Muusikoiden.net
10.12.2018
Gibson Megakiertue | Esillä vuoden 2019 Gibson-uutuudet sekä paljon muuta! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zilla cabs
1
velipekka
20.06.2018 21:38:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä keskustelupalstalla muutaman kerran olen törmännyt Zillan kaappeihin.
Selasin nettisivuja ja aika kohtuullisia hintoja pyytävät.
2 x 12" kaappi vähän päälle 500 € + toimituskulut.
Varsinaista hintalaskuria en sivustolta löytänyt.

Onko noissa yleisesti ottaen hinta-laatu kohdallaan?

hallu
20.06.2018 22:11:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo yksi Zilla 2x12 ja näkyy omissa kuvissani mesan alla, se on customina teetetty, mutta kai lähinnä ton verhoilun osalta ja itse kaappi on mallia fatboy (jos oikein ymmärsin). Ostin sen käytettynä enkä tullut kysyneeksi, mitä se on uutena maksanut. Myyjä kuitenkin kertoi, että Zillan suuntaan on helppo pitää yhteyttä ja heiltä kannattaa kysyä tarjouksia ja vallankin jos haluaa jotain customoita niin omia toiveitakin voi esittää.

Mitä itse kaappiin tulee, niin mielestäni se on hyvä enkä itse ole huomannut siinä mitään moitittavaa. Rakenne on tukeva enkä ole huomannut siinä minkäänlasia kuminoita tai muita epätoivottavia ääniä.

Tuosta hintapolitiikasta sen verran, että kannattaa ehdottomasti kysäistä myös kotimaisilta tekijöiltä, koska heiltä saattaa saada yllättävän kilpailukykyisiä tarjouksia. Bluetone ihan ehdottomasti ja he ovat myös kokeilleet materiaaleja joilla kaappeja saadaan kevyemmiksi joten yhteyttä rokeasti sinne päin. Mulla on toinen kaappi Änäkäiseltä ja se on todella hyvä ja hintakin on varmasti kilpailukykyinen, mutta Änäkäinen suunnittelee itse kaappinsa ja sillä on ne muutamat mallit joita tekee (Rumble, Heikki ja Simo.... olikohan niitä muita). Änäkäinen tekee sikäli cutomoituina niitä, että verhoiluihin voi esittää omia toiveita ja kaappi mitataan halutulle elementille tai esimerkiksi itse toimitin hänelle elementin jolle kaappi mitattiin ja tehtiin. Customsoundsilla on Änäkäisiä hyllyssä niin voit käydä tutustumassa. Karilla taisi vain olla kalenteri aika täynnä eikä se ehkä jouda ihan justiinsa kaapia tekemään, mutta käy katsomassa sen kotisivut, niin saat lisätietoa. Chief on myös arvostettu tekijä, mutta en ole varma minkälaisia kaappeja se nykyisin tekee kun sillä oli vissiin jotain ongelmia tossa keväällä.... häneltäkin kannattaa varmaan kysyä ihan itseltään miten homma nykyisin sujuu.

Onhan noita. Itselläni on kokemusta Bluetonesta (keinokuorma, erinomainen palvelu ja maltillinen hinnoittelupolitiikka ja laadukkaat tuotteet), Änäkäinen (mukava kaveri, erinomainen palvelu, kilpailukykyinen hinnoittelu ja erinomaiset tuotteet), Zilla (erinomainen kaappi ja hintakin kai ihan maltillinen).

Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
velipekka
20.06.2018 22:23:41

Joo, ensin tutkin juuri noita mainittuja kotimaisia: Chiefs, Änäkäinen ja Bluetone.
Ja varsin tyylikkäitä ja laadukkaan oloisia ovat. Nyt on vaan rahaa laitettu sen verran menemään,
että satasia joutuu jatkossa säästämään ja sen verran kalliimpia nuo edellä mainitut ovat.

taikatatti
21.06.2018 14:43:42

Mulla olis super fatboy myynnissä, mikäli sellaista joku haluaa.

-satan
Keke Urlaub
25.06.2018 20:48:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle tuli vastikään Zillan Fatbaby, joka on mukavan oversize 1x12.
Asiakaspalvelu oli huippuhyvää ja laatu on ykkösluokkaa. Hintataso mielestäni jälkeen nähden hyvinkin kohtuullinen. Firman hinnoittelu on selkeää.

Soundit ovat vastanneet täysin odotuksiani ja nyt viitsin heittää kaapin minkä tahansa nupin tai combon jatkeeksi. Otin kaapin kolmiosaisella takalevyllä, jolla tarvittaessa saa monipuolisuutta äänen luonteeseen.

Hei tuota meniskö soittamaan välillä ->
velipekka
12.07.2018 16:58:00

Zilla tuli taloon.(kuva profiilissa)

Juhannussunnuntai iltana ajattelin kysyä, kun Zillan kotisivuilla ei ollut mainintaa
2x12" kaapista (angled, vertical), jos mallistosta sittenkin sellainen löytyisi.
Ajattelin, että vastailevat sitten joskus arkena kun ehtivät.
Varmaan n. 1/2 tuntia vierähti, kun Paul jo vastasi viestiini. Siinä pitkin sunnuntai iltaa viestiteltiin ja äkkiä olikin tilaus sisällä. Värejä ja muita optioita on riittävästi. Superpalvelua ja Paul tuntui todella mukavalta kaverilta. Hinta varsin kohtuullinen ja nopea toimitus. Arvio valmistumiseen oli 2 1/2 viikkoa, mutta jo 1 1/2 viikon päästä Paul ilmoitti, että kaappi on valmis.

Kaappi tuli toiselle uudelle hankinnalle, Mesa Boogie Mark V:lle ja nyt yritetään opetella käyttämään molempia. Ensipuraisu tuntui lupaavalta...

hallu
12.07.2018 17:26:33

velipekka: Zilla tuli taloon.(kuva profiilissa)

Juhannussunnuntai iltana ajattelin kysyä, kun Zillan kotisivuilla ei ollut mainintaa
2x12" kaapista (angled, vertical), jos mallistosta sittenkin sellainen löytyisi.
Ajattelin, että vastailevat sitten joskus arkena kun ehtivät.
Varmaan n. 1/2 tuntia vierähti, kun Paul jo vastasi viestiini. Siinä pitkin sunnuntai iltaa viestiteltiin ja äkkiä olikin tilaus sisällä. Värejä ja muita optioita on riittävästi. Superpalvelua ja Paul tuntui todella mukavalta kaverilta. Hinta varsin kohtuullinen ja nopea toimitus. Arvio valmistumiseen oli 2 1/2 viikkoa, mutta jo 1 1/2 viikon päästä Paul ilmoitti, että kaappi on valmis.

Kaappi tuli toiselle uudelle hankinnalle, Mesa Boogie Mark V:lle ja nyt yritetään opetella käyttämään molempia. Ensipuraisu tuntui lupaavalta...

Meillä on enemmän yhteistä kuin arvaatkaan :-D mullakin on Zilla fatboy 2x12 juurikin Mesa mark V:n kaverina (omissa kuvissa) V30 hägäreillä. Mitä tykkäsit? itse olen tykännyt kovastikin, sulla on kylläkin mageempi Zilla logo mulla on vielä tuo vanhempi :-). Markki on aika häkellyttävä vahvari, eikö vain :-).

Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
velipekka
12.07.2018 17:52:03

Hallu:Meillä on enemmän yhteistä kuin arvaatkaan :-D mullakin on Zilla fatboy 2x12 juurikin Mesa mark V:n kaverina (omissa kuvissa) V30 hägäreillä. Mitä tykkäsit? itse olen tykännyt kovastikin, sulla on kylläkin mageempi Zilla logo mulla on vielä tuo vanhempi :-). Markki on aika häkellyttävä vahvari, eikö vain :-).

Itse asiassa tuo kaappi ei ole Fatboy. Kyselin ensin sitä, mutta koska halusin ne elementit päällekäin enkä rinnakkain niin Fatboy olisi ollut liian kapea Markille. Mutta Pauliltä löytyi siihenkin valmis malli ja sen sitten tilasin. Kaappi on kotona, joten valkoinen ei niin pahasti pistä (vaimon) silmään.
2 x V30 sisällä tässäkin. Zillan logo on upouusi, Paul sanoi, että olen ensimmäisiä asiakkaita, joille
kaappi lähtee uudella logolla.

Tänään vasta molempia kokeillut ja olen kyllä tykännyt. Tuota Mesaa joutuu vielä kyllä ruuvaamaan,
mutta jo 1 h jälkeen kuulostaa aika hyvältä. Markissa olen hieman yllättynyt siitä, että nuo cleanit ja pikku särötkin ovat tosi hyviä vaikka sillä on aika metallimaine.

hallu
12.07.2018 18:45:50

velipekka: Itse asiassa tuo kaappi ei ole Fatboy. Kyselin ensin sitä, mutta koska halusin ne elementit päällekäin enkä rinnakkain niin Fatboy olisi ollut liian kapea Markille. Mutta Pauliltä löytyi siihenkin valmis malli ja sen sitten tilasin. Kaappi on kotona, joten valkoinen ei niin pahasti pistä (vaimon) silmään.
2 x V30 sisällä tässäkin. Zillan logo on upouusi, Paul sanoi, että olen ensimmäisiä asiakkaita, joille
kaappi lähtee uudella logolla.

Tänään vasta molempia kokeillut ja olen kyllä tykännyt. Tuota Mesaa joutuu vielä kyllä ruuvaamaan,
mutta jo 1 h jälkeen kuulostaa aika hyvältä. Markissa olen hieman yllättynyt siitä, että nuo cleanit ja pikku särötkin ovat tosi hyviä vaikka sillä on aika metallimaine.

Siinä nimenomaan on aivan loistavat kliinit ja rokkisäröt ja bluesrosot. Se metallimaine tulee siitä, kun se tarjoilee nekin, mutta lopultahan maine tulee siitä mihin vahvistinta käytetään. Itse soittelen enimmäkseen kliineillä ja reunarosoilla ja tykkään markista tosi paljon kun niistä molemmista saa semmoisen läskin jazzkliinin, joka mun mielestä on parhautta.

Olen kuullut, että joku jazzarikin olisi markilla soitellut mutta kun suuri yleisöä kuuntelee hevanderia ja Mesat on sillä tontilla suosittuja niin eiköhän se maine tule siitä.

Jos markkion sulle uusi tuttavuus, niin suosittelen kokeilemaan rohkeasti säätöjen ääripäätkin läpi ja kannattaa muistaa, että jokainen kanava tarjoaa soundit kliinistä säröön eli ne vihreän kanavankin särövariaatiot kannattaa tarkistaa, sieltä löytyy vaikka mitä. Itselleni aukesi uusi maailma kun tajusin avata kanavamasterit täysille, niin rupes laulamaan ihan eri malliin ja samoin eri tehoasetukset tarjoaa soundillisia orgasmeja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti