Muusikoiden.net
19.10.2018
Bändikirja | Käy kirjakaupassa tai klikkaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kova case Ibanez RG1527:lle
1
snakeshirt
24.05.2018 15:13:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjesta,

osaako joku sanoa mistä löytyisi sellainen kova muovinen case, johon Ibanez 1527 (7-kielinen) menisi sujuvasti? Kitaran mukana (ostin käytettynä) tuli Thomannin case, joka on about sentin-kaks verran liian lyhyt ja kitaraa saa taiteilla laukun sisälle. Taiteilun jälkeen kitara kyllä mahtuu laukkuun, mutta virityskoneiston pää kairautuu läpi laukun pehmusteiden ja lepää suoraan laukun seinää vasten.

Eli jos joku vastaavan 7-kielisen omistaja olisi ostanut kitaralleen laukun, niin mielelläni kuulisin mistä ja minkämallinen on todistetusti sopiva tuolle soittimelle.

Kiitoksia.

"We're all in. No signature needed."
ÄrGee
24.05.2018 15:21:21

Ibanez MP100C, M100C ja M300C ainakin käy. Eivät ole ihan halvimmasta päästä noin 150 euron hinnoillaan, mutta pitäisi olla hyvä juuri tuolle kitaralle. Noita saa esim. Thomannilta tai Levytukusta.

Ibanez-pervo. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
snakeshirt
24.05.2018 15:30:48

ÄrGee: Ibanez MP100C, M100C ja M300C ainakin käy. Eivät ole ihan halvimmasta päästä noin 150 euron hinnoillaan, mutta pitäisi olla hyvä juuri tuolle kitaralle. Noita saa esim. Thomannilta tai Levytukusta.

Kiitoksia, nuo vaikuttaisi sopivilta. Nyt sitten vain arpomaan että mitähän eroa noilla mahtaa olla keskenään :D

ÄrGee
24.05.2018 15:39:25

snakeshirt: Kiitoksia, nuo vaikuttaisi sopivilta. Nyt sitten vain arpomaan että mitähän eroa noilla mahtaa olla keskenään :D

Äkkiseltään vilkaistuna muotoilussa tai materiaalissa, ja lukitusmekanismeissa on eroja.

Ibanez-pervo. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
Mho
25.05.2018 05:37:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ihan välttämättä ei tarvi olla kova kotelo niin tsekkaa toi -> https://www.levytukku.fi/ibanez_igb924bk_sahkokitaran_pussi

Itse siirryin kovasta laukusta tohon ja oon pirun tyytyväinen, kaikki oheisrojut mahtuu hyvin messiin ja on todella tukeva + hyvin topattu.

snakeshirt
25.05.2018 10:04:49

Mho: Jos ihan välttämättä ei tarvi olla kova kotelo niin tsekkaa toi -> https://www.levytukku.fi/ibanez_igb924bk_sahkokitaran_pussi

Itse siirryin kovasta laukusta tohon ja oon pirun tyytyväinen, kaikki oheisrojut mahtuu hyvin messiin ja on todella tukeva + hyvin topattu.

Alunperin olin ajatellut kovaa laukkua. Tuo voisi periaatteessa olla ihan jees, mutta kuinka tukeva tuo on jos laittaa sen pakun perään ja kuski vähän kurvaa ja kitarapussin päälle kaatuu joku PA kaappi tms. niin onko kaula samantien poikki?

ÄrGee
25.05.2018 14:46:12

snakeshirt: Alunperin olin ajatellut kovaa laukkua. Tuo voisi periaatteessa olla ihan jees, mutta kuinka tukeva tuo on jos laittaa sen pakun perään ja kuski vähän kurvaa ja kitarapussin päälle kaatuu joku PA kaappi tms. niin onko kaula samantien poikki?

Mikään ei anna niin hyvin suojaa kuin kunnollinen kovalaukku. Ihmettelen kun jotkut pistävät nykyään kitaroitaan lentokoneen lastiruumaan Mono casen vastaavissa pehmeissä laukuissa, kai ne sitten kestävät :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti