Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tanakampi Greenback?
1
JuSu
01.07.2018 10:38:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahans juu.
 
Marshall Mini Jubilee -combossa majailee nykytuotanto-Greenback, ja soundi on kyllä mainio.. Mutta voisikohan se olla jollain toisella tötteröllä vielä parempi?
 
Kotelo on melko kompakti, ja combon sointi on hieman ohut verrattuna saman vahvistimen nuppiversoon ajettuna umpinaiseen, isoon 1x12" -kaappiin.
 
Mikähän kailotin säilyttäisi tuon Greenbackin perusluonteen, narinan ja puisuuden, mutta toisi lisää jormaa alapäähän? G12M-65 Creamback? G12-65? Joku WGS tai Eminence?
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
B-tone-flat
01.07.2018 11:47:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celestion G12H
 
"If it wasn't for the bad luck, I wouldn't have no luck at all" -W.Bell
JuSu
01.07.2018 14:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Celestion G12H
 
Tämä voisi olla kyllä myös juu. Vähän arveluttaa, että tuleeko tämän kanssa sitten tappelu kireän yläpään kanssa...?
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Guitarfreak
01.07.2018 16:10:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Jahans juu.
 
Marshall Mini Jubilee -combossa majailee nykytuotanto-Greenback, ja soundi on kyllä mainio.. Mutta voisikohan se olla jollain toisella tötteröllä vielä parempi?
 
Kotelo on melko kompakti, ja combon sointi on hieman ohut verrattuna saman vahvistimen nuppiversoon ajettuna umpinaiseen, isoon 1x12" -kaappiin.
 
Mikähän kailotin säilyttäisi tuon Greenbackin perusluonteen, narinan ja puisuuden, mutta toisi lisää jormaa alapäähän? G12M-65 Creamback? G12-65? Joku WGS tai Eminence?
 
JuSu

 
Itse tykästyin Eminencen Private Jack tötteröön joka nettilegendojen mukaan on olevinaan greenback :)
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Shredator
01.07.2018 18:24:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G12M-65 Creamback on paljon Greenbackin suuntaan, mutta tosiaan alapää on voimakkaampi ja yläpää pehmeämpi. G12-65 on sitten eri soundia, enemmän mun mielestä vanhempien g12t-75:sten suuntaan mutta kuitenkin oma juttunsa joka joillekin toimii joillekin ei. G12H on jees sekin, tosin joidenkin vahvistimien kanssa saattaa olla liian terävä.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Metalkallo
01.07.2018 20:51:06 (muokattu 01.07.2018 20:54:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kokeillut G12M-65 Creambackin, G12H-75 Creambackin, G12-65 Heritagen ja G12 Neo Creambackin.
 
65 Creamback on hyvä Greenback korvike, mutta ei lopulta kuulosta aivan samalta, kuten tämä video näyttää: https://www.youtube.com/watch?v=lgr-V40gsYQ
 
75 Creamback oli mun mielestä liian kirkas ja ohut, mutta poweria ei puuttunut. G12-65 on hyvä myös Greenbackin vaihtoehdoksi, mutta siinä ei ehkä ihan yhtä paljon keskialuetta (Kait Greenback/Classic Lead henkinen).
 
Kaikkein paras (omasta mielestäni) Celestionin valikoimasta isompitehoisemmaksi Greenbackiksi on Neo Creamback. Kuuntele ja vertaile tän videon klippejä (kuvauksessa ajat), mun mielestä Neo on aika lähellä:
https://www.youtube.com/watch?v=l7wHmi_OoC8
 
Mä käytän nyt Neo Creambackiä ja olen tyytyväinen sen sointiin ollut. Ehkä hitusen modernimman kuuloinen ja tiukempi kuin Greenback. Kevytkin kuin mikä painoltaan.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Terry Pantheras
10.07.2018 13:50:44 (muokattu 10.07.2018 13:52:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G12-80 - "Greenback on streroids". Paras ämyri jolla olen koskaan soittanut, siksi mulla onkin niitä Orange täynnä. Discontinued valitettavasti, mutta Ebaysta löytyy. Ei siis kannata sekoittaa Classic Lead 80:en.
 
https://www.thegearpage.net/board/i … eads/rola-celestion-g12-80s.960891/
 
Edit: Kasari-Marsuista näitä saattaa löytyä.
 
No sehän meni kivasti!
LaXu
10.07.2018 14:44:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo:
Mä käytän nyt Neo Creambackiä ja olen tyytyväinen sen sointiin ollut. Ehkä hitusen modernimman kuuloinen ja tiukempi kuin Greenback. Kevytkin kuin mikä painoltaan.

 
Neo Creamback on käsittääkseni jotain G12M ja H:n väliltä, eli voisi olla hyvä optio aloittajalle.
 
Metalkallo
10.07.2018 16:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Neo Creamback on käsittääkseni jotain G12M ja H:n väliltä, eli voisi olla hyvä optio aloittajalle.
 
Juu, vähän niin kuin noinhan tuo on. Suosittelen itsekin aloittajaa tutustumaan Neoon.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
JuSu
10.07.2018 18:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Juu, vähän niin kuin noinhan tuo on. Suosittelen itsekin aloittajaa tutustumaan Neoon.
 
Jep jep, täytyypä pitää silmät auki Torilla. Kiva bonus sinänsä, että tuo Neo on vielä kevyt... Vaikka ei tuo Mini Jubilee -combo kovin painava ole nytkään.
 
Kiitos kaikille vastauksista!
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
harryk
10.07.2018 18:33:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olemme asentaneet Neo Creambackeja kymmeniin vahvareihin ja kaiutinkaappeihin hyvällä menestyksellä. Se käy aika hyvin sekä puhtaisiin; että rankempiin särösaundeihin, kun pitää tehdä joku kompromissi kahden eri saundimaailman välillä.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Jucciz
10.07.2018 22:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: G12-80 - "Greenback on streroids". Paras ämyri jolla olen koskaan soittanut, siksi mulla onkin niitä Orange täynnä. Discontinued valitettavasti, mutta Ebaysta löytyy. Ei siis kannata sekoittaa Classic Lead 80:en.
 
https://www.thegearpage.net/board/i … eads/rola-celestion-g12-80s.960891/
 
Edit: Kasari-Marsuista näitä saattaa löytyä.

 
G12-80 on kyllä aivan huippuhyvä kaiutin. Ittekin oon pelastanut noita 80-luvun Marshall-kaapeista: sopivat sekä kitaralle että bassolle uskomattoman hienosti.
Terry Pantheras
11.07.2018 09:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: G12-80 on kyllä aivan huippuhyvä kaiutin. Ittekin oon pelastanut noita 80-luvun Marshall-kaapeista: sopivat sekä kitaralle että bassolle uskomattoman hienosti.
 
Muutaman vuoden kaiutinjumppani loppui taannoin kuin seinään, kun tilasin noita parin Ebaysta ja iskin kiinni kaappiin. Tiesin heti, että nyt toimii! Todella tasapainoinen, mehukas, munakas ja "terve" soundi, toimii sekä säröillä että puhtailla.
 
No sehän meni kivasti!
Guitarfreak
11.07.2018 17:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: G12-80 on kyllä aivan huippuhyvä kaiutin. Ittekin oon pelastanut noita 80-luvun Marshall-kaapeista: sopivat sekä kitaralle että bassolle uskomattoman hienosti.
 
Tai sit Mesan C90 joka nettihuhuissa yhdistetään kyseiseen tötteröön...
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guildfinger
12.07.2018 11:56:07 (muokattu 12.07.2018 11:57:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Texas Heat toimii itselläni edelleen Marsujen, Fendereiden, Laneyn kanssa. Erilainen toki vrt. G12M.
 
msm40
11.08.2018 09:44:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En huomannut että oliko Jusulla jo ämyri mutta itsellä toimii Lynchbackit suljetussa 2x12" komerossa rokkenrollikoverihommissa (ACDC jne..). Vieressä on Friedmanin 1x12" komerossa Creamback 65 ja hiukan on Lyncback jytkympi ollen silti selkeästi samaa sukua.
 
"Live, learn, pass on." -Dave Tate
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «