Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boosteri
1 2
Killah...
14.12.2016 00:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisin vailla ideoita hyvästä boosterista tai mikä se nyt onkaan, tavotteena ois saada liidit paremmin pintaan livenä.. Gearina Ipanassun arz ja styrkkana marshall JCM 900 High Gain Dual Reverb 2X50. Ei välttämättä tarttis olla mikään järjettömän kallis ratkasu, oon enemmänki analogimiehiä.. Ja yksinkertanen ku oon, niin ois kiva ettei ratkasukaan olis rakettitiedettä.
 
Eläpä hättäile...
hallu
14.12.2016 07:56:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Killah...: Oisin vailla ideoita hyvästä boosterista tai mikä se nyt onkaan, tavotteena ois saada liidit paremmin pintaan livenä.. Gearina Ipanassun arz ja styrkkana marshall JCM 900 High Gain Dual Reverb 2X50. Ei välttämättä tarttis olla mikään järjettömän kallis ratkasu, oon enemmänki analogimiehiä.. Ja yksinkertanen ku oon, niin ois kiva ettei ratkasukaan olis rakettitiedettä.
 
Käsittääkseni mikä tahansa signaaliavahvistava pedaali kitaran ja vahvistimen välissä voi tehdä tuon (tai tietenkin efektiluupissa myös voi käyttää). Kovasti yhdessä ketjussa sai kehuja ehx:n kymmenen kaistainen eq-pedaali jolla voi nostaa signaalin tasoa liidiin ja lisäksi korjailla vielä taajuuttakin esimerkiksi tehdä vähän keskialuetta korostava käydä sekä tason nosto jolloin lead kitara tulee läpileikkaavammaksi samalla kun se nousee esille paremmin. Itse en ole eq:a käyttänyt, mutta sitä on muut kehuneet. Itse olen käyttänyt tuohon tarkoitukseen etuvahvistinta (kallis ja ylimitoitettu vempele jos tarkoitus on vaan moostata sooloa), kompressoria (tämä toimi ihan hyvin ja kompuralla voi myös muokata soundia tiukemmaksi) ja viimeisenä olen käyttänyt Dunlopin crybaby from hell pedaalia jossa on +10db:n sooloboosti mukana ja siinäkin voi (tai pakostikin muokkaa) soundia vaikka ei wahittaisikaan, mutta pedaalin alaosassa tekee kitarasta aika näkkäriä.
 
On olemassa myös yksinkertaisia kliinibuustereita juuri tuota tarkoitusta varten. Varamaan satasen tuo homma tulee kustantamaan ja jos etsin käytetyn spedun niin pääset halvemmalla.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
SirElwood
14.12.2016 08:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hommat on tarkoitus pitää yksinkertaisena (oikeasti yksinkertaisena, ei kitaristin yksinkertaisena), menisin tällä: https://www.thomann.de/gb/electro_harmonix_nano_lpb1.htm
 
-JiiTee-
14.12.2016 08:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on pienen ikuisuuden ollu Boss GE-7 (EQ pedaali) boosterina. Toiminut käytännössä minkä tahansa saundin buustaamiseen (clean, roso, rock ja hård rock) ja EQ:lla saa keskialuepiikin jolla nousee musan seasta esiin. Kaikenlaisia muita ratkaisuja oon kokeillu ja tähän oon aina palannu.
 
Rämppy
14.12.2016 08:39:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee ekana mieleen MXR Micro Amp. Löytyy myös Micro Amp Plus, jossa on boostin lisäksi äänesävysäädöt. Nämä tekevät mitä lupaavat.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Wesgu
14.12.2016 09:55:13 (muokattu 14.12.2016 09:56:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarvitse vain volume boostia niin:
 
https://www.thomann.de/fi/tc_electronic_spark_mini_booster.htm
 
jos haluat volumen lisäksi hiukka gainia, keskialuetta ja sustainia sooloihin niin:
 
https://www.thomann.de/fi/ibanez_ts_mini.htm
 
nämä ovat mini malleja, mutta saa näitä isompanakin :)
 
Life's too short for bad tone!
phiit
14.12.2016 09:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaran volumepotikka..
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Kefiiri
14.12.2016 10:11:03 (muokattu 14.12.2016 10:11:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Kitaran volumepotikka..
 
Plussa..
 
En ole musiikin asiantuntija.
steelduck
14.12.2016 12:19:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP Booster tai sitten mikä vaan "Tube Screamer" johdannainen säädettynä niin, että Gain on klo 9:ssä ja Volume jossain 14-17. Tube Screamerit toimii Marshallien boosteina todella hyvin.
 
Juzpe
14.12.2016 15:12:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=213297&co=30
 
Tuolta lötyy säröistä, boostereista stäkkäyksestä, fuzzeista, mellinnuksista ja vaikka mistä infoa.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
LaMotta
14.12.2016 22:02:19 (muokattu 14.12.2016 22:03:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Rex Twin Boost https://www.andertons.co.uk/p/TREXT … rex-twin-boost-guitar-effects-pedal oli itsellä käytössä bändihommissa. Tässä oli hyvä se, että sai kaksi eri boost-tasoa. Vaikkapa särölle ja cleanille omansa.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
noon
15.12.2016 00:12:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä kans ääni EQn käyttämiselle boosterina. Se ei välttämättä ole se äänenpaine jolla ääni saadaan kuulumaan vaan se että korostetaan esim. Keskialuetta. Eq pedaaleista löytyy monesti vielä master volume
 
hevikukko
15.12.2016 00:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noon: Täältä kans ääni EQn käyttämiselle boosterina. Se ei välttämättä ole se äänenpaine jolla ääni saadaan kuulumaan vaan se että korostetaan esim. Keskialuetta. Eq pedaaleista löytyy monesti vielä master volume
 
Juuri näin. EQ toimii hyvin jos olet tyytyväinen soundiisi. Nostat vaan tasoja ylös ja korostat haluamaasi äänialuetta ja se on siinä. Helppo boosti ja soundi toimii. Suosittelen jotain 6-tie EQta....
 
Killah...
15.12.2016 21:59:56 (muokattu 15.12.2016 22:02:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitti vastauksista, pitää alkaa kokeilemaan noita. Sain myös vinkkiä, että Electro Harmonixin metal muff toimis tohon, siinä on ilmeisesti boost-toiminto erikseen... Ja toimii sitten myös säröpedaalina kotivaffarissa. Onko kokemuksia/mielipiteitä?
 
Eläpä hättäile...
phiit
15.12.2016 22:52:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Killah...: kiitti vastauksista, pitää alkaa kokeilemaan noita. Sain myös vinkkiä, että Electro Harmonixin metal muff toimis tohon, siinä on ilmeisesti boost-toiminto erikseen... Ja toimii sitten myös säröpedaalina kotivaffarissa. Onko kokemuksia/mielipiteitä?
 
Toi EHX:n boost on trebleboost ja sama kuin Sreaming Bird.. järkyttävän kuuloinen, Metal Muff ittessään asiallinen särö.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
horseface
15.12.2016 23:36:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zvex Super Hard-On. Kallis mutta ihan paras. Torilta näyttää ajoittain löytyvän sopuhintasia kloonejakin.
 
Oli miten oli, näin on!
Stone
16.12.2016 11:11:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mulle tulee ekana mieleen MXR Micro Amp.
 
Komppia...luottopurkki!
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
joku muu sikko
16.12.2016 12:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.jimdunlop.com/files/manuals/M108_man_web.pdf
 
Niin voi säätää muutakin kuin volumia
 
se on kiliju päivöä -Haitaripartio-
s8na
16.12.2016 14:20:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Komppia...luottopurkki!
 
Sama täällä. Kun kaikki muu kypsyttää niin tälle löytää käyttöä. Semmone varma valinta. Mulla on sellanen kutina et normimalli on paremman kuulonen. Siinä on jotain sellasta pientä eq efektiä, jotain sparklea. Plussamallissa on taas eq ja päädyin siksi käyttämään sitä.
 
SirElwood
16.12.2016 19:03:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Mulla on sellanen kutina et normimalli on paremman kuulonen. Siinä on jotain sellasta pientä eq efektiä, jotain sparklea.
 
Micro ampissa ja kaikissa sen sukuisissa pedaaleissa (mm. dist+, DOD250 jne.) gainia isommalle käännettäessä taajuusvaste muuttu keskialue/diskantti painoiseksi. Eli gain-potikka oheiskomponentteineen on itse asiassa myös säädettävä ensimmäisen asteen ylipäästösuodin.
 
Näin yksinkertaisessa laitteessa, jossa kyseistä väistämätöntä ilmiötä ei mitenkään kompensoida, lopputulos on juuri kuvailemasi kaltainen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «