Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voiko efektilenkistä olla haittaa?
1 2
hallu
25.03.2017 15:15:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shemham: Tästä saadaan taas aasinsilta keinokuormiin ja uudelleenvahvistamiseen. Jos haluaa mahdollisimman vakaasti toimivat ja värittymättömät efektit sekä minimaalisen vaikutuksen alkuperäiseen saundiin, niin periaatteessa monet efektit tulisikin sijoittaa vahvarin päätteen perään. Halutessa tällä viritelmällä voi saada hyvät ja vakaat efektit myös vaikka näiden Trainwreckien ym. päätteessä säröytyvien laitteiden kanssa. Toki tämä viritelmä edellyttää kahta vahvistinta, HYVÄÄ keinokuormaa ja ylimääräistä säätöä, eli vahvasti kompromissi sekin :)
 
No keikkaolosuhteissahan nykyisin uudelleen vahvistaminen tapahtuu käytännössä aina usein mikittämällä vahvistin, mutta keinokuorman kanssahan tuo sujunee myös kivuttomasti. Itse monitoroin omasta vahvistimestani, mutta periaatteessa ei varmaan olisi mikään ongelma pyytää kitaraa kulmamonitoriin jolloin kuulisi sen efektoidun soundin, mutta toisaalta itse ajattelen, että ne efektit on yleisöä varten en itse niistä niin perusta, niin ei ole tullut mieleen. Treenikämpällä en ole uudelleen vahvistanut.
 
Nykyisinhän on tarjolla myös uudelleen vahvistavia keinokuormia esim PatCatilla on sellainen johon voi lykätä piuhan suoraan kaappilähdöstä ja siitä löytyy myös efektiluuppi (jota siis en tarvitse), mutta sen kanssa voi esimerkiksi käyttää pieniä vahvistimia joiden omat "hartiat" ei riittäisi muuten bändivoimakkuuksille. En niitä paremmin tunne, mutta nehän ovat kai d-luokan kevyitä ja erittäin tehokkaisiin ja värittömiin päätteisiin perustuvia rakkineita.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «