Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvää putkinuppia pedaalien jatkoksi?
1
paskiaispaska
16.04.2017 13:09:15 (muokattu 16.04.2017 13:15:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haussa olis joku laadukas 40-100w putkijyrä pedaalien jatkoksi. Vitagemaailmassa pyöritään soundillisesti, vaikka musiikki onkin välillä jopa progressiivisen metallin puolella. Itse olen käyttänyt oikeastaan vahvistimien clean kanavaa pelkästään juuri säröytymisen rajamailla, jollonka saa mielestäni pedaaleista parhaan irti.
 
Mielessä pyörinyt Fenderin bassman(saako tähän muuten modattua fx-looppia?) ja Bogner Shiva. Noissa ainakin clean kanavat pitäisi olla taattua timanttia. Mitenkäs muissa, esimerkiksi mesoissa tai marshalleissa se cleani puoli? Ei hyvästä särökanavastakaan toki haittaa ole, mutta painoarvo pedaalien käytössä.
 
TTV
16.04.2017 13:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutustuppas Bluetonen valikoimaan, saat rahoillesi täyden vastineen niin laadussa kuin saundissakin. Toimii pedaalien kanssa ja ilman niitä :-)
 
http://www.bluetone.fi/kitaravahvistimet/
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
mopar
16.04.2017 14:25:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Tutustuppas Bluetonen valikoimaan, saat rahoillesi täyden vastineen niin laadussa kuin saundissakin. Toimii pedaalien kanssa ja ilman niitä :-)
 
http://www.bluetone.fi/kitaravahvistimet/

 
Jep. Mulla käytössä Bluetone Black Face reverb nuppi ja säröttelen pedaaleilla. Voin suositella.
 
calluna
16.04.2017 14:58:10 (muokattu 16.04.2017 14:59:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En voi olla ylistämättä Marshallin JTM-45-laitosta. Itselläni combona eli Bluesbreaker ja on kyllä upea clean-kone. Ja jos kääntää volumepotikoita, niin säröäkin löytyy ainakin vintage-tyyliin asti. AC/DC jne. Pedaalit maistuu tietty.

Master-volume puuttuu ja looppi. On siis äänekäs. Muuta "miinusta" en keksi.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Laulava Kylätohtori
16.04.2017 16:44:18 (muokattu 16.04.2017 16:44:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Tutustuppas Bluetonen valikoimaan, saat rahoillesi täyden vastineen niin laadussa kuin saundissakin. Toimii pedaalien kanssa ja ilman niitä :-)
 
http://www.bluetone.fi/kitaravahvistimet/

 
Tälle komppia. Ainakin omassa Dusty Roadissa toimii kaikki spedut paremmin kuin Bassmanissa (kokemusta '59:stä). Ja sen lisäksi Dustyssa toimii tosiaan kaikki säröspedut todella hienosti. Itse tykkään kovasti. Ja tarkoitan nyt Dustyn Crunch kanavaa.
 
More is less.
Guitarfreak
16.04.2017 16:55:18 (muokattu 16.04.2017 16:57:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paskiaispaska: ...
 
Mielessä pyörinyt Fenderin bassman(saako tähän muuten modattua fx-looppia?) ja Bogner Shiva. Noissa ainakin clean kanavat pitäisi olla taattua timanttia. Mitenkäs muissa, esimerkiksi mesoissa tai marshalleissa se cleani puoli? Ei hyvästä särökanavastakaan toki haittaa ole, mutta painoarvo pedaalien käytössä.

 
Mesan Mark III (stigmasta huolimatta) on aivan huikea cleankone, mutta samoilla nappiasetuksilla on ihan turha kokeilla särökanavaa... riittää headroomi ja saa tarvittaessa myös päheetä pärinää - nappeja näpräämällä.
 
Omasta tämänhetkisestä mesavalikoimasta diggaan eniten Electra-dynen cleanista ja tällöin ainakin omassa toiminnassa clean+rosopuoli toimii. Itellä 2x12 avokaappi C90 elementeillä ja diggaan. Roadsterista irtoaa sitten vähän toisenlainen Twinin suuntaan pyllistelevä clean.. Kaikki nää muuttaa luonnetta aika paljon kaapin valinnalla joten siihenkin kannattanee pari ajatusta uhrata...
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
ha55i
16.04.2017 17:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna: En voi olla ylistämättä Marshallin JTM-45-laitosta. Itselläni combona eli Bluesbreaker ja on kyllä upea clean-kone. Ja jos kääntää volumepotikoita, niin säröäkin löytyy ainakin vintage-tyyliin asti. AC/DC jne. Pedaalit maistuu tietty.

Master-volume puuttuu ja looppi. On siis äänekäs. Muuta "miinusta" en keksi.

 
Tämä tai joku muu Marshallin nuppi. Loopin voi modauttaaa pienellä vaivalla. Ton kanssa ei voi mennä pahasti pieleen, ja siitä pääsee tarvittaessa myös eroon.
 
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
hallu
16.04.2017 18:32:40 (muokattu 16.04.2017 18:34:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paskiaispaska: Haussa olis joku laadukas 40-100w putkijyrä pedaalien jatkoksi. Vitagemaailmassa pyöritään soundillisesti, vaikka musiikki onkin välillä jopa progressiivisen metallin puolella. Itse olen käyttänyt oikeastaan vahvistimien clean kanavaa pelkästään juuri säröytymisen rajamailla, jollonka saa mielestäni pedaaleista parhaan irti.
 
Mielessä pyörinyt Fenderin bassman(saako tähän muuten modattua fx-looppia?) ja Bogner Shiva. Noissa ainakin clean kanavat pitäisi olla taattua timanttia. Mitenkäs muissa, esimerkiksi mesoissa tai marshalleissa se cleani puoli? Ei hyvästä särökanavastakaan toki haittaa ole, mutta painoarvo pedaalien käytössä.

 
Fender BluesDeVille olisi hyvinkin hakemasi laite, mutta en ole varma onko sitä edes saatavana nuppiversiona. Soundillisesti se on bassmania classisen kanavan puolella ja varmaan jotain proncentonia modernin kanavan puolella (itsestään ei edes reunasäröä tiukempaa lähde). Se toimii juurikin niin että se alkaa laulamaan kun vahvaria kurittaa. Bassmanista poiketen efektiluuppi ja reverb löytyy valmiiksi tehtaalla asennettuna. Käytettynä nuo tuppaa olemaan halvempia kuin bassmanit, 4x10 kombo on yllättävän kevyt roudata (jotain 22 kg). Fenderin huono puoli on äkkinäiseksi skaalattu volume ja master, mikä tekee kotikäytössä keinokuormasta aina välttämättömän.
 
Toinen joka voisi olla sulle passeli, on Koch Twintone. Twintone kliini ei jätä toivomisen varaa ja on jokseenkin parasta mitä olen itse lyhyen elemäni aikana ehtinyt kokeilemaan. Se on kaikkea sitä mitä Fenderin pitäisi olla (ja bluesdeville melkein onkin). Toisaalta tässä tulee varsin etevä särökanava mukaan ja sitähän et aikonut tarvita. Mutta Twintonen särökanavaa voi ajaa kokonaan kliininä tai ihan reunarosoilla, jolloin se voisi olla sulle ihan soppeli. Twintonesta löytyy sisäänrakennettu keinokuorma (paitsi uusimmasta kolmosversiosta se on tiputettu pois) ja efektilenkki. Se on moderni vahvistin ja todella monipuolisesti liitettävissä ja taipuu melkolailla minkälaiseen käyttöön tahansa. Painoa 1x12 kombolla on ihan verran enemmän kuin BluesDeVillessä eli jotain 25kg, mutta Twintonesta taitaa löytyä myös nuppiversio.
 
Kolmas mitä osaan suositella on MesaBoogie mark IV, joka on itsellenikin vielä uusi tuttavuus. Soundillisesti se on jokseenkin kaikkea mitä toivoa saattaa ja sen kaikkia kanavia voi ajaa kliinistä säröön joskin kaksi ensimmäistä toimii kliinillä paremmin. Tämän kliinit on todella hyvät kuinkas muuten, kun tämän sisuksissa asustelee Fenderi josta nää markit alkujaan on modattu venyttämällä säätövarat taivaisiin. Tämä toimii pedaalien kanssa ja efektiluuppi löytyy (mutta en tiedä onko se hyvä kun en ole vielä kokeillut). Mun oma ensimmäinen havainto markista säröpedaalin kanssa oli, että toimii hyvin säröpedaalin kanssa, mutta tämä tarjoilee omasta puoleastaan niin monipuolista särömaailmaa, että ulkoinen pedaali on lähinnä "turhake" eikä tämä niitä tunnu kaipaavan joten en näe mitään ideaa ostaa markkia jos haluaa käyttää vahvistinta kliininä ja ottaa säröt pedaalista. Markki nimittäin painaa ihan perkeleesti ja hyviä kliinejä tarjoilee muutkin vahvistimet.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
jusu68
16.04.2017 20:00:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paskiaispaska: Haussa olis joku laadukas 40-100w putkijyrä pedaalien jatkoksi. Vitagemaailmassa pyöritään soundillisesti, vaikka musiikki onkin välillä jopa progressiivisen metallin puolella. Itse olen käyttänyt oikeastaan vahvistimien clean kanavaa pelkästään juuri säröytymisen rajamailla, jollonka saa mielestäni pedaaleista parhaan irti.
 
Mielessä pyörinyt Fenderin bassman(saako tähän muuten modattua fx-looppia?) ja Bogner Shiva. Noissa ainakin clean kanavat pitäisi olla taattua timanttia. Mitenkäs muissa, esimerkiksi mesoissa tai marshalleissa se cleani puoli? Ei hyvästä särökanavastakaan toki haittaa ole, mutta painoarvo pedaalien käytössä.

 
Tuossa:
 
https://www.kitarapaja.com/ceriatone-yeti-50
 
JaaGeRMaisTeR
16.04.2017 22:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey windsor sopii hyvin pedalipohjaksi.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
johanssen
19.04.2017 22:31:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tälle komppia. Ainakin omassa Dusty Roadissa toimii kaikki spedut paremmin kuin Bassmanissa (kokemusta '59:stä). Ja sen lisäksi Dustyssa toimii tosiaan kaikki säröspedut todella hienosti. Itse tykkään kovasti. Ja tarkoitan nyt Dustyn Crunch kanavaa.
 
Veit sanat suustani, toki Bassmanista ei oo kokemusta kitaralla, mutta Dustysta sitäkin enemmän. Spedut todella toimii, vaikka pärjää sillä kyllä ilmankin.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
steelduck
20.04.2017 17:48:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Bluetone FriedEye 45, jossa Friedman ja JTM 45 tyyppiset etuasteet ja EL34 ja KT66 päätteet. Toimii sperdujen kanssa TODELLA hyvin, joskin tuo FriedEye kanava ei paljon speduja tarvitse.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «