Muusikoiden.net
10.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitkä putket JMPhen?
1
niilopi
22.11.2016 20:58:04 (muokattu 22.11.2016 22:39:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro ois pikku putkiremppa tiedossa ja tarkoitus ois samalla nykästä pari putkea ainakin kokeilumielessä sieltä irti. Vehjettä ei oo rempattu ainakaan 5-7vuoteen.

Mitä putkia kannattais kyseiseen masiinaan laittaa soittoni on aika kevytsäröistä cleanin ja pienen vintage skynyrd särön välillä pomppimista joten mitään hevimasiinaa siitä ei tarvis tulla.

Jos nyt sattuu joku osaava tätä lukevan otan samalla vinkkejä prosessiin putkien kunnon toteamiseen, konkkien kunnon toteamiseen, biasointiin. Haaveena ois myös asentaa efektiluuppi.

1979 jmp 2203 100w

Kiinnostaa esim el vaihto kt77 ja etusiin tungsolit tai paremmat low gain etuset

jpentti
23.11.2016 01:57:20

niilopi: Moro ois pikku putkiremppa tiedossa ja tarkoitus ois samalla nykästä pari putkea ainakin kokeilumielessä sieltä irti. Vehjettä ei oo rempattu ainakaan 5-7vuoteen.

Mitä putkia kannattais kyseiseen masiinaan laittaa soittoni on aika kevytsäröistä cleanin ja pienen vintage skynyrd särön välillä pomppimista joten mitään hevimasiinaa siitä ei tarvis tulla.

Jos nyt sattuu joku osaava tätä lukevan otan samalla vinkkejä prosessiin putkien kunnon toteamiseen, konkkien kunnon toteamiseen, biasointiin. Haaveena ois myös asentaa efektiluuppi.

1979 jmp 2203 100w

Kiinnostaa esim el vaihto kt77 ja etusiin tungsolit tai paremmat low gain etuset

Lo-Gain putkiremontista tai putkisuosituksista en osaa kertoa, sillä itse olen muutellut omat 2203:n ja 2204:n Friedman BE ja Cameron Atomica tyylisiksi hevimetelikoneiksi. TAD:n leimaamia putkia olen viime aikoina käyttänyt ja toistaiseksi tykännyt. Valikoimaa löytyy, eikä yllättäviä rikkoutumisia ole sattunut ainakaan vielä omalle kohdalle.

Aina kun uusi (siis vanha ja käytetty) marsu on ilmestynyt tänne uuteen kotiin, olen vaihtanut varmuudeksi suoto- ja biaskonkat, sekä laittanut pääteputkien kantoihin 1-ohmiset vastukset helpottamaan biassäätöä. Eli ei tarvii erillistä bias-adapteria käyttää ja kikkailla kuumien putkien kanssa, vaan kaikkien putkien bias on helppo ja nopea tsekata samalla kertaa yleismittarilla kun "konepelti" on auki. Toki sitten pitää mittaillessa olla varuillaan, siellä sen vahvistimen sisällä on tappavat jännitteet!

Efektiloopiksi voin suositella 2203:een vain Metroamp:in Zero Loss looppia. Toimii n. 300V jännitteellä, dynamiikkaa on, uusimman version saa säädettyä räkki- tai pedaaliefekteille. Toimii omien kokemusten mukaan mukavasti marsun treblepotikan ja mastervolan välissä, eikä muuta soundia - ainakaan oma korva ei erota mitään muutosta, kun loopin taso on säädetty oikeaksi. Sama looppi on käytössä mm. Friedmanin vahvistimissa.

Kokeilin myös Tube-Townin loopin ja TAD:n versiot aiheesta mutta ne olivat epäonnistuneesti kopioituja tai huonosti modattuja versioita LND150-feteillä toimivista loopeista. Googlettamalla löytyy kyllä toimiviakin kytkentäkaavioita. Ensimmäisen loopin ostin Metrolta valmiina, mutta nyttemmin oon rakennellut loopit itse pitkälti Metron kytkentään perustuen ja asentanut niitä myös muihinkin vahvistimiin, joissa on ollut kelvottomia looppeja.

dr_solo666
23.11.2016 09:57:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpentti: Lo-Gain putkiremontista tai putkisuosituksista en osaa kertoa, sillä itse olen muutellut omat 2203:n ja 2204:n Friedman BE ja Cameron Atomica tyylisiksi hevimetelikoneiksi.

Lainaan vähän tätä threadia. Oletko lisännyt gain stageja vai miten olet muutokset toteuttanut?

You can always give up on life and become a drummer.
jpentti
23.11.2016 10:20:25

dr_solo666: Lainaan vähän tätä threadia. Oletko lisännyt gain stageja vai miten olet muutokset toteuttanut?

En ole lisännyt gain stageja ja muutenkin melko tavalliset katodiseuraajalla toteutetut kytkennät. Skemoja löytyy nolempiin kytkentöihin kyllä hakemalla. Pääteaste lähes vakio, mutta resonance-piiri lisätty.

Mielessä on käynyt neljännenkin putken asentaminen (HBE ja erillinen puhdas kanava) mutta en ainakaan vielä ole kokeillut. Ruttua tulee ja soundi on kuitenkin vielä hyvin Marshallmainen mutta mehukkaampi.

Molemmissa on vielä push-pull potikalla kytkettävä Jose-tyylinen zenerdiodi klippaus, preamp volumen paikka siirretty toisen gainstagen jälkeen ja 2204:ssa myös mastervolume on siirretty ennen tonestackiä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti