Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras hinta/laatu suhde kitara putkivahvistin ?
1 2 3 4
Antso
04.09.2017 13:38:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Saanen esittää molemmat omistaneena eriävän mielipiteen :) Englien cleani voi olla kolkko jos sitä ei osaa säätää. Ne vaativat gainin nostoa aina sinne roson tuntumaan ja eq-tulee asettaa tuttuun ja turvalliseen 6-6-6 -asentoon. Powerballin(kin) clean-soundi on varsin mainio siihen tyylilajiin mihin ne on tarkoitettu ja erinomainen efektialusta.
 
E. Unohtamatta markkinoiden parasta efektilooppia.

 
EVH 50w on kyllä ollu isoin pettymys omalla kohdalla. Kotisoitossa pienellä equlla, vielä pienemmällä kompuralla ja kunnon gatella ihan kiva. Ostin vielä uutena sokkona. Omistin samaan aikaan Powerballin ja Screamerin (joka oli juuri rempattu), niin mielestäni jäi varsinki Powerballista melko kauas jälkeen.
 
Neljä viis eri kaappia treeniksellä ja EVH kuulosti varsinki kovemmilla volyymeillä kaikilla suht huonolta. Varmaan paskat säädöt ja kaapit. :)
 
Shredator
04.09.2017 13:48:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antso: EVH 50w on kyllä ollu isoin pettymys omalla kohdalla. Kotisoitossa pienellä equlla, vielä pienemmällä kompuralla ja kunnon gatella ihan kiva. Ostin vielä uutena sokkona. Omistin samaan aikaan Powerballin ja Screamerin (joka oli juuri rempattu), niin mielestäni jäi varsinki Powerballista melko kauas jälkeen.
 
Neljä viis eri kaappia treeniksellä ja EVH kuulosti varsinki kovemmilla volyymeillä kaikilla suht huonolta. Varmaan paskat säädöt ja kaapit. :)

 
Näin se on :) Mää ajoin sitä Mesan/Chiefin kaapeilla, elementit v30, g12m, g12t-75 ja kyllä Englit vie tuota mennen tullen. Halusin kovasti tykätä siitä, mutta kyllä vanha 5150/Engl olisi mun valinta jos olisi pakko saada tuon tyylin vahvain.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
VIPMetal
04.09.2017 15:50:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Englin Screamer on ainakin käytettynä hintaluokassaan mainio. Jaa, sattumoisin mulla olis Englin setti myynnissä. =) Tosiasiassa soundi on mainio, mutta Mesan rectifierissä on vaan vielä parempi omaan korvaan.
 
Spotify: Heroes Don't Ask Why facebook.com/hdawband
audioAXS
04.09.2017 19:18:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antso: EVH 50w on kyllä ollu isoin pettymys omalla kohdalla. Kotisoitossa pienellä equlla, vielä pienemmällä kompuralla ja kunnon gatella ihan kiva. Ostin vielä uutena sokkona. Omistin samaan aikaan Powerballin ja Screamerin (joka oli juuri rempattu), niin mielestäni jäi varsinki Powerballista melko kauas jälkeen.
 
Neljä viis eri kaappia treeniksellä ja EVH kuulosti varsinki kovemmilla volyymeillä kaikilla suht huonolta. Varmaan paskat säädöt ja kaapit. :)

 
Voihan se olla että mulla on myös vähän oma lehmä ojassa :)
Mun mielestä EVHlla saa kivemmat kliinit. Särö tossa on paljon leikkaavampi kuin esim Powerballissa. Itse kaipaisin ehkä vähän vähemmän leikkaavaa highmidleä. En tiedä oisko parempi kaappi siihen sit ratkaisu. Mutta joo, makuasioita sano Musti ku muniansa nuoli.
 
Särö korvaa puuttuvat virheet
JuSu
05.09.2017 17:59:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjun alussa jo vanhempia Laneyita kehuskeltiinkin... Mutta tätä voisi kyllä laajentaa melkeinpä mihin vaan, jos siinä lukee Laney. Käytettynä liikkuu todella edukkaasti, esim. VH100R:ää viiteen sataan ja allekin melkeinpä jatkuvasti.
 
Itse ostin justiinsa GH50L:n kolmella sataa, ja siinä on kovasti vahvistinta per euro.
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
s8na
05.09.2017 18:40:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Ketjun alussa jo vanhempia Laneyita kehuskeltiinkin... Mutta tätä voisi kyllä laajentaa melkeinpä mihin vaan, jos siinä lukee Laney. Käytettynä liikkuu todella edukkaasti, esim. VH100R:ää viiteen sataan ja allekin melkeinpä jatkuvasti.
 
Itse ostin justiinsa GH50L:n kolmella sataa, ja siinä on kovasti vahvistinta per euro.
 
JuSu

 
Englannin versiossa on putkenkannatkin rungossa kiinni puristeille.
 
elon arska
05.09.2017 21:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Itse ostin justiinsa GH50L:n kolmella sataa, ja siinä on kovasti vahvistinta per euro.
 
JuSu

 
Tässä on kyllä hinta/soundi-suhde vallan mainio. Vielä kun olisi kaksi kanavainen niin ei olisi työhevosen mantteli tyhjillään hetkeäkään.
 
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
JuSu
05.09.2017 21:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Englannin versiossa on putkenkannatkin rungossa kiinni puristeille.
 
Kappas, niinpä näyttää olevan... =)
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
JuSu
05.09.2017 22:15:35 (muokattu 05.09.2017 22:16:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Tässä on kyllä hinta/soundi-suhde vallan mainio. Vielä kun olisi kaksi kanavainen niin ei olisi työhevosen mantteli tyhjillään hetkeäkään.
 
Niin no, tuossahan on jalkakytkimellä kytkettävä, säädettävä gain boost. Miten se sitten vastaa kaksikanavaista, on vähän säätökysymys. Mä olen säätänyt input gainin (eli sen lähtötason) ihan sinne roson rajamaille. Sitä sitten clean boost -pedaalilla potkaisemalla kevyeen reunarosoon. Vahvistimen gain boost päälle, ja mennään jo reippaampaan rokkireunaan, ja siihen vielä clean boostia till, niin ollaan laulavissa leadeissa. Neljä perussoundia yhdestä kanavasta.
 
Yksikanavaisuus on mulle vielä vähän uutta, pitkään mulla on vahvistimissa pitänyt olla ainakin kaksi kanavaa, mieluusti enemmän. Kuitenkin sitä yhtä kanavaa kun boostaa, niin se on se sama soundi koko ajan, rosoa on vaan enemmän tai vähemmän boostin määrästä riippuen. Se on jotenkin hienoa.
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
elon arska
05.09.2017 22:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Niin no, tuossahan on jalkakytkimellä kytkettävä, säädettävä gain boost. Miten se sitten vastaa kaksikanavaista, on vähän säätökysymys. Mä olen säätänyt input gainin (eli sen lähtötason) ihan sinne roson rajamaille. Sitä sitten clean boost -pedaalilla potkaisemalla kevyeen reunarosoon. Vahvistimen gain boost päälle, ja mennään jo reippaampaan rokkireunaan, ja siihen vielä clean boostia till, niin ollaan laulavissa leadeissa. Neljä perussoundia yhdestä kanavasta.
 
Itselleni tällainen kikkailu on vaan liikaa, pitää taada selkeä clean ilman käpistelyä. Siihen niskaan sitten pikkusär pedaalista ja suurempaa toisesta kanavasta.
 
Yksikanavaisuus on mulle vielä vähän uutta, pitkään mulla on vahvistimissa pitänyt olla ainakin kaksi kanavaa, mieluusti enemmän. Kuitenkin sitä yhtä kanavaa kun boostaa, niin se on se sama soundi koko ajan, rosoa on vaan enemmän tai vähemmän boostin määrästä riippuen. Se on jotenkin hienoa.
 
JuSu

 
Itse olen niin jumissa omissa tavoissani etten ala jo ennestään puutteellista soittotaitoa vaikeuttamaan moisilla vaikeutuksilla :D
 
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
s8na
05.09.2017 22:47:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos puhdasta tarvii niin varmasti 2 kanavaa on pop ja omilla eqillaan. Gh 50l:llä ajan konetta lähes särö tapissa. Vokapotikalla sit pudottelen miedommalle ja vahvarin boostilla sit kovemmat räimeet ja soolot. Volaboostia vähän kaipais mut en jaksa piuhaviidakkoja.
 
LaMotta
06.09.2017 11:05:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymyksen asettelu on näemmä yhtä absurdi kuin 'paras hinta/laatu suhde auto'.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
markusnurminen
06.09.2017 11:52:46 (muokattu 06.09.2017 11:59:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma lehmä ojassa, mutta siitä huolimatta hehkutan Laney GH100L:ää ja GH50Lää nimenomaan bang-for-buck -osastolla, etenkin käytettynä. Hyväsaundisia näennäisen yksinkertaisia nuppeja monipuolisilla liitännöillä ym. Löytyy puhtaasta aina vähän kovempaankin gainiin asti, koko matkalta käyttökelpoisella saundilla. Luotettavuudestakin kuullut ja kokenut pelkkää hyvää. Miinuksena tietysti se, että ihan kerrostalokäyttöön ei sellaisenaan varmasti järkevin ratkaisu, mutta kovempaan tykittelyyn vahva suositus.
 
Edit: Yksikanavaisuus voi toiselle tosiaan olla rajoite, toiselle taas toivottu ominaisuus. Omassa käytössä oon selvinnyt nimenomaan gain boostin ja kitaran volumen suomalla skaalalla koskematta muihin säätöihin. Kaikki varmasti ei, ja silloin kiinnostavampi voi olla esim. VH100R.
 
*wink* https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1290425 *wink*
 
hallu
06.09.2017 11:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kysymyksen asettelu on näemmä yhtä absurdi kuin 'paras hinta/laatu suhde auto'.
 
Autoissa vastaus on selvä se on Toyota ja Mersu tulee etäisenä kakkosena.
 
Elämä reiässä on rattoisaa......
Laulava Kylätohtori
06.09.2017 12:07:04 (muokattu 06.09.2017 12:09:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Autoissa vastaus on selvä se on Toyota ja Mersu tulee etäisenä kakkosena.
 
Ai ai, nyt on Hallulla mennyt aamu- ja iltalääkkeet sekaisin... :(
 
Ps. Jos luotettavaa ja laadukasta haet, niin nuo molemmat voi ajaa suoraan romuttamolle. Mutta pakko sanoa, että aika mukava oli aamulla tulla 450SL:llä duuniin, vaikka katto olikin päällä. Siinä on jotain, mikä tojotasta puuttuu. :)
 
More is less.
Rämppy
06.09.2017 12:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Autoissa vastaus on selvä se on Toyota ja Mersu tulee etäisenä kakkosena.
 
Dacia Duster. Sorry oli pakko. Jätän tähän :D
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Mho
11.09.2017 14:22:59 (muokattu 11.09.2017 14:23:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ollut nelisen vuotta Engelin Thunder 50W Combo. Maksoin muistaakseni 350€.
Biaspisteellä vaihdettu kerran pääteputket ja huollettu. Etuset vaihdoin itse.
 
Nyt heräsi ajatus vaihtamisesta ja aikani vaihtoetoja tutkittuani päätin kuitenkin kokeilla päivittää thunder.
 
V30 Celestionin tilalle tuli WGS:n ET65 elementti ja 7025 TAD:n putki V1 paikalle, eli säröputkeksi. Reilu huntin päivitys..
Eilen ekat treenit ja kyllä hymy nousi korviin, ero oli yllättävän iso.
Tolla jatketaan vielä pitkään, ehkä jossain vaiheessa kaveriksi 1 x 12" kaappi WGS Veteranilla.
 
Gaines
03.11.2017 15:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaasta en tiedä, mutta kesästä asti on ollut mukavaa soitella H&K Tubemeister 18 Twelvellä. Puhdas kanava on maukkaan lämpöinen ja säröpuolella on ihan kelvollinen kattaus tämmöiselle seitkytluvun lopun kakaralle. Ääntä lähtee tarvittaessa ihan helvetisti, mutta 1W asetuksellakin on soundipuoli kohdillaan. Oikein hyvä ostos 599€ hintalapulla.
 
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Mho
25.11.2017 09:50:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uraltonelta tilasin Palmerin 1 x 12" WGS:n veteranilla kaveriksi ja tosi hyvin toimii kimpassa.
 

 
Mho: Mulla ollut nelisen vuotta Engelin Thunder 50W Combo. Maksoin muistaakseni 350€.
Biaspisteellä vaihdettu kerran pääteputket ja huollettu. Etuset vaihdoin itse.
 
Nyt heräsi ajatus vaihtamisesta ja aikani vaihtoetoja tutkittuani päätin kuitenkin kokeilla päivittää thunder.
 
V30 Celestionin tilalle tuli WGS:n ET65 elementti ja 7025 TAD:n putki V1 paikalle, eli säröputkeksi. Reilu huntin päivitys..
Eilen ekat treenit ja kyllä hymy nousi korviin, ero oli yllättävän iso.
Tolla jatketaan vielä pitkään, ehkä jossain vaiheessa kaveriksi 1 x 12" kaappi WGS Veteranilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «