Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitkä tarvikemikit vastaavat Ibanez super58 mikkejä?
1 2
hallu
05.12.2016 23:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Tässä yhteydessä kiinnostaisi alkaa etsimään vastausta juurilta. Ibanez ei nyt varsinaisesti tuolta aikakaudelta tuo mieleeni mitään omaperäistä kehittäjää tms. Siksipä kysymykseni kuuluukin, mitä mikrofonia noilla super XX:llä mallattiin, ts minkä kopioita ne ovat?
 
Jos mä nyt oikein ymmärsin niin jotakin Gibsonin PAFfeja (mitä se sitten tarkoittaakaan). Mulla on paulissa ne 490R ja 498T mikit ja onhan niissä samaa fiilistä, mutta tuo Ibanez on avoimempi ja kirkkaampi tai jotenkin enemmän naamassa (tarkoitan tällä, että mikin tunnelma on voimakas ja välitön). Se villeys voi liittyä siihenkin että kitara on jazzloota jossa on eben talla siinä on semmoista lämpöä aistittavissa. (En nyt puhu mistään sokkotestistä, vaan on eri tunnelma noissa). Mittasin dc-resistanssin niin nuo ibanezin mikit on kuumemmat kuin Gibsonin eli kaulamikki on aik alähellä Gibsonia (olisko ollut jotain 7,8 kohmia tms, mutta tallamikki oli kuumempi jotain 18 kohmia ja rapiat Gibsonissahan se on jotain 13 kohmia ja risat).
 
Mä en tosiaankaan ole etsimässä mitään keräilykampetta, vaan aattelin juurikin noita tarvikemikkejä, että mistä löytyisi eniten samaa fiilistä. Siinä mielessä olit ihan oikeilla jäljillä edellisessä postauksessa (mutta olipahan pahuksen hinnakkaita mikkisettejä sielläkin (tonni mikeistä !?!? onko ne saatana sekaisin siellä seimour duncnilla)).
 
Tosin nyt mulla alkaa nousta epätoivo. Pitää soitella tolla kaverin kitaralla ja toivoa ettei se muista, että se on mulla :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
fox
06.12.2016 00:27:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Siksipä kysymykseni kuuluukin, mitä mikrofonia noilla super XX:llä mallattiin, ts minkä kopioita ne ovat?
 
Oikeestaan varsinaista "kopioo" ei muista Super-sarjalaisista ole kuin juurikin tuo tässä pääosassa oleva Super58, joka, kuten tuossa todettiin, on PAF-johdannainen.
Nuo toiset taas on Maxonin (joskus kirjoitetaan myös "Maxxon") eli mikkivalmistaja Nisshin Onpa Seisakushon eri laisia humbucker-näkemyksiä. Vanhin Super-sarjassa, eli 1975 tullut ja noissa viimeisissä "lawsuit"-kopioissa (ja toki omissa malleissakin) vakiona ollut Super70 -humppari kehitettiin noista 70-luvun alkupuolen Maxonin humppareista.
Super80 on tykkänään oma kehitelmänsä "kovatehoisesta" umpikuorisesta humpparista, samoin kuin nuo etupäässä Musician-malleissa olleet Super77 ja Super88.
Tiettyhän voidaan katsoa kaikki humbukkerit "kopioiksi" jollain tasolla.. ;)
Omaperäisiä japsiratkaisuja mikkimaailmassa tietty on vaikka 1975 tuotantoon tulleen yhden Iceman-mallin 3-kelainen humppari, jollaista ei tuohon aikaan ollut muilla.. jenkkiläisen Mighty Miten Motherbucker tuli pikkusen myöhemmin samoin kuin mikrofoni- ja elektroniikkaguru Bill Lawrencen kehitelmät, mm. Gibsonille suunnitellun S-1 -mallin mikrofonisysteemi, joka näyttää kolmelta ykskelaiselta, mutta on pohjimmiltaan yks kolmikelainen humppari..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
06.12.2016 00:33:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
Mä en tosiaankaan ole etsimässä mitään keräilykampetta, vaan aattelin juurikin noita tarvikemikkejä, että mistä löytyisi eniten samaa fiilistä. Siinä mielessä olit ihan oikeilla jäljillä edellisessä postauksessa (mutta olipahan pahuksen hinnakkaita mikkisettejä sielläkin (tonni mikeistä !?!? onko ne saatana sekaisin siellä seimour duncnilla)).
 
Tosin nyt mulla alkaa nousta epätoivo. Pitää soitella tolla kaverin kitaralla ja toivoa ettei se muista, että se on mulla :-D

 
http://www.ebay.de/itm/Vintage-Iban … h=item211bdeccd2:g:kDMAAOSwiONYMmZ5
 
Tuossa on kohtuu huokeella pari, joissa sitä paitti on 4+ johdotus.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tuskiz
06.12.2016 00:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi toinen vaihtoehto lienee ottaa samoja lukemia ulostava tarvikemikki ja vaihtaa siihen alnico 3 magneetti, hauskaa näperrystä.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
BugBadWolf
06.12.2016 13:36:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox:...Tiettyhän voidaan katsoa kaikki humbukkerit "kopioiksi" jollain tasolla.. ;)...
 
En toki tarkoittanut että koko tuotanto olisi sillaa kopiointia vaan.
 
Tätä se teettää. Jos vältän väärinkäsityksiä ja kirjailen mukaan kaiken tarvittavan, joku saattaa pillastua ja manaa minut helvettiin tekstiviestiä pidemmän viestin laatimisesta. Ja jos säästän näppistä, huomaan tarkoittavani asioita joita en tarkoittanut tarkoittaa ;D
 
Itse kutsun kehitystä evoluutioksi, tapahtuu se sitten kitarakamoissa, mopoissa tai (jos se vielä aktiivisesti toimisi) ihmiskunnassa. 3-kelainen on se, miksi 1-kelainen kehittyi jne.
 
Taitaa joka mikkivalmistajalla olla oma näkemyksensä - häpeämättömästi evoluutioksi väitetty kopio siis - tunnetuimmista klassikoista. Ei Japanin valmistajat siinä - varsinkaan enää tänä päivänä - poikkea muista ;D
 
Minulla on tuossa yhdessä kitaranrumiluksessa Antiquity-setti. Poikkeavat rivihumppareista paljonkin. Ainakin tänään arvostan ihan ykköseksi, ohi PRS Dragon II:nkin.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
07.12.2016 09:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomihan on täynnä putiikkimikkimiehiä (ehkä naisia, muunsukupuolisia tai transseksuaalimikinkäämijöitäkin, mutta ei ole vaan tullut yhtään nimeä vastaan), Eiköhän sellaiselle ole helppo nakki käämiä kopiot vanhoista Super58:sta...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
mhelin
23.12.2016 22:10:34 (muokattu 23.12.2016 22:18:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä Entwistlen HV58 on aika hyviä PAF-kopioita, itselläni on zebrat (alnico-V magneeteilla) yhdessä stratossa, nämä alnico-2 magneettiset voisivat olla aika lähellä:
 
http://www.ebay.co.uk/itm/Entwistle … ker-pickup-gold-cover-/331612578309
 
Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa Alnico-2 magneetit (alnico-3:ia ei löydy helpolla/halvalla) ACH1/2 mikkeihin, tai tuota aion kokeilla ensiksi.
 
http://www.ibanezcollectors.com/dis … s/messages/16/12326.html?1127243827
 
Mutta tosiaan Super58:t taitavat olla PAF-kopioita ja käsin käämittyjä Alnico-3 magneeteilla, vahattu tai sitten ei. Eipä mikeissä montaa liikkuvaa osaa ja saundiin vaikuttavaa tekijää ole tuossa formaatissa.
 
iec
28.12.2016 09:54:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Jos mä nyt oikein ymmärsin niin jotakin Gibsonin PAFfeja (mitä se sitten tarkoittaakaan). Mulla on paulissa ne 490R ja 498T mikit ja onhan niissä samaa fiilistä, mutta tuo Ibanez on avoimempi ja kirkkaampi tai jotenkin enemmän naamassa (tarkoitan tällä, että mikin tunnelma on voimakas ja välitön). Se villeys voi liittyä siihenkin että kitara on jazzloota jossa on eben talla siinä on semmoista lämpöä aistittavissa. (En nyt puhu mistään sokkotestistä, vaan on eri tunnelma noissa). Mittasin dc-resistanssin niin nuo ibanezin mikit on kuumemmat kuin Gibsonin eli kaulamikki on aik alähellä Gibsonia (olisko ollut jotain 7,8 kohmia tms, mutta tallamikki oli kuumempi jotain 18 kohmia ja rapiat Gibsonissahan se on jotain 13 kohmia ja risat).
 
Mä en tosiaankaan ole etsimässä mitään keräilykampetta, vaan aattelin juurikin noita tarvikemikkejä, että mistä löytyisi eniten samaa fiilistä. Siinä mielessä olit ihan oikeilla jäljillä edellisessä postauksessa (mutta olipahan pahuksen hinnakkaita mikkisettejä sielläkin (tonni mikeistä !?!? onko ne saatana sekaisin siellä seimour duncnilla)).
 
Tosin nyt mulla alkaa nousta epätoivo. Pitää soitella tolla kaverin kitaralla ja toivoa ettei se muista, että se on mulla :-D

 
Osaisikohan tämä tyyppi tekaista sulle lähelle 58 soundia olevat mikit:
http://www.hilltopinstruments.com/mikrofonit
 
Mulla on Telessä tuon kaverin tekemät sinkulamikit ja ne on kyllä hyvät.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
hallu
28.12.2016 17:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Osaisikohan tämä tyyppi tekaista sulle lähelle 58 soundia olevat mikit:
http://www.hilltopinstruments.com/mikrofonit
 
Mulla on Telessä tuon kaverin tekemät sinkulamikit ja ne on kyllä hyvät.

 
Kiitos vinkistä, mä saatan kysäistä siltä. Toinen kaveri hommaan voisi olla Jarmo Salo Keravalta, mutta en ole siltäkään kysellyt vielä asiasta. Mun pitää varmaan ensin varmistaa onko noi mikit oikeasti super58:t ennen kuin alan semmoisia hommaamaan.
 
En ole tuon kitaran omistajaakaan saanut kiinni reiluun kuukauteen, voinhan mä kysäistä siltäkin että myiskö se ton skeban mulle. On kyllä hyvä kitara, mutta toivoisin sen oikean omistajan jatkavan vielä omaa soittamistaan, niin en ole halunnut sitä alkaa siltä ostamaan.... vielä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «