Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesa Triple Recto ja G-major ongelma.
1 2 3
silakkkka
04.06.2018 15:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisiköhän täältä viisammilta neuvoa että mikä mulla aiheuttaa seuraavanlaisen ongelman.
 
Eli vahvistimena on Mesa Triple Rectifier nuppi. Ja siinä mulla on kiinni Tc-Electronicin se G-Major 1. Majori on kiinni mesan efektilenkissä, mutta tälläinen ongelma piinaa enkä ole löytänyt vielä vastausta.
 
Vihreä kanava eli 1 cleani toimii normaalisti Majorin kanssa, ja samoin myös punainen eli kolmoskanava. Mutta oranssi eli kakkoskanava ei toimi kuten pitää.
Volyme on aika kovalla kakkos kanavassa mutta ei meinaa kuulua mitään, mutta kun volapotikkaa kun kääntää hieman isommalle niin yhtäkkiä menee tosi kovalle, mutta pienemmällä ei kuulu juuri mitään, tai tosi heikosti.
Muissa kanavissa siis toimii kaikki normaalisti.
 
Putkissakaan ei voi olla ongelmaa koska kun efetkilenkin painaa pois päältä niin vahvistin toimii täysin normaalisti kaikilla kanavoilla.
Eli missä voisi olla ongelma?
 
Kiitos jo etukäteen! :)
 
sustain65
04.06.2018 17:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Villi veikkaukseni: vika on kakkoskanavan volapotikassa.
 
silakkkka
04.06.2018 17:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Villi veikkaukseni: vika on kakkoskanavan volapotikassa.
 
Toimii kuitenkin normaalisti kun footswichistä painaa efektilenkin pois päältä.
Joten tuskin on potikka rikki. Jostain kuulin Majorin kanssa voi olla ongelmia Mesan kanssa kun mesassa niinkin monta kanavaa kuin kolme.
 
janik
04.06.2018 18:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko majorin releet ohjaamassa vahvaria?
 
silakkkka
04.06.2018 20:10:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janik: Onko majorin releet ohjaamassa vahvaria?
 
Tällä hetkellä mulla ei ole vielä midi-kontrolleria joten pelkästään olen laittanut efektilenkkiin kiinni eli ei ohjaa vahvaria majori vielä. Midi-ohjain on kyllä tulossa.
En vielä kovinkaan syvällisesti osaa majoria käyttää sillä vasta sen olen hankkinut.
 
Shredator
04.06.2018 22:18:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko looppi modattu ja voitko testata toisella efektillä? Tarkoitatko volalla mastervolumea (post loop) vai kanavanvolumea?
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
silakkkka
05.06.2018 00:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Onko looppi modattu ja voitko testata toisella efektillä? Tarkoitatko volalla mastervolumea (post loop) vai kanavanvolumea?
 
Kiitos vastauksesta! Ei pitäisi olla modattu. Käytettynä olen ostanut nupin eikä ainakaan kerrottu että olisi modattu. Aiemmin mulla on ollut loopissa pedaalilauta jossa Delay, Reverb, Chorus, loopperpedaali ja ei ollut tätä ongelmaa. Ja joo siis tarkoitan kanavan omaa volumea. Muissa kanavissa volat on kutakuinkin samassa asennossa, mutta tosiaan kakkoskanava on joko pirun lujalla tai vain pientä sirinää, ja kun kakkoskanavalla kun volat on samassa kun muissa kanavissa, ja polkaisee fx:n pois päältä niin kuuluu ihan niinkuin pitääkin kaikki kanavat.
 
sustain65
05.06.2018 06:56:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkös sinulla on kakkoskanavan gain (suhteessa muihin kanaviin)?
 
Onko Solo boost päällä? Se kai Triplessäkin vaikuttaa kaikilla kanavilla, eikä ole kanavakohtaisia säätöjä? Itsellä on Dual Recto, enkä ole perillä mitä kaikkea Triplessä on.
 
Shredator
05.06.2018 07:45:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silakkkka: Kiitos vastauksesta! Ei pitäisi olla modattu. Käytettynä olen ostanut nupin eikä ainakaan kerrottu että olisi modattu. Aiemmin mulla on ollut loopissa pedaalilauta jossa Delay, Reverb, Chorus, loopperpedaali ja ei ollut tätä ongelmaa. Ja joo siis tarkoitan kanavan omaa volumea. Muissa kanavissa volat on kutakuinkin samassa asennossa, mutta tosiaan kakkoskanava on joko pirun lujalla tai vain pientä sirinää, ja kun kakkoskanavalla kun volat on samassa kun muissa kanavissa, ja polkaisee fx:n pois päältä niin kuuluu ihan niinkuin pitääkin kaikki kanavat.
 
Ok. Triple on sama kuin Dual, mutta suuremmilla tehoilla ja toisella rectifier-putkella. Kuulostaa kyllä erikoiselle... Se päämasteri vaikuttaa vaan silloin kun looppi on kytketty päälle, muuten mastereina toimii kanavakohtaiset volumit. Jos kokeilet vaikka pelkkää piuhaa loopissa, niin voit ainakin sulkea pois sen majorin ongelman. Kannattaa myös kokeilla etusten vaihtoa. Voi olla huoltokeikka edessä...
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
silakkkka
05.06.2018 15:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Mitenkös sinulla on kakkoskanavan gain (suhteessa muihin kanaviin)?
 
Onko Solo boost päällä? Se kai Triplessäkin vaikuttaa kaikilla kanavilla, eikä ole kanavakohtaisia säätöjä? Itsellä on Dual Recto, enkä ole perillä mitä kaikkea Triplessä on.

 
Kakkoskanavan gain on vähän isommalla mitä muut. Mutta kokeilin sitä ruuvailla eikä vaikutusta. Ja solo boostikaan ei vaikuttanut. Ja joo siinä käsityksessä kans että triple vain tehokkaampi kuin dual.
 
silakkkka
05.06.2018 16:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Ok. Triple on sama kuin Dual, mutta suuremmilla tehoilla ja toisella rectifier-putkella. Kuulostaa kyllä erikoiselle... Se päämasteri vaikuttaa vaan silloin kun looppi on kytketty päälle, muuten mastereina toimii kanavakohtaiset volumit. Jos kokeilet vaikka pelkkää piuhaa loopissa, niin voit ainakin sulkea pois sen majorin ongelman. Kannattaa myös kokeilla etusten vaihtoa. Voi olla huoltokeikka edessä...
 
Tosiaan mulla on siinä kakkoskanavassa vintage moodi päällä, ja sen kun laitoin modernille niin volaa kyllä tuli, mutta ongelma ei siltikään täysin poistunut.
Kokeilin myös tuon pelkän piuhan loopissa ja mesa toimi silloin täysin normaalisti.
Eli vika on joko majorin asetuksissa tai johdoissa?
 
Guitarfreak
05.06.2018 16:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silakkkka: Tosiaan mulla on siinä kakkoskanavassa vintage moodi päällä, ja sen kun laitoin modernille niin volaa kyllä tuli, mutta ongelma ei siltikään täysin poistunut.
Kokeilin myös tuon pelkän piuhan loopissa ja mesa toimi silloin täysin normaalisti.
Eli vika on joko majorin asetuksissa tai johdoissa?

 
Jos vika ei tuu suoralla piuhalla nii sit vikaa on major/johdotuksissa kuten sanoit. Kokeile jokainen piuha erikseen loopissa ja suljet niitten viat pois.
 
Onko piuhat TRS vai TS? (Stereo vai mono)
 
Onko sulla bufferipedaalia et vois heittää siihen fx-send -> major väliin ihan vaikka kiusallaan?
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
silakkkka
05.06.2018 18:35:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Jos vika ei tuu suoralla piuhalla nii sit vikaa on major/johdotuksissa kuten sanoit. Kokeile jokainen piuha erikseen loopissa ja suljet niitten viat pois.
 
Onko piuhat TRS vai TS? (Stereo vai mono)
 
Onko sulla bufferipedaalia et vois heittää siihen fx-send -> major väliin ihan vaikka kiusallaan?

 
Kiitos vastauksesta! Kokeilin joo eri piuhoilla ja vielä erikseen ja ne vaikuttaisi olevan kunnossa. Johdot on monot. Mulla ei erikseen ole bufferia, mutta eikös Bossin pedaaleissa ole bufferit niin ajaako se saman asian? Mulla on Bossin DD-7, CE-5, RC-looper ja RV-6. Ylimääräiseksi jäävät majorin jälkeen. Kokeilin jo niitä laittaa kuten sanoit mutta ei vaikutusta. Voiko mulla olla nyt jotenkin johdot väärin? Menee siis majorista "Balanced input left(mono)" Mesan Sendi:iin ja toinen majorista "balanced output left (mono)" Mesan returniin?
Kiitos jo etukäteen. Ja kyllä, olen aika surkea näiden laitteiden kanssa, mutta onneksi mesamiehet ystävällisesti neuvoo :)
 
aristoteles666
06.06.2018 12:12:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://forum.tcelectronic.com/topic … m-and-mesa-boogie-triple-rectifier/
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
silakkkka
06.06.2018 13:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: http://forum.tcelectronic.com/topic … m-and-mesa-boogie-triple-rectifier/
 
Mitä nyt nopeasti tuota vilkaisin niin tuossa puhutaan G-systemistä ja eikös ole kuitenkin ihan eri laite kun G-Major?
 
aristoteles666
06.06.2018 14:11:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silakkkka: Mitä nyt nopeasti tuota vilkaisin niin tuossa puhutaan G-systemistä ja eikös ole kuitenkin ihan eri laite kun G-Major?
 
hups, kopioin väärän sivun.
 
http://forum.tcelectronic.com/topic … annel-mesa-boogie-triple-rectifier/
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Guitarfreak
07.06.2018 09:43:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: hups, kopioin väärän sivun.
 
http://forum.tcelectronic.com/topic … annel-mesa-boogie-triple-rectifier/

 
Tosiaan jos on toi rinnakkaislooppi nii kokkeilehan tota killdry -asetusta?
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Tinippa84
08.06.2018 10:55:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita luuppiin hyppykaapeli sendistä returniin. Jos ongelma esiintyy edelleen, niin vika on nupissa.
 
https://www.facebook.com/crimsondimensionofficial/
silakkkka
09.06.2018 20:50:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Tosiaan jos on toi rinnakkaislooppi nii kokkeilehan tota killdry -asetusta?
 
Joo siitä killdry asetuksesta olen kuullut mutta en vielä ole löytänyt kyseistä asetusta kun tuo majori onkin yllättävän hankala käyttää.
 
silakkkka
09.06.2018 20:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Laita luuppiin hyppykaapeli sendistä returniin. Jos ongelma esiintyy edelleen, niin vika on nupissa.
 
Tämän olen jo kokeillut ja nupissa ei vaikuta olevan vikaa.
Nyt sain tuon Rolandin FC-300 midiohjaimen mutta en saa toimimaan niin että vaihtaisi vahvistimen kanavaa samalla. Saan ainoastaan punaisen kanavan ja clean kanavan yhtäaikaa päälle? Ja sitten pelkästään punainen kanava yksinään. Voitteko auttaa amatööriä ja kertoa että miten saan ohjattua kaikkia kanavia Rolandin kautta, ja miten nuo johdot ja asetukset kuuluu olla majorissa? Kiitos jo etukäteen! :) Kun mun tuo lontookaan ei ole niin hyvä varsinkaan kun puhutaan näistä ammattikielen sanoista paljon. Kiitos :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «