Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mooer Radar speaker, cab, mic, poweramp -models + custom IRS
1 2 3
tommiot
08.11.2017 21:39:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Sama IR two notessa kuulostaa paremmalta kuin Radarissa?
 
Tämä on hyvinkin mahdollista. Kaikki edullisemmat DSP:t joutuvat rajoittamaan impulssin pituutta merkittävästi, mikä vaikuttaa vasteeseen erityisesti matalilla taajuuksilla.
GiveUpGiveIn
08.11.2017 23:56:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot: Tämä on hyvinkin mahdollista. Kaikki edullisemmat DSP:t joutuvat rajoittamaan impulssin pituutta merkittävästi, mikä vaikuttaa vasteeseen erityisesti matalilla taajuuksilla.
 
Tämähän sen tekee. Mun on hyvä lähteä vertailemaan kun Torpedo live on valmiiksi talossa. Samat impulssit vaan sisään ja testipenkkiin.
 
hallu
09.11.2017 00:05:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot: Tämä on hyvinkin mahdollista. Kaikki edullisemmat DSP:t joutuvat rajoittamaan impulssin pituutta merkittävästi, mikä vaikuttaa vasteeseen erityisesti matalilla taajuuksilla.
 
Juu, tämä on aika todennäköosesti tilanne vielä tänään, mutta periaatteessa nämä mallintavat hässäkät on vain ohjelmia joten mooren laki mahdollistaa, että huomenna tämmöinen satasen purkki voi hyvinkin vetää vertoja torpedolle.
 
Itselläni on taipumus suhtautua vähän varauksellisesti näihin digivempeleisiin, mutta tämä piirre näissä on vastustamattoman ihana, että ne tuovat väistämättä harvojen herkut kaikkien saataville. Se väistämättä lopulta vie huomion pois laitteista ja sen jälkeen lopputulos on puhtaasti tekijästä kiinni kun kaikki välineet on kaikkien saatavilla. Vaikka itse kuinka diggailen analogisia vermeitä, niin tämä ominaisuus digissä on makea ja tässä suhteessa digi vetää pidemmän korren.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
Attew
09.11.2017 09:53:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän olen semmosta mietiskellyt että ostaisin AX8:lle keikkabackupiksi AMT P-2 ja Radarin. Kasaisi Pedaltrain Nanolle niin kulkis kätevästi mukana. Onko kellään kokemusta tämän tyyppisestä setupista? Tuo amt sisältää mm. preamp out ominaisuuden, eli on tarkoitettukin ajettavan ilman erillistä etusta.
 
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
TTV
09.11.2017 10:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Attew: Vähän olen semmosta mietiskellyt että ostaisin AX8:lle keikkabackupiksi AMT P-2 ja Radarin. Kasaisi Pedaltrain Nanolle niin kulkis kätevästi mukana. Onko kellään kokemusta tämän tyyppisestä setupista? Tuo amt sisältää mm. preamp out ominaisuuden, eli on tarkoitettukin ajettavan ilman erillistä etusta.
 
P-2 on etuastemallinnos, eri lähdöt vaan ovat signaalitasoiltaan sovitetut joko suoraan päätteelle tai normaalisti etusteelle. Toimii varmasti Radarin kanssa. Jos molemmat pedaalit ovat vielä hommaamatta, niin eikös Atomicin Ampli-Firebox tekisi jo sellaisenaan saman ja olisi kompaktimpi? Tokihan AX-8 on itse itselleen paras back-up :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Attew
09.11.2017 12:11:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: P-2 on etuastemallinnos, eri lähdöt vaan ovat signaalitasoiltaan sovitetut joko suoraan päätteelle tai normaalisti etusteelle. Toimii varmasti Radarin kanssa. Jos molemmat pedaalit ovat vielä hommaamatta, niin eikös Atomicin Ampli-Firebox tekisi jo sellaisenaan saman ja olisi kompaktimpi? Tokihan AX-8 on itse itselleen paras back-up :-)
 
Kappas, näin kyllä vehkeen mutta ajattelin että tulis turhan kalliiksi. Näköjään aika tasan samanhintanen ratkaisu, eli pitänee tutustua tarkemmin saundimaailmaan ja toimintaan.
 
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
jii.haanpaa
09.11.2017 12:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiveUpGiveIn: Tämähän sen tekee. Mun on hyvä lähteä vertailemaan kun Torpedo live on valmiiksi talossa. Samat impulssit vaan sisään ja testipenkkiin.
 
Hoi. Löysitkö tuota jo jostakin ns. hyllystä vai menikö tilaus jonoon? Pistän itsekin tuon tulemaan heti kun vain jostakin löytyisi.
 
jii.haanpaa
09.11.2017 13:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Attew: Vähän olen semmosta mietiskellyt että ostaisin AX8:lle keikkabackupiksi AMT P-2 ja Radarin. Kasaisi Pedaltrain Nanolle niin kulkis kätevästi mukana. Onko kellään kokemusta tämän tyyppisestä setupista? Tuo amt sisältää mm. preamp out ominaisuuden, eli on tarkoitettukin ajettavan ilman erillistä etusta.
 
Radar on suunniteltu toimimaan suoraan pedaalilaudan jälkeen, joten mahdollisuuksien maailma on valtava. Ainakin markkinamiesten mukaan :)
 
GiveUpGiveIn
09.11.2017 19:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Hoi. Löysitkö tuota jo jostakin ns. hyllystä vai menikö tilaus jonoon? Pistän itsekin tuon tulemaan heti kun vain jostakin löytyisi.
 
Ihan paikallisesta kivijalkaliikkestä laittavat tilaukseen, saattaa tosin mennä viikko pari ennen kuin tuote on liikkeessä.
 
https://www.musamaailma.fi/merkit/m … -speaker-cab-simulator-pedaali.html
 
Tuolta voipi ilmeisesti kysyä saatavuutta pedaalille, mutta epäilen että hyllyssä ei ole vielä ensimmäistäkään.
 
GiveUpGiveIn
01.12.2017 19:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa haettua tänään Radar ja melko yllättynyt oon ihan peruspreseteistä kun oon n. puolisen tuntia testaillut. Varmaan jotain impulsseja kattelen netistä (saa ehdotella laadukkaita, Ownhammeria yms?)
 
Pienellä hienosäädöllä hintaisekseen mainio kampe. Saa nähdä millainen maailma irtoaa kunhan laitan stereodilsan ja reverbin vielä kylkeen.
 
Tympee Huttunen
20.02.2018 08:42:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko lisää kokemuksia tästä pedaalista?
 
mikaki
08.03.2018 22:09:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Onko lisää kokemuksia tästä pedaalista?
 
Tänään tuli Amt:n P2 postissa, tilasin myös Amt:n B2:kin ( Bogner) kun vaikutti pätevältä spedulta metalli hommiin. Mooerin radar löytyi jo ennestään.
 
- patella luksaatio herkkusienillä , kiitos -
LaXu
08.03.2018 23:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistakaa päivittää purkki uusimpaan versioon, se nimittäin kasvattaa IR:n pituuden 512 samplesta 1024 sampleen, eli samaan kuin Two Notesin vehkeissä (niihin on vissiin tulossa 2048 samplen päivitys).
 
En itse erota kuin pienia eroja 1024 vs pidemmät IR:t Axe-Fx 2:n standard vs UltraRes IR:n vertaillessa. Jos ei vertailukohtaa olisi, en niitä huomaisi.
 
mikaki
09.03.2018 07:42:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mooerin päivitetty Versio 1.1 on hyvä. Amt:n pedaali saundaa yllättävän nasevalta Mooerin läpi vedettynä. Mulla on Ownhammerin Impulssi paketti Radarissa.
Amt:n oma kaappisimulaatio on analogisesti eq mallinnettu mikä ei kyllä vedä vertaa ir kaappisimulaatiolle.
 
- patella luksaatio herkkusienillä , kiitos -
TTV
06.05.2018 20:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä porukka on Radarin omista kaappimalleista; pärjääkö niillä vai meneekö heti impulssirumbaksi? Löytyykö Radarista minkäänlainsta tila-efektiä (reverb tjms?), jolla saundiin saisi tilantuntua?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
GiveUpGiveIn
07.05.2018 22:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mitäs mieltä porukka on Radarin omista kaappimalleista; pärjääkö niillä vai meneekö heti impulssirumbaksi? Löytyykö Radarista minkäänlainsta tila-efektiä (reverb tjms?), jolla saundiin saisi tilantuntua?
 
Bändin toisen kitaristin kanssa ajettu POD hd500 -> radar, PODin omat impulssithan on täyttä roskaa mutta ihan kelpo saundia saatu radarin impulsseilla tarpeeksi ruuvailemalla. Pitää vielä lyödä muutamat Ownhammerit arkistoista tuohon radariin ja kokeilla uudestaan Podin kanssa. Itse pidän eniten Two notesin impulsseista ja harmi kun niitä ei tietääkseni saa otettua ulos mitään kautta Radariin siirrettäväksi.
 
Omaa tilaefektiähän ei tuossa Radarissa itsessään ole.
 
TTV
08.05.2018 06:15:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiveUpGiveIn: Bändin toisen kitaristin kanssa ajettu POD hd500 -> radar, PODin omat impulssithan on täyttä roskaa mutta ihan kelpo saundia saatu radarin impulsseilla tarpeeksi ruuvailemalla. Pitää vielä lyödä muutamat Ownhammerit arkistoista tuohon radariin ja kokeilla uudestaan Podin kanssa. Itse pidän eniten Two notesin impulsseista ja harmi kun niitä ei tietääkseni saa otettua ulos mitään kautta Radariin siirrettäväksi.
 
Omaa tilaefektiähän ei tuossa Radarissa itsessään ole.

 
Kiitos vastauksesta :-) Pitänee ottaa testiin tuo Radar, sillä e saattaisi sopia täydellisesti tuon Bluetone Loadboxin kaveriksi...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
MustaKissa
09.05.2018 08:38:53 (muokattu 09.05.2018 08:39:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiveUpGiveIn: Itse pidän eniten Two notesin impulsseista ja harmi kun niitä ei tietääkseni saa otettua ulos mitään kautta Radariin siirrettäväksi.
 
Tuo jokseenkin onnistunee jos äänikortin lähdöstä ajaa 20Hz-20kHz siniaallon (Voxengon Deconvolverilla saa tehtyä) Two Notesiin ja siitä takaisin äänikorttiin DAWiin nauhoittaen ja sitten Voxengon Deconvolverilla tekee siitä .wav-impulssin. Sitten vaan siitä wavista leikkaa ylimääräiset pois ja Radariin.
 
Olipa kerran kissa, kaappi ja kitara.
GiveUpGiveIn
09.05.2018 13:23:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MustaKissa: Tuo jokseenkin onnistunee jos äänikortin lähdöstä ajaa 20Hz-20kHz siniaallon (Voxengon Deconvolverilla saa tehtyä) Two Notesiin ja siitä takaisin äänikorttiin DAWiin nauhoittaen ja sitten Voxengon Deconvolverilla tekee siitä .wav-impulssin. Sitten vaan siitä wavista leikkaa ylimääräiset pois ja Radariin.
 
Oiskohan tässä hyvä käyttää tuo siniaalto päätteen läpi torpedoon? Ei ainakaan suoraan torpedon kautta äänitettynä vaikuttaisi toimivan.
 
Vladi
15.08.2018 13:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli laitettua Mooer Radar uudempaa tulokasta, Nux Solid Studiota vastaan:
 
https://youtu.be/Cju4GpHugEk
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «