Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: OX4 Kitaramikit
1 2
Metalkallo
04.07.2018 04:27:11 (muokattu 04.07.2018 04:30:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kuullut näistä tai testannut?
https://ox4pickups.co.uk/
 
Y-tube sivu: https://www.youtube.com/watch?v=eQ1210GYKWU
 
Kyseessä erittäin hyvältä kuulostavat mikit.
 
En itse ole hankkimassa, ajattelin vain tehdä näille oman ketjun koska ei löytynyt jo ennestään ja täten "sivistää" teitä, että tällaisiakin on olemassa. :)
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Decadetroll
04.07.2018 11:53:13 (muokattu 04.07.2018 11:54:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalliita ovat, kuten putiikkimikit aina. Ainahan nämä mikit hyvältä kuulostaa.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
steelduck
21.08.2018 23:54:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OX4:set ovat postissa. Ensi viikolla varmaan LesPaulissa. Tilaus ainakin meni sutjakkaasti ja kommunikointi pelasi hyvin. Mikit valmistettiin tilauksesta ja laitettiin postiin reilussa viikossa.
 
Metalkallo
22.08.2018 07:45:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: OX4:set ovat postissa. Ensi viikolla varmaan LesPaulissa. Tilaus ainakin meni sutjakkaasti ja kommunikointi pelasi hyvin. Mikit valmistettiin tilauksesta ja laitettiin postiin reilussa viikossa.
 
Otitko ihan standardi alnico 4 low output setin?
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
hallu
22.08.2018 08:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut, että täällä on muutama kaveri kun on aika aktiivisia kokeilemaan erilaisia mikrofoneja, niin tekeepä mieleni kysyä muuatta seikkaa. Nimittäin oletteko koskaan kokeillut laittaa samoja mikrofoneja kahteen tai useampaan kitaraan? jos olette, niin muuttuuko soundi? vai kuulostaako samat mikit aina samalta kitarasta riippumatta?
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
steelduck
22.08.2018 10:23:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ihan standardit low wind A4set.
 
Mulla on tällähetkellä Mule Les Paulissa ja SG:ssä ja SG on selkeästi kirkkaampi.
 
iec
22.08.2018 10:32:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Joo, ihan standardit low wind A4set.
 
Mulla on tällähetkellä Mule Les Paulissa ja SG:ssä ja SG on selkeästi kirkkaampi.

 
SG:ssä taitaa tallamikki olla aavistuksen lähempänä tallaa kuin Les Paulissa. Se ainakin tekee soundia kirkkaammaksi.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
hallu
22.08.2018 10:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Joo, ihan standardit low wind A4set.
 
Mulla on tällähetkellä Mule Les Paulissa ja SG:ssä ja SG on selkeästi kirkkaampi.

 
Eli siis SG soi kirkkaammin samalla mikillä kuin LP? tämä on oikeastaan se tieto, mitä kaipasinkin. Olen ollut siinä uskossa, että puut ja kitaran rakenne vaikuttaa sointiin ainakin jollakin tavalla, vaikka en halua aloittaa puusotaa uudelleen niin tämän uskallan ääneen todeta. En vain tiedä ihan tarkkaan millä tavalla, mutta jotenkin en pidä sattumana, että jotkut kitarat tuntuu soivan ja toiset taas eivät soi, tai soivat eri tavalla.
 
Kysyin tätä, koska minulla on yksi kitara, jonka soinnista pidän erityisesti ja mietin voisiko sen soinnin viedä toiseen kitaraan vaihtamalla vaan sen mikit siihen? (minä en ole hyvä kolvin ja sähköjohtojen kanssa joten joutuisin tuon homman teettämään kitarateknikolla, joten se ei ole minulle ihan yhtä pikkujuttu kuin teille muille). Vastauksesi valossa minun ei kannata sitä tehdä, vaan kannattaa lähteä hakemaan sitä mieleistä sointia jollakin muilla keinoilla (esimerkiksi vaihtamalla siihen jotkut muut mikit jotka paremmin tuovat sen haluamani sointimaailman siihen.... jos se sellaisenaan on siihen kitaraan löydettävissä).
 
Kiitoksia vaan oikein paljon.
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
iec
22.08.2018 10:49:13 (muokattu 22.08.2018 10:51:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on kuva josta voi vertailla mikrofonien paikkoja LP ja SG välillä: https://goo.gl/images/RffdDg
 
Ihan selkeä juttu kuvan perusteella. Lp:ssä sekä tallamikki että kaulamikki ovat kauempana tallasta => tummempi soundi kuin SG:ssä samoilla mikeillä. Ei tarvi edes alkaa keskustelemaan puiden vaikutuksesta, sillä mikrofonien sijainnilla on suurempi vaikutus.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
hallu
22.08.2018 10:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Tuossa on kuva josta voi vertailla mikrofonien paikkoja LP ja SG välillä: https://goo.gl/images/RffdDg
 
Ihan selkeä juttu kuvan perusteella. Lp:ssä sekä tallamikki että kaulamikki ovat kauempana tallasta => tummempi soundi kuin SG:ssä samoilla mikeillä. Ei tarvi edes alkaa keskustelemaan puiden vaikutuksesta, sillä mikrofonien sijainnilla on suurempi vaikutus.

 
No mikkien sijoituksen eron tiesinkin, tosin sama minkä tuosta kuvastakin näkee, niin ero on melko pieni sekä tallamikin osalta olematon. Tuosta kuvasta viivoittimella mittasin niin talla mikki on niin tarkkaa samassa kohdassa, että menee se pikkuriikkinen heitto melkein mittausvirheen piikkiin eli en usko sen vaikuttavan soundiin. Kaulamikissä eroa tosiaan on, vaikka siinäkään se ei ole suuren suuri, onpahan pieni ero kuitenkin. Kaulamikin osalta kitaroiden sointiero saattaa mennä jonkin verran mikin sijoitukseen, mutta tallamikkien vertailu pitäisi kaiken järjen mukaan olla ihan relevanttia.
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
iec
22.08.2018 11:01:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisikohan joku joka omistaa gibsonin LP:n ja SG:n mitata suoraan kitarasta nuo mikkien sijainnit? Kuvasta ei saa niin tarkasti mitattua. Loogisesti päättelemällä voisi olettaa, että nimenomaan lähellä tallaa sijainti eron vaikutus on suhteellisesti suurempi kuin lähempänä kaulaa.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
steelduck
22.08.2018 14:09:23 (muokattu 22.08.2018 14:10:45)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Voisikohan joku joka omistaa gibsonin LP:n ja SG:n mitata suoraan kitarasta nuo mikkien sijainnit? Kuvasta ei saa niin tarkasti mitattua. Loogisesti päättelemällä voisi olettaa, että nimenomaan lähellä tallaa sijainti eron vaikutus on suhteellisesti suurempi kuin lähempänä kaulaa.
 
Mun SG on just nyt treenikämpällä, joten menee ensi viikkoon, mutta minulla on Mulet juuri tallamikkinä molemmissa ja ero on minusta selkeä. Jokainen mikki on tosin yksilö, eteenkin noissa käsin kelatuissa, joten sekin varmasti vaikuttaa.
 
Tänään tuli OX4:set postissa. Katsotaan josko saisi viikonloppuun mennessä vaihdettua.
 
Bonfire
22.08.2018 19:34:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on omassa Les Paulissa kiinni tollainen OX4 PAF-klooni setti. On se toiminut ihan näppärästi. Melko kirkas sointi, joka on hyvä siinä mielessä, että sitä on aina helpompi leikata pois, kuin yrittää jostain keinotekoisesti saada lisättyä. Melko maltillinen ulostuloltaan ja toki esikuviensa mukaisesti hyvin vintage-henkinen lopputulos.
 
Tein tuon mikkisetin vaihdon yhteydessä myös ns. "50's wiring" -kytkennän ja uusin kaikki kitaran sisuskalut samalla. Toi kyseinen kytkentä on mielestäni parasta, jolla lesteriään voi hemmotella.
 
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
Metalkallo
22.08.2018 20:06:31 (muokattu 22.08.2018 20:07:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonfire: Tein tuon mikkisetin vaihdon yhteydessä myös ns. "50's wiring" -kytkennän ja uusin kaikki kitaran sisuskalut samalla. Toi kyseinen kytkentä on mielestäni parasta, jolla lesteriään voi hemmotella.
 
Juu, 50's wiring on hyvä lespassa, mutta siinä on vaan se, että soundi muuttuu kirkkaammaksi, tai ainakin ohuemmaksi jonkin verran verrattuna moderniin. Joillakin mikeillä toimii paremmin ja toisilla huonommin, mutta useimmiten hyvin.
 
SG juttuun liittyen, kun SG:n on myös vähemmän puuta kuin lespassa, niin sekin vaikuttaa varmasti että on kirkkaampi soinniltaan.

Mulla on Tokain lespa ja SG ja molemmissa mahonki rungot, ja kyllä SG on kirkkaampi.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
sustain65
23.08.2018 06:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Juu, 50's wiring on hyvä lespassa, mutta siinä on vaan se, että soundi muuttuu kirkkaammaksi, tai ainakin ohuemmaksi jonkin verran verrattuna moderniin. Joillakin mikeillä toimii paremmin ja toisilla huonommin, mutta useimmiten hyvin.
 
SG juttuun liittyen, kun SG:n on myös vähemmän puuta kuin lespassa, niin sekin vaikuttaa varmasti että on kirkkaampi soinniltaan.

Mulla on Tokain lespa ja SG ja molemmissa mahonki rungot, ja kyllä SG on kirkkaampi.

 
Vertaapa noissa tallamikin etäisyyttä tallasta, onko eroa?
 
steelduck
29.08.2018 13:55:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt perus OX4 Low Wind Alnico 4 mikit kiinni R8:ssa ja voi pyhä sylvi. Mulet menee torille tänään illalla. Aivan parhautta. Kuulautta ja nyanssejä on vaikka lampaat söisi ja mahtava dynamiikke. Diggaan todella paljon.
 
Urban Baboon
29.08.2018 17:45:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: No nyt perus OX4 Low Wind Alnico 4 mikit kiinni R8:ssa ja voi pyhä sylvi. Mulet menee torille tänään illalla. Aivan parhautta. Kuulautta ja nyanssejä on vaikka lampaat söisi ja mahtava dynamiikke. Diggaan todella paljon.
 
Ilmeisesti tällaiset:
https://www.maxguitarstore.com/prod … ps-humbucker-set-low-output-aged-2/
 
Noita oon itsekin miettinyt Tom Andersonin Cobraan, kun läheltä ei Lollarin Imperial low windejä saa ja noi olis noin satasen halvemmatkin. Tossa mun kitarassa on todella tumma soundi. En tiedä, johtuuko mahonki-rungosta ja -kaulasta. Onko noi OX4:t miten kirkkaat soundiltaan?
 
steelduck
29.08.2018 18:51:59 (muokattu 29.08.2018 18:53:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urban Baboon: Ilmeisesti tällaiset:
https://www.maxguitarstore.com/prod … ps-humbucker-set-low-output-aged-2/
 
Noita oon itsekin miettinyt Tom Andersonin Cobraan, kun läheltä ei Lollarin Imperial low windejä saa ja noi olis noin satasen halvemmatkin. Tossa mun kitarassa on todella tumma soundi. En tiedä, johtuuko mahonki-rungosta ja -kaulasta. Onko noi OX4:t miten kirkkaat soundiltaan?

 
Joo, samoilta näyttää. Tuo minun Les Paul oli vakiomikeillä tumman kuuloinen ja samoin Bare Knuckle Mule setillä. Lollar Imperialeista en tykännyt ollenkaan tasaisen mitään sanomattomat ja kliiniset.
 
Nuo OX4:set ovat selkeästi kirkkaammat ilman "jääpiikki korvassa" soundia. Todella hyvät minusta.
 
Urban Baboon
29.08.2018 20:28:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Joo, samoilta näyttää. Tuo minun Les Paul oli vakiomikeillä tumman kuuloinen ja samoin Bare Knuckle Mule setillä. Lollar Imperialeista en tykännyt ollenkaan tasaisen mitään sanomattomat ja kliiniset.
 
Nuo OX4:set ovat selkeästi kirkkaammat ilman "jääpiikki korvassa" soundia. Todella hyvät minusta.

 
Ok, kiitti tiedosta! Mulla oli perus-Imperialit leppä-Fanossa ja tykkäsin kovasti mikeistä siinä kitarassa. Mut ehkä noi low wind OX4:t vois olla just oikeat tohon Cobraan. Täytyy vaan tilata mikit, jotka voi myös puolittaa. Andersonin omat mikit on puolitettuina ok, mutta humbuckereina tosiaan tummat ja liian hifit omaan makuuni.
 
steelduck
30.08.2018 00:11:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urban Baboon: Ok, kiitti tiedosta! Mulla oli perus-Imperialit leppä-Fanossa ja tykkäsin kovasti mikeistä siinä kitarassa. Mut ehkä noi low wind OX4:t vois olla just oikeat tohon Cobraan. Täytyy vaan tilata mikit, jotka voi myös puolittaa. Andersonin omat mikit on puolitettuina ok, mutta humbuckereina tosiaan tummat ja liian hifit omaan makuuni.
 
Laita sille OX4:sen kaverille sähköpostia ja kerro mitä haluat. Se tekee mikit vasta tilattaessa. Vastasi nopeasti sähköposteihin. Sano terveisiä. :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «