Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss ms-3 Multi Effects Switcher
1 2 3
riff
08.11.2017 19:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen ostin ko laitteen kun ensin netistä pitkään tutkin.sitä. Tunnin verran liikkeessä testailin sitä ja mukaanhan se lähti. Nyt pari päivää sitä ruuvannu ja hyvä peli se on. Kaiut mun mielestä erinomaisia ja muutkin efektit oikein kelpoja, jopa säröt. Niistähän Boss ei oo ollu koskaan kauheen ylistetty mitä multiefekteihin tulee. Tuosta löytyy muutama ihan kelvollinen od vaikka juuri verrattuani esim tc novedriveä loopissa oli tc kuitenkin parempi. Mut niinhän tuo on suunniteltukin että omia speduja saa looppeihin kytkeä. Tuossa hieno puoli on että sitä voi käyttää niin monella tavalla. Looppeihinhan voi kytkee vaikka erilaisia etuasteita.
 
Kompressoria testailin liikkeessä tosi pitkään. Sama jatkui nyt kotona. Kompurat siinä on kyllä todella transparentteja eivätkä muuta soundia yhtään. Normaalisti käytän aika hillittyä kompressointia paitsi kantrijutuissa tietenkin enemmän. Yllättävän paljon saa sustaina kääntää verrattuna perinteisiin kompurapedaaleihin ja jotenkin tuntuu että rankoilla asetuksilla kompressointi jotenkin...öö, ei oo ihan toivotun hyvä. No se ehkä vaan tuntuu Wamplerin Ego compressorin jälkeen siltä.
 
Laitetta on helppo käyttää ja sehän Bossin multipaavoissa just parasta onkin.
 
Nyt sit pitäs pedaalilauta laittaa uuteen uskoon...
 
Kyynisyys on realismia.
riff
08.11.2017 19:55:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt jotain negatiivista pitää laitteesta sanoa niin Bossin oma OD-3 olis kiva jos olisivat sen siihen laittaneet. Samaten multi tap delay. Nää kaks puuttuvaa juttua olis kelvannu mulle. No looppeihin sitten. Mut siinäpä ne huonot puolet sitten tähän tietoon onkin.
 
Kyynisyys on realismia.
riff
08.11.2017 19:57:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarzan: Nostetaan vähän.
 
Onko havaintoja MS-3:sta jonkin liikkeen hyllyssä? Taitaa olla saatavuus aika heikkoa.
 
.

 
Ostin omani Soitin Jylhältä Muuramesta. (Tämä ei ole maksettu mainos.)
 
Kyynisyys on realismia.
tarzan
08.11.2017 20:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riff: Ostin omani Soitin Jylhältä Muuramesta. (Tämä ei ole maksettu mainos.)
 
No minä yritin eilen tilata juuri tuolta ja nettikauppa heitti saldon nollaan nenän edestä. Olit nopeampi.
 
riff
08.11.2017 20:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarzan: No minä yritin eilen tilata juuri tuolta ja nettikauppa heitti saldon nollaan nenän edestä. Olit nopeampi.
 
Sori. Kyllä kai liikkeet tilaa jos pyytää.
 
Kyynisyys on realismia.
gunnar
09.11.2017 10:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Hankin MS3:n kuukausi sitten, hyvä peli. Efektit on Bossin perussettiä ilman mallinnuksia. Paljon käyttökelpoista. Midi toimii nätisti. Viritin oikein kelpo.
 
Kaksi suurinta heikkoutta: presettiä vaihtaessa dilsojen hännät katkeaa ja soundi menee poikki 27ms ajaksi. Tarkkana joutuu olemaan vaihtokohtien kanssa siis.
 
Ja olihan toi vähän kalliskin.

 
Tuo viive vielä kiinnostaa!
Kumpaa tarkoitat presetillä, eli koskeeko tuo 27ms viive Bankin vaihtoa (tupla napit 1-2 tai 3-4), vai yksittäisen Batchin (eli yksittäisen 1-4 napin painallus)?
 
Tami
16.01.2018 10:44:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.... kyllähän näitä ostelisi, mutta kun tuntuu olevan kaupat tyhjänä... prkl.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
tuquoque
24.01.2018 23:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunnar: Tuo viive vielä kiinnostaa!
Kumpaa tarkoitat presetillä, eli koskeeko tuo 27ms viive Bankin vaihtoa (tupla napit 1-2 tai 3-4), vai yksittäisen Batchin (eli yksittäisen 1-4 napin painallus)?

 
Aina kun patch vaihtuu välissä on 27ms viive. Ei tuo hirveästi ole haitannut.
 
riff
25.01.2018 00:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei todellakaa haittaa. Käyttänyt jo neljä keikkaa enkä olis huomannut jos ei sitä täällä olisi kerrottu. Enkä varmasti huomaa tämän jälkeenkään.
 
Hieno peli. Olen tyytyväinen. Käytän vain zengrivea ja tc novadrivea loopeissa mut sinne looppeihin on ihan turha laittaa esim tubescreameria koska laitteen oma ei häviä aidolle ja onpas jopa säädin matalille taajuuksille mitä monet ts fanit paheksuvat Sen alapään puuttumisesta. Tässäpelissä on muutama oikein hyvä särömallinus.
 
Kyynisyys on realismia.
Tami
25.07.2018 09:10:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 181 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Joo. Elikkäs.
 
Nyt on MS-3 ollut pai kuukautta ruuvailtavana ja onhan tämä kyllä kätsä laite. Mulla on verrokkina Helix jolla olen soitellut suoraan linjaan ja myös jonkin verran testannut pelkkänä efektilaitteena.
 
MS-3:n kanssa on säröpurkki / purkkeja loopeissa ja sitten EXP poljin (hotone soul press) volumena sekä toinen mokoma exp-polkimena eri jutuille. Vekotin on helppo käyttää ja tieskarin editorilla on helppo tehdä "pohjat". Kuitenkin esmes helixiin verrattuna on säädettävää vähemmän ja laitteen helppoudesta johtuen olen ruuvannut tuota pääosin ilman konetta.
 
Säröt on kitaristin herkku ja ne ovat hyviä koneessa ja tietysti omat lempipurkit saa lenkkeihin. Looppien etu on se, että omaa säröä saa kutitettua ms-3:n kompuroilla/ boosteilla jne jne. Tai 4cm-puuhat onnistuvat jolloin pääsee lempparivahvarin soundeja hyödyntämään tai vaikkapa boostaamaan.
Muut efektit ovat bossilaisia ja delayt / kaiut joita pääosin tulee käytettyä, täyttävät paikkansa kyllä. Satunnaiseen käyttöön tarvittavat muljutukset ovat sitten varalla, eikä niitä varten tarvitse ostaa omaa pedaalia seisomaan tyhjän panttina laudassa. Viritin on parempi kuin helixissä.
 
Eli jos sulla on jo vahvistin ja haluat monipuolisen kattauksen efektejä ja/tai polkimia pieneen tilaan, on tämä hyvä. Välttämättä ei loopeissa tarvitse olla mitään, sikäli vehkeen omat säröt toimivat sulle. Hinta vaikuttaa toki isolle, mutta toisaalta jos ostaa perus bossilaisen virittimen, choruksen, delayn sekä kaiun, on hinta jotakuinkin sama.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Guitarfreak
07.04.2019 18:17:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 256 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Näin.
 
Mut hei. Onko tätä MS-3:sta kukaan käyttänyt 4-piuhan metodilla? Eli vahvarin etunen loopissa? Tai peräti kahden vahvarin etuset loopeissa?
 
Näyttäis et on -10dB signaalitasoilla et voi olla vähän ujo mut kokemukset voinee olla erilaisia. Tietenkin kun on näitä paria nuppia muutenkin testaillu yhtäaikaa nii maahurinahan näissä on ongelmana joten sit vaa muuntajia väliin jne..
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Tortukka
06.09.2019 09:23:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyhmä kysymys, saahan tässä preset modessa monta looppia päälle yhtä-aikaa?
Eli vaikka loopit 1 ja 3.
 
Vakavasti tätä harkinnut itsekin.
 
Lennu
06.09.2019 16:28:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin ollut suunnilleen puolisen vuotta. Hyvä peli on ja oon harmitellutkin, miksei tällaista ole ollut.
 
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Tami
06.09.2019 17:29:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tortukka: Tyhmä kysymys, saahan tässä preset modessa monta looppia päälle yhtä-aikaa?
Eli vaikka loopit 1 ja 3.
 
Vakavasti tätä harkinnut itsekin.

 
Juu saapi.
Itse tosin säästäisin vielä satasen ja ostaisin hx stompin, koska senkin ympärille saa kasattua vanhat polkimet ja samalla hyvän backup-laitteen vahvarin rikkoutumisen varalle...ja paljon muuta.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Tortukka
10.09.2019 13:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Juu saapi.
Itse tosin säästäisin vielä satasen ja ostaisin hx stompin, koska senkin ympärille saa kasattua vanhat polkimet ja samalla hyvän backup-laitteen vahvarin rikkoutumisen varalle...ja paljon muuta.

 
Ok, kiitos. Täytyy tutkailla sitäkin purkkia.
 
N4754_
27.05.2020 14:30:31 (muokattu 27.05.2020 14:36:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli kans tämmönen itellä hankittua, ja sain tehtyä varsin maukkaan minilaudan siitä. Ykköslooppiin mieto overdrive ja kakkoslooppiin Boss HM2, mahtuu just passelisti Nano+-lautaan, sekä virrat saa vedettyä näppärästi Bossin PSA230-muuntajalla, kaikki ketjuun eikä häiriöhurinoita yhtään. Pätsien tekeminen todella yksinkertaista. Kerrassaan hieno laite! Edit: Nautin myös siitä optiosta että voi soittaa kahdella vahvistimella yhtäaikaa, lahkeet lepattaa ku yksin huuattaa Supergroupin ja Bassmanin läpi reeniksellä.
 
Kaliaa ja fuzzeja.
Laulava Kylätohtori
27.05.2020 14:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

N4754_: Edit: Nautin myös siitä optiosta että voi soittaa kahdella vahvistimella yhtäaikaa, lahkeet lepattaa ku yksin huuattaa Supergroupin ja Bassmanin läpi reeniksellä.
 
Ihan hyvä duo, mutta tahtoo hukkua kovakätisen rumpalin kanssa. ;)
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Shredator
15.12.2023 15:00:37 (muokattu 15.12.2023 15:09:12)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ulkoista kytkinpedaalia olette käyttäneet esim. bankkien vaihteluun? (Joku muu kuin Bossin FS-6/FS-7)
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
mungiisi
18.12.2023 09:15:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Mitä ulkoista kytkinpedaalia olette käyttäneet esim. bankkien vaihteluun? (Joku muu kuin Bossin FS-6/FS-7)
 
Mä oon käyttänyt Otter Devicesin DUO+-pedaalia, ulkomuotonsa puolesta sopii hienosti yhteen MS-3:n kanssa: https://ottercustomdesign.com/products/duo-for-boss-ms3
 
Death metallia Helsingistä: Omnivortex
Shredator
18.12.2023 09:37:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mungiisi: Mä oon käyttänyt Otter Devicesin DUO+-pedaalia, ulkomuotonsa puolesta sopii hienosti yhteen MS-3:n kanssa: https://ottercustomdesign.com/products/duo-for-boss-ms3
 
Vaikuttaa hyvältä. Onko toiminut saumattomasti haluttuihin toimintoihin? Ehdin jo tilata Nuxin kytkimen, mutta jos se ei toimi, niin tuo olisi varmaan sitten seuraava kokelas :)
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «