työkiireet hellittää ja on vapaita iltoja useampi, että ehtii testata 14vrk Trial versiota kunnolla.
 
https://soundcloud.com/mediumplayer
Attew
16.04.2019 08:54:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mize7: Tää Plini plugari on kyllä juuri sellainen, mitä olen toivonut julkaistavan. Siinä on vihdoinkin sisään rakennettu EQ, Delay, Reverb, Kompura ja Säröspedu. Lisäksi kolme kanavaa, mistä pyöritellä saundeja.
 
Menee ehdottomasti kokeiluun, kun työkiireet hellittää ja on vapaita iltoja useampi, että ehtii testata 14vrk Trial versiota kunnolla.

 
Vaikuttaisi olevan aika hyvä all-around-plugari. Tosi vähän on käyttöä plugareille, mutta varalta olisi kyllä hyvä ehkä olla tuollainen takataskussa.
 
Shredator
19.05.2019 13:01:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli itsekkin nyt otettua demo kokeiluun...
 
Onhan tämä plugariksi aivan todella hyvä. Loistava mättökomppisoundi löytyi viidessä minuutissa ja presetitkin ovat oikein toimivia. Silti...vähän yhden tempun poni. Kelpo soundia kuitenkin säröpedaalin hinnalla.
 
Myös pikkuista latenssia on, vaikka pitäisi koneeni olla todellinen tehomylly. Johtuuko tämä vain demoversiosta?
 
Pitää vielä harkita tuleeko hommattua varsinaista versiota kun saman soundin saan esim. Axe-FX:stäkin ruuvattua. Lisää testiä vaatii vielä.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Kontiak
19.05.2019 15:47:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Myös pikkuista latenssia on, vaikka pitäisi koneeni olla todellinen tehomylly. Johtuuko tämä vain demoversiosta?
 
Pitää vielä harkita tuleeko hommattua varsinaista versiota kun saman soundin saan esim. Axe-FX:stäkin ruuvattua. Lisää testiä vaatii vielä.

 
https://www.instagram.com/p/Bi7OMxynsfR/
 
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Vainottu
19.05.2019 15:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Tuli itsekkin nyt otettua demo kokeiluun...
 
Onhan tämä plugariksi aivan todella hyvä. Loistava mättökomppisoundi löytyi viidessä minuutissa ja presetitkin ovat oikein toimivia. Silti...vähän yhden tempun poni. Kelpo soundia kuitenkin säröpedaalin hinnalla.
 
Myös pikkuista latenssia on, vaikka pitäisi koneeni olla todellinen tehomylly. Johtuuko tämä vain demoversiosta?
 
Pitää vielä harkita tuleeko hommattua varsinaista versiota kun saman soundin saan esim. Axe-FX:stäkin ruuvattua. Lisää testiä vaatii vielä.

 
Voi olla latenssi myös äänikortin säädöistä kiinni. Pudottaa vain sen audio bufferin (en edes yritä suomentaa) arvoa pienemmäksi. Cubasen kautta olen tuota säädellyt sen mukaan nauhoitanko vai miksaanko. Kunhan viiveen saa sinne 5ms nurkille niin sitä ei enää huomaa.
 
Ei ainakaan mulla ollut mitään haastetta vaikka käytössä on perus muutaman satasen läppäri. :)
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
M4ss3 m/
19.05.2019 21:04:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä loistava toi Plini-plugari. Aiempien plugarien kohdalla joutui väkisin turvautumaan kilpailijoihin clean-soundien myötä, mutta tuolla kyllä lähtee kaikki. Toivottavasti Neural laittaa noi modulaatio-efektit myös noihin aiempiin kahteen plugariin niin saisi niihinkin vähän uutta ulottuvuutta.
 
ps. tykitellään
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «