Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oletko tyytyväinen kitarakamoihisi?
1 2 3 4
hallu
19.03.2017 22:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Juupsl Enimmäkseen näemmä, tai disrespect, eli epäkunnioittavasti. Olen kyllä nähnyt kun ollaan tarkoitettu väärän tiedon levittämistä.
 
Tiedä sitten onko Jucciz epähyväksyvä/kunnioittava Mesan vahvareita kohtaan.

 
Tää keskustelu on käyty jo eräässä ketjussa. Juccizilla on ollut markki vitonen ja se sano ettei tykännyt siitä. Mä koitin vaan vähän vitsikkäästi naljailla sille enkä arvannut, että tää lähtee lapasesta saman tien.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tumppusormi
19.03.2017 22:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tää keskustelu on käyty jo eräässä ketjussa. Juccizilla on ollut markki vitonen ja se sano ettei tykännyt siitä. Mä koitin vaan vähän vitsikkäästi naljailla sille enkä arvannut, että tää lähtee lapasesta saman tien.
 
Ja joku Mesan omistaja tuosta nyt sitten veti vihreän siemenen nenäänsä.
Eli ennen pitkää tulee ketju "Omistan Mesan ja kaikki on hyvin" :D
 
En allekirjoita mitään
Jucciz
20.03.2017 00:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tää keskustelu on käyty jo eräässä ketjussa. Juccizilla on ollut markki vitonen ja se sano ettei tykännyt siitä. Mä koitin vaan vähän vitsikkäästi naljailla sille enkä arvannut, että tää lähtee lapasesta saman tien.
 
Et todella arvannu, että täällä lähtee kaikki aina lapasesta? :D
Jucciz
20.03.2017 00:48:58 (muokattu 20.03.2017 00:51:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Onks tää joku aatteellinen juttu? Vaikea uskoa että ammattimies suhtautuisi noin ehdottomasti yhtä tuotemerkkiä vastaan. Itselläni on ollut monta mesan srtyrkkaria ja hyviä ovat olleett kaikki. Monipuolista musaa ollaan soitettu, joten mistä juontaa tämä dissaus?
 
Ei mitään aatetta tai dissausta, omakohtaisia käyttökokeumuksia vain. Ei vaan oo vielä tullut kyseiseltä merkiltä vastaan sellaista konetta, joka hoitaisi mun hommat paremmin kuin ne, joita nyt käytän. Oon edelleenkin korvat auki liikenteessä ja oon valmis tutustumaan tuleviin malleihin, joskin sanottakoon se, etten ole aktiivisesti etsimässä seuraavaa vahvistinta. Pärjään nykyisellä kattauksella kyllä pitkälle, miehestä jää hommat todennäköisemmin kiinni kuin kamoista.
 
Eri veijoille eri koneet, hyvähän niitä on olla joka lähtöön. Tähänastisten näyttöjen perusteella Mesan tuotteet eivät vaan vaikuta olevan mua varten. Mut eikös se oo vaan hyvä: jää Mesa-diggareille enemmän.
Jucciz
20.03.2017 00:51:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Vai tuliskohan sanasta disapprove?...
 
Tää se ehdottomasti yleisin merkitys on.
Painajaismainen
20.03.2017 05:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin sen verran tyytyväinen, että omistuksessani olevat kitarat ja vahvistimet ovat pitopelejä. Lisää aion ostaa, mutta näitä en pois myy. Pedaalipuolelle aion tehdä tulevaisuudessa uudistuksia, eli jotain saattaa päätyä myyntiin, mutta eipä mulla laudassa olekaan mitään niin erikoista, ettenkö saisi hankittua toista samanlaista tarvittaessa.
 
McNulty
20.03.2017 09:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tyytyväinen, mutta kokeilunhaluinen. Tästä syystä on mielenkiintoista testata itselle uusia vimpaimia. Tärkeintä onkin, että perusasiat ovat kamppeiden osalta kunnossa.
 
Hyvin yksinkertaisella kaavalla pääsee meikäläisen lopputulokseen:
- Les Paul/Strato/Tele
- 6 kieltä
- vintage-henkiset mikit, kuten esim. PAF-johdannaiset (humbucker) tai hieman botnekkaammat yksikelaiset (singlecoil)
- vahvistin jossa hyvä clean (esim. Fender) ja hyvä rokkisärö (esim. Marshall)
- muutama pedaali (viritin, overdrive ja delay)
- hyvät johtimet välissä
 
Koska gainia voi aina lisätä signaaliin lisää, niin tykkään aloittaa hyvästä puhtaasta soundista ja soinnista. En halua kitaraan liian kuumia mikkejä tai liiallisella säröllä höystettyä vahvistinta lyömään soundia tukkoon. Soittovehkeistä pitää löytyä jotain muutakin kuin julmetusti sirisevää säröä. Tarvittaessa ne ultimaattiset hevijyrät voidaan ottaa vahvistinta boostaten erinäisillä pedaaleilla.
 
Don't sound fizzy... sound awesome instead!
 
moving in stereo
opel99
20.03.2017 10:54:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Olen tyytyväinen, mutta kokeilunhaluinen. Tästä syystä on mielenkiintoista testata itselle uusia vimpaimia. Tärkeintä onkin, että perusasiat ovat kamppeiden osalta kunnossa.
 
Hyvin yksinkertaisella kaavalla pääsee meikäläisen lopputulokseen:
- Les Paul/Strato/Tele
- 6 kieltä
- vintage-henkiset mikit, kuten esim. PAF-johdannaiset (humbucker) tai hieman botnekkaammat yksikelaiset (singlecoil)
- vahvistin jossa hyvä clean (esim. Fender) ja hyvä rokkisärö (esim. Marshall)
- muutama pedaali (viritin, overdrive ja delay)
- hyvät johtimet välissä
 
Koska gainia voi aina lisätä signaaliin lisää, niin tykkään aloittaa hyvästä puhtaasta soundista ja soinnista. En halua kitaraan liian kuumia mikkejä tai liiallisella säröllä höystettyä vahvistinta lyömään soundia tukkoon. Soittovehkeistä pitää löytyä jotain muutakin kuin julmetusti sirisevää säröä. Tarvittaessa ne ultimaattiset hevijyrät voidaan ottaa vahvistinta boostaten erinäisillä pedaaleilla.
 
Don't sound fizzy... sound awesome instead!

 
meinasin jo kirjotella tähän ketjuun,mutta tuossahan se villakoiran ydin jo olikin
 
ei se ikä vaan asenne
barclay
20.03.2017 11:02:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kyllä. Pedaaliosastoa lisäilen tässä pikkuhiljaa.
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
hallu
20.03.2017 11:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä oma ymmärrys hyvistä laitteista tai itselle sopivista laitteista on ainoa jarru. Mulla itsellä on käsitys ja maku vakiintunut aikapäiviä sitten. En edes kuvitellut kiinnotuvani hevikeihäistä ikinä (yksi sellainen kävi näpeissäkin ja se oli hyvä kitara ihan kiistatta, mutta en vaan tykänny siitä). Nyt on alkanut MesaBoogien vahvistimet kiinnostaa ihan tosissaan. Olin pitkään hyvin vintagehenkisten laitteiden ystävä ja soittelin vanhoilla fendereillä (tykkään niistä toki vieläkin) mutta Kochin myös kiinnostukseni särövahvistimiin heräsi ja oli ihan pakko ostaa yksi mesa ja nyt vähän kutittelee, että pitäisikö mennä maaliin saakka ja ostaa se ultimatum markV. En välttis osta, mutta olen kuitenkin kiinnostunut ja kasvattelen GAS:ia tässä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
s8na
20.03.2017 11:26:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole. Perusvehkeet kitarat ja vahvistimet on kunnossa mutta aina pitää jotain säätää pedaalien tms. kanssa ja pistää pakkaa uusiksi aivan turhaan. Sitten taas palaa kitara-vahvari linjalle jossain välissä.
 
LaXu
20.03.2017 11:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittopelit on huomattavasti paremmat kuin soittotaito. Pari soitinta pitäisi pistää myyntiin ja yksi uusi on tulossa. Sen jälkeen sanoisin, että se on siinä.
 
horseface
20.03.2017 12:21:18 (muokattu 20.03.2017 12:21:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mulla just päinvastoin. Heti kun keikkaa rupesi olemaan vähän enemmän, kamojen kanssa puljaaminen jäi todella paljon vähemmälle, ja hyväksi havaitulla, liki muuttumattomalla kattauksella on menty vuosia. Näyttäis siltä, että mulla kamanysväys on siis ollut sijaistoimintaa soitolle, ainakin voittopuolisesti.
 
Mulle kävi aikanaan juuri samoin. Kun/vaikka vuositasolla tehtiin satakunta keikkaa muutama vuosi peräjälkeen, kamojen kanssa ei tullut juurikaan puljattua kitarapuolta lukuunottamatta. Niidenkin suhteen vaihtuvuus oli paljon vähäisempi, kuin viime vuosina on ollut. Niillä vedettiin, mitä oli eikä sitä ihmeemmin kelannut. Kun harrastus muuttui työksi, kamoja ei oikeastaan tullut kauheasti päivitettyä. Eipä silti, en uskalla vannoa, mikä tilanne olisi ollut, jos rahaa olisi ollut enemmän. Nyt, kun soittaminen on enemmän aktiivinen ja kallis harrastus ja saa palkkaa virkatyöstä, laiteurheilu on saanut aivan toiset mittasuhteet.
 
Mutta olenko tyytyväinen kamoihini? Kuka tahansa täysjärkinen olisi ainakin määrän ja laadun puolesta. Ihan sitä täydellistä vahvistinta en ole vielä löytänyt. Omalla kohdallani tosin uskon soundin paranevan tyydyttäväksi sitten, kun opin soittamaan paremmin. Laitteista se ei ole enää kiinni.
 
Oli miten oli, näin on!
FastEddie
20.03.2017 12:27:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, olen tyytyväinen. Ei se silti tarkoita etteikö kitarat, vahvistimet ja polkusimet vielä vaihtuisi.
 
Kitaroiden lukumäärä näyttäisi olevan käänteisesti verrannollinen pedaalien lukumäärään. (Kun on hankkinut parikymmentä kitaraa ja myynyt ne eteenpäin, ei 400e pedaalista tunnu enää missään.)
Ja käytännällisyys ja ulkonäkö näyttää aina voittavan absoluuttisen paremmuuden ; )
 
If you think you are too old to rock n roll, then you are
Jucciz
20.03.2017 12:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiheeseen liittyen: hyvää onnellisuuden päivää! :)
Metalkallo
20.03.2017 13:39:09 (muokattu 20.03.2017 16:47:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen kyllä nyt onnellinen kahden kitaran ja kahden vahvistimen omistaja, ja ne ovat Fender strato, Tokai SG, Rikstone combo sekä marsun MS 1W minivahvari. Rikstone toimii kotioloissa että keikalla jos olis tarvis. Kuten oma allekirjoitus sanoo: vähemmän on nykyään enemmän, niin se nykyään onkin omalla kohdalla. Pedaalitkin on kondiksessa.

Olen tyytyväinen... https://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU
 
Vähemmän on nykyään enemmän
ÄrGee
20.03.2017 14:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisipa varaa Mark V:hen tai siihen uuteen JP2C+:aan... monipuolisia vehkeitä ja tiukkoja tarvittaessa. Joku high-endimpi putkivahvistin ja efektiprosessori olisi kiva yhdistelmä, eli yhdistää kummankin ominaisuudet haluamallaan tavalla. Tai sitten joku omiin tarpeisiin sopiva pedaalilauta ja noita kaikkia voisi käyttää mielen mukaan.
 
Kotisoundeihin ja kamoihin olen sen sijaan ihan tyytyväinen tämän hetken budjetilla.
 
Kitaroita on tällä hetkellä vain yksi 6-kielinen. Tuohon lisäksi voisi ottaa jonkun perinnehenkisemmän Straton tai PRS:n jolla taipuu diu_diut. Lisää 6-kielisiä eri vireitä varten, seiska ja kasi, sekä elektroakustinen on vielä hankkimatta. Ainiin ja se bassokin vielä...
 
Aina voi parantaa lähtötilanteesta ja hankkia lisää tavaraa, joten en tietenkään ole tyytyväinen.
 
TO THE STARS!!!
hallu
20.03.2017 16:54:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Olisipa varaa Mark V:hen tai siihen uuteen JP2C+:aan... monipuolisia vehkeitä ja tiukkoja tarvittaessa. Joku high-endimpi putkivahvistin ja efektiprosessori olisi kiva yhdistelmä, eli yhdistää kummankin ominaisuudet haluamallaan tavalla. Tai sitten joku omiin tarpeisiin sopiva pedaalilauta ja noita kaikkia voisi käyttää mielen mukaan.
 
Kotisoundeihin ja kamoihin olen sen sijaan ihan tyytyväinen tämän hetken budjetilla.
 
Kitaroita on tällä hetkellä vain yksi 6-kielinen. Tuohon lisäksi voisi ottaa jonkun perinnehenkisemmän Straton tai PRS:n jolla taipuu diu_diut. Lisää 6-kielisiä eri vireitä varten, seiska ja kasi, sekä elektroakustinen on vielä hankkimatta. Ainiin ja se bassokin vielä...
 
Aina voi parantaa lähtötilanteesta ja hankkia lisää tavaraa, joten en tietenkään ole tyytyväinen.

 
Minä ymmärsin, että markV n se moniuolinen vehje ja JP2C+ on enemmän yhen tempun poni kallis sigu. Vaan enpä ole semmoista soittanut niin en oikeasti tiedä vaan kuulopuheita. MarkV voisi itseänikin hotsittaa kun rikastuisin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
ÄrGee
20.03.2017 19:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minä ymmärsin, että markV n se moniuolinen vehje ja JP2C+ on enemmän yhen tempun poni kallis sigu. Vaan enpä ole semmoista soittanut niin en oikeasti tiedä vaan kuulopuheita. MarkV voisi itseänikin hotsittaa kun rikastuisin.
 
Monipuolisia ja erittäin samanlaisia, sigussa on vain joitakin Petruccin haluamia ominaisuuksia kuten erilaisia moodeja. JP-2C:tä olen testannut eikä sen säätäminen oikein auennut pikaisella testauksella Levytukussa, koska sitä säädettävää todella riittää :D
 
TO THE STARS!!!
Rämppy
20.03.2017 20:36:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En koskaan ole tyytyväinen vaikka olis mitkä kamat :D
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «