Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Joe Bonamassa kitarakamat
1 2 3
Savu
14.12.2016 11:10:14 (muokattu 14.12.2016 12:41:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette Joen kokoelmasta?
https://www.youtube.com/watch?v=N-225D-kMpA
 
Edit: Tässä vielä itse video. https://www.youtube.com/watch?v=ctx86V-GI8A
 
Torilla tavataan!
hallu
14.12.2016 11:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Mitä mieltä olette Joen kokoelmasta?
www.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dctx86V-GI8A&h=xAQHA6Mwp

 
Mulla tuo sivu ei avaudu? olisko linkissä joku stiblu? mutta onhan sen jäppisen kamoja tullut ihmeteltyä pitkin poikin ja jos oikein muistan, niin sillä on tolkuton määrä kallista vintagekamaa ja se tykkää vanhoista vahvareista ja butiikkivahvareista. Onhan ne hemmetin heinoja romppeita mutta joka kerta tunnen syvää kiitollisuutta että itselläni ei ole riesana noin paljon kamppeita. Muutaman kitaran ja vahvarin kanssakin on jo täysi tekeminen :-).
 
Minun mielestä elämässä ei ole tärkeää mitä omistaa, vaan mitä tekee. Ihminen tarvitsee sen mitä se tarvitsee ja kaikki sen yli menevä on taakka.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Savu
14.12.2016 11:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla tuo sivu ei avaudu? olisko linkissä joku stiblu? mutta onhan sen jäppisen kamoja tullut ihmeteltyä pitkin poikin ja jos oikein muistan, niin sillä on tolkuton määrä kallista vintagekamaa ja se tykkää vanhoista vahvareista ja butiikkivahvareista. Onhan ne hemmetin heinoja romppeita mutta joka kerta tunnen syvää kiitollisuutta että itselläni ei ole riesana noin paljon kamppeita. Muutaman kitaran ja vahvarin kanssakin on jo täysi tekeminen :-).
 
Minun mielestä elämässä ei ole tärkeää mitä omistaa, vaan mitä tekee. Ihminen tarvitsee sen mitä se tarvitsee ja kaikki sen yli menevä on taakka.

 
Korjattu linkki. Onhan tuossa varmasti iso ylläpito ja vakuutusmaksut ;)
Ehkä Joe tarvitsee kaiken tuon.
 
Torilla tavataan!
hallu
14.12.2016 11:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Korjattu linkki. Onhan tuossa varmasti iso ylläpito ja vakuutusmaksut ;)
Ehkä Joe tarvitsee kaiken tuon.

 
Juu linkki toimi nyt :-) kiitos. Totanoin, niinhän se on kuten muistin. Perhananmoinen määrä rompetta sillä on. Ei tietenkään se tarvitse tuollaista määrää, ei kukaan tarvitse. Kitarakamat on epäilemättä sen intohimo ja se vaan tykkää ihan älyttömästi niistä.
 
Jotenkin itseäni vähän ahdistaa ajatuskin noin valtavasta kokoelmasta. Vakuutusmaksut tietenkin ja asiallinen varastointi on omat pulmansa, mutta kai sen pitää palkata joku indententti ja henkilökuntaa pitämään huolta niistä kamoistaan. Jonkinlainen soitinten vuokraus tai lainaustoiminta voisi tulla kyseeseen noin mittavan kokoelman omistajalla. Soittimet ja vahvistimet on tehty soitettavaksi, niin noin hienoille kamoille varmaan olisi kysyntää levytyksissä etc.
 
Äh... en minä tiedä miten keräilijät kestää sen, että ne hienot ja kalliit esineet kärsivät käyttämättömyydestä. Itse en kestäisi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
J.Nikkanen
14.12.2016 11:46:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Mitä mieltä olette Joen kokoelmasta?
https://www.youtube.com/watch?v=N-225D-kMpA

 
Järjetöntä perseilyä.
Rämppy
14.12.2016 11:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkoinen hamsteri tämä Joe.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Shredator
14.12.2016 11:54:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan sillä tuota matskua joo...
 
http://cdo.seymourduncan.com/blog/w … s/Joe-Bonamassa-Gibson-Guitars1.jpg
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tomtom
14.12.2016 12:05:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miks niitä kamoja ei saisi olla jos niistä tykkää ja on massia hankkia? Tod näk niistä pidetään huolta ovat ehkä jopa käytössäkin.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
hallu
14.12.2016 12:33:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: Miks niitä kamoja ei saisi olla jos niistä tykkää ja on massia hankkia? Tod näk niistä pidetään huolta ovat ehkä jopa käytössäkin.
 
Tottakai saa olla. Kai tässä vaan taivastellaan, että kuinka pahasti se mopo voi keulia kun se keulimaan lähtee:-). Mehän varmasti kaikki tunnemme sisimmässämme tuon saman palon joka Joenkin on saanut kamoja hamstraamaan. Veikkaan, että suurin osa meistä ymmärtää todella hyvin tuota hulluutta, koska se on samaa hulluutta joka elää valtaosassa mnetin kitarakamarunkkupalstalaisia :-D .
 
Mainitsit tärkeän asian, nimittäin "...pidetään huolta.." minusta olet aivan asian ytimessä. Huolestahan tässä kamarunkkauksessa nimittäin omalla kohdallani on enimmäkseen kyse. Jos omistan liikaa, niin olen huolissani että en ehdi soittaa kaikkia kitaroitani ja jos en omista liikaa, niin olen huolissani että kitarat loppuvat maailmasta kohta ja minun on kiireesti ostettava niitä saadakseni osani (mikä helvetti sekin lienee?). Yhtä kaikki tasapaino huolehtimisessa on ihan hemmetinmoinen haaste omisti tai ei omistanut :-D .
 
Joe Bonamassan kitarat on sikäli loistava juttu, koska joka kerta netissä nähdessäni kuvia siitä hukkumassa tavaroihinsa, voin ajatella olevani ainakin yhdessä asiassa sitä edellä :-D. Nimittäin soittajan en tule sitä koskaan olemaan, se on niin ilmiömäisen hyvä kitaristi ettei mitään rajaa :-D.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gary the pine
14.12.2016 14:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Järjetöntä perseilyä.
 
Mikäs tossa on perseilyä?
 
Kaverilla on karmee tietomäärä noista romuista takaraivossaan ja on tehnyt vuosikymmenten duunin etsiessään ja kerätessään tota historiaa yhteen paikkaan, plus että käyttää isoa osaa niistä alkuperäiseen tarkoitukseensa.
 
Tota vähän niinkuin kutsutaan aikakauden tallentamiseksi, joku tekee sen kameralla ja joku keräämällä, mutta tolleen se aika pysähtyy ja on käpälöitävissä konkreettisesti sitten myöhemmin, kun ei siitä ite ajasta ole enää mitään jäljellä jokapäiväisessä 24/7-elämässä.
 
Vai onko tässä nyt takana ajatus, että koska noi kaikki on sillä, niin ne on nyt pois joltain toiselta muusikonrentulta?
 
Ei muuta ku lompsa esille ja ostoksille...
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
tuskiz
14.12.2016 14:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turha on kenenkään haikailla ostavansa vuoden 59 les paulia kun joe bonamassa sen ostaa kuitenkin nenän alta.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
metlica
14.12.2016 14:42:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa videolla sanoi laittavansa kiertoon aina jos ei oo pariin vuoteen soittanut. Mut varmaa kiva huudella katsomatta? Tai sit mä ymmärsin jotai aivan väärin.. Sitä myös ihmettelin kun sano kantavansa keikoille mukaan vaan kaks kitaraa ja oli vielä eri vireissä
 
What's yours?!
mungiisi
14.12.2016 15:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Tossa videolla sanoi laittavansa kiertoon aina jos ei oo pariin vuoteen soittanut. Mut varmaa kiva huudella katsomatta? Tai sit mä ymmärsin jotai aivan väärin.. Sitä myös ihmettelin kun sano kantavansa keikoille mukaan vaan kaks kitaraa ja oli vielä eri vireissä
 
Taannoin Finlandia-talon keikalla kitaroita oli ainakin isossa vaatekaapin kokoisessa "telineessä". Tuskin oli ihan kahta kitaraa.. Ehkäpä tarkoitti että kaksi kitaraa kulkee herran mukana joka paikkaan - onhan hänellä aina välillä somessaan kuvia kun Les Paulille on ostettu omaa istuinpaikkaa lentokoneesta. Tiedä häntä.
 
Jucciz
14.12.2016 15:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoja vehkeitä, ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa. Joe on taitava soittaja, mutta jotenkin mää arvostan miestä vielä enemmän keräilijänä kuin soittajana. Kumpikaan ei oo siis toista parempi tai arvokkaampi juttu.
Wesgu
14.12.2016 16:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno mies. Arvostaa vanhoja kamoja ja uskaltaa myös niillä soittaa!
 
Life's too short for bad tone!
J.Nikkanen
14.12.2016 16:11:08 (muokattu 14.12.2016 16:11:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: Mikäs tossa on perseilyä?
 
Kaverilla on karmee tietomäärä noista romuista takaraivossaan ja on tehnyt vuosikymmenten duunin etsiessään ja kerätessään tota historiaa yhteen paikkaan, plus että käyttää isoa osaa niistä alkuperäiseen tarkoitukseensa.
 
Tota vähän niinkuin kutsutaan aikakauden tallentamiseksi, joku tekee sen kameralla ja joku keräämällä, mutta tolleen se aika pysähtyy ja on käpälöitävissä konkreettisesti sitten myöhemmin, kun ei siitä ite ajasta ole enää mitään jäljellä jokapäiväisessä 24/7-elämässä.
 
Vai onko tässä nyt takana ajatus, että koska noi kaikki on sillä, niin ne on nyt pois joltain toiselta muusikonrentulta?
 
Ei muuta ku lompsa esille ja ostoksille...

 
Kysytään mielipidettä - kerro oma mielipiteesi - uli uli. Mussukoiden.net. Jeah!
 
Ei ole multa pois että säilöö noita melkoisesti. Ihan en usko herran väittämään että pistelee kiertoon jos ei ole käytössä ollut mutta en toki väitä etteikö näin olisi. Ihan hyviä tarinoita kyllä vastaan tullut kun on Joe kirjoitellut jostain kamppeesta mikä on vain ollut pakko saada. Se että tuommoista tavaraa on soittomiehellä jemmassa on toki huomattavasti parempi vaihtoehto kuin hahmo joka keräilee musakamppeita ihan vain keräilyn takia.
 
Itse saan silti enemmän kiksejä herran soitosta, en kamppeista. Hyvinhän tuo pistelee menemään vaikka hieman edukkaammalla Epiluurilla, toki soitto soi ja fiilis on varmasti ihan eri tasolla kun hän pistelee menemään vitnake-Gibsonilla.
 
Silti, valtava kampemäärä herättää minussa enemmän "mitä vittua nyt hessu" kuin "jeah, hieno homma!" fiiliksiä. En kuitenkaan tarkoita että kitaristien/basistien ja niiden mitä ne nyt olikaan... Niin joo, rumpalien, tarvitsee soitella yhden soittimen taktiikalla. Vain enemmän on enemmän mutta en itsekkään osaa sanoa missä raja menee, enkä todellakaan tarkoita että kenenkään tarvitsisi ajatella tuosta hommasta samalla tavalla kuin minä vain siksi että minä ajattelen niin.
 
Mutta hyvän pointin tuossa Gary the pine heitti, eli tuo aikakauden tallentaminen. Ruotsissa toki on kitaramuseo (sinne on vielä pakko päästä!) ja kaippa noita maailmaltakin löytyy, mutta muuten lienee melko heikossa hapessa soittopelien säilyttäminen jälkipolville ellei näitä proo-ukkojen omia kokoelmia lasketa. Tätäpä en oikein aikaisemmin ole osannut näin ajatellakkaan, joten Garylle kiitokset ajatusten vyörysä mitä tuo meikäläiselle aiheutti. Rok!
Gary the pine
14.12.2016 17:07:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Kysytään mielipidettä - kerro oma mielipiteesi - uli uli. Mussukoiden.net. Jeah!
 
Ei ole multa pois että säilöö noita melkoisesti. Ihan en usko herran väittämään että pistelee kiertoon jos ei ole käytössä ollut mutta en toki väitä etteikö näin olisi. Ihan hyviä tarinoita kyllä vastaan tullut kun on Joe kirjoitellut jostain kamppeesta mikä on vain ollut pakko saada. Se että tuommoista tavaraa on soittomiehellä jemmassa on toki huomattavasti parempi vaihtoehto kuin hahmo joka keräilee musakamppeita ihan vain keräilyn takia.
 
Itse saan silti enemmän kiksejä herran soitosta, en kamppeista. Hyvinhän tuo pistelee menemään vaikka hieman edukkaammalla Epiluurilla, toki soitto soi ja fiilis on varmasti ihan eri tasolla kun hän pistelee menemään vitnake-Gibsonilla.
 
Silti, valtava kampemäärä herättää minussa enemmän "mitä vittua nyt hessu" kuin "jeah, hieno homma!" fiiliksiä. En kuitenkaan tarkoita että kitaristien/basistien ja niiden mitä ne nyt olikaan... Niin joo, rumpalien, tarvitsee soitella yhden soittimen taktiikalla. Vain enemmän on enemmän mutta en itsekkään osaa sanoa missä raja menee, enkä todellakaan tarkoita että kenenkään tarvitsisi ajatella tuosta hommasta samalla tavalla kuin minä vain siksi että minä ajattelen niin.
 
Mutta hyvän pointin tuossa Gary the pine heitti, eli tuo aikakauden tallentaminen. Ruotsissa toki on kitaramuseo (sinne on vielä pakko päästä!) ja kaippa noita maailmaltakin löytyy, mutta muuten lienee melko heikossa hapessa soittopelien säilyttäminen jälkipolville ellei näitä proo-ukkojen omia kokoelmia lasketa. Tätäpä en oikein aikaisemmin ole osannut näin ajatellakkaan, joten Garylle kiitokset ajatusten vyörysä mitä tuo meikäläiselle aiheutti. Rok!

 
Tää oli snadisti ristiriitainen quote, mutta ehkä loppukaneetissa päästiin siihen ytimeen.
 
Mun posti ei ollut tarkoitettu uliuli-meiningiks eikä tässä muutenkaan ihan päiväkotiosastoa enää olla, kunhan vaan kysyin, että mikä tossa on sitä perseilyä.
 
BonaJoella kuitenkin tuntuu silleen olevan terve ( jos tässä yhteydessä voi käyttää kyseistä termiä... ) tatsi hommaan, että kaikella, tai ainakin suurimmalla osalla kamoista on tarina joka elää sen kamppeen mukana. Tarinattomat vanhat kamat on vaan vanhoja kamoja, tarinan kanssa ne on pala historiaa.
 
Just my 2 uli ulis :-)
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
antnis
14.12.2016 17:52:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän Bonamussulla ole vielä edes paljoa kamoja, monella sellaisella on enemmän, joka ei ole elämässään tehnyt yhtään levyä.
 
Sergei Fallinen
14.12.2016 18:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Eihän Bonamussulla ole vielä edes paljoa kamoja, monella sellaisella on enemmän, joka ei ole elämässään tehnyt yhtään levyä.
 
Tätä mäkin mietin. Saahan sitä nyt ammattilaisella olla välineitä. Sen sijaan monelle harrastelijalle kahdessakin kitarassa on jo puolet liikaa.
 
hollstro
14.12.2016 19:17:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kertynyt. Kaikki on ostettu innolla ja palavalla halulla omistaa juuri se soitin. Se että niitä kertyy on sijoitusongelma. Sekin ratkeaa rahnalla. Sitten kun haluaa eroon niin niistähän pääsee. Viikon sisään kolme myyty, eikä yhtään ostettu. Myynnin logiikka on ollut juuri sama kuin Joella. Jos ei tule soitettua vuosiin niin joutaa mennä. Paremmin noissa raha säilyy kuin pankissa tai talvivaaran osakkeissa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «