Muusikoiden.net
26.02.2021

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hintaansa nähden parhaat modulaatio/delay/reverb -pedaalit 2018
1 2 3
VIPMetal
24.03.2018 12:03:07 (muokattu 24.03.2018 12:11:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,

Tässä aattelin kasailla kakkosrigiini Joyon PXL-8 Pro switcherin ympärille pedaalilaudan. Jonkin verran on kokemusta pedaaleista, mutta suurin osa on wanhaa tietoa. Olen siis tippunut kärryiltä viimeisen 10 vuoden osalta. Pedaalit tulee siis lähinnä koti/kakkosbändin käyttöön, joten mitään boutique -pedaaleja en tässä nyt hae. Mooerin pedaalit näyttävät edullisilta, mutta ton Shimverbin jälkeen en oo kauhean vakuuttunut niiden laadusta. Plus olis todella tylsää ostaa kaikki Mooerin linjastolta.

Onko näiden ohitse ajanut aika jo, eli tekeekö joku saman halvemmalla tai samaan rahaan saa parempiakin (tämän hetkinen gäs):

- Boss DD-7 (40s loopperi taitais kuitenkin riittää omiin looppaustarpeisiini)
- Tai sitten erikseen joko Boss RC-3 tai RC-30
- EHX Holy Grail
- Boss CH-1/EHX Small clone
- MXR Phase90
- EHX Electric Mistress
- Boss TR-2
- Analog delay? MXR

- jotain muita, mitä? Avaruusmuljutuksetki olis kiva hoitaa!

No joo, heitelkääpä ajatuksia, niin pääsen tutustumaan aiheeseen. Sovitaan, et voi niitä high-endiäki ehdotella, vaihdetaan sitte ykköspedaalihyllystä tohon kakkossettiin. Ja kakkosrigistä ylimääräset sitte kolmosrigiin. =D. Säröistä oon melko hyvin perillä ja niitä alkaa olemaan tarpeeksi.

E: Paitsi mulla ei oo koskaan ollu yhtään Fuzzia!?!? Totta se on. Ja tähän toiseen orkesteriin semmonen varmasti tulis sopimaan. Big Muff?

Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
The Jack
24.03.2018 13:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Moro,

Tässä aattelin kasailla kakkosrigiini Joyon PXL-8 Pro switcherin ympärille pedaalilaudan. Jonkin verran on kokemusta pedaaleista, mutta suurin osa on wanhaa tietoa. Olen siis tippunut kärryiltä viimeisen 10 vuoden osalta. Pedaalit tulee siis lähinnä koti/kakkosbändin käyttöön, joten mitään boutique -pedaaleja en tässä nyt hae. Mooerin pedaalit näyttävät edullisilta, mutta ton Shimverbin jälkeen en oo kauhean vakuuttunut niiden laadusta. Plus olis todella tylsää ostaa kaikki Mooerin linjastolta.

Onko näiden ohitse ajanut aika jo, eli tekeekö joku saman halvemmalla tai samaan rahaan saa parempiakin (tämän hetkinen gäs):

- Boss DD-7 (40s loopperi taitais kuitenkin riittää omiin looppaustarpeisiini)
- Tai sitten erikseen joko Boss RC-3 tai RC-30
- EHX Holy Grail
- Boss CH-1/EHX Small clone
- MXR Phase90
- EHX Electric Mistress
- Boss TR-2
- Analog delay? MXR

- jotain muita, mitä? Avaruusmuljutuksetki olis kiva hoitaa!

No joo, heitelkääpä ajatuksia, niin pääsen tutustumaan aiheeseen. Sovitaan, et voi niitä high-endiäki ehdotella, vaihdetaan sitte ykköspedaalihyllystä tohon kakkossettiin. Ja kakkosrigistä ylimääräset sitte kolmosrigiin. =D. Säröistä oon melko hyvin perillä ja niitä alkaa olemaan tarpeeksi.

E: Paitsi mulla ei oo koskaan ollu yhtään Fuzzia!?!? Totta se on. Ja tähän toiseen orkesteriin semmonen varmasti tulis sopimaan. Big Muff?

Laatupedaali Torilta maksaa ehkä 40 euroa enemmän käytettynä kuin nämä Mooerin muovijäljitelmät Tompalla. Itse olen poistanut Torilta 2-3 kk:n sisään parikin käytettyä pedaalia listaltasi, ja olen erittäin tyytyväinen. Wahit kuluu käytössä, mutta On/Off -tyyppiset mielestäni ei mitenkään. Jos seuraa vähän aikaa Toria saa nämä oikeat aikaa kestävät laatutuotteet melkein samaan hintaan, eikä tarvitse jossitella muutaman vuoden päästä. Mooerin pedaalit ovat jo ulkonäöltään halvan ja nolon näköisiä. Yhtä hyvin voi polkea jotain kuraista multiprosessoria.

JuSu
24.03.2018 14:27:28

Zoom G3.

Ihan totta. Hoituu tilat ja viiveet ja paljon muutakin tarvittaessa. Tap tempo, viritin, loopperi, rumputaustoja... Mallinnuksiakin,, toimii backuppina. Mulla on ollut tuollainen jo monta vuotta, ja se on mulle piiiiiitkä aika pitää mitään vehkeitä omistuksessa...

Satkun pintaan käytettynä. Kovasti vastinetta rahalle.

JuSu

"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
dropD
24.03.2018 14:46:54 (muokattu 24.03.2018 14:47:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko tästä nyt mitään apua, mutta hinta/laatusuhteeltaan on vaikea lyödä rakennussarjoista tai muuten omatoimisesti rakennettuja pedaaleita. Ne kun on yleensä rakenteellisesti ikuisia, osien puolesta hyvälaatuisia ja kytkennäksi on usein valittu hyväksi havaittu klassikko. Tai jos kolvi pysyy kädessä, niin pedaaleiden kasaushan on mukavaa puuhaa.

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
VIPMetal
24.03.2018 16:37:24

The Jack: Laatupedaali Torilta maksaa ehkä 40 euroa enemmän käytettynä kuin nämä Mooerin muovijäljitelmät Tompalla. Itse olen poistanut Torilta 2-3 kk:n sisään parikin käytettyä pedaalia listaltasi, ja olen erittäin tyytyväinen. Wahit kuluu käytössä, mutta On/Off -tyyppiset mielestäni ei mitenkään. Jos seuraa vähän aikaa Toria saa nämä oikeat aikaa kestävät laatutuotteet melkein samaan hintaan, eikä tarvitse jossitella muutaman vuoden päästä. Mooerin pedaalit ovat jo ulkonäöltään halvan ja nolon näköisiä. Yhtä hyvin voi polkea jotain kuraista multiprosessoria.

Joo kyllä mun onkin tarkoitus päästä noista halvimmista pikku hiljaa eroon (Joyo, Mooer yms). Vaikkakin osa on ihan ok, esim Ultimate Drive. Sanotaan, että käytettynä semmosta alle satasen hintaluokassa vois mielellään ottaa suosituksia.

VIPMetal
24.03.2018 16:38:50

JuSu: Zoom G3.

Ihan totta. Hoituu tilat ja viiveet ja paljon muutakin tarvittaessa. Tap tempo, viritin, loopperi, rumputaustoja... Mallinnuksiakin,, toimii backuppina. Mulla on ollut tuollainen jo monta vuotta, ja se on mulle piiiiiitkä aika pitää mitään vehkeitä omistuksessa...

Satkun pintaan käytettynä. Kovasti vastinetta rahalle.

JuSu

En tiedä pystyykö millään Zoomiin enää. 505II ollu aikoinaan.

VIPMetal
24.03.2018 16:40:00

dropD: En tiedä onko tästä nyt mitään apua, mutta hinta/laatusuhteeltaan on vaikea lyödä rakennussarjoista tai muuten omatoimisesti rakennettuja pedaaleita. Ne kun on yleensä rakenteellisesti ikuisia, osien puolesta hyvälaatuisia ja kytkennäksi on usein valittu hyväksi havaittu klassikko. Tai jos kolvi pysyy kädessä, niin pedaaleiden kasaushan on mukavaa puuhaa.

Ite oon piuhoja ja mikkejä kolvaillu, mutta kyllä se on enemmän semmosta tuurinkauppaa miten siinä käy. Et ehkä luotettavia keikkavehkeitä mieluummin lautaan...

Corto
24.03.2018 17:26:14

Oletko Electro Harmonixin Canyonia harkinnut paikkaamaan delay/reverb/looper-osastoa? Ei hajota lompakkoa ja siellä sun täällä on jopa kehuttukin.

https://www.youtube.com/watch?v=kPvWDj0wdRg
http://www.uraltone.com/electro-harmonix-canyon-delay-looper.html

More Gary, Less Paul
VIPMetal
24.03.2018 18:14:03

Corto: Oletko Electro Harmonixin Canyonia harkinnut paikkaamaan delay/reverb/looper-osastoa? Ei hajota lompakkoa ja siellä sun täällä on jopa kehuttukin.

https://www.youtube.com/watch?v=kPvWDj0wdRg
http://www.uraltone.com/electro-harmonix-canyon-delay-looper.html

No mutta tämähän on mielenkiintoinen (uutuus mulle)! Ainakin ominaisuuksiltaan hakkaa DD-7:n... pitääpä tutustua! Kiitos! =)

19691970
24.03.2018 18:31:46

Nämä Digitechit kannattaa musta tsekata, juutuubissa on paljon hyviä näytepätkiä:

https://digitech.com/en/products/obscura
https://digitech.com/en/products/polara
https://digitech.com/en/products/nautila
https://digitech.com/en/products/ventura-vibe

VIPMetal
24.03.2018 20:50:10

19691970: Nämä Digitechit kannattaa musta tsekata, juutuubissa on paljon hyviä näytepätkiä:

https://digitech.com/en/products/obscura
https://digitech.com/en/products/polara
https://digitech.com/en/products/nautila
https://digitech.com/en/products/ventura-vibe

Jes, laitetaan nää tutustumislistalle. Bossin NS-2 tuli tuossa just poistettua torilta.

Corto
24.03.2018 23:35:12

VIPMetal: No mutta tämähän on mielenkiintoinen (uutuus mulle)! Ainakin ominaisuuksiltaan hakkaa DD-7:n... pitääpä tutustua! Kiitos! =)

Paitsi että puhuin vähän pashaa näin pääsiäisen kynnyksellä: ei tossa reverbiä ole lainkaan, ainostaan delay/looper-pedaali on kyseessä. Tosin demojen perusteella houkuttaa kovasti itseäkin ostaa.

More Gary, Less Paul
LaMotta
24.03.2018 23:37:05 (muokattu 24.03.2018 23:41:15)

En näistä mitään osaa sanoa. Lähtökohtaisesti en ole kiinnostunut mistään paras-rauta hinta-laatu-suhteesta vaan siitä mikä on omasta mielestä itselle paras.

Mitä tuossa alussa laitettiin tiskiin, niin:

- Boss DD-7
Ei jäänyt mitään teknisesti pahaa sanottavaa. Pienet nappulat on vähän hankalat kun näkö hämärässä aikaa vaivata.

-EHX Holy Grail
Plussaa kokelin. Ehkä paskin reverb-pedaali mitä kokeilin.

- Boss TR-2
Ei mitään naristavaa teknisesti. Tap tempo puuttuu.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
VIPMetal
24.03.2018 23:41:09

LaMotta: En näistä mitään osaa sanoa. Lähtökohtaisesti en ole kiinnostunut mistään paras rauta hinta-laatu-suhteesta vaan siitä mikä on omasta mielestä itselle paras.

No lähdetään, vaikka niistä liikkeelle. Mukavahan se on jos perusteina olisi jotain mihin tarttua vs jokin toinen pedaali.

VIPMetal
24.03.2018 23:43:30

LaMotta: En näistä mitään osaa sanoa. Lähtökohtaisesti en ole kiinnostunut mistään paras-rauta hinta-laatu-suhteesta vaan siitä mikä on omasta mielestä itselle paras.

Mitä tuossa alussa laitettiin tiskiin, niin:

- Boss DD-7
Ei jäänyt mitään teknisesti pahaa sanottavaa. Pienet nappulat on vähän hankalat kun näkö hämärässä aikaa vaivata.

-EHX Holy Grail
Plussaa kokelin. Ehkä paskin reverb-pedaali mitä kokeilin.

- Boss TR-2
Ei mitään naristavaa teknisesti. Tap tempo puuttuu.

Mikä olis hyvä reverb? Entäs tap-tempo tremolo? Mitä pienempi, sitä parempi, mutta laitetaan nyt soundi etusijalle kuitenkin..

Tami
24.03.2018 23:45:15

The Jack: Laatupedaali Torilta maksaa ehkä 40 euroa enemmän käytettynä kuin nämä Mooerin muovijäljitelmät Tompalla. Itse olen poistanut Torilta 2-3 kk:n sisään parikin käytettyä pedaalia listaltasi, ja olen erittäin tyytyväinen. Wahit kuluu käytössä, mutta On/Off -tyyppiset mielestäni ei mitenkään. Jos seuraa vähän aikaa Toria saa nämä oikeat aikaa kestävät laatutuotteet melkein samaan hintaan, eikä tarvitse jossitella muutaman vuoden päästä. Mooerin pedaalit ovat jo ulkonäöltään halvan ja nolon näköisiä. Yhtä hyvin voi polkea jotain kuraista multiprosessoria.

Hehe, ulkonäköön ei voi ottaa kantaa. Muovisiin mooereihin en ole vielä törmännyt, mutta minun tarpeisiin ne on hyviä ja sopivat samaan lautaan butiikkipolkimien kanssa :-)

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
LaMotta
24.03.2018 23:46:10 (muokattu 24.03.2018 23:48:25)

VIPMetal: No lähdetään, vaikka niistä liikkeelle. Mukavahan se on jos perusteina olisi jotain mihin tarttua vs jokin toinen pedaali.

Delay pedaaleista paras omistamistani on Seymor Duncan Dejavu. Samassa paketissa niin digitaalinen kuin analoginen delay portaattomasti sekoitettavissa. Analoginen delay ei ole mikään digitaalinen mallinnus. Lisäksi tap tempo. Miinusta lootan koko.

Reverb-pedaaleista Boss RV-6. Toimivia kaikuja. Selvästi parempi kuin RV-5 niin, että soundissa vähemmän metallista klangia.

Choruksista MXR Analog chorus. Toisaalla olen tämän kehunut perusteineen.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
VIPMetal
24.03.2018 23:48:32

LaMotta: Delay pedaaleista paras kokeilemistani on Seymor Duncanin Dejavu. Samassa paketissa niin digitaalinen ja analoginen delay portaattomasti sekoitettavissa. Analoginen delay ei ole digitaalinen mallinnus. Lisäksi tap tempo. Miinusta lootan koko.

Reverb-pedaaleista Boss RV-6. Toimivia kaikuja. Selvästi parempi kuin RV-5 niin. että soundissa vähemmän metallista klangia.

Choruksista MXR Analog chorus. Toisaalla olen tämän kehunut perusteineen.

No tuo digi ja analog samassa on kyllä hyvänkuuloinen ratkaisu, pitääpä tutustua! Ja MXR Analog chorus tuli oman näkökentän ulkopuolelta myös. Kiitos.

steelduck
25.03.2018 04:01:36 (muokattu 25.03.2018 04:05:07)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC-Electronicsin HOF on yksinkertaisuudessaan aivan huippu reverb.

TC:n pedaalin ovat muutenkin hintalaatusuhteessa todella hyviä. Flashback delay on minusta paras digi-delay hintalaatusuhteeltaan.

Analogi delayssä MXR Carbon Copy on aivan huippu.

MXR Phase 90 on mainio klassikko Phaser

Boss CE-2 Waza Craft chorukseen kannattaa myös tutustua.

LaMotta
25.03.2018 05:51:11 (muokattu 25.03.2018 05:51:59)

Tap tempo tremoloista on pakko mainostaa omistamani seymour duncan shape shifter.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti