Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Polkimet, hurinaa
1
jiiveee
16.11.2016 18:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun vahvistin on marsun vs100; efektiluuppi: polkimia on viritin, eq, koorus, delay, kompurasustainer. Kitarapiuhojen välissä on vielä wahwah. Kaikki saa virtansa samasta lähteestä. Ylimääräistä HURINAA tulee varsinkin kun kompura on päällä.
Mikä olisi hyvä järjestys noille vehkeille? Mitenkä HURINAA voisi vähentää?
 
RaskasMielinen
16.11.2016 18:38:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laadukkaalla virtalähteellä, jossa jokaiselle pedaalille on oma eristetty lähtö. Lisäksi noise gate, vaikka Bossin NS-2 mutta jos rahat riittää, niin ISP Decimator.
 
Jack of all trades - master of none
hallu
16.11.2016 18:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Laadukkaalla virtalähteellä, jossa jokaiselle pedaalille on oma eristetty lähtö. Lisäksi noise gate, vaikka Bossin NS-2 mutta jos rahat riittää, niin ISP Decimator.
 
Noista hurinanpoistajista ISP Decimator vaikuttaa kaikkein luonnollisimmin toimivalta videoiden perusteella, mutta onhan sillä hintaakin. Itse ostin Hotone gaten, joka on pikkuinen ihan naurettavan näköinen kummitus, mutta tekee hommansa yllättävän hyvin (yllättävän siksi kun se näyttää ihan lelulta) eikä se ollut kalliskaan. Kokeilin sen knassa rinnakkain Carl Martinin noise Terminatoria ja se ei kylläkään toiminut, mutta myyjä arveli sen olevan rikki (että yleensä se kuulemma toimii) ja kun se oli liikkeen ainoa yksilö niin ei voinut asiasta saada varmuutta, mutta pikaisessa testissämme Carl Martin suotiutui selvästi Hotone gatea huoniommin tehtävästään.
 
Olin itse ostamassa Bossin Ns-2 pedaalia ja videoiden perusteella se näyttää poistavan melun luonnollisemmin kuin Hotone, joka kuitenkin jättää selvästi huomattavan kynnyksen eli ei ole mitenkään luonnollinen. Bossi olisi videolla ainakin luonnollisempi ja se on muutenkin monipuolisempi kun siinä on se luuppi.
 
Itselläni on siis kokemusta (vähän tosin vielä) Hotonen gatesta ja Carl Martinin Noise terminattoria jota kaupassa kokeilin ja surkeaksi totesin ja myyjä viealliseksi arveli joten jätetään se omana arvoonsa. Bossiin luotan se tekee kaikessa erinomaista laatua kaikessa muussa ja perusvarmoja työkaluja ammattimuusikoille. Decimatoria kaikki kehuu, mutta suosittelen että testaat itse saadaksesi käsityksen miten ne hommansa hoitaa kun hurinat signaaliketjut on enemmän ja vähemmän yksilöllisiä ja arvaamattomia niin niiden siivoamiseenkaan ei ole yksiselitteisiä konsteja eikä sitä tiedä mitä kukanenkin pitää tärkeänä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Juzpe
16.11.2016 23:14:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Noista hurinanpoistajista
 
Mooerin Noise Killer on myös hyvä laitos. Itselläni ollut laudassa pari vuotta ja on edelleen. Ei kynnystä, poistaa sihinät ja soundi ei muutu ainakaan niin paljoa että minä tai miksaaja olisi asiaa huomannut.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Guitarfreak
17.11.2016 06:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jiiveee: Kun vahvistin on marsun vs100; efektiluuppi: polkimia on viritin, eq, koorus, delay, kompurasustainer. Kitarapiuhojen välissä on vielä wahwah. Kaikki saa virtansa samasta lähteestä. Ylimääräistä HURINAA tulee varsinkin kun kompura on päällä.
Mikä olisi hyvä järjestys noille vehkeille? Mitenkä HURINAA voisi vähentää?

 
Kompurat kaivaa sitä hurinaa esiin yleensä - etenkin jos ei oo looppiyhteensopiva signaalitasoiltaan. Myös Crybaby(wah) on itsellä ollut aika meteliherkkä laitos. Itse pitäisin kitara-wah-kompura-vahvistinIn-eq-chorus-dilsa-loopreturn. Yleensä oon lopulta jättäny vaan dilsan looppiin koska pedaalit ei oo kestänyt loopin signaalitasoa/impedanssia kun ovat suunniteltuja yleensä kitaran ja vaffarin väliin ja mun dilsat on sit ollu linjatasoisia (+4dB)...
 
Semmonen järjestelmällinen ongelmanratkaisu käyntiin: ota yksi kerrallaan palikoita pois signaalitieltä ja kokeile huriseeko. Kokeile myös eri piuhoilla ja virtalähteellä. Vahvistimen looppitesti: piuha suoraan sendistä returniin - päriseekö?
 
Ja sit muistilista:
- kitara ehjä
- vahvistin ehjä
- piuhat ehjät
- virtalähde ehjä
- sähköt samasta pisteestä
- sopiiko pedaali looppiin vai ei
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «