Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uni-vibe
1 2 3 4
atct
25.07.2017 19:51:29 (muokattu 25.07.2017 19:53:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tänään torilta Roger Mayerin Voodoo-Vibe TC.n.
Todella hieno saundi vaikka soittelen pieneen trankku Voxiin ja pienellä volyymilla. Aiemmin mulla oli Fulltonen mdv-1. Tää Voodoo on ainakin makuuhuonevoluumeilla aivan toista luokkaa.
 
Hintakin oli edullinen ja myyjä asui naapurustossa. Kävi tsäkä!
 
Laulava Kylätohtori
29.08.2017 12:52:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jengillä kokemuksia Skreddy Swirlistä tai saman puljun Little Miss Sunshinesta?
 
More is less.
pliksu
29.08.2017 13:08:59 (muokattu 29.08.2017 16:17:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs onko kukaan kokeillut Mooerin Soul Shiveriä? Mahtaisiko mennä todella satunnaisessa käytössä.
 
Mulla on Mooerin Yellow Compressor (optinen) sekä Ninety Orange Phaser. Ensin mainittu ainakin tekee sen, minkä puolet kalliimmatkin kompurat tekevät. Phaser nyt on omaan käyttöön (n. 3min/keikka) ihan tarpeeksi, vaikka se nyt ei mikään Phase 90 olekaan (2 sellaistakin olen omistanut).
 
EDIT: Jaa, no sehän olikin noista mainitsemistani poiketen digipedaali (tietenkin). Voi olla ettei kaikkee hyvää saa noin pieneen kokoon/hintaan.
 
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
velipekka
29.08.2017 16:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeinkin sain ostettua Uni-viben.
Lovepedal Vibronaut, ihan ok on. Vähän hakusessa vielä sen käyttö ja säädöt.
 
https://youtu.be/J18nZ5kGd4k
 
(ps. Toi en ole minä, joka soittaa :))
 
Mooerin spedut on kyllä hintakategoriassaan hyviä, varsinkin käytettynä niitähän
saa todella edullisesti.
 
Laama666
31.08.2017 23:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin pari päivää sitten pitkästä aikaa Fulltonen Deja Vibeä. Toimi puhtaalla soundilla ihan jees, tosin efekti on aika mieto.
 
Yritin myös Fulltone 69 fuzzin kanssa ja lopputulos oli järkyttävä.
 
Siis
 
strato -> 69 -> vibe -> ac30
 
En tiedä olisiko pitänyt olla kärsivällisempi ja kokeilla eri asetuksia, mutta hommasta ei vaan tullut mitään. Jotkut kai laittavat Viben signaaliketjuun ENNEN fuzzia, kai sitäkin voisi yrittää. Muistaakseni Tiny Terrorin kanssa Vibe toimi jotenkin paremmin tai sitten en vaan löydä nyt oikeaa tapaa käyttää sitä.
 
velipekka
01.09.2017 07:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän samaa ongelmaa soundien etsimisessä. Efekti on kohtuu mieto,
varsinkin kun on tottunut phaser-tyyppisiin soundeihin.
Cleanit on kyllä ihan hyvät, mutta kovan särön kanssa ei niin maukkaat,
OD:n kanssa paremmat.
Varmaan pitää vaan etsiä oikeat säädöt ja pedaaliyhdistelmät.
 
Laama666
01.09.2017 11:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Varmaan pitää vaan etsiä oikeat säädöt ja pedaaliyhdistelmät.
 
Näin uskoisin myös. Olen ihan varma, että sain aiemmin jotenkin paremmin tuon Viben toimimaan säröisenkin soundin kanssa.
 
Ja Hendrixiltä se onnistui aikanaan, ja nykyään Robin Trowerillakin sujuu, eli kyllä se on tehtävissä kun vaan keksii miten.
 
Metalkallo
01.09.2017 15:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laama666: Ja Hendrixiltä se onnistui aikanaan, ja nykyään Robin Trowerillakin sujuu, eli kyllä se on tehtävissä kun vaan keksii miten.
 
Tässähän Hendrixin pedaali järjestystä: http://www.vintageguitar.com/wp-content/uploads/JIMMI-CHART.jpg
 
Ja enempi tietoa: http://guitargearfinder.com/guides/ … ide-jimi-hendrix-tone-gear-effects/
 
Vähän eroaa nuo järjestykset noissa, mutta näyttäis uni-viba tulevan lähinnä ennen vahvaria. En tiedä sitten mitä tuo -Uni-Vibe with expression pedal- tarkoittaa?
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Laulava Kylätohtori
01.09.2017 15:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Tässähän Hendrixin pedaali järjestystä: http://www.vintageguitar.com/wp-content/uploads/JIMMI-CHART.jpg
 
Ja enempi tietoa: http://guitargearfinder.com/guides/ … ide-jimi-hendrix-tone-gear-effects/
 
Vähän eroaa nuo järjestykset noissa, mutta näyttäis uni-viba tulevan lähinnä ennen vahvaria. En tiedä sitten mitä tuo -Uni-Vibe with expression pedal- tarkoittaa?

 
Expression pedaalilla sai säädeltyä univiben nopeutta...
 
More is less.
Laama666
01.09.2017 15:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Tässähän Hendrixin pedaali järjestystä: http://www.vintageguitar.com/wp-content/uploads/JIMMI-CHART.jpg
 
Ja enempi tietoa: http://guitargearfinder.com/guides/ … ide-jimi-hendrix-tone-gear-effects/
 
Vähän eroaa nuo järjestykset noissa, mutta näyttäis uni-viba tulevan lähinnä ennen vahvaria. En tiedä sitten mitä tuo -Uni-Vibe with expression pedal- tarkoittaa?

 
Noin minäkin muistelin, että Vibe tuli Hendrixillä viimeisenä ja fuzz oli ennen sitä. Ehkä Vox AC30 on meikäläisellä se ongelma tässä ketjussa, se kun ei ole säröllä ollenkaan. Jospa vahvarin pitäsi olla säröllä kuten Tiny Terror joskus aiemmissa testeissä oli.
 
Metalkallo
01.09.2017 16:17:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laama666: Noin minäkin muistelin, että Vibe tuli Hendrixillä viimeisenä ja fuzz oli ennen sitä. Ehkä Vox AC30 on meikäläisellä se ongelma tässä ketjussa, se kun ei ole säröllä ollenkaan. Jospa vahvarin pitäsi olla säröllä kuten Tiny Terror joskus aiemmissa testeissä oli.
 
Itsekin arvelen juuri tuota.
 
Itse jos käytän fuzzia kotona, niin käytän sen kanssa overdrive/särö pedaalia puhtaan soundin päällä, eli mulla järjestys olisi olisi särö - fuzz - uni-vibe jos mulla olisi uni-vibe.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Jaketsu
01.09.2017 16:30:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voxi reippaasti ruvelle, niin varmaan löytyy se haluttu saundi fuzzin kanssa. Omalla kohdalla vähän vastaava kokemus on wahin ja fuzzface tyylisen germanium-fuzzin kanssa. Fuzzi ennen wahia puhtaalle säädettyyn vahvariin on aika äärimmäinen (joskin tavallaan tosi makea) elämys. Sama, mutta sopivan säröiseen vahvariin ajettuna osuukin jo maaliin aika kivasti. Riippuu tietty tämäkin mitä hakee.
 
velipekka
22.09.2017 23:11:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drybell vibe machine V1 versus V2,
Onko nuo 2. Version ominaisuudet sellaisia, että niistä kannattaa/hyötyy
maksaa extra 60 €?
 
velipekka
08.10.2017 18:28:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuo uni-viben paikka pedaalilaudassa?
Usein modulaatiotyyppiset tulevat säröjen jälkeen, mutta ilmeisesti monet pitävät uni-vibea
ennen säröjä ja mielestäni se kuulostaakin paremmalta ennen säröä.
Mutta mulla ainakin ts9 tai ts808 pitää aika kovaa hurinaa jos uni-vibe on ennen niitä?
 
Metalkallo
08.10.2017 21:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Mites tuo uni-viben paikka pedaalilaudassa?
Usein modulaatiotyyppiset tulevat säröjen jälkeen, mutta ilmeisesti monet pitävät uni-vibea
ennen säröjä

 
Hendrix näytti pitävän vibeä ennen muita efektejä eli vahvari - vibe ja sit muut.
 
Mullekin tulossa uni-vibe. En ole ikinä kokeillut, kuullut vain videoilta ja ihan jännälta sekä upealta efektiltä vaikuttaa.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
velipekka
08.10.2017 21:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä uni-vibe on tulossa?
 
Metalkallo
08.10.2017 23:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Mikä uni-vibe on tulossa?
 
Itse asiassa en tiedä? :)
 
Se on klooni (jostain?). Ei ollut puhetta mistä. Annoin kait siinä vähän kuin vapaat kädet herra s0r0666:lle joka tekee hyviä pedaaleja, niin ei huolta. Kerroin kyllä, että tuon sweet sound mojo viben sointi oli mun mieleen, et kait sinne suuntaan.
 
Tässä muuten uni-vibe ennen ja jälkeen särön.
https://www.youtube.com/watch?v=QlW3H8M8Puw
 
Vähemmän on nykyään enemmän
aristoteles666
09.10.2017 01:59:33 (muokattu 09.10.2017 02:00:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Hendrix näytti pitävän vibeä ennen muita efektejä eli vahvari - vibe ja sit muut.
 
Mullekin tulossa uni-vibe. En ole ikinä kokeillut, kuullut vain videoilta ja ihan jännälta sekä upealta efektiltä vaikuttaa.

 
Hendrix piti sita viimeisena efektina ennen vahvistinta.
 
http://guitargearfinder.com/guides/ … ide-jimi-hendrix-tone-gear-effects/
 
tiedan, se on hamaavaa kun fuzz facessa on input ja output eri puolella kuin muissa efekteissa, menee reitit sekaisin.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Metalkallo
09.10.2017 05:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: Hendrix piti sita viimeisena efektina ennen vahvistinta.
 
Juu, tuota tarkoitinkin tuossa yhdessä aiemmassa viestissäni, sinä vain muotoilit sen paremmin. :)
 
Vähemmän on nykyään enemmän
velipekka
09.10.2017 08:17:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: Hendrix piti sita viimeisena efektina ennen vahvistinta.)
 
Joo, eli tavallaan se on ennen säröä, kun ottaa särot marsusta. (Tosin fuzz
on vielä ennen uni-vibeä). Mulla toi sama järjestys ei tahdo toimia kun otan
säröt purkista ja hurinat lisääntyvät.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «