Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaroiden säilytys.
1 2
Metalkallo
28.06.2017 19:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä pidän stratoani laukussa vaaka-asennossa, ei paljoa vaadi vaivaa se sieltä napata. Tokai SG onkin sitten ihan telineessä vaan seisoskelemassa. Huomannu eron laukussa olevalla ja ulkona olevalla, kun SG vaatii hieman säätöä aina välillä, mutta strato ei oikeastaan paljoakaan kuin vain joskus hieman virettä säätää.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
ÄrGee
28.06.2017 20:06:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esillä telineessä, soitettavaksihan ne on tarkoitettu. Pitäisi hommata seinätelineet jos noita alkaa kohta kertymään enemmän. Keissit sun muut kaappiin tai johonkin piiloon.
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
ReDe
28.06.2017 21:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Jack: Olethan huomannut omistamasi telineen mainostekstistä varoituksen?
 
Not suitable for guitars with nitrocellulose lacquer!
 
Sinun telineesi ei ole missään nimessä hyvä säilytyspaikka, jos omistat Fenderin ja Gibsonin nitrolakattuja kitaroita. Muuten tuo malli on hyvä ja käytännöllinen.

 
Kiitos huolehtivaisuudestasi :) mutta kyllä asia on otettu huomioon telinettä tilatessa!
 
Rämppy
28.06.2017 22:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla napsahti Gibson LesPaulissa lapa poikki laukussaan kun säilytin laukkua pystyssa ja se kerran pääsi kaatumaan siitä asennosta. Sen jälkeen en ole tohtinut pitää mitään kitaraa laukussakaan pystyssä
 
Gibson-tyyppinen lapa voi hyvinkin napsahtaa juuresta poikki tuossa tapauksessa. Mulla on laukut sijoitettu sellaiseen välikköön, että eivät pääse kaatumaan vaan ovat tosiaan pystyasennossa kuin kirjat hyllyssä. Tulikin mieleen tapaus, jossa Gibson oli neliskanttisessa laukussa ja omistaja laittoi laukun vahingossa ylösalaisin pystyasennossa säilytykseen. Sitten kun kaveri avasi laukun, niin kaula oli murtunut lavan juuresta. Skitta saatiin kyllä korjattua kuntoon.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
antikristus
28.06.2017 22:47:19 (muokattu 28.06.2017 22:59:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt muusikoiden.net iske! Onko olemassa rivimallin standia usealle V:lle/Rhoadsille? Ois tarvetta, tällä hetkellä virkaa toimittaa tämä modattuna: https://m.thomann.de/fi/millenium_gs_5005_b.htm?o=11&search=1498678914
 
Ongelmana on vaan se, että toi ei toimi enää häävisti muitten muotojen (esim. Kelly) kanssa koska yläsakara jää tohon kaulaparruun kiinni.
 
Onko näistä keissimallin telineistä kellään V-miehellä kokemusta?
 
http://www.vantaanmusiikki.fi/kuuden_kitaran_teline
 
https://m.thomann.de/fi/thon_gitarrenstaender.htm
 
Edit. Perus V:tä kun on tarkotuksena hankkia enemmän ni sellanen teline missä kitarat seisoo suorassa ois etusijalla.
 
Jackson-mies
varakeef
28.06.2017 23:30:54 (muokattu 28.06.2017 23:31:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Onko näistä keissimallin telineistä kellään V-miehellä kokemusta?
 
http://www.vantaanmusiikki.fi/kuuden_kitaran_teline

 
Minulla on tässä Gator-merkkinen kolmelle kitaralle tarkoitettu keissiteline. V:tä ei ole käden ulottuvilla juuri nyt, enkä ole sitä tuohon koskaan sovittanut, mutta laatikon strategisten mittojen perusteella tavallinen, symmetrinen Gibson flygari mahtuu, jos sarvien väli on alle 45 senttiä... Niinkuin taitaa ollakin.
 
Sellaisista epäsymmetrisistä 80-lukuhenkisistä V-malleista en osaa sanoa. Jaa, perinteistä mallia: seisoisi suorassa perusvee.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
varakeef
28.06.2017 23:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurin osa skeboista on laukuissa. Kirjahyllyyn on ruuvattu sellaisia yhden kitaran seinätelineitä, joissa roikkuu mitä milloinkin, lattialla on myös sellainen plyysisisustainen keissitelinen kolmelle skeballe, joissa saattaa kitaroita olla, elleivät ole vallanneet istuimia. Jotain ukulele-kaliiberin soittimia roikkuu hihnoistaan seinillä ruuveista. Soittokämpällä on lattiatelineitä, niitä kulkee mukana keikoilla.
 
Hyvin ovat toimineet kaikki mainitut säilytystavat. Noissa K&M:n seinätelineissä on kyllä telejen suhteen sellainen ongelma, että telen epäsymmetrisesti levenevä pää saattaa vääntää tellinkin sarvet erilleen sillai, että kitara jää paksun e-kielen virityskoneen varaan toikkumaan, ellei asettele kitaraa telineeseen huolellisesti.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
arppah8
28.06.2017 23:58:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotona on seitsemän kitaran ständi täynnänsä soittopelejä (kuus sähkistä eri vireissä + basso) työpöydän vieressä, ei vie tilaa juur mitään. Lisäksi pari akkaria irtoständeissä. Treeniksellä olevat kitarat taas asuvat laukuissa/gigbageissa.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
antikristus
29.06.2017 06:44:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Minulla on tässä Gator-merkkinen kolmelle kitaralle tarkoitettu keissiteline. V:tä ei ole käden ulottuvilla juuri nyt, enkä ole sitä tuohon koskaan sovittanut, mutta laatikon strategisten mittojen perusteella tavallinen, symmetrinen Gibson flygari mahtuu, jos sarvien väli on alle 45 senttiä... Niinkuin taitaa ollakin.
 
Sellaisista epäsymmetrisistä 80-lukuhenkisistä V-malleista en osaa sanoa. Jaa, perinteistä mallia: seisoisi suorassa perusvee.

 
Kiitos infosta. En ollukkaa ajatellu et pitää ottaa huomioon myös sakaroiden leveys tossa case mallissa. Pitänee ottaa Vantaan musiikkiin yhteyttä tai käydä paikan päällä vähän tutkimassa kun sielläpäin joskus liikkuu.
 
Jackson-mies
varakeef
29.06.2017 12:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Kiitos infosta. En ollukkaa ajatellu et pitää ottaa huomioon myös sakaroiden leveys tossa case mallissa. Pitänee ottaa Vantaan musiikkiin yhteyttä tai käydä paikan päällä vähän tutkimassa kun sielläpäin joskus liikkuu.
 
Juu, siinä sarvillaan se pystyssä seisoisi ja tuon verran siinä on tilaa - kaulan paikka on keskellä suoraan yläpuolella.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Metalkallo
29.06.2017 14:59:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Tulikin mieleen tapaus, jossa Gibson oli neliskanttisessa laukussa ja omistaja laittoi laukun vahingossa ylösalaisin pystyasennossa säilytykseen. Sitten kun kaveri avasi laukun, niin kaula oli murtunut lavan juuresta. Skitta saatiin kyllä korjattua kuntoon.
 
Korjattunahan tuo lapaliitos Gibsoneissa on sitten kait yleensä parempi ja kestävämpi kuin uutena.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
hallu
29.06.2017 15:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Korjattunahan tuo lapaliitos Gibsoneissa on sitten kait yleensä parempi ja kestävämpi kuin uutena.
 
No joo teoriassa sikäli, että se lapa murtuu yleensä siitä kohtaa mikä on siinä heikoin ja kun se liimataan, niin se ei murru enää samasta kohdasta uudelleen. Soitinartesaani kun tekee korjauksen asiallisesti, niin se on kyllä huomaamaton eikä mun kokemuksen mukaan vaikuta mihinkään muuhun kuin jälleenmyyntiarvoon jonkinverran alentavasti ja siihen lapaan suhtautuu sen jälkeen vähän vähemmän pelokkaasti.
 
Siitä huolimatta olisin suonut ettei lapani olisi murtunut :-). Itse en suhtaudu nuivasti asiallisesti korjattuihin soittimiin, vallankin jos niitä saa vielä pikkuisen edullisemmin kuin ihan mintin ;-).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Metalkallo
29.06.2017 20:08:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No joo teoriassa sikäli, että se lapa murtuu yleensä siitä kohtaa mikä on siinä heikoin ja kun se liimataan, niin se ei murru enää samasta kohdasta uudelleen. Soitinartesaani kun tekee korjauksen asiallisesti, niin se on kyllä huomaamaton eikä mun kokemuksen mukaan vaikuta mihinkään muuhun kuin jälleenmyyntiarvoon jonkinverran alentavasti ja siihen lapaan suhtautuu sen jälkeen vähän vähemmän pelokkaasti.
 
Siitä huolimatta olisin suonut ettei lapani olisi murtunut :-). Itse en suhtaudu nuivasti asiallisesti korjattuihin soittimiin, vallankin jos niitä saa vielä pikkuisen edullisemmin kuin ihan mintin ;-).

 
Mä en oikein tajua miksi tuo lapakorjaus alentaa käytetyn arvoa, kun jos se on korjattu kunnolla ja on kestävämpi kuin mitä oli uutena? Tuohan on silloin vain parempi kuin uusi. Toki onhan se aina parempi ostajalle juu jos on halvempi. :)
 
Vähemmän on nykyään enemmän
hallu
29.06.2017 21:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mä en oikein tajua miksi tuo lapakorjaus alentaa käytetyn arvoa, kun jos se on korjattu kunnolla ja on kestävämpi kuin mitä oli uutena? Tuohan on silloin vain parempi kuin uusi. Toki onhan se aina parempi ostajalle juu jos on halvempi. :)
 
No kysynnän ja tarjonnan laki nääs, torilta häviää ekana ne kitarat joiden lapaa ei olla korjattu, kukapa ihmisten aivotuksista tietää. Mun mielestä myyjän ei ole pakko alentaa sitä hintaa, mutta tiedä sitten ostaako sitä kukaan. Asiallinen lapakorjaus on kylläkin niin näkymätön, että mahtaakohan myyjät aina muistaa mainita, jos sellainen on tehty. Ja vaikka eka myyjä sen mainitsisikin, seuraavalta se saattaa jo unohtua sanoa. Niin että ei me varmaan edes tiedetä kuinka paljon lapakorjattuja Gibsoneita on liikenteessä. Ainakin aika harvoin myynti-ilmossa sellaisesta sanotaan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
GiovanniDiRondo
30.06.2017 00:24:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en ole lainkaan vakuuttunut siitä, että katkennut ja uudelleen liimattu lapa on jollain lailla parempi kuin alkuperäinen.
 
Jos ei myytäessä ilmoita, että lapa on katkennut ja korjattu, niin se on lievää huijausta.
 
Gibson on valmistanut kitaroita yli sata vuotta. Kyllä siinä joku syy on, että se lapa on sellainen kuin se on.
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
hallu
30.06.2017 03:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo: Itse en ole lainkaan vakuuttunut siitä, että katkennut ja uudelleen liimattu lapa on jollain lailla parempi kuin alkuperäinen.
 
Jos ei myytäessä ilmoita, että lapa on katkennut ja korjattu, niin se on lievää huijausta.
 
Gibson on valmistanut kitaroita yli sata vuotta. Kyllä siinä joku syy on, että se lapa on sellainen kuin se on.

 
Pervot asiakkaat on syynä noihin huonoihin lapoihin. Gibson teki seitkytluvulla sen voluten siihen lavan tyven jolla se saatiin kestämään mutta porukat ei siitä tykännyt joten vuoleskeltiin siitä poikkeen.
 
Eihän se parempi ole, mutta se on kestävämpi kun siitä on se murtunut kohta korjattu. Noin niin kuin teoriassa :-D . Olen kylläkin samaa mieltä, että lapakorjaus pitää kertoa kitaraa myytäessä enkä pidä sitä edes pienenä huijauksena jos sen jättää kertomatta, mutta toisaalta huijari tuskin huijaustaan myöntää.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «