Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalilaudan hankintaa
1
GrooverMan
02.03.2017 10:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Erilaisia pedalboardeja tutkaillut ja hieman askarruttaa tietyt hinta-asiat. Pedaltrain on hyväksi kehuttu ja suositeltu monissa yhteyksissä. Osaako joku sanoa mistä maksan lähes tuplahinnan esim jos vertaamme Pedaltrainin Classic 2 ja Palmerin vastaavan kokoista?
 
Samoin hieman ihmetyttää virtalähteiden kovat hintaerot, esim Cioksin 8 maksaa melkein neljä kertaa Harley Bentonin Powerplantin verran, toki näissä ymmärrän komponenttien laadun vaikuttavan hintaan ja myös sitä kautta kestävyyteen. Tosin omassa käytössä Powerplant on kestänyt nelisen vuotta suht kovaa käyttöä ilman toimintahäiriöitä tai kohinoita yms.
 
Laitetaan vielä bonuskysymyksenä piuhoista, George L:ää kehutaan, mutta onko hyviä vaihtoehtoja?
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Krice
02.03.2017 11:54:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Samoin hieman ihmetyttää virtalähteiden kovat hintaerot
 
Jos valmistus tehdään maassa, jossa työvoimakustannukset on pienemmät niin se on näkyy usein niin, että hintaa on vähemmän. Vastaavasti hinta yleensä kohoaa jyrkästi jos tuote valmistetaan esimerkiksi nk. rikkaassa länsimaassa kuten USA, koska palkkakustannukset on huomattavasti korkeammat. Yleensä samalla laatu paranee, koska hinnalla ei voi kilpailla, vaan täytyy keskittyä laatuun.
 
Rämppy
02.03.2017 12:21:24 (muokattu 02.03.2017 12:26:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sekä Pedaltainin että Palmerin laudat. Molemmat ovat kaikin puolin yhtä laadukkaita. Palmer on fiksummin suunniteltu ja toteutettu: mm. korkeussäätö ja rimojen etäisyys-säätö. Pehmytlaukut ovat kummassakin samaa laatua eli muuten ok mutta vetoketjut varsin "edullista" tavaraa.
Virtalähteistä osaan sanoa sen, että Cioksit ovat laadukkaita. Kunnon eristykset ja muutenkin pro-tason vehkeitä.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
oksatboys
02.03.2017 15:59:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Bentonin spacestation näyttäs olevan 1:1 Palmer pedalbayden kanssa https://www.thomann.de/fi/harley_benton_spaceship_40.htm
Siis noista kuvista pääteltynä. Mulla on ollut tollainen harrikka jonkun vajaan vuoden nyt.
 
Pari pikkumiinusta siin on:
- etureunan kumitassut lähti irti samantien koska ne on vain tökätty ruuvien päälle. No ei tää paljoa menoa haittaa.
- Laukku on mitä on. Ihan ok laatua sinänsä mutta jotenkin tosta tuntee ettei vuosia kestä jos kovaa roudaa. Vähän kuin noi perus gigbagit kitaroille. No ei tämäkään iso miinus sinänsä ole (huom hinta). Jos kiertäisin keikoilla ammatikseni niin ostaisin kovan keissin joka tapauksessa. Toi laukku on aivan välttävä säilyttämiseen ja kevyt roudata julkisissa jne.
 
Plussaa on itse laudan laatu ja paketin hinta.
 
Powerina on ollut useamman vuoden harrikan power plant jr. Se on naurettavan halpa laatuunsa nähden. Lähdöt on oikeasti eristetty toisistaan (omat muuntajan toisiot) ja mukana tulee iso nippu virtapiuhoja.
 
JuSu
02.03.2017 17:30:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Powerina on ollut useamman vuoden harrikan power plant jr. Se on naurettavan halpa laatuunsa nähden. Lähdöt on oikeasti eristetty toisistaan (omat muuntajan toisiot) ja mukana tulee iso nippu virtapiuhoja.
 
Tälle kovaa komppia. Mulla on noita kolme. =)
 
Ja Palmerin / HB:n laudoille myös suositus. Itsellä on Palmerin 45 cm leveä malli, hyvin toimii, ja hinta on kohdallaan.
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
velipekka
02.03.2017 20:00:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla Palmeri 60nen lauta. Kevyt ja kestävä. Samalla hommasin aikoinaan myös Palmerin virtalähteen ja siitäkään ei ole pahaa sanottavaa. Hyvät virtajohdot ja säätömahdoliisuuksia eri
volteille osassa ulostuloista. Riittävä, jos laudasta ei löydy liikaa virtasyöppöjä pedaaleja kuten
Strymoneita.
 
GrooverMan
03.03.2017 09:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista! Luulen että Palmer lähtee hankintaan, mahdollisesti Cioksin virtalähde. Mitenhän muuten lienee, mahtuuko tollasen laudan alle HB Powerplant? Sehän on 5cm korkea, laudan saa etureunasta noin 8 senttiin, eli mitenhän jyrkästi laskeutuu?
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Rämppy
03.03.2017 09:22:12 (muokattu 03.03.2017 09:31:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Kiitos vastauksista! Luulen että Palmer lähtee hankintaan, mahdollisesti Cioksin virtalähde. Mitenhän muuten lienee, mahtuuko tollasen laudan alle HB Powerplant? Sehän on 5cm korkea, laudan saa etureunasta noin 8 senttiin, eli mitenhän jyrkästi laskeutuu?
 
Palmerin jalat on standardi-ruuvikierteellä. Eli, jos jalkojen säätövara loppuu, niin esim. lukkoruuvi toimii jalkana -löytyy rautakaupasta eri pituisina ja paksuisina. Siihen lukkoruuvin kantaan voi halutessaan tökätä sopivan muovi/kumitulpan, joita myös löytyy rautakaupasta tai Etolasta. Esim. LVI-tarvikeosastolta löytyvä vesiputken tulppa istuu hyvin lukkoruuvin kantaan.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
GrooverMan
03.03.2017 10:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Palmerin jalat on standardi-ruuvikierteellä. Eli, jos jalkojen säätövara loppuu, niin esim. lukkoruuvi toimii jalkana -löytyy rautakaupasta eri pituisina ja paksuisina. Siihen lukkoruuvin kantaan voi halutessaan tökätä sopivan muovi/kumitulpan, joita myös löytyy rautakaupasta tai Etolasta. Esim. LVI-tarvikeosastolta löytyvä vesiputken tulppa istuu hyvin lukkoruuvin kantaan.
 
Tämä selvä, hyvä tieto. Itse oon miettinyt Cioksia joka varmasti mahtuu alle ja kaveri Powerplantia joka sitten korkeampi. Tosin nyt aloin katselemaan tota Palmerin PWT 08 poweria, hintaa puolet Cioksista ja speksit jotakuinkin samat...
 
Toisaalta olin jo henkisesti valmistautunut ostamaan Cioksin, nyt täytyis vielä jotenkin onnistua perustelemaan itselle miksi maksaa puolet enemmän kuin Palmerista ;D
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
McNulty
03.03.2017 19:00:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Laitetaan vielä bonuskysymyksenä piuhoista, George L:ää kehutaan, mutta onko hyviä vaihtoehtoja?
 
Evidence Audio, DiMarzio, Spectraflex, Lava Cables... kaikki tekevät hyviä johtimia. Uskallat valita minkä tahansa em. valmistajista ja saat hyvän johtimen kitaralta lautaa, laudalta styrkkarille ja tietysti efektien väliin ns. patchit.
 
moving in stereo
Shredator
03.03.2017 19:17:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Evidence Audio, DiMarzio, Spectraflex, Lava Cables... kaikki tekevät hyviä johtimia. Uskallat valita minkä tahansa em. valmistajista ja saat hyvän johtimen kitaralta lautaa, laudalta styrkkarille ja tietysti efektien väliin ns. patchit.
 
Ei pidä unohtaa myöskään EBS:ää. Hintaisekseen varsin kelpopiuhoja ja sopii joka väliin.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Jukka Häikiö
03.03.2017 19:55:14 (muokattu 03.03.2017 19:58:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Georget on siinä mielessä hyviä, et tarpeeksi vaan plugeja ja riittävä piuhakieppi, niin voi sitten leikellä sopivia pätkiä. Jatkossa jos lautaan tulee muutoksia, on elämä helpompaa. Onhan noita paljon muitakin hyviä, mut itellä noi, jos mahdollista, mieluummin niitä suoria plugeja. Ei kannata tossa säästellä, ei tarvii sit ikinä ostaa enää. Toinen juttu:Sille hi-fi linjalle ei kannata lähteä, eli nää ihan ylihintaiset höpöhöpöt kandee jättää väliin, soundi ei siitä kummene, tietty jos on lämiskä niin turvoksissa, et joutuu kallellaan istumaan, niin sit kai voi lämää vähän ohentaa, et saa ukon suoraksi;)
 
Tuossa oma https://muusikoiden.net/dyn/users/149335.jpg ei kaunis, mut toimii ja sehän se pääasia(siis mulle) Timmyn paikalla tosin nyt Naga Viper.
 
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
noon
03.03.2017 20:44:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Tälle kovaa komppia. Mulla on noita kolme. =)
 
Ja Palmerin / HB:n laudoille myös suositus. Itsellä on Palmerin 45 cm leveä malli, hyvin toimii, ja hinta on kohdallaan.
 
JuSu

 
JuSu myy mulle yksi... Akuuttia tarvetta olis :)
 
Laulava Kylätohtori
03.03.2017 21:19:11 (muokattu 03.03.2017 21:19:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokuhan oli mittaillut, ettei Benttonin 9 volttia olisi ollut ihan tasan 9 volttia, vaan jotain muuta. Voi olla, sillä mulla on kiinalainen 9 voltin virtalähde, joka tuuttaa melkein 15 volttia. Meinasin sitä Bossin loopperin pariksi, mutta en sitten uskaltanutkaan laittaa...
 
No, ei sillä, että kaikki H&B:t olisi huonoja, vaan lähinnä mietiskelen, että voiko tällainen olla yleisempääkin?
 
Mittasin piruuttani myös molemmat Voodoo Labit ja ne näyttivät just sitä, mitä pitikin...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Jukka Häikiö
03.03.2017 22:05:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Jokuhan oli mittaillut, ettei Benttonin 9 volttia olisi ollut ihan tasan 9 volttia, vaan jotain muuta. Voi olla, sillä mulla on kiinalainen 9 voltin virtalähde, joka tuuttaa melkein 15 volttia. Meinasin sitä Bossin loopperin pariksi, mutta en sitten uskaltanutkaan laittaa...
 
No, ei sillä, että kaikki H&B:t olisi huonoja, vaan lähinnä mietiskelen, että voiko tällainen olla yleisempääkin?
 
Mittasin piruuttani myös molemmat Voodoo Labit ja ne näyttivät just sitä, mitä pitikin...

 
Tuloo äkkii kallis benttoni, ku boss kärähtää, jotkut purkit on herkkiä ylijännitteelle...
 
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
JuSu
03.03.2017 22:06:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noon: JuSu myy mulle yksi... Akuuttia tarvetta olis :)
 
Tilaa Thomannilta, halpaa ku saippua... =)
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
oksatboys
03.03.2017 22:19:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Jokuhan oli mittaillut, ettei Benttonin 9 volttia olisi ollut ihan tasan 9 volttia, vaan jotain muuta
 
Eikös se ollut one spotti?
 
Tossa bentonissa on regulaattorit joten epäilen suuresti että ne antaisivat jotain muuta kuin 9 V. En ole koskaan nähnyt regua joka antaisi jotain muuta kuin lupaa ellei sitten ole rikki.
 
noon
03.03.2017 22:20:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Tilaa Thomannilta, halpaa ku saippua... =)
 
JuSu

 
Huomasin joo... Täytyy tilata ellei ostoilmoitus "pure".
Benttonin power plant on jo ja ei huonoa sanottavaa. Joku vois olla eri mieltä mutta mulla se on toiminu vallan mainiosti.
 
ha55i
03.03.2017 23:13:00 (muokattu 03.03.2017 23:14:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Ei pidä unohtaa myöskään EBS:ää. Hintaisekseen varsin kelpopiuhoja ja sopii joka väliin.
Georgen piuhoissa liitokset ovat aina löystyneet aikaa myöten. Evidence on ainakin mulla toiminut paremmin. Nykyisin suurin osa piuhoista on EBS:ää. Olisko yksi Evidence vielä joukossa. Täältä siis puolto EBS:lle...
 
HB Power Plant Junior on hoitanut tehtävänsä kiitettävästi viimeiset nelisen vuotta. Nyt vaihdoin Cioksiin, koska piti saada tehokkaampi virtalähde digivitkuttimille. Jos kuitenkin 5x120 mA riittää, niin HB on hyvä vaihtoehto.
 
Ainoa miinus, joka tulee mieleen, on kiinteä virtajohto.
 
Lautana mulla on Pedaltrainin metro 20, johon olen tunkenut 5-7 pedaalia. Suurin syy hommata Metro oli sen kova laukku.
 
Ps. Pieni mainos: multa voisi joku tarvitseva saada Tonetrunkin laudan pehmeällä laukulla sopuisaan hintaan. Se jäi multa ylimääräiseksi, kun päivitin lautaa. HB junior mahtuu laudan alle.
 
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
GrooverMan
04.03.2017 18:52:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukka Häikiö: tietty jos on lämiskä niin turvoksissa, et joutuu kallellaan istumaan, niin sit kai voi lämää vähän ohentaa, et saa ukon suoraksi;)
 
Tuossa oma https://muusikoiden.net/dyn/users/149335.jpg ei kaunis, mut toimii ja sehän se pääasia(siis mulle) Timmyn paikalla tosin nyt Naga Viper.

 
Haha!! Ei IHAN niin turvoksissa, kiitos näistä vinkeistä
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «