Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiinalaiset halvat virittimet
1
velipekka
09.01.2017 20:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö kokemuksia edullisista kiinalaisista pedaalityyppisistä kitaranvirittimistä?
Verkkokaupoista löytyy esim Aroma AT-7 ja Rowinilta näppäränkokoisia, pieniä virittimiä.
Hintakin on vain n. 20 € nurkilla, mutta saako tuolla hinnalla käyttökelpoista viritintä?
 
gazorlac
09.01.2017 21:12:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta Boss TU-3 40e, siinä on loppuelämäksi viritintä.
 
BugBadWolf
09.01.2017 22:12:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka:...Hintakin on vain n. 20 € nurkilla, mutta saako tuolla hinnalla käyttökelpoista viritintä?
 
Käyttökelpoisen? Kyllä kai.
Pitkäikäisen? Huikealla tuurilla.
Tarpeeksi tarkan intonaationkin värkkäämiseen? Pitäisin ihmeenä, mutta mistäpä tuon kaikista tietäisi?
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
velipekka
09.01.2017 22:38:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, eipä 20 € sijoituksella voi ihmeitä odottaa...
 
Käytössä on yksi ihan ok viritin, mutta pienempää olisi hakusessa ja tuo ehdotettu Boss on turhan suuri. Ei viitsis maksaa 80 € TC:n Polytone ministäkään, kun tuota rahaa tähän harrastukseen menee jo muutenkin aika lailla.
 
phiit
09.01.2017 22:40:05 (muokattu 09.01.2017 22:40:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko pakko olla pedaali? Polytune clip on pelottavan hyvä eikä edes kallis (kaupan päälle tulee mukana polytune plugari)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
BugBadWolf
09.01.2017 22:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Niin, eipä 20 € sijoituksella voi ihmeitä odottaa....
 
https://www.thomann.de/fi/yamaha_ytc_5_clip_tuner.htm
 
Itse nappasin yhteen toumanin tilaukseen tuollaisen ja jos ei ole multipaavo mukana, virittelen sillä. Tallanvärkkyyssä sitten tarkemmat pelit.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
velipekka
09.01.2017 22:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi Korgin clipperikin löytyy ja on ihan ok, mutta noi pienet on aina vaarassa kadota muiden rojujen joukkoon. Ja kun kitaroitakin on muutamana, niin kätevään olisi, että se viritin olisi aina kiinni laudassa.
...varsinkin kun on suunnitelmissa kasata toinen lauta, johon tarvitsisi myös virittimen.
 
BugBadWolf
09.01.2017 22:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka:...että se viritin olisi aina kiinni laudassa...
 
Itselle - toki toimivuuden lisäksi - pedaalivirissä on tärkeintä iso, selkeä näyttö. Löytyykö niistä halvoista sellaista? Ilo hupenee äkkiä, jos se kapine ei näy kaikissa olosuhteissa.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Kefiiri
09.01.2017 23:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viritystarkkuus on mulle riittänyt joka mittarissa, mutta halvemmissa se oikean äänen löytäminen ja hakeminen on epämääräisempää, "neula" heiluu miten sattuu... ihan halvinta en ottaisi.
 
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
10.01.2017 00:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Viritystarkkuus on mulle riittänyt joka mittarissa, mutta halvemmissa se oikean äänen löytäminen ja hakeminen on epämääräisempää, "neula" heiluu miten sattuu... ihan halvinta en ottaisi.
 
Tämä,on tärkeä huomio. Itse myös olen kokenut virittimissä rasittavimmaksi piirteeksi juurikin levottoman näytön, joka huojuu kitaran äänen mukana holtittomasti. Mukavakäyttöisissä virittimissä osoitin liikkuu rauhallisesti ja johdonmukaisesti. Polytune on itselleni ollut toimiva ja mukavakäyttöinen viritin, jossa on iso ja selkeä näyttö. Muutamassa kohdassa olen joutunut pikkuisen korvalla korjaamaan virettä (mikä kai tarkemmissa mittareissa ei ole tarpeen), mutta olen ajatellut sen olevan hinta, jonka joutuu siitä rauhallisesti käyttäytyvästä osoittimesta maksamaan. Korjaamisella tarkoitan sitä pientä aluetta joka jää sen sisälle, minkä viisari osoittaa "vihreänä". Myös Boss TU10 klipsivirittimessä on pikkuinen alue jonka mittari näyttää vireenä mutta sen sisällä mahtuu vähän virettä korjaamaan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
velipekka
10.01.2017 09:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hallun huomio on kyllä tärkeä.
 
Tilasin nyt kuitenkin tälläisen (Aroman nimellä) kokeeksi.
Maksoi 14 puntaa posteineen, joten vararikkoon ei mennä. Jos on huono,
laitetaan onkeen siiman painoksi.
 
https://www.youtube.com/watch?v=JmFSu_K8qYE
 
oksatboys
10.01.2017 09:22:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin ebayn halvimman poljinvirittimen. Maksoi 13e. Oikein jämäkkä kotelo ja muutenkin hyvä. Tarkkuus on sama kuin muissakin, samat roinathan tollaisessa bulkkielektroniikassa on sisällä merkistä riippumatta.
 
tuskiz
10.01.2017 10:15:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Snarkki, jonka voinee laskea kiinalaiseksi halpisvirittimeksi, sama laulu siinäkin että tarkkuutta on mutta neula heiluu vähän miten sattuu ja joissain kitaroissa ei osaa oikein vaihdellen päättää mikäs sävel tässä kielessä nyt soikaan, esim. yhdessä kiinastratossa luulee ala-E:tä B:ksi murto-osasekunnin ajan jne. Tiedä sitten jos patterin vaihtaminen auttaisi asiaan vaikka tai voihan tuo johtua huonosta värähtelystäkin kitarassa.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «