Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mulla on Fenderi mutta en tiiä onko kaikki hyvin..
1 2 3
Kefiiri
21.09.2017 17:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jutut alkavat mennä ohi aiheen, mutta tasapuolisuuden nimessä täytyy myöntää että esim. Jerry Garcialle SG sopii visuaalisestikin kuin parta päähän. Siksi olen itsekin joutunut harkitsemaan SG-mallisen kitaran hommaamista. Mutta Straton ergonomia on ylittämätön.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Laama666
21.09.2017 17:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Jutut alkavat mennä ohi aiheen, mutta tasapuolisuuden nimessä täytyy myöntää että esim. Jerry Garcialle SG sopii visuaalisestikin kuin parta päähän. Siksi olen itsekin joutunut harkitsemaan SG-mallisen kitaran hommaamista. Mutta Straton ergonomia on ylittämätön.
 
No, nythän taas palataan enemmän aiheeseen straton myötä. Strato on kyllä miellyttävästi suunniteltu. Ei paina liikaa ja body muotoiltu mukavaksi. Toki straton pitempi skaala tekee sen vähän vaikeammaksi soittaa kuin SG jos otelautakättä ajattelee.
 
Mutta strato oli oikeastaan heti täydellinen, ainoastaan se mikkivalitsin olisi heti saanut olla 5-asentoinen. Ja tykkäähän jotkut laittaa niihin humppareitakin, joten heille se on sitten muutos alkuperäiseen.
 
Computer got no soul
s8na
22.09.2017 12:10:55 (muokattu 22.09.2017 12:43:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle classic player deluxe tele on aivan täydellisyyttä. Mahaviistous tehty et ei ota pötsi kiinni. Gibsonilta kopsatut mikkivalitsin ja nupikat on helmet ja tuossa omassa on nyt p90 mikkikoloissa tallassa nyt Super distiortion hevittelyyn ja kaulassa oikea p90 puhtaille ja muuhun päristelyyn. Helppo soittaa, sopiva kaulan paksuus, pitää vireen, kestävä ja painoltaan ok.
 
Ainut asia joka vähän häiritsee on vintagemalliset tallapalat ja törröttävät korkeussäätöruuvit. Nuo puree kämmensyrjään välillä ikävästi. Tuostakin selviäis kun jaksais ettiä uudet tallapalat tai lyhyemmät ruuvit.
 
Niin ja ehkä joskus super distorition tollasena P-90 kokosena on vähän terävä soundiltaan. Jotain alnico-mikkiä ehkä tilalle.
 
73nd3r
22.09.2017 12:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Ainut asia joka vähän häiritsee on vintagemalliset tallapalat ja törröttävät korkeussäätöruuvit. Nuo puree kämmensyrjään välillä ikävästi. Tuostakin selviäis kun jaksais ettiä uudet tallapalat tai lyhyemmät ruuvit.
 
...Tai laittaa shimmin kaulataskuun tai dremelöidä ruuvit lyhyemmiks...
 
Tää on semmonen asia josta F-tyyppisiä talloja aina silloin tällöin haukutaan. Mun mielestä sama kuin jos valittaa että auton peilistä näkyy vaan takapenkin niskatuki...
 
iec
22.09.2017 14:23:44 (muokattu 22.09.2017 14:25:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika simppeliä on tosiaan korjata vintagetallapalojen törröttävät ruuvit kuten 73nd3r ehdottikin. Ja se homma kannattaa hoitaa kuntoon jollain tavalla, sillä muuten asia kiusaa joka kerta kun kitaralla soittelee. Ja taitaa niitä tallansäätöruuveja saada ostettua valmiiksi eri mittaisinakin. Pitää vain tietää onko mm- vai tuumakierteet. Tai sitten varmuuden vuoksi ostaa molempia ja kokeilee ;)
 
Yhdessä kitarassa vaihdoin ne tallapalat kokonaan moderneihin. Taisi olla Gotohin tai Wilkinsonin osia mitä hommasin. Sen jälkeen talla oli lempeä pikkauskädelle.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
s8na
22.09.2017 14:41:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Aika simppeliä on tosiaan korjata vintagetallapalojen törröttävät ruuvit kuten 73nd3r ehdottikin. Ja se homma kannattaa hoitaa kuntoon jollain tavalla, sillä muuten asia kiusaa joka kerta kun kitaralla soittelee. Ja taitaa niitä tallansäätöruuveja saada ostettua valmiiksi eri mittaisinakin. Pitää vain tietää onko mm- vai tuumakierteet. Tai sitten varmuuden vuoksi ostaa molempia ja kokeilee ;)
 
Yhdessä kitarassa vaihdoin ne tallapalat kokonaan moderneihin. Taisi olla Gotohin tai Wilkinsonin osia mitä hommasin. Sen jälkeen talla oli lempeä pikkauskädelle.

 
Oon välillä ettiny moderneja tallapaloja, mut vaikuttais sille et täysin samalla leveydellä olevia ei löydy. Tuskin pikku rako haittaa, eikä tossa tallassa oo mitään ohjausuria. Ei oo vaan jaksanu.
 
Rämppy
22.09.2017 14:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Aika simppeliä on tosiaan korjata vintagetallapalojen törröttävät ruuvit kuten 73nd3r ehdottikin. Ja se homma kannattaa hoitaa kuntoon jollain tavalla, sillä muuten asia kiusaa joka kerta kun kitaralla soittelee. Ja taitaa niitä tallansäätöruuveja saada ostettua valmiiksi eri mittaisinakin. Pitää vain tietää onko mm- vai tuumakierteet. Tai sitten varmuuden vuoksi ostaa molempia ja kokeilee ;)
 
Muutama vuosi sitten ostin F-musiikista lyhyempiä tallaruuveja fenderin perinnetallaan. Ainakin silloin näitä tuumakierteisiä usa/mex -tallan ruuveja sai eri pituisina.
Olen myös itse lyhennellyt näitä ruuveja viilalla ja rautasahalla. Ei paha rasti, täytyy vain olla hyvä ruuvipenkki, johon tuon pikkuisen ruuvin saa tiukasti kiinni.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
s8na
22.09.2017 16:33:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllä muuten esimerkki vintage-ominaisuudesta mikä on taatusti huononmpi kuin moderni vaihtoehto. No varmaan joku keksii jonkun syyn kun oikein haluaa vanhasta tykätä.
 
MadMatt
22.09.2017 19:59:58 (muokattu 23.09.2017 01:58:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

----
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «