Muusikoiden.net
19.10.2018

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EMG Retro Active
1
Savu
22.11.2016 09:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG puskenut ulos uusia hybridi mikkejä http://www.emgpickups.com/guitar/retro-active.html

Harmi kun noita ei saa valmiiksi nikkelikuorilla.

Torilla tavataan!
TTV
22.11.2016 17:42:35

Savu: EMG puskenut ulos uusia hybridi mikkejä http://www.emgpickups.com/guitar/retro-active.html

Harmi kun noita ei saa valmiiksi nikkelikuorilla.

Mielenkiintoiset! Ite en ottaisi nikkelikuorilla, ikäviä kokemuksia EMG:n 66 ja 57 hurinoista, avoimina voisi mennäkin :-) Jos kuoret olisi siten kuin 81, 85, .. , eli pelkkä pinnoite potatun rakenteen päällä, hurinat jäisi ehkä pienemmiksi kuin 57, 66, ..., joissa kuori on kiinni mikkielektroniikan piirilevyssä.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Savu
22.11.2016 18:26:08 (muokattu 22.11.2016 19:19:14)

TTV: Mielenkiintoiset! Ite en ottaisi nikkelikuorilla, ikäviä kokemuksia EMG:n 66 ja 57 hurinoista, avoimina voisi mennäkin :-) Jos kuoret olisi siten kuin 81, 85, .. , eli pelkkä pinnoite potatun rakenteen päällä, hurinat jäisi ehkä pienemmiksi kuin 57, 66, ..., joissa kuori on kiinni mikkielektroniikan piirilevyssä.

No tottahan tuokin. Ilmankos ne ainoat testaamat 57 oli huonot.
Laitoinkin jo musamaailmaan kyselyä tosta Super 77 setistä, josko toisivat suomeen. Ois yhdessä kepissä jo emg kaapeloinnit valmiina.'

E: Näemmä tammikuussa alkaa täystoimitus ja tämän viikon voi tilata EMG sivuilta.

E2: Tilasin jenkeistä super 77 zebrat.

"Richie Faulkner introduces the EMG Pickups RetroActive Series. Available in limited release this week on the EMG Pickups website. These open coil, active pickups give you a traditional look and classic sound with all the features you love about #EMG. Available in two exclusive sets, The Fat 55 and The Super 77, we have taken the sounds from the early PAF's and classic rock of the 70's to bring you the ultimate bridge between passive and active. You get a vintage look with a dynamic response with a modern EMG design. The RetroActive will be in full release starting in January, get your limited release set now at http://www.emgpickups.com/guitar/retro-active.html"

Torilla tavataan!
Epävirtuoosi
23.03.2017 09:41:45

Onko kellään käytännön kokemusta ko. mikeistä vielä? 77-setti kiinnostais iskeä SG:seen kiinni.

McNulty
23.03.2017 10:24:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän offtopic, mutta menköön.

Mä mietin pitkään tuota EMG 57/66-settiä Les Pauliin. Koitin kuunnella pätkiä, lueskelin siitä mitä sanottavaa käyttäjillä oli. Samaan aikaan takaraivossa jyskytti se, etten oikein koskaan ole diggaillut EMG:n aktiivimikeistä, niiden soundista jne. Vähän sama juttu kuin passiivipuolella Duncanin suhteen. Jostain syystä diggailen DiMarziosta enemmän kuin Duncanista. Vaikka siis hyviä tuotteita ja valmistajia kaikki. Jotenkin se ominaissoundi ei vaan EMG:n kohdalla toimi.

Päädyin sitten lopulta Fishmanin leiriin. Fishman Fluence Classic humbuckerit koristavat nyt yhtä meikäläisen Les Pauleista ja tykkään niiden soundista. Ensimmäistä kertaa miun mielestäni aktiivimikeistä on saatu pihalle passiivimikkiä muistuttava soundi, mutta aktiivimikin headroomilla, häiriöttömyydellä jne.

Tämä on ns. best of the both worlds -ratkaisu.

Jos joskus tuollainen 57/66-setti kävelee vastaan, niin käytettynä sellaisen voisi hankkia. Ihan vain saadakseen omakohtaisen verrokin nuille Fishmaneille. Mutta kaikenkaikkiaan en ihmettele jos moni EMG-käyttäjä harkitsee ja siirtyy Fishmanin kelkkaan. Tuo Fluence Modern on varmasti hi-gain ystävien mieleen... tai Devinin signature-palikat.

Minulle ainakin tuo Fishmanin "retro aktiivinen" humbucker-setti toimi hyvin.

moving in stereo
Savu
23.03.2017 22:42:49

Epävirtuoosi: Onko kellään käytännön kokemusta ko. mikeistä vielä? 77-setti kiinnostais iskeä SG:seen kiinni.

On kokemusta. Mutta enpä osaa sanoa onko se sitä mitä etsit. Itse olen ollut tyytyväinen kun ei tuuttaa sirkkeliä ulos ja cleanilla soitettaessa paremman kuuloinen, eli ei niin middle/kompressoidun tunkkainen.

Olen vko-loppuna laittamassa 70-luvun PAFfit toiseen samanlaiseen kitaraan, niin osaan paremmin vertailla näiden eroja.

Torilla tavataan!
Epävirtuoosi
23.03.2017 22:52:11

Savu: On kokemusta. Mutta enpä osaa sanoa onko se sitä mitä etsit. Itse olen ollut tyytyväinen kun ei tuuttaa sirkkeliä ulos ja cleanilla soitettaessa paremman kuuloinen, eli ei niin middle/kompressoidun tunkkainen.

Olen vko-loppuna laittamassa 70-luvun PAFfit toiseen samanlaiseen kitaraan, niin osaan paremmin vertailla näiden eroja.

En soita metallia eikä omissa kepeissä juurikaan aktiivielektroniikkaa ole näkynyt. Jos tätä siis meinasit :D

Savu
24.03.2017 09:46:33

Epävirtuoosi: En soita metallia eikä omissa kepeissä juurikaan aktiivielektroniikkaa ole näkynyt. Jos tätä siis meinasit :D

Vertasin tässä EMG:n 81 mikkiin. Eli nämä aktiivit ovat tosiaan miedommat ja kuulostavat jopa passiivisilta.

Torilla tavataan!
Epävirtuoosi
24.03.2017 10:49:08

Savu: Vertasin tässä EMG:n 81 mikkiin. Eli nämä aktiivit ovat tosiaan miedommat ja kuulostavat jopa passiivisilta.

Okkei. Pistin kuitennii Super 77 Setin tilaukseen. Katsotaan miten toimii.

Savu
24.03.2017 13:42:43

Epävirtuoosi: Okkei. Pistin kuitennii Super 77 Setin tilaukseen. Katsotaan miten toimii.

Kerro toki mietteitä, kun olet päässyt testailemaan.

Torilla tavataan!
Epävirtuoosi
29.03.2017 18:39:27

Noniin. Tänään pistin SGn kuosiin ja täytyy sanoa että yllättävänkin pieni ero passiivimikkeihin. Kuitenkin valovuoden edellä 498t/490r mitkä oli kiinni alkujaan. Tosi erotteleva tatsi eikä mene yhtään tukkoon ja tykkään muutenkin tosi paljon. Kyllä nämä pysyy kiinni. Me likes! (Vaikka mun mielestä ei silti patterit kuulu kitaraan, mutta pitäähän sitä kaikenlaista kokeilla)

LaXu
30.03.2017 12:16:54

Epävirtuoosi: Noniin. Tänään pistin SGn kuosiin ja täytyy sanoa että yllättävänkin pieni ero passiivimikkeihin. Kuitenkin valovuoden edellä 498t/490r mitkä oli kiinni alkujaan. Tosi erotteleva tatsi eikä mene yhtään tukkoon ja tykkään muutenkin tosi paljon. Kyllä nämä pysyy kiinni. Me likes! (Vaikka mun mielestä ei silti patterit kuulu kitaraan, mutta pitäähän sitä kaikenlaista kokeilla)

Kuulostaa hyvältä. Toivottavasti EMG tuo nuo myös 7+ kielisille soittimille, niin on helppoa vaihtaa jos haluaa perinteisempää soundia.

Savu
11.08.2018 12:16:42

LaXu: Kuulostaa hyvältä. Toivottavasti EMG tuo nuo myös 7+ kielisille soittimille, niin on helppoa vaihtaa jos haluaa perinteisempää soundia.

Nythän niitä saa http://www.emgpickups.com/guitar/7- … /7-string-h-cap/super-77-7-set.html

Olen vieläkin tyytyväinen Super 77 mikkeihin. Tilasin samanlaiseen kitaraan "uudet" Hot 70 mikit suoraan EMG:ltä. Näistä ei paljoa löytynyt arvosteluita taikka youtube videoita, joten riskillä mennään.

ps. Nyt saa ilmaset postit suomeen + AUGUST8185 koodilla 15% hinnasta pois. Tietty Alvit tulee päälle, mut halvemmat kun suomesta jne.

-Ibanez- Torilla tavataan!
N4754_
10.10.2018 15:43:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kiinnostunut myös näistä mikeistä. Onko kokemuksia esim. FAT 55-setistä?

Kaliaa ja fuzzeja.
Savu
10.10.2018 16:03:35

Mulla ei oo kokemusta. Hot 70 mikit ei ollu omaan makuun, joten sai lähteä koko kitara johon ne laitoin :)

-Ibanez- Torilla tavataan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti