Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Humpparikokoiset P90-mikit?
1
tuquoque
26.12.2016 11:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menin ostamaan Ibanezin humppareilla varustetun kitaran. Kitara on ok mutta mikit tarpeisiini aivan liian kuumat. Vaihtoehdot olisi löytää jotkut todella heikkoulostuloiset humpparit tai vielä mieluummin humpparikokoiset P90:set, ja halvat saa olla. Uraltonella oli Wil-series h-kokoiset P90:t loppu hyllystä. Olisiko muita halpisvinkkejä? Kromikuorista tykkään.
 
Jeszse
26.12.2016 11:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin kimppatilaushuoneen kautta Teslan opus-2 -setin 55 eurolla, ne on aivan hyvät mutta ei kyllä kovin heikkotehoset, molemmat muistaakseni jossain 11 ja 12 kilon välissä.
 
Siirryn huoneisiin || The Jasser Arafats || Crimson Day
73nd3r
26.12.2016 11:37:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikatarkistus/säätö kokeiltavaksi kun odottelet kauppojen aukeamista: mikkikorkeus ja napapalat.
 
Bosambo
26.12.2016 13:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halpuus on toki suhteellista, mutta Tonerider Rebel 90 on kelpo vaihtoehto n.120€/setti hintaan. Kitarakuu ainakin myy Suomessa.
 
phiit
26.12.2016 13:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GFS Mean 90, helvetin hyvät!
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
tuquoque
29.12.2016 14:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyi käytetyt Uraltonen P90:t täältä m.netin kautta.
Kiitos kommenteista ja GFS sitten seuraavaksi, jollei uralit soi.
 
tuskiz
29.12.2016 19:07:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vissiin humpparikokoiset P90:t ei oo koskaan ihan sama asia kuin "aito" P90? Tietäjät kertokoon.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
fox
29.12.2016 19:19:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Vissiin humpparikokoiset P90:t ei oo koskaan ihan sama asia kuin "aito" P90? Tietäjät kertokoon.
 
Hyvä "mallinnus" kuitenkin, onhan niissä ihan fyysisiä erojakin, jotka taas minun saamien oppien mukaan vaikuttavat. Tarkoitan tässä sitä kelarungon mittaa. Joitakin olen laitellu ihmisten skeboihin, eikä niissä (luultavasti) hirvittävää soundillista "pettymystä" ole ollut. No, P-Railssista nyt jotain sanomista.. mutta varmaan sekin jollekin olis ihan toimiva? Itsellä on edelleen yhdessä skebassa Mississippi Queenit, ja sillä soitelleet on tykänneet. Muita käytössä olleita "P-90"mallintajia on ollut TrueBlues Gibsonilta ja Larry DiMarzion Bluesbucker.. (OK, kumpaakaan ei vissiin ole tarkoitettu ihan humpparikokoiseksi P-90:ksi)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
sustain65
29.12.2016 19:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Hyvä "mallinnus" kuitenkin, onhan niissä ihan fyysisiä erojakin, jotka taas minun saamien oppien mukaan vaikuttavat. Tarkoitan tässä sitä kelarungon mittaa. Joitakin olen laitellu ihmisten skeboihin, eikä niissä (luultavasti) hirvittävää soundillista "pettymystä" ole ollut. No, P-Railssista nyt jotain sanomista.. mutta varmaan sekin jollekin olis ihan toimiva? Itsellä on edelleen yhdessä skebassa Mississippi Queenit, ja sillä soitelleet on tykänneet. Muita käytössä olleita "P-90"mallintajia on ollut TrueBlues Gibsonilta ja Larry DiMarzion Bluesbucker.. (OK, kumpaakaan ei vissiin ole tarkoitettu ihan humpparikokoiseksi P-90:ksi)
 
Minulla on ollut tässä jonkun tovin Godin, jossa on 2kpl Seymour Duncan P-Rails (Humbucker/Single/P90) ja kytkimet mikkityypin valintaan kummallekin mikille. Aitoja P90-mikkejä lespan kaltaisessa kepissä minulla ei ole ollut, joten en osaa verrata, mutta olen kyllä todella tyytyväinen soundivaihtoehtoihin, jotka Godinissa "P90"-valinnat antavat.
 
fox
29.12.2016 20:55:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Minulla on ollut tässä jonkun tovin Godin, jossa on 2kpl Seymour Duncan P-Rails (Humbucker/Single/P90) ja kytkimet mikkityypin valintaan kummallekin mikille. Aitoja P90-mikkejä lespan kaltaisessa kepissä minulla ei ole ollut, joten en osaa verrata, mutta olen kyllä todella tyytyväinen soundivaihtoehtoihin, jotka Godinissa "P90"-valinnat antavat.
 
Itse laitoin tuollaseen Wolffiin P-railsin, eikä se minusta huonompi ollut, vaan kuten totesin, on sellasia joille se ei ollutkaan mieleen.. Mulla ei oo tuosta tosiaan suuremmin moitetta, se singlecoil on vähän ohut, mutta arvatahan sen saattaa. Humpparina toimii, ja se "P-90" on varsin käyttis.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
sustain65
29.12.2016 21:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Itse laitoin tuollaseen Wolffiin P-railsin, eikä se minusta huonompi ollut, vaan kuten totesin, on sellasia joille se ei ollutkaan mieleen.. Mulla ei oo tuosta tosiaan suuremmin moitetta, se singlecoil on vähän ohut, mutta arvatahan sen saattaa. Humpparina toimii, ja se "P-90" on varsin käyttis.
 
Olen hyvin samaa mieltä. Ja on kyllä hyvä mikkikattaus tälläiselle coverien soittajalle.
 
Åboensis
30.12.2016 20:27:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin offarina, mutta liki pakollisena sellaisena ilmoitan, että luin juuri äsken äkkiväärin otsikon seuraavasti: Humpparikolliset P90 -mikit. Pakko oli käydä tarkistamassa, millaiset sellaiset ovat, ja mitä niitä koskeva keskustelu käsittelee...
 
Vähänkö hävetti, kun tajusin virheeni...
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
ha55i
01.01.2017 18:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka mikit on jo löytyneet, huutelen tähän vielä...
 
Duncanin Phat Cat oli itselleni miellyttävä tuttavuus. Ei tosin ihan 100% P90, mutta samalla pallokentällä ollaan vahvasti.
 
Halpuus on tietysti suhteellista.
 
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
Numb
02.01.2017 09:57:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ha55i: Duncanin Phat Cat oli itselleni miellyttävä tuttavuus. Ei tosin ihan 100% P90, mutta samalla pallokentällä ollaan vahvasti.
 
Samalla pallokentällä joo. Phat Catit vähän niinku humppareiden ja P90:n puolivälistä luonteeltaan.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Mebrick
03.01.2018 03:25:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: GFS Mean 90, helvetin hyvät!
 
Mistäs näitä löytäisi?? P90-pupsit olis etsinnässä humppariloveen.
 
tuskiz
03.01.2018 08:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mebrick: Mistäs näitä löytäisi?? P90-pupsit olis etsinnässä humppariloveen.
 
Guitarfetish mikkejä myy, yllättäen, guitarfetish.com.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «