Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bare Knuckle-mikit stratoon
1
vekotin75
22.04.2018 09:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Kävin kuuntelemassa Bare Knucklen kotisivuilla kitaramikkejä. Mutta ei ne ääninäytteet mitään minulle antaneet. Eniten minua kiinnostaa Apache-, Irish tour- ja Slowhand-mikit. Jos käytössäsi on (tai on ollut) edellä mainitut mikit, ottaisin miellelläni kokemuksiasi vastaan.
 
Terv. Vesku
 
Corto
22.04.2018 10:03:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irish Toureille peukkua täältä, oli käytössä mun stratossa (ebony otelauta, leppärunko). Ne oli hyvät, varsinkin kun laittoi vielä tallamikin alle baseplaten. Tosi selkeä ja erotteleva soundi, tykkäsin. Tosin on tässä vähän hankala vertailla muihin BKP-mikkeihin kun minulla ei ole Apacheista tai Slow Handista omakohtaista kokemusta.
 
More Gary, Less Paul
steelduck
22.04.2018 14:29:23 (muokattu 22.04.2018 14:29:41)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli Slow Handit ja ne oli aika kuumat ja paksusoundiset. Hyvä semmoinen Marshall reunasäröblues-soundi, mutta niistä puuttui se "strato-klangi" ja vaakku. :)
 
Shredator
22.04.2018 15:45:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irish Tourille peukku täältäkin. Tosin jatkoivat matkaansa ihan Fenkun Fat 50s-mikkien tieltä.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
The Jack
22.04.2018 19:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän aiheen ohi menee, koska en omista Bare Knuckelta kuin humppareita. Röyhkeästi vastaan silti.
 
Jos meinaat kaksi ja puolisataa laittaa mikkisettiin, niin harkitse vielä kasvattaa budjettia viidelläkympillä ja osta Lollarit. Kuuntele edes näytteet. Ainakin Kitarapajalta saa noita. Hämäävästi ilmeisesti samasta setistä käytetään kahta ilmausta Lollar Blonde ja Lollar Vintage Blonde. Pajallakin myynti-ilmoituksessa pelkkä LOLLAR BLONDE STRAT SET, ja valokuvassa lukee paketin kyljessä Vintage Blonde.
 
http://www.lollarguitars.com/lollar-stratocaster-pickups/strat-blonde
 
Mulle tuli setti käytetyn kitaran mukana, ja voin sanoa etten koskaan ole edes harkinnut vaihtoa. Perinteikkäämpää ja erottelevampaa stratosoundia on vaikea kuvitella. Lollarit on kirkkaat, mutta eivät vähääkään riipivät. Näillä kelpaa totisesti Claptonia ja rautalankamusaa soitella.
 
Metalkallo
22.04.2018 20:19:57 (muokattu 22.04.2018 20:20:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvät mikit vaikuttaa olevan nuo Lollar Blondet mitä Y-tubesta kuuntelin, itsekin ehdottaisin niitä jos perinteikäs strato soundi haussa. Taitavat olla vielä halvemmatkin.
 
https://www.youtube.com/watch?v=65O9G33LA60
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Laulava Kylätohtori
22.04.2018 22:31:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vaihdoin Apachet Irish Touriin. On kyllä huikeita mikkejä molemmat. Lollaritkin mulla on ollut, enkä kyllä muista, että ne sen paremmat olisi olleet. Erilaiset vain.
 
Apachet oli alnico 3 magneetilla (muistaakseni). Hieno ja miellyttävä soundi. Eipä ole missään mikeissä toiminut tone niin hienosti kuin Apachen kanssa. Meinasin pitää ne, mutta kun tarjolle tuli Irish Tourit ja kaipasin nykäyksen tuhdimpaa soundia, niin vaihdoin ne.
 
Irish Tourit on selkeästi kuumemmat, mutta kuitenkin vielä vintage-osastoa. Stratosoundit löytyy ongelmitta. Jos oikein perinteistä alnico 5 helinää kaipaa, niin Mothers Milk voi olla kokeilemisen arvoinen.
 
Irish Tourit, kun sain paikalleen, ja pistin Bluetonen Plexi-kanavaan sekä vielä boostasin Jaskas Texas Rangerilla, niin voi prkl, miten herkullinen soundi. Ei voinut kuin hymyillä typerästi.
 
Olkoon menneeksi
Tomasi
23.04.2018 18:58:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista mailleista en tiedä, mutta ajattelin ilmoittautua, kun Mothers Milkit mainittu. Laitoin moiset japsistratoon. Ovat todella hyvät. Just tasan se stratosoundi mitä hainkin. Yllättäen toimii funkahtavassa pilityksessä, mutta kaulamikillä löytyy lyyristä kauneutta. Mikkikytkimen väliasennot ovat kanssa kerrassaan muikeat.
 
Pitihän tätäkin kokeilla...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «