Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Universal Audio OX
1 2 3
steelduck
20.02.2018 16:07:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin itse tämmöisen 30e postikuluineen:
 
https://www.vein-tap.com/product/latching-amp-footswitch/
 
Urban Baboon
20.02.2018 17:03:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Tilasin itse tämmöisen 30e postikuluineen:
 
https://www.vein-tap.com/product/latching-amp-footswitch/

 
Ok, mä tilasin sen Bossin Thomannilta. En oo ikinä ennen tarvinnut tollaista kytkintä mihinkään, joten en ollu edes ajatellut, että niitä on erilaisia. Aina oppii uutta.
 
Attew
20.02.2018 21:03:46 (muokattu 20.02.2018 21:26:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OX ollut isona keskustelunaiheena viime aikoina, sitä ennen ehkäpä ainut(?) vakavastiotettava vehje tällä saralla oli Two Notesin Live ja Studio.
Hetken luulin että nyt myös Fractal Audio liittyy kilpaan, mutta heidän X-Load on pelkkä reaktiivinen kuorma. Kiinnostaisi kuulla, miksi tuo olisi parempi kuin muut markkinoilla olevat reaktiiviset kuormat. Fractal Audion tietäen, hintalapulla tuo ei varmaan ainakaan tule kilpailemaan.
 
https://www.fractalaudio.com/x-load-lb-2-load-box/
 
EDIT: Hinta on $399.99. Laite onkin jo myynnissä.
 
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
hallu
20.02.2018 22:27:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Attew: OX ollut isona keskustelunaiheena viime aikoina, sitä ennen ehkäpä ainut(?) vakavastiotettava vehje tällä saralla oli Two Notesin Live ja Studio.
Hetken luulin että nyt myös Fractal Audio liittyy kilpaan, mutta heidän X-Load on pelkkä reaktiivinen kuorma. Kiinnostaisi kuulla, miksi tuo olisi parempi kuin muut markkinoilla olevat reaktiiviset kuormat. Fractal Audion tietäen, hintalapulla tuo ei varmaan ainakaan tule kilpailemaan.
 
https://www.fractalaudio.com/x-load-lb-2-load-box/
 
EDIT: Hinta on $399.99. Laite onkin jo myynnissä.

 
Reaktiivinen kuorma antaa mahdollisuuden valita laitteen millä ajaa halutessaan siihen perään impulsseja, mutta ei kai tuo sen kummoisempi ole kuin muutkaan eikä tuossa ole edes mahdollisuutta jarruttaa kaapille menevää signaalia, joka oli aikaisemmissa keinokuormissa ihan vakio-ominaisuus. Hinnaltaankin tuo X-louad on pelkän keinokuorman luokkaa. Kuulin, että tuollaisen laitteen rakentamiseen tarvittavat osat ovat jo sen hintaisia, että sitä ei voi tehdä juuri tuota halvemmalla (Two Notes Audion kuorma maksaa vain pari sataa joten siinä on jokin juttu kun pystyvät tekemään sen niin halvalla, tehdäänkö se sitten kiinassa tai jotain, mene ja tiedä).
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
Urban Baboon
23.02.2018 03:06:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urban Baboon: Ok, mä tilasin sen Bossin Thomannilta. En oo ikinä ennen tarvinnut tollaista kytkintä mihinkään, joten en ollu edes ajatellut, että niitä on erilaisia. Aina oppii uutta.
 
Jep, Bossin FS-5U toimii loistavasti Ox:n kanssa. Mulla on ennenkin ollut näitä kylkiäisenä tulleita loopereita, jotka ovat syöneet enemmän tai vähemmän soundia, mutta tää Ox:n looperi ei ainakaan häiritsevästi sitä tunnu tekevän. Varsinaisista loopereina myydyistä laitteista mulla ei ole kokemusta.
 
svilo
23.02.2018 11:13:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urban Baboon: Jep, Bossin FS-5U toimii loistavasti Ox:n kanssa. Mulla on ennenkin ollut näitä kylkiäisenä tulleita loopereita, jotka ovat syöneet enemmän tai vähemmän soundia, mutta tää Ox:n looperi ei ainakaan häiritsevästi sitä tunnu tekevän. Varsinaisista loopereina myydyistä laitteista mulla ei ole kokemusta.
 
Munsta looper on enemmän developer työkalu kuin luupperi ...
 
/s
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Urban Baboon
23.02.2018 13:29:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Munsta looper on enemmän developer työkalu kuin luupperi ...
 
/s

 
Samaa mieltä juu. Enpä mä tota kans muuhun tartte. Hyvä lisäominaisuus se on.
 
madu
13.03.2018 08:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete Thornilta pidempi OX demo ja tuttuun tapaan kattava ja mainio demo:
https://www.youtube.com/watch?v=dLqn6NQbPxo
 
steelduck
13.03.2018 19:45:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Tilasin itse tämmöisen 30e postikuluineen:
 
https://www.vein-tap.com/product/latching-amp-footswitch/

 
Nyt sitten harjoittelen sisälukutaitoa, kun linkissäkin lukee Latching... eli älkää tilatko tuota, se pitää olla momentary eikä latching. :D
 
Nyt on jo vähän pidempään tullut käytettyä OX:ia ja on tuo kyllä aivan tolkuttoman hyvä laita. Clean ja reunasäröhommissa aivan tolkuttoman paljon parempi, kun Two Notes Studio. Eteenkin dynaamisuus ja soittotuntuma on huomattavasti mukavempi OX:ssa. Molemmilla saa hyvää soundia.
 
Kaihua
10.04.2019 01:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaanpas vähän.. Mitenkäs on, onkos OX ollut hyvä laite? Kiinnostaisi itselläkin hankkia ensisijaisesti kotisoittoon jokin vastaava laite. Toki äänityspuolen mahdollisuudetkin kiinnostavat..
 
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
svilo
10.04.2019 06:51:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaihua: Nostellaanpas vähän.. Mitenkäs on, onkos OX ollut hyvä laite? Kiinnostaisi itselläkin hankkia ensisijaisesti kotisoittoon jokin vastaava laite. Toki äänityspuolen mahdollisuudetkin kiinnostavat..
 
Edelleen aivan loistava...
 
/s
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
kaikkonen975
10.04.2019 23:10:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan mitään järkeä hankkia tuollaista jos haluaisi käyttää pelkkänä attenuaattorina. Ei oikein nykyinen Weber Mass 50 kuullosta hyvälltä.
 
kaikkonen975
10.04.2019 23:36:43 (muokattu 12.04.2019 08:51:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

turha postaus
 
Urban Baboon
11.04.2019 01:04:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaikkonen975: Onkohan mitään järkeä hankkia tuollaista jos haluaisi käyttää pelkkänä attenuaattorina. Ei oikein nykyinen Weber Mass 50 kuullosta hyvälltä.
 
Miksipäs ei, jos on oikeasti varaa laittaa yli tonni keinokuormaan. Mutta oikeasti jos pelkkää reaktiivista keinokuormaa tarvitset, eikä sulla ole käyttöä OX:n kajarimallinnuksille, efekteille jne, niin kannattaa varmaan kääntyä Bluetonen puoleen ja ostaa heidän keinokuormansa. Ainakin itse lähtisin siihen suuntaan.
 
Mulla on myös Weberin Minimass 50 ja se on ok, jos vahvistinta haluaa jarruttaa vähän, mutta kerrostalo-volyymilla se syö liikaa soundia. Eikä laitetta ole siihen tarkoitettukaan.
 
Omasta mielestäni OX toimii parhaiten juuri omien kajarimallinnustensa kanssa, ajoi vahvistinta sen kautta sitten monitoreihin tai kuulokkeisiin. Pelkäksi keinokuormaksi en sitä hankkisi.
 
kaikkonen975
11.04.2019 08:27:54 (muokattu 11.04.2019 08:30:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urban Baboon: Miksipäs ei, jos on oikeasti varaa laittaa yli tonni keinokuormaan. Mutta oikeasti jos pelkkää reaktiivista keinokuormaa tarvitset, eikä sulla ole käyttöä OX:n kajarimallinnuksille, efekteille jne, niin kannattaa varmaan kääntyä Bluetonen puoleen ja ostaa heidän keinokuormansa. Ainakin itse lähtisin siihen suuntaan.
 
Mulla on myös Weberin Minimass 50 ja se on ok, jos vahvistinta haluaa jarruttaa vähän, mutta kerrostalo-volyymilla se syö liikaa soundia. Eikä laitetta ole siihen tarkoitettukaan.
 
Omasta mielestäni OX toimii parhaiten juuri omien kajarimallinnustensa kanssa, ajoi vahvistinta sen kautta sitten monitoreihin tai kuulokkeisiin. Pelkäksi keinokuormaksi en sitä hankkisi.

 
Kiitos hyvin perustellusta mielipiteestä. Alan jo itsekkin olla samaa mieltä ettei ole järkeä. Toki voisihan se hauskaa olla, tiedä vaikka sitten kiinnostuisi käyttämään vähän monipuolisemmin laitteen ominaisuuksia. Saas nähdä...
 
kaikkonen975
11.04.2019 22:02:38 (muokattu 11.04.2019 22:21:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No toi tuli sitten tilattua. Tulin siihen tulokseen että tässä se on.
Uskon että" Svilo" on ollut oikeilla jäljillä. :-)
 
kaikkonen975
01.05.2019 17:24:58 (muokattu 04.05.2019 16:36:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä peli. Koneessa olevat kuusi mallinnusta kuullostivat monitoreista niin hyviltä että oli pakko hankkia OX-appi.
 
Eli piti hankkia iPad. Voi tätä varustelukierrettä !
 
Kyllä silti kannatti.
 
Edit:kirjoitusvirhe
 
Jaska1972
04.05.2019 11:28:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli hankittua Ox Two Notes Torpedo Captorin tilalle ja on kyllä aivan erinomainen laite. Palstoilla on paljon porua V30:lla varustetun impulssin puuttumisesta mutta ei ainakaan itseäni haittaa yhtään. Löydän aivan erinomaiset soundit myös metalliin ilman noitakin. Tuo huonemikkien käyttö- ja säätömahdollisuus on aivan loistava ominaisuus. Saa oikeasti sitä paljon puhuttua "amp in the room" -fiilistä. Kallis boksi mutta ainakin omasta mielestä joka euron arvoinen.
 
"The brighter the flame the deeper the shadows."
kaikkonen975
04.05.2019 19:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaska1972: Tuli hankittua Ox Two Notes Torpedo Captorin tilalle ja on kyllä aivan erinomainen laite. Palstoilla on paljon porua V30:lla varustetun impulssin puuttumisesta mutta ei ainakaan itseäni haittaa yhtään. Löydän aivan erinomaiset soundit myös metalliin ilman noitakin. Tuo huonemikkien käyttö- ja säätömahdollisuus on aivan loistava ominaisuus. Saa oikeasti sitä paljon puhuttua "amp in the room" -fiilistä. Kallis boksi mutta ainakin omasta mielestä joka euron arvoinen.
 
Äänitteletkö Oxin kautta ? Itseä pikkuisen häiritsee se että Oxin ohjeessa on kytkeä Oxin line-out lähtö suoraan monitoreihin. Ja sitten kytkeä Oxin S/PDIF-kaapeli audio intefaceen ( jos siis on sellainen on äänikortissa).
 
Tällöin voit kyllä äänittää mutta mitään monitorikuuntelua ei ole. Eli ei toimi.
 
Itse kytkin S/PDIF- kaapelin äänikorttiin ja äänikortin line-outputin monitoreihin. Nyt voin säätää äänitasoa pelkästään äänikortista.
 
Hieman hämmentävää, katselin UA:n forumissa samanlaisia kysymyksiä ja vastaukset olivat epäselviä, joko-tai tyyppisiä.
 
Jaska1972
04.05.2019 22:59:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaikkonen975: Äänitteletkö Oxin kautta ? Itseä pikkuisen häiritsee se että Oxin ohjeessa on kytkeä Oxin line-out lähtö suoraan monitoreihin. Ja sitten kytkeä Oxin S/PDIF-kaapeli audio intefaceen ( jos siis on sellainen on äänikortissa).
 
Tällöin voit kyllä äänittää mutta mitään monitorikuuntelua ei ole. Eli ei toimi.
 
Itse kytkin S/PDIF- kaapelin äänikorttiin ja äänikortin line-outputin monitoreihin. Nyt voin säätää äänitasoa pelkästään äänikortista.
 
Hieman hämmentävää, katselin UA:n forumissa samanlaisia kysymyksiä ja vastaukset olivat epäselviä, joko-tai tyyppisiä.

 
Olen äänitellyt suoraan Oxin line outista äänikorttiin. En ole huomannut mitään ongelmia. Omassa äänikortissa ei ole tuota S/PDIF-liitäntää.
 
"The brighter the flame the deeper the shadows."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «