Aihe: Kitara Japanista 1 | |
---|---|
lauri74 30.01.2018 14:54:46 | |
Onko kukaan kamraateista ostanut kitaraa Japanista paikallisesta liikkeestä? Löysin netistä kauan etsimäni soittimen vieläpä kohtuulliseen hintaan. Laitoin kyseiseen liikkeeseen sähköpostia kysellen mahdollisuutta saada soitin lähetettyä tänne, vastausta ootellaan. Mitähän mahtaa rahti Suomeen maksaa tulleineen? Kitaran hinta noin 300 euroa. | |
tuskiz 30.01.2018 15:08:05 | |
http://tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle/tullilaskuri# Tuosta, + CITES-maksut jos kitarassa on ruusupuuta tai eebeniä mitään. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
kohozga 30.01.2018 23:12:09 | |
lauri74: Onko kukaan kamraateista ostanut kitaraa Japanista paikallisesta liikkeestä? Löysin netistä kauan etsimäni soittimen vieläpä kohtuulliseen hintaan. Laitoin kyseiseen liikkeeseen sähköpostia kysellen mahdollisuutta saada soitin lähetettyä tänne, vastausta ootellaan. Mitähän mahtaa rahti Suomeen maksaa tulleineen? Kitaran hinta noin 300 euroa. Postikulut Japanista tilatessa n. 150€. Kitaran hinta siis lähes tuplaantuu. Ei kannata lähteä noin "halpaa" kitaraa Japanista asti tilaamaan, ellei kyseessä sitten ole sellainen malli minkä todella haluat, eikä mistään muualta löydy. | |
Mandarax 30.01.2018 23:36:28 | |
Helposti tosiaan pompsahtaa hinta tuosta alkuperäisestä, tullimaksu sähkökitarasta on 3,7% ja alv 24% jotka molemmat lasketaan sekä kitarasta että rahdista. Eli karkeasti jos rahti on vaikka sen 150€ niin tullimaksu (450€:sta) on 16,65€ ja verot 112€. Suomeen tuotuna kitaralle tulisi siis hintaa sen vähän vajaa 580€. Jos tuo kitara on tosiaan jotain mitä ei muualta saa ja on valmis maksamaan niin mikäpä siinä. Olen itsekin ostanut kitaroita EU-alueen ulkopuolelta veroineen ja tulleineen jos ei ole muualta löytynyt tai on esim saanut todella hyvän diilin. Ostopäätös on vain sitten itsestä ja lompakon koosta kiinni ;) I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
lauri74 31.01.2018 06:24:29 | |
Kyllähän tuommosta on etitty lähes 10 vuotta. Ainoa jonka löysin tätä ennen löytyy täältä: http://alienxnation.com/guitar/1986 … ldsworth-signature-fernandes-guitar Jos 600 eurolla löytää soitin suomeen niin kelepaa mulle. Pitäis vaan saada yhteys myyjään. Sähköpostia olen lähettäny ja vastausta ootellaan. Tietty yks vaihtoehto olis kun täällä Oulussa on aika paljo japanilaisia opikelijoita niin sopis että jonku kaveri/sukulainen paikan päällä ostais kitaran antamallani rahalla ja lähettäis sen tänne. Merkkais sen lahjaksi nii vois yrittää tulleista/veroilta välttyä.:) | |
Mandarax 31.01.2018 08:21:12 | |
lauri74: Kyllähän tuommosta on etitty lähes 10 vuotta. Ei sitten muuta kuin ostohousua jalkaan...! Tietty yks vaihtoehto olis kun täällä Oulussa on aika paljo japanilaisia opikelijoita niin sopis että jonku kaveri/sukulainen paikan päällä ostais kitaran antamallani rahalla ja lähettäis sen tänne. Merkkais sen lahjaksi nii vois yrittää tulleista/veroilta välttyä.:) Itse en rupeaisi reippaan satasen tullien ja verojen takia kikkailemaan ja tutuntuttuja opastamaan miten kitara pakataan niin että se tulee yhtenä kappaleena perille, mutta tämä on toki makuasia.... Ja melko varmasti ne samat tullit ja verot tulevat maksuun vaikka "lahjana" lähettäisikin ;) I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
LaXu 31.01.2018 11:03:31 | |
lauri74: Kyllähän tuommosta on etitty lähes 10 vuotta. Ainoa jonka löysin tätä ennen löytyy täältä: http://alienxnation.com/guitar/1986 … ldsworth-signature-fernandes-guitar Jos 600 eurolla löytää soitin suomeen niin kelepaa mulle. Pitäis vaan saada yhteys myyjään. Sähköpostia olen lähettäny ja vastausta ootellaan. Tietty yks vaihtoehto olis kun täällä Oulussa on aika paljo japanilaisia opikelijoita niin sopis että jonku kaveri/sukulainen paikan päällä ostais kitaran antamallani rahalla ja lähettäis sen tänne. Merkkais sen lahjaksi nii vois yrittää tulleista/veroilta välttyä.:) Ihan mielenkiinnosta, miksi juuri tuo malli? Näen itse vain stratokopion, jonka väsäisi helposti itse jostain perus-Fenkusta tai Warmothin osista. Nythän on Japanin lennot halpoja, sinne vaan itse pyörähtämään ja kitara kainaloon... | |
-Q- 31.01.2018 11:27:26 (muokattu 31.01.2018 11:40:28) | |
LaXu: Ihan mielenkiinnosta, miksi juuri tuo malli? Näen itse vain stratokopion, jonka väsäisi helposti itse jostain perus-Fenkusta tai Warmothin osista. Nythän on Japanin lennot halpoja, sinne vaan itse pyörähtämään ja kitara kainaloon... Kieltämättä minäkin odotin tällä pohjustuksella jotain tajunnanräjäyttävää :-) Ei kyllä yllätä että vastausta ei kuulu. Jos myyjätaholla ei ole valmista sapluunaa ulkomaanmyyntiin niin voi olla iso kynnys muutaman dollarin tähden alkaa täyttämään lappuja ja järjestelemään kyytiä kun ostajasta ei ole mitään takeita. Kaikki voi miettiä tilanteen toisinpäin kun ostaja ilmestyy sähköpostilla jostain toiselta puolelta maapalloa. "Laita tulemaan vaan, minä ostan" :-) Kielimuuri voi olla yllättävän korkea myös. Eikös tulliraja itsetuotuna ole jotain 400 euroa? Lentolipulle ei siis välttämättä jää isoa hintaan kun itse hakemalla säästää nuo rahdit ja tullit. Kaula irroitettuna mahtuu normi matkalaukkuun. Wikipedia ei muuten mainitse Fernandes yhteistyötä lainkaan. -84 olis ollut Ibanezin kanssa ja -87 eteenpäin Steinberger. https://en.wikipedia.org/wiki/Allan_Holdsworth | |
jhlamm 31.01.2018 11:31:39 | |
Mandarax: Itse en rupeaisi reippaan satasen tullien ja verojen takia kikkailemaan ja tutuntuttuja opastamaan miten kitara pakataan niin että se tulee yhtenä kappaleena perille, mutta tämä on toki makuasia.... Ja melko varmasti ne samat tullit ja verot tulevat maksuun vaikka "lahjana" lähettäisikin ;) No tämä. Tuntematon pakkaa, ja sitten tulee perille sekundaa. Itse en uskaltaisi edes kitaraa Suomessa tilata, jos tuntuu, että lähettäjä ei osaa pakata sitä. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." | |
iec 31.01.2018 11:35:46 | |
LaXu: Ihan mielenkiinnosta, miksi juuri tuo malli? Näen itse vain stratokopion, jonka väsäisi helposti itse jostain perus-Fenkusta tai Warmothin osista. Nythän on Japanin lennot halpoja, sinne vaan itse pyörähtämään ja kitara kainaloon... Minä en ihmettele yhtään hinkua ostaa MIJ Fernandes. Pojalla on ykköskitarana Fernandes Dragonfly MIJ muistaakseni vuodelta 1997 ja se on kyllä yksi parhaiten käteen sopivista hevikitaroista mitä olen soittanut. Kävi hyvä tuuri ja sellainen löytyi ihan Suomesta ja vieläpä edullisesti. Saattoi kyllä edellinen omistaja hommata sen jostain Euroopasta. Ei tullut kysyttyä sen tarkemmin. Fernandesia on joskus tuotu Suomeenkin, mutta ei taida tällä hetkellä olla maahantuojaa. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
tuskiz 31.01.2018 12:23:48 | |
-Q-: Wikipedia ei muuten mainitse Fernandes yhteistyötä lainkaan. -84 olis ollut Ibanezin kanssa ja -87 eteenpäin Steinberger. https://en.wikipedia.org/wiki/Allan_Holdsworth Ei varmaan mainitse yhteistyötä myöskään Angus Youngin, Eric Claptonin tai Dave Murraynkaan kanssa, vaan silti Fernabdesilta heidän ja tosi monien muiden länkkäriartistien mallit löytyi. Japanilaiset kaupat ja vaikka Yahoo Japan ei ole kovin kiinnostuneita lähettelemään ulkomaille mitään saattikka vastaamaan viesteihin Englanninraidon puutteen takia, yleensä noista joutuu ostamaan bulvaanin ja escrow-palvelun kautta, jotka sitten ottaa oman summansa välistä. Paras tapa on joko käydä hakemassa itse tai oottaa kärsivällisesti jos kiinnostava malli tulisi myyntiin Ebayhin tai Reverbiin, myös japsivintageihin keskittyneille foorumeille kuten tokai registry ja mitä muita näitä nyt onkaan voi käydä heittämässä ostoilmotuksen. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
lauri74 31.01.2018 13:06:06 | |
Nii kitarahan ei tosiaan ole mikään erityismalli. Taitaa olla kopio charvelin holdsworth-mallista. Mutta aikonaan omistin kyseisen mallin ja omasta mielestä ei ole sen jälkeen nii sopivaa kitaraa tähän kouraan löytyny. Ja tietty pientä nostalgiaa mukana kun eka soitin juuri tämä. Nii tässä tämä linkki kauppaan. Google-kääntäjä vähän auttaa asiassa mutta vähä sekavaa on. https://www.j-guitar.com/product_id1205104.html | |
ibnz 31.01.2018 13:27:39 | |
Ruusupuuotelauta, tuskin lähettävät vaikka sattuisivat vastaamaan. Ishibashi / Shihamura / Ikebe ovat kyllä hyvin helppoja tahoja, joiden kanssa käydä kauppaa, mutta sielläpäin ollaan tosi tarkkoja noista rajoitteista. Huomenna sitten! | |
Epävirtuoosi 31.01.2018 13:51:06 | |
lauri74: Nii kitarahan ei tosiaan ole mikään erityismalli. Taitaa olla kopio charvelin holdsworth-mallista. Mutta aikonaan omistin kyseisen mallin ja omasta mielestä ei ole sen jälkeen nii sopivaa kitaraa tähän kouraan löytyny. Ja tietty pientä nostalgiaa mukana kun eka soitin juuri tämä. Nii tässä tämä linkki kauppaan. Google-kääntäjä vähän auttaa asiassa mutta vähä sekavaa on. https://www.j-guitar.com/product_id1205104.html "3+ ikäsuositus" Naurahdin :D | |
lauri74 31.01.2018 14:06:55 | |
http://www.hiranogakki.com Tämä taitaa olla itse liike missä soitin myytävänä. Eipä tuosta ota selvää sen enempää. Tytär kyllä vinkunu manga-fanina japanin reissua, pitäiskö tuota vähä aikaistaa. ;) | |
LaXu 31.01.2018 15:26:20 | |
lauri74: http://www.hiranogakki.com Tämä taitaa olla itse liike missä soitin myytävänä. Eipä tuosta ota selvää sen enempää. Tytär kyllä vinkunu manga-fanina japanin reissua, pitäiskö tuota vähä aikaistaa. ;) Olen käynyt Japanissa jo jotain 5 kertaa ja aina vain tekee mieli uudestaan. Hyvää safkaa, turvallista ja siistiä sekä kaikenlaista nähtävää. Edes auttavasta japanin kielitaidosta on kyllä apua, mutta myös käsimerkein ja englannilla saa varmasti ainakin ostokset tehtyä. Yleensä just alkuvuodesta Finnairilla on suoria tarjouslentoja Tokion suuntaan. Myöhemmin vuodesta ehkä pari hunttia kalliimpaa. Asumuksiin hostellit ja AirBnB ovat yleensä kelpo vaihtoehtoja, ei ole tähän mennessä tullut muita ongelmia kuin yhden kämpän kovat sängyt. | |
Durty 31.01.2018 20:51:27 | |
ibnz: Ruusupuuotelauta, tuskin lähettävät vaikka sattuisivat vastaamaan. Ishibashi / Shihamura / Ikebe ovat kyllä hyvin helppoja tahoja, joiden kanssa käydä kauppaa, mutta sielläpäin ollaan tosi tarkkoja noista rajoitteista. Japanin päässä pitää hommata vientilupa (maksatetaan varmaan ostajalla) ja vastaanottajan taas tuontilupa (taitaa olla nykyään n. €130,-) ja byrokratiaan kuluu ainakin kuukausi. | |
Master Of The Universe 01.02.2018 07:27:25 | |
Japanissa lähettäjä hommaa vientiluvan joka oli sielä päässä muistaakseni ilmainen, mutta jonot vitulliset, täällä päässä hommataan tuontilupa, n. 140€. Jono 2-3 viikkoa. Yksityiset ebay myyjät saattavat CITES asioita viitata kintaalla ja tavara kolisee tullista läpi jos säkä käy. Käytännöt tuntuvat vielä tällä hetkellä vaihtelevan. Jotkut sitä mieltä että vanhaan kitaraan ei tarvi lupaa, mutta meiän Krav Maga seurassa oleva tullimies meinas että grammakin esim ruusupuuta niin luvat pitää olla. Eri asia kiinnostaako tullissa joka lootaa tutkia. Choice is up yours. Viranomaiset Japanin päässä ovat tällä hetkellä suht tarkkana CITES-lupien kanssa jos lähettäjänä on musiikkiliike. Itelle tuli tällä viikolla saksasta 1980 vuoden Tokai Les Pauli missä oli CITES bull shitit mukana. "How can less be more? It's impossible. More is more."
-Yngwie fucking Malmsteen- | |
wiili 01.02.2018 09:00:57 (muokattu 01.02.2018 09:08:03) | |
Toimituskuluissa on mahdollista säästää, jos toimitus tapahtuu laivarahtina. Kestää 2-3kk, mutta maksaa noin 1/3 lentorahdista. Esim. Kitara + kovalaukku + pakkausmateriaalit = n.10kg. Hinta 55€. (Pakkaus 11,5€) Kitara + pakkausmateriaalit. Hinta 35€. (Pakkaus 8€) Riippuu toki myyjästä haluavatko lähettää edullisemmin. Minulla on omat aavistukset, että osa ebay-myyjistä "tienaa" myös yli korkeilla toimituskuluilla. | |
Mikkaels 11.10.2022 06:37:37 | |
Mikä tätä nykyä on tilanne CITES-maksun ja 'rosewood' kaulaisen kitaran tilaamisen kanssa Japanista? Jotkin lajikkeet ilmeisesti ovat edelleen maksujen alla, mutta sitähän ei noissa tuote-esittelyissä näytä yleensä lukevan, että mitä rosewoodia kaulassa on käytetty. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)