Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2x12 kaappi JMP 2204:lle?
1 2
sv102
18.05.2017 19:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen hankkimassa uutta 2x12 kaappia Marshallin vm. 1980 JMP 2204 (50w) nupille. suunnitelmissa on hankkia custom kaappi (sourmash, avatar tai mojotone), mutta kaiutinelementin valinta viela vahan askarruttaa. celestionin greenback olisi ykkosvaihtoehto, mutta sen tehonkesto on ainoastaan 25w. soitan pelkastaan kotona ja pienilla volumella (ei koskaan yli 3:sta).
 
onko greenbackien alhainen tehonsieto ongelma talle 50w vahvistimelle, vai pitaisiko suosiolla ostaa joku greenbackien klooni korkeammalla tehonkestolla (esim scumbag 65w)?
 
Shredator
18.05.2017 19:27:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elä turhaan ulkomailta, kun kotimaasta saa parempaa:
 
https://www.facebook.com/chiefcustom/
 
Itsellä on 2203:n alla puolitettava 2x12-kaappi siten että on 25w Greenback ja toisella puolen G12-65. Käytän siis musatyylin mukaisesti jompaa kumpaa. Tehonkesto 25w riittää varsin hyvin, jos et nosta volumia yli 5:n, enkä usko että ko. nupilla kotioloissa pystytkään...
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
dr_solo666
18.05.2017 22:20:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tutustua myös WGS:n kaiuttimiin.
Mulla on 2203:n kaverina ET65 ja kaverilla on Greenbackin tapainen Invader. Taidan myös itse hommata sen joskus ET:n pariksi.
 
Hyviltä kuulostavat molemmat.
 
You can always give up on life and become a drummer.
Metalkallo
19.05.2017 00:24:08 (muokattu 19.05.2017 19:58:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sv102: olen hankkimassa uutta 2x12 kaappia Marshallin vm. 1980 JMP 2204 (50w) nupille. suunnitelmissa on hankkia custom kaappi (sourmash, avatar tai mojotone), mutta kaiutinelementin valinta viela vahan askarruttaa. celestionin greenback olisi ykkosvaihtoehto, mutta sen tehonkesto on ainoastaan 25w. soitan pelkastaan kotona ja pienilla volumella (ei koskaan yli 3:sta).
 
onko greenbackien alhainen tehonsieto ongelma talle 50w vahvistimelle, vai pitaisiko suosiolla ostaa joku greenbackien klooni korkeammalla tehonkestolla (esim scumbag 65w)?

 
Mä suosittelen Celestionilta G12M-65 Creamback (65w) tai G12-65 Heritage (65w).
 
Sulle hyvä combo vois olla 1x G12M-25 Greenback ja 1x G12M-65 Creamback 2x12 kaapissa, tuolla tavoin saat varmasti Greenback soundia ja tehonkestoa tulee lisää tuon Creambackin ansiosta. Tuo Creamback toimii hyvin myös yksinään.
 
EDIT: Olin väärässä, ei toimi kuten kirjoitin.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
s8na
19.05.2017 07:38:57 (muokattu 19.05.2017 07:40:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mä suosittelen Celestionilta G12M-65 Creamback (65w) tai G12-65 Heritage (65w).
 
Sulle hyvä combo vois olla 1x G12M-25 Greenback ja 1x G12M-65 Creamback 2x12 kaapissa, tuolla tavoin saat varmasti Greenback soundia ja tehonkestoa tulee lisää tuon Creambackin ansiosta. Tuo Creamback toimii hyvin myös yksinään.

 
Tehonkesto ei lisäänny kun se menee heikoimman lenkin mukaan. Greenbägi saattaa sulaa 50W jälkeen tuolla 2x12 combolla. Tilanne ois aivan sama 2x Greenbäckillä.
 
askomiko
19.05.2017 08:48:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihanpa totta, 4x12" jossa on 25w kajari ja kolme 100w kajaria ei kestä 325w, vaan 25w elementti sulaa edelleen saadessaan yli 25w, eli käytännössä 100w teholla (100w jaettuna neljälle elementille, jos teho jakautuu täysin tasan). Sitten taas toisaalta ihan oikeassa maailmassa se on ihan järkyttävä määrä ääntä.
 
Tehonkeston puolesta kotisoitto tai bändisoitto ei ole ongelma ennenkuin ollaan Motörhead-äänenpainetasolla, eli eikun vaan Greenbäkit laulamaan!
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Metalkallo
19.05.2017 19:57:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Tehonkesto ei lisäänny kun se menee heikoimman lenkin mukaan. Greenbägi saattaa sulaa 50W jälkeen tuolla 2x12 combolla. Tilanne ois aivan sama 2x Greenbäckillä.
 
Ok, hyvä että korjasit.
 
Sitten 1x 65- Creamback olis mun mielestä jees aloittajalle, tai 2x. Itse käytän 1x tuota kajaria omassa 50w combossa.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
s8na
19.05.2017 21:38:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ite vähän saman äärellä ollu. Eli greenbäkimäistä soundia kaipaisin mutta tehonkestoa pitäisi olla enemmän. Kai noi g12m-65 ja g12-65 on lähimpänä.
 
Metalkallo
19.05.2017 23:45:36 (muokattu 19.05.2017 23:51:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Oon ite vähän saman äärellä ollu. Eli greenbäkimäistä soundia kaipaisin mutta tehonkestoa pitäisi olla enemmän. Kai noi g12m-65 ja g12-65 on lähimpänä.
 
Nuo on hyvät vaihtoehdot Celestionilta mun mielestä. Creamback on mielestäni lähempänä Greenbackiä pienellä erolla, mutta tuotahan kuvaillaankin tehokkaammaksi Greenback:si. G12-65 on hyvä jos haluaa tiukempaa soundia kuin Creamback, ja ehkä hiukan korostuvampaa keskialuetta. Nämä nyt kuitenkin mun mielipiteitä ja kokemuksia.
 
Tässä muuten Creamback vs Greenback https://www.youtube.com/watch?v=lgr-V40gsYQ
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Gary the pine
20.05.2017 10:15:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G12-65:stä tulee monenlaista adjektiivia mieleen, mutta tiukka ei ole yksi niistä. Uskallan lausua asiasta kun niitä on tuossa kaksi Fullstäckiä käytössä...
 
Pehmeä, sivistynyt, aika paljon itse asiassa kompressoiva ainakin useammalla elementillä, ei juurikaan korosta mitään, helppo korville, pitkässä juoksussa saattaa olla itekseen jopa hiukan tylsä kun ei oikein ole mitään rosoja. Silotellun albumisoundin noista saa helpommin kuin mistään muusta mitä olen kokeillut.
 
Aika monet tykkää tuosta 2x12 komerossa semmosenaan ja 4x12 kaapissa taas jonkun T1217 / T1281 kaveriparina.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Metalkallo
20.05.2017 13:35:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: G12-65:stä tulee monenlaista adjektiivia mieleen, mutta tiukka ei ole yksi niistä. Uskallan lausua asiasta kun niitä on tuossa kaksi Fullstäckiä käytössä...
 
Pehmeä, sivistynyt, aika paljon itse asiassa kompressoiva ainakin useammalla elementillä, ei juurikaan korosta mitään, helppo korville, pitkässä juoksussa saattaa olla itekseen jopa hiukan tylsä kun ei oikein ole mitään rosoja. Silotellun albumisoundin noista saa helpommin kuin mistään muusta mitä olen kokeillut.
 
Aika monet tykkää tuosta 2x12 komerossa semmosenaan ja 4x12 kaapissa taas jonkun T1217 / T1281 kaveriparina.

 
Mulla on suht erilaiset kokemukset tuosta. G12-65 kuulostaa mun mielestä suht tiukalta ja ei niin nopeasti särölle menevältä, hyvä myös puhtailla soitettaessa, mutta mulla on käytössä vain yksi tuollainen ja uusi nyky heritage, ja käytän sitä mun Rikstone combossa joka on Fender Bassmanin ja JTM45/JMP:n risteytys, niin en tiedä sitten kuulostaako miten erilaiselta kun niitä on enemmän tai että vanha vs uusi? Eri vahvistinkin varmasti saattaa vaikuttaa?
 
Ainakin tuo G12-65 Heritage on tiukempi kuin tuo G12M-65 Creamback jos ei muuta, sen tiedän. :)
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Shredator
20.05.2017 13:56:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mulla on suht erilaiset kokemukset tuosta. G12-65 kuulostaa mun mielestä suht tiukalta ja ei niin nopeasti särölle menevältä, hyvä myös puhtailla soitettaessa, mutta mulla on käytössä vain yksi tuollainen ja uusi nyky heritage, ja käytän sitä mun Rikstone combossa joka on Fender Bassmanin ja JTM45/JMP:n risteytys, niin en tiedä sitten kuulostaako miten erilaiselta kun niitä on enemmän tai että vanha vs uusi? Eri vahvistinkin varmasti saattaa vaikuttaa?
 
Ainakin tuo G12-65 Heritage on tiukempi kuin tuo G12M-65 Creamback jos ei muuta, sen tiedän. :)

 
Tää on vähä... Mulla oli samassa kaapissa samalla nupilla kaksi G12-65:sta, toinen oli tiukka ja treblekäs, toinen neutraali ja jopa tumma, hieman G12t-75:sta muistuttava joskin tiukempi. Voi olla sisäänajosta kiinnikin.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Gary the pine
20.05.2017 15:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Tää on vähä... Mulla oli samassa kaapissa samalla nupilla kaksi G12-65:sta, toinen oli tiukka ja treblekäs, toinen neutraali ja jopa tumma, hieman G12t-75:sta muistuttava joskin tiukempi. Voi olla sisäänajosta kiinnikin.
 
Onhan näitä, tuokin voi olla että toinen on vaan ollut vähemmän soitettu ja toinen on saanut kunnolla kyytiä, melkeinpä kaikki tötteröt on pakasta vedettynä treblekkäitä ja tiukkoja. Joku tunnustettu Idän Tietäjä joskus kirjoitti että tötteröt on soundillisesti parhaimmillaan just ennen kaputtia.
 
Heritage-jutuista en tiiä mitään...
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Metalkallo
20.05.2017 15:08:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: Onhan näitä, tuokin voi olla että toinen on vaan ollut vähemmän soitettu ja toinen on saanut kunnolla kyytiä, melkeinpä kaikki tötteröt on pakasta vedettynä treblekkäitä ja tiukkoja.
 
Eipä tullut mieleen kirjoittaessa tämä vaikka tiedossa ollut kyllä. Tuossa testasin joku aika sitten kahta eri vanhaa G12M-70 kajaria jotka oli aivan eri kuuloisia johtuen aivan varmasti juuri sisäänajon määrästä jossa jompi kumpi oli sisäänajetumpi.
 
Mun G12-65 Heritage on uusi, mutta jonkin verran sisäänajettu. Tietty sitten kun kajari on oikein kunnolla sisäänajettu se varmasti kuulostaa hiukan erilaiselta.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Asterno247
22.05.2017 18:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä ääni Änäkäiselle (www.änäkäinen.fi).
 
Ainakin tuo 2x10 tuuman Heikki Silvennoinen signature kuulosti pirun hyvältä JCM800 perässä herran keikalla. 200w tehonkesto tuossa.
 
Laulava Kylätohtori
22.05.2017 19:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata myös Bluetonen kaapit. Mulla on 2x12" straight ja se on paras kaappi, jonka olen itse omistanut. Soundi, paino, työn laatu, roudattavuus - kaikki kohdillaan. Suosittelen tutustumaan...
 
More is less.
Guildfinger
23.05.2017 22:47:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vaihtelen kaappia 2204:n kanssa vähän fiiliksen mukaan. Greenbackit, Texas Heatit toimii ainakin. Nyt jos täyttäisin 2x12" kaappia, niin laittaisin Swamp Thangin ja Texas Heatin kimpassa.
 
sv102
29.11.2017 16:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen nyt soitellut jonkun aikaa tuolla 1936 kaapilla JMP 2204:sen kanssa, mutta mietityttaa olisko sittenkin pitanyt ostaa 4x12 (1960ax)...
 
talla hetkella pystyn soittamaan master volumen ollessa n. 1.5 ja esiasteen nuppi kaakossa. nailla asetuksilla saan hyvan saron ilman pedaaleita.
 
jos hommaan 4x12 kaapin (1960ax), missa on G12M greenbackit (herkkyys on 96db), niin onko aanenpaine voimakkaampi kuin 1936:lla, missa on G12T-75 (herkkys 97db)?
 
summa summarum, arveluttaa hankkia 1960ax jos sen kanssa soittaessa (master volumen ollessa alhaalla), aanenpaine on liian kova. Talla hetkella JMP on niukin naukin kayttokelpoinen kotioloissa. Olen kokeillut keinokuormaa, mutta en pitanyt soundista.
 
Laulava Kylätohtori
29.11.2017 17:59:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sv102: olen nyt soitellut jonkun aikaa tuolla 1936 kaapilla JMP 2204:sen kanssa, mutta mietityttaa olisko sittenkin pitanyt ostaa 4x12 (1960ax)...
 
talla hetkella pystyn soittamaan master volumen ollessa n. 1.5 ja esiasteen nuppi kaakossa. nailla asetuksilla saan hyvan saron ilman pedaaleita.
 
jos hommaan 4x12 kaapin (1960ax), missa on G12M greenbackit (herkkyys on 96db), niin onko aanenpaine voimakkaampi kuin 1936:lla, missa on G12T-75 (herkkys 97db)?
 
summa summarum, arveluttaa hankkia 1960ax jos sen kanssa soittaessa (master volumen ollessa alhaalla), aanenpaine on liian kova. Talla hetkella JMP on niukin naukin kayttokelpoinen kotioloissa. Olen kokeillut keinokuormaa, mutta en pitanyt soundista.

 
Mitä suurempi herkkyys on, sitä lujempaa elementti soi. Eli greenbackit soivat aavistuksen hiljempaa kuin G12T-75:set. Tosin eroa on vain 1 db, joten sitä tuskin edes huomaa...
 
More is less.
Metalkallo
29.11.2017 19:21:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sv102: summa summarum, arveluttaa hankkia 1960ax jos sen kanssa soittaessa (master volumen ollessa alhaalla), aanenpaine on liian kova. Talla hetkella JMP on niukin naukin kayttokelpoinen kotioloissa. Olen kokeillut keinokuormaa, mutta en pitanyt soundista.
 
Mulla oli 4x12 kaappi G12M-25w Greenbackeillä kerrostalossa ja hyvin pystyin soittaan kun piti äänen sopivalla tasolla, kuten sinäkin teet. Minäkin kokeilin keinokuormaa ja en itsekään pitänyt.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «