Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Delaypedaalit
1 2 3 4 5
peltsi451
28.10.2017 22:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on Mad Proffan Deep Blue Delay tosi hyvä, mutta sillä ei sitten saa mitään erikois-juttuja tyyliin Amorphis...
 
tomaattiorava
28.10.2017 22:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451: mutta sillä ei sitten saa mitään erikois-juttuja tyyliin Amorphis...
 
niinku mitä?
 
peltsi451
28.10.2017 22:44:28 (muokattu 28.10.2017 22:45:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


No noita erik.kaikuja.
http://www.tcelectronic.com/flashback-delay/
 
Ne on niitä 8-osa-juttuja plus se DOT-juttu En täysin ymmärrä. Esim. U2 kitarat, on just siinä. Deep Blue Deläy on mahtava dilsa, mutta hieman eri genreen. Blues
.
Tää Holopainen (siis se Amophis) sieltä Pohjois-Karjalasta tykkää kovasti U2-tyyppisestä kaiusta.
 
Itse löysin TC:n kaiusta juuri oikean U2-säkätyksen.
 
LaMotta
28.10.2017 22:46:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

U2-säkätys löytynee vaikka Boss RV-6 reverbistä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tomaattiorava
28.10.2017 22:53:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt puhutaan dotted 8-saundista niin saahan semmosen viiveen nyt ihan mistä tahansa delaysta kunhan vähän ymmärtää mitä säätää.
Jos tämmösestä siis oli kyse https://www.youtube.com/watch?v=Y2EyupH54Bs
 
LaMotta
28.10.2017 22:58:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Jos nyt puhutaan dotted 8-saundista niin saahan semmosen viiveen nyt ihan mistä tahansa delaysta kunhan vähän ymmärtää mitä säätää.
Jos tämmösestä siis oli kyse https://www.youtube.com/watch?v=Y2EyupH54Bs

 
Hmmmm.....mmmmkay....onko tässä ninku kyseessä triolijuttu, tä?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tomaattiorava
28.10.2017 23:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Hmmmm.....mmmmkay....onko tässä ninku kyseessä triolijuttu, tä?
 
https://www.youtube.com/watch?v=X6483Aq8nfQ
 
Useissa delaypurkeissa on ihan joku nappula mistä saa vastaavan viiveen päälle jahka on biisin temmon purkkiin asettanut. Mut vaik ei olis ni jos saa pelkästään viiveaikaa säädettyä niin pitäis saada tuo vaikutelma aikaiseksi.
 
peltsi451
28.10.2017 23:11:54 (muokattu 28.10.2017 23:13:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Hmmmm.....mmmmkay....onko tässä ninku kyseessä triolijuttu, tä?
 
Reläx muillekkin. Ei ole trollijuttu mutta kun jokaisen on vaan itse opittava nämä. En osannut säätää enkä osaa vieläkään, paitsi siitä TC: delaystä löytyi. Sekin oli tuskan takana.
 
Tässä taitaa olla tämän netin erikoispiirre, täällä on kovin eri tasolla olevaa porukkaa. Itsekkin tulee oltua joskus ylimielinen johonkin aloittelijan kysymykseen, ehkä ei reilua.
 
Jos minä kommentoin kysymystä delay-pedaaleista ja miten niistä saisi U2 tai Amorphis-tyyppisen säksätyksen, niin epäillään trolliksi, aika mahtavaa.
 
No en pahalla sano, silti oli hienoa löytää sen Edgen "säksätyks" Magnicifient-kappaleeseen.
https://www.youtube.com/watch?v=Yi52HjJbwVQ
 
velipekka
28.10.2017 23:13:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy Strymonin Timeline. Hienot soundit ja siitä saa kyllä U2:set helposti ja uskottavasti.
On kyllä pahuksen kallis ja että sais kaikki irti sen kapasiteettista, niin pitäisi kyllä joku kurssi käydä.
 
LaMotta
28.10.2017 23:17:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451: Reläx muillekkin. Ei ole trollijuttu.
 
Mie puhuin triolista, en trollista......
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tomaattiorava
28.10.2017 23:19:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Mie puhuin triolista, en trollista......
 
Nyt on perjantai illan trollit ja triolit männy sekaste 8-------D
 
LaMotta
28.10.2017 23:20:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Nyt on perjantai illan trollit ja triolit männy sekaste 8-------D
 
Heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh heh.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tomaattiorava
28.10.2017 23:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei vittu tänää on lauantai.
------> nuQumaan.
 
peltsi451
28.10.2017 23:22:33 (muokattu 28.10.2017 23:26:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Nyt on perjantai illan trollit ja triolit männy sekaste 8-------D
 
Ei perkkale, minun syy ja vuoden parhaat naurut. Hävettää :-D
 
Älkää muistelko pahalla, lukihäiriö...
 
Ei jumalauta, ei pysty kirjottaan kun naurattaa ja mahaan sattuu, LaMottalle kaikki plussat.
 
:-DDDDD
 
LaMotta
28.10.2017 23:23:50 (muokattu 28.10.2017 23:33:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siistii.....sikasiistii......
 
E: Tosiaankin niin tuota en mie niinku kenellekään silleen pahalla. Ihan oikeesti....mutta rehellisellä pelillä olen minä Suomen kansan sydämet puolelleni hankkinut.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
peltsi451
28.10.2017 23:50:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Siistii.....sikasiistii......
 
E: Tosiaankin niin tuota en mie niinku kenellekään silleen pahalla. Ihan oikeesti....mutta rehellisellä pelillä olen minä Suomen kansan sydämet puolelleni hankkinut.

 
No ei todellakaan, tän vuoden hauskin juttu joka oli tosiaan tahaton, ainakin opin eron trollilla ja triolilla... vielä kun tajuais sen synkoopin, musiikinopettaja siitä aina höpötti.
 
Kefiiri
29.10.2017 06:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451: vielä kun tajuais sen synkoopin, musiikinopettaja siitä aina höpötti.
 
Se on se millä on vaan yksi silmä.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Exhausted
29.10.2017 07:56:55 (muokattu 29.10.2017 08:00:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava:
Joissain purkeissa on kill dry switchi (ihan uutta mulle), mutta eikö se ole sama kun kääntäisi mixin kokonaan märäksi? Tarkoittaako tämä siis sitä, että loopissa olevasta pedaalista tulee vain 100% märkää signaalia joka sitten sotkeutuu kitarasta tulevaan 100% kuivaan signaaliin ennen päätettä, sen sijaan että purkista tulis kumpaakin kitaran 100% kuivan lisäksi? Ja että jos samoilla säädöillä purkki oliskin vahvarin edessä, niin kajarista ei kuulu itse soitinta lainkaan vaan pelkät viiveet?
Mutulla jos ajattelee niin ihan turhalta se tuntuu että pedaalista tulee kuivaa signaalia kun sitä kuitenkin tulee soittimesta...
Korjatkaa jos oon väärässä, luultavasti oon.

 
Tää on tarkoitettu johonkin rinnakkaisefektilenkkeihin joissa on vahvistimen oma effects mix, tai W/D/W systeemeihin, mutta useimmissa tapauksissa efektilenkki on sarjaankytketty tie vahvistimen etuasteen ja pääteasteen välissä, ja tällöin kitaristin pitää efekteilään miksata kuivan ja märän signaalin suhdetta, joka yleensä järkevimmillään on niin että kuivaa tulee yli 50%.
 
Silloin voi tulla ongelmia jos sulla on rinnakkaisefektilenkki, josta ajat vaikka 50% efektilenkkiin ja sitten delaypedaalista miksaat 50% kuivaa sekaan. Tällöin lopputuloksessa on päällekkäin kaksi mahdollisesti eri vaiheista kuivaa signaalia.
 
Ja tosiaan toi Amorphis/U2-delay onnistuu ihan millä tahansa delay-purkilla kyllä.
 
Delay särötetyn vahvistimen edessä on erilainen saundi kuin särötetyn vahvistimen efektilenkissä. Riippuu siitä mitä haluaa. Jos delay on lenkissä, mennään enemmän semmosella hifimeiningillä jossa delay erottuu koko ajan selvästi. Vahvarin edessä taas delay enemmän sekoittuu soittoon, ja erottuu vaan kun soitossa on taukoja. Aika monella on delay pedaalina vahvarin edessä mutta saundia murotetaan myös ennen delayta pedaalilla, jolloin säröä on sekä ennen että jälkeen delayn, tämä tuntuu toimivan hyvin itselleni.
Shredator
29.10.2017 08:27:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted:
 
Delay särötetyn vahvistimen edessä on erilainen saundi kuin särötetyn vahvistimen efektilenkissä. Riippuu siitä mitä haluaa. Jos delay on lenkissä, mennään enemmän semmosella hifimeiningillä jossa delay erottuu koko ajan selvästi. Vahvarin edessä taas delay enemmän sekoittuu soittoon, ja erottuu vaan kun soitossa on taukoja. Aika monella on delay pedaalina vahvarin edessä mutta saundia murotetaan myös ennen delayta pedaalilla, jolloin säröä on sekä ennen että jälkeen delayn, tämä tuntuu toimivan hyvin itselleni.

 
Tämän takia itsellä on delayt sekä loopissa että erillinen boksi ennen vahvaria. Efekti ja käyttötarkoitus on erilainen.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Shredator
29.10.2017 08:30:52 (muokattu 29.10.2017 08:32:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Löytyy Strymonin Timeline. Hienot soundit ja siitä saa kyllä U2:set helposti ja uskottavasti.
On kyllä pahuksen kallis ja että sais kaikki irti sen kapasiteettista, niin pitäisi kyllä joku kurssi käydä.

 
Itsellä oli aiemmin myös Timeline. Vahva kilpailija on Nemesis Delay, joka on käynyt parikin kertaa talossa. Ehkä jopa parempi kuin Timeline.
 
Analogipurnukoista paras on ollut ylivoimaisesti MP Deep Blue Delay edelleenkin. Se soundi on siinä ja toimii niin loopissa kuin jopa säröisen vahvarinkin edessä. Jos halvalla haluaa päästä, niin Musikdingin Deep Blue-klooni on täysin alkuperäistä vastaava.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «