Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kombot
1 2
RubaDub
31.07.2017 09:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpaa suosittelette Marshall DSL15C vai Blackstarilta
HT Soloist vastaavaa. Tai ylipäätänsä muuta. Onhan toi jälkimmäinen arvokkaampi. Kotisoittoon, miel. 12 tuuman elementillä.
 
Numb
31.07.2017 10:33:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä, joka kuulostaa mielestäsi parhaalta.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Jucciz
31.07.2017 12:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jauhelihapizza vai kinkkupizza, kumpaa suosittelette?
SirElwood
31.07.2017 13:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jauhelihapizza vai kinkkupizza, kumpaa suosittelette?
 
Jauheliha taskulämpöisenä, kinkku jääkaappikylmänä.
 
peltsi451
31.07.2017 13:33:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jauhelihapizza vai kinkkupizza, kumpaa suosittelette?
 
Hirveesti riippuu tietysti kontekstista. Syödäänkö se pizza kotona vai harjoituskämpällä, olosuhteet ovat aivan erillaiset, esim. porukalla syöminen rajoittaa huomattavasti pitsan valintaa.
Ehkä hankalin ympäristö on kuitenkin iso ulkoilmatilaisuus jolloin pizzalle kohdistuu huomattavia vaatimuksia.
 
Me ei täällä voida hirveesti auttaa jos ei tiedetä lähtötilannetta.
 
RaskasMielinen
31.07.2017 13:44:11 (muokattu 31.07.2017 13:49:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451:
 
Me ei täällä voida hirveesti auttaa jos ei tiedetä lähtötilannetta.

 
Kotisoitteluun ehdottomasti Boss Katana 50 W. Tämän reseptin voi kirjoittaa ilman lähtötilanteen tietämistä, koska Katana toimittaa kaiken humpasta heviin, eikä maksa montaa viikkorahaa. Löytyy jopa siedettävä kuulokeliitäntäkin. Myös 12" ämyri ja silti rippikouluikäinenkin (tai muuten vaan kynäniska) jaksaa kanniskella. Teho ja ominaisuudet riittänevät varauksin treenikselle/keikallekin.
 
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
atct
31.07.2017 16:12:07 (muokattu 31.07.2017 16:31:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RubaDub: Kumpaa suosittelette Marshall DSL15C vai Blackstarilta
HT Soloist vastaavaa. Tai ylipäätänsä muuta. Onhan toi jälkimmäinen arvokkaampi. Kotisoittoon, miel. 12 tuuman elementillä.

 
Näin lonkalta suosittelisin Blackstarin HT-1- tai HT- 5 vahvistinta. Marshall dsl 15C on koti-/treenivahvistimeksi ehkä liian tehokas vaikka asuisit omakotitalossa.
Noissa pienissä Blackstareissa on kuulokeliitäntä joka käyttökelpoinen.
 
Eli osta vaikka torilta pikku Blackstar - niitä on hyvin tarjolla eikä maksa paljoakaan. Ja vaikka myöhemmin ostaisit tehokkaamman vahvistimen on tollaisella pikku vahvistimella käyttöä jo pelkästään ton kuulokeliitännän takia.
 
Mulla on toi kyseinen Dsl 15C enkä suosittele kotikäyttöön.
 
RaskasMielinen
31.07.2017 21:47:26 (muokattu 31.07.2017 22:04:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: Näin lonkalta suosittelisin Blackstarin HT-1- tai HT- 5 vahvistinta. Marshall dsl 15C on koti-/treenivahvistimeksi ehkä liian tehokas vaikka asuisit omakotitalossa.
Noissa pienissä Blackstareissa on kuulokeliitäntä joka käyttökelpoinen.
 
Eli osta vaikka torilta pikku Blackstar - niitä on hyvin tarjolla eikä maksa paljoakaan. Ja vaikka myöhemmin ostaisit tehokkaamman vahvistimen on tollaisella pikku vahvistimella käyttöä jo pelkästään ton kuulokeliitännän takia.
 
Mulla on toi kyseinen Dsl 15C enkä suosittele kotikäyttöön.

 
Tossa jotain kuulokelähdöistä viime vuonna tekemiäni vertailupätkiä, mukana mm. Blackstar HT-1R sekä Boss Katana.
 
https://soundcloud.com/user-179763429/sets/guitar-amplifier-hearphones
 
Pieni Blackstar on mun mielestäni ihan ok sekin, mutta Katana on paljon monipuolisempi.
 
Jos/kun joskus ehdin/jaksan, niin lisään tuohon myös ainakin yhden plugari/softa-vaihtoehdon, monesti hehkuttamani S-Gear -vahvistinmallinnokset.
 
EDIT: Pätkät kuulostavat siedettäviltä ainostaan sellaisilla kuulokkeilla, jotka soveltuvat nimenomaan kitaran kuulokesoittoon. Pätkiä ei siis ole miksattu sopiviksi myös joka Prismasta löytyville popituskuulokkeille. Nille miksausjälkeni on esimerkiksi tällainen:
https://www.youtube.com/watch?v=jMDHrTMZMzg
 
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
JaaGeRMaisTeR
01.08.2017 00:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole tuolla saralla vielä löytynyt Laboga voittanutta. Voi jopa sanoa ihan kokemuksella.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
RubaDub
01.08.2017 09:29:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on hienot juzzic ja kumppanit jotka voi työntää noi pizzanza perseenseendä ja vetää sen sitten omaan lärviinsä. Tai toistensa lähteviinsä kai niin tekevätkin . Selvästi minä tiedän kaiken ja runkkaan sen päälle omaa pientä keppiäni. Näille nysveröille vois perustaa oman foorumin kun ovat niin vitun päteviä. Jos on niin päteviä niin miksi vaivautua kommentoimaan. Vittu mitä persereikiä. Kirveelle töitä.
 
Kiitos muutamalle osviittaa antavalle hepulle.
 
Gary Enfield
01.08.2017 09:39:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahden himastyrkkarin vertailu on eri vakavaa hommaa.
 
Jucciz
01.08.2017 11:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RubaDub: Täällä on hienot juzzic ja kumppanit jotka voi työntää noi pizzanza perseenseendä ja vetää sen sitten omaan lärviinsä. Tai toistensa lähteviinsä kai niin tekevätkin . Selvästi minä tiedän kaiken ja runkkaan sen päälle omaa pientä keppiäni. Näille nysveröille vois perustaa oman foorumin kun ovat niin vitun päteviä. Jos on niin päteviä niin miksi vaivautua kommentoimaan. Vittu mitä persereikiä. Kirveelle töitä.
 
Kiitos muutamalle osviittaa antavalle hepulle.

 
Pipoa löysemmälle, kesälomaa on vielä yli viikko ja kohta alkaa yläaste. Kyllähän me toki tiedämme, mistä juuri sinä tykkäät, joten helppohan sitä on suosituksia antaa. Halutessasi voit muuten tarkistaa nimimerkkini oikean kirjoitusasun, sillä onhan se toki hieman haastava.
Numb
01.08.2017 11:54:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz:
 
Joko sait pizzan valittua? Itse ottaisin kyllä pepperonin.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
pliksu
01.08.2017 12:14:12 (muokattu 01.08.2017 12:14:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Pipoa löysemmälle, kesälomaa on vielä yli viikko ja kohta alkaa yläaste. Kyllähän me toki tiedämme, mistä juuri sinä tykkäät, joten helppohan sitä on suosituksia antaa.
 
Tiesihän joku kertoa oitis, että marsu on turhan iso kotisoitteluun. Yksi kerkesi tarjoamaan jo muitakin vaihtoehtoja. Ehkä oli vähän löyhästi otsikoitu, mutta kylläpä näillä eväillä vinkkejä saatiin. Ei aina viittis vittuilla.
 
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Tsugu Way
01.08.2017 12:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RubaDub: Kumpaa suosittelette Marshall DSL15C vai Blackstarilta
HT Soloist vastaavaa. Tai ylipäätänsä muuta. Onhan toi jälkimmäinen arvokkaampi. Kotisoittoon, miel. 12 tuuman elementillä.

 
Minun suositus oman kokemukseni perusteella on Blackstar HT-1. Yhden watin putkivahvistin. Perussoundi mahdottoman hyvä. Lähtee kyllä garymooresta hieman raskaampaankin hevanderihommaan.
 
Vuosien varrella minulla on ollu varmaan liki kymmenen eri kotitreenivahvistinta pienistä putkipeleistä aina digihärpäkkeisiin ja mallintaviin. Tähän päädyin kolmisen vuotta sitten, eikä ole tarvinnut sen jälkeen vaihtaa.
 
Ja kyseessä on siis nimenomaan kerrostaloäänenpaineelle sopiva treenis- ja fiilistelyvahvari. Treenikämpälle, keikoille tai valtavaan omakotitaloon valitsisin eri vahvistimen. Mutta kyseisellä Blackstarilla mennään siis kerrostalon makuuhuonevolalla.
 
All That Makes Me Happy Is The Blues.
RubaDub
01.08.2017 12:25:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin nämä ylipätevät vittuilijat vois perustaa oman foorumin jonnekin apukoulun näytelmäkerhoon. Kokeilkaa rullakebabbia. Voitte tarvia toistenne apua. Juissi.
 
Muutoin kiitti noista muutamista vaihtoehdoista.
Joillakin jatkuu loma, apukouluaisilla ilm ei.
 
MojoRaising.
 
RaskasMielinen
01.08.2017 12:33:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Minun suositus oman kokemukseni perusteella on Blackstar HT-1. Yhden watin putkivahvistin. Perussoundi mahdottoman hyvä. Lähtee kyllä garymooresta hieman raskaampaankin hevanderihommaan.
 
Vuosien varrella minulla on ollu varmaan liki kymmenen eri kotitreenivahvistinta pienistä putkipeleistä aina digihärpäkkeisiin ja mallintaviin. Tähän päädyin kolmisen vuotta sitten, eikä ole tarvinnut sen jälkeen vaihtaa.
 
Ja kyseessä on siis nimenomaan kerrostaloäänenpaineelle sopiva treenis- ja fiilistelyvahvari. Treenikämpälle, keikoille tai valtavaan omakotitaloon valitsisin eri vahvistimen. Mutta kyseisellä Blackstarilla mennään siis kerrostalon makuuhuonevolalla.

 
Mulla on sekä Blackstar HT-1R että Boss Katana 50 (plus kaikkea muuta jännää vahvistinroinaa). Omasta mielestäni näistä kahdesta juuri Katana on selkeä voittaja monipuolisuutensa ansiosta: kaikki mahdolliset soundit ja efektit sekä tarvittaessa äänenpainetta riittää vaikka pikku keikalle. Kuitenkin soi tarvittaessa yhtä hiljaa kuin pikkuinen Blackstar. Juuri Katanan isompi 12" ämyri antaa isomman kuuloisen soundin myös hyvin hiljaisella volumella. Eipä sillä, kyllä pikkuisella Blackstarillakin soittelee ihan mielellään (etenkin sellaista utuista dark metalia).
 
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
J.Nikkanen
01.08.2017 13:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Mulla on sekä Blackstar HT-1R että Boss Katana 50 (plus kaikkea muuta jännää vahvistinroinaa). Omasta mielestäni näistä kahdesta juuri Katana on selkeä voittaja monipuolisuutensa ansiosta: kaikki mahdolliset soundit ja efektit sekä tarvittaessa äänenpainetta riittää vaikka pikku keikalle. Kuitenkin soi tarvittaessa yhtä hiljaa kuin pikkuinen Blackstar. Juuri Katanan isompi 12" ämyri antaa isomman kuuloisen soundin myös hyvin hiljaisella volumella. Eipä sillä, kyllä pikkuisella Blackstarillakin soittelee ihan mielellään (etenkin sellaista utuista dark metalia).
 
Mitenkäs tuommonen Katana poikkeaa sitten muista digihimmeleistä? Eipä ole kokemuksia oikein muista kuin Fenkun Mustang komboista sekä Line6 härveleistä, no niin no, pieni Blackstar löytyy kotoa tälläkin hetkellä mutta se on semmoinen pieni sievä stereohärpätin. Noissa on mun mielestä ollut semmoinen melko lytätty saundi, mutta että siis tuossa Katanassa on ihan ok saundi ja headroomiakin? Hintahan ei ole paha jos on toimiva ja toimittava laite.
 
Kaikki on suhteellista, lähes kaikki musiikki on omaan korvaan aika muhjua joillakin normistereoilla tai nappikuulokkeilla, tai millä paskoilla nyt tavikset ikinä kuuntelevatkaan ala-arvoista musiikkiaan. -ÄrGee
peltsi451
01.08.2017 20:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ompa nyt hihna kireellä, olin vastaamassa itse ihan omilla kokemuksilla.
 
Vastaan silti, oli Marsun JCM 2000 DSL 40, cleanit ei hyvät, se rajuin OD-asetus aika makea johonkin Maiden tyyppisiin sooloihin.
 
Blackstar HT 20, vähän sama juttu, no sehän oli kopio Marshallista. Välillä ok, kuitenkin loppupeleissä väsyi.
 
Blackstar HT1...hauska juttu. 1W voi pitää kovaa meteliä. No ehkä kerrostalossa voisi suositella ekaksi vahvariksi. Toki hiljempaa soitettuna.
 
peltsi451
01.08.2017 20:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Minun suositus oman kokemukseni perusteella on Blackstar HT-1. Yhden watin putkivahvistin. Perussoundi mahdottoman hyvä. Lähtee kyllä garymooresta hieman raskaampaankin hevanderihommaan.
 
Vuosien varrella minulla on ollu varmaan liki kymmenen eri kotitreenivahvistinta pienistä putkipeleistä aina digihärpäkkeisiin ja mallintaviin. Tähän päädyin kolmisen vuotta sitten, eikä ole tarvinnut sen jälkeen vaihtaa.
 
Ja kyseessä on siis nimenomaan kerrostaloäänenpaineelle sopiva treenis- ja fiilistelyvahvari. Treenikämpälle, keikoille tai valtavaan omakotitaloon valitsisin eri vahvistimen. Mutta kyseisellä Blackstarilla mennään siis kerrostalon makuuhuonevolalla.

 
Tosta voidaan olla varmaan toistakin mieltä. Cleanit on hirveät, pikkusosot myös, ainoastaan säröt kohtalaiset mutta ne on sitten aina samaa.
 
Jos olis mökki ja siellä sähköt niin se olisi oikea paikka luukuttaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «