Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Victoria vahvistimet
1 2
Nivel
08.11.2016 16:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistajien kokemuksia, kiitos!
 
Itseäni vähän kiinnostaisi Regal mutta ei taida Suomesta näitä saada._Vai saako?
 
AngieRainbow
08.11.2016 17:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nivel: Omistajien kokemuksia, kiitos!
 
Itseäni vähän kiinnostaisi Regal mutta ei taida Suomesta näitä saada._Vai saako?

 
Mulla on Victoria 5E3.
 
Aivan vitun hyvä! Yksi parhaista mitä mulla on ollut!
 
Tämä on nykyään meikäläisen:
 
http://www.kitarakuu.fi/index.php?PAGE=1734&NODE_ID=1734&LANG=1
 
Ei ole myytävänä, jos jotakuta mietityttää, mutta on todella hyvä.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
klobasa
09.11.2016 21:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla on Victoria 5E3.
 
Aivan vitun hyvä! Yksi parhaista mitä mulla on ollut!
 
Tämä on nykyään meikäläisen:
 
http://www.kitarakuu.fi/index.php?PAGE=1734&NODE_ID=1734&LANG=1
 
Ei ole myytävänä, jos jotakuta mietityttää, mutta on todella hyvä.

 
Mites eroaa soundiltaan muista 5E3 malleista mitä sulla on ollut? Tota samaa yksilöä himoitsin silloin kun se oli vielä kuussa kaupan...
 
AngieRainbow
09.11.2016 23:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

klobasa: Mites eroaa soundiltaan muista 5E3 malleista mitä sulla on ollut? Tota samaa yksilöä himoitsin silloin kun se oli vielä kuussa kaupan...
 
Pitäisi tietenkin päästä kokeilemaan rinnakkain. Ei mulla ole itselläni ollut kuin Bluetone 5E3, mikä oli myös todella hyvä. Kaverillani on orkkis vuoden '60 Fender Tweed Deluxe, mikä ei ole huono sekään...
 
Näitä pitäisi soittaa, niin että ovat kaikki läsnä samassa huoneessa, jotta voisi tarkemmin sanoa. Toki varmasti osansa on kaiuttimella, kun omassani on orkkis vuoden '61 Jensen P12N. Lisäksi olen tunkenut Victoriani täyteen vintage putkia.
 
Tarkoitin, että toi mun kone on yksi parhaista vahvistimista noin ylipäätänsä, mitä mulla on ollut. Ja niitä on ollut paljon! Paras mitä mulla on ikinä ollut oli orkkis '68 plexi Marshall. Tällä hetkellä tykkään myös Mad Professor vahvistimista. Itselläni on kovassa käytössä OS "11".
 
Mutta joo tuon yhden koneen perusteella olen vakuuttunut Victoria vahvistimista. Ei kait siinä muuta ihmeellista ole kuin todella hyvä saundi. Erittäin musikaalinen, jos tämmöinen ilmaisu sallitaan.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
milahtee
10.11.2016 14:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut Victorian, Super, Pro, Bandmaster, Deluxe ja Regal II. Omassa lajissaan parasta, mitä rahalla saa.
 
AngieRainbow
10.11.2016 17:25:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

milahtee: Mulla on ollut Victorian, Super, Pro, Bandmaster, Deluxe ja Regal II. Omassa lajissaan parasta, mitä rahalla saa.
 
Siinähän se tuli :)
 
Mulla kiinnostaisi niiden Bassman tosi paljon, mutta käteisvarat eivät tällä hetkellä anna myöden rellestystä.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Laulava Kylätohtori
10.11.2016 17:29:03 (muokattu 10.11.2016 17:30:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Siinähän se tuli :)
 
Mulla kiinnostaisi niiden Bassman tosi paljon, mutta käteisvarat eivät tällä hetkellä anna myöden rellestystä.

 
Eikös torilla ollut sellainen? Taitaa olla vieläkin, ei muuta kuin kaupoille... :)
 
E. Tällanen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1195017
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Nivel
10.11.2016 21:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

milahtee: Mulla on ollut Victorian, Super, Pro, Bandmaster, Deluxe ja Regal II. Omassa lajissaan parasta, mitä rahalla saa.
 
Oletko kaikista jo luopunut vai jätitkö jonkun itsellesi?
 
AngieRainbow
10.11.2016 21:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Eikös torilla ollut sellainen? Taitaa olla vieläkin, ei muuta kuin kaupoille... :)
 
E. Tällanen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1195017

 
Siis toi on varmasti hyvä ja hintakin kohtuullinen. Kelpaisi kyllä meikäläiselle. Olisipa rahaa ostaa kaikki mitä haluaa. Tai edes melkein. Huokaus.
 
Mutta on mulla onneksi Victoria 5E3. Siitä on paljon iloa.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
milahtee
11.11.2016 09:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nivel: Oletko kaikista jo luopunut vai jätitkö jonkun itsellesi?
 
Superissa, Bandmasterissa ja Prossa on sama kytkentä, mutta eri kaiutimet. Nuo olivat mulla peräkkäin ja niiden rinnalla Deluxe. Eniten tykkäsin Superista ja Prosta, mutta molemmat olivat hieman liian äänekkäitä, koska säröt piti saada vahvistimesta. Niin ja olihan mulla vielä Victorian Reverberato kaikuun ja tremoloon. Sitten hommasin Regalin Pron tilalle, ja myin pois myös irtokaiun/tremolon sekä Deluxen, koska Regalissa voi käyttää eri putkia.
 
Regalin myin pois mielenhäiriössä jokunen vuosi sitten, kun teki mieli kokeilla jotain uutta. Regal oli täydellinen vahvistin meikäläisen tarpeisiin ja sen myynti kaduttaa edelleen. Vahvistin majailee tiettävästi Oulun seudulla nykyään.
 
Wesgu
11.11.2016 10:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

milahtee: Superissa, Bandmasterissa ja Prossa on sama kytkentä, mutta eri kaiutimet. Nuo olivat mulla peräkkäin ja niiden rinnalla Deluxe. Eniten tykkäsin Superista ja Prosta, mutta molemmat olivat hieman liian äänekkäitä, koska säröt piti saada vahvistimesta. Niin ja olihan mulla vielä Victorian Reverberato kaikuun ja tremoloon. Sitten hommasin Regalin Pron tilalle, ja myin pois myös irtokaiun/tremolon sekä Deluxen, koska Regalissa voi käyttää eri putkia.
 
Regalin myin pois mielenhäiriössä jokunen vuosi sitten, kun teki mieli kokeilla jotain uutta. Regal oli täydellinen vahvistin meikäläisen tarpeisiin ja sen myynti kaduttaa edelleen. Vahvistin majailee tiettävästi Oulun seudulla nykyään.

 
Tää Regal onki mielenkiintoinen vahvistin. Erikoinen toteutus päätteessä, joka mahdollistaa vaikka minkälaiset putkiyhdistelmät aina 5W:sta.. 35wattiin. Täytyykin tutustua lisää!!
 
Life's too short for bad tone!
harryk
11.11.2016 19:24:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wesgu: Tää Regal onki mielenkiintoinen vahvistin. Erikoinen toteutus päätteessä, joka mahdollistaa vaikka minkälaiset putkiyhdistelmät aina 5W:sta.. 35wattiin. Täytyykin tutustua lisää!!
 
Tuon päätteen kytkentä näyttää päältäpäin aika samanlaiselta kuin Uraltone Jr., eli parallel single ended pääte, jossa voidaan käyttää erilaisia pääteputkia rinnakkain yhtä aikaa. Tällöin eri pääteputkityypeille on oma katodivastuksensa ja katodikonkka, jotta putki biasoituu optimaalisesti kun käytetään eri tyyppisiä putkia.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
pmus
11.11.2016 20:58:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä Oulussahan se Victoria Regal II nyt majailee. Olen kovasti tykännyt vahvistimesta, tarpeen mukaan siinä on joko 6v6- tai 6l6-putket.15" alnico kaiutin on oikein sopiva tähän pakettiin. Soundi on kyllä hyvä ...
 
Wesgu
11.11.2016 21:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: Tuon päätteen kytkentä näyttää päältäpäin aika samanlaiselta kuin Uraltone Jr., eli parallel single ended pääte, jossa voidaan käyttää erilaisia pääteputkia rinnakkain yhtä aikaa. Tällöin eri pääteputkityypeille on oma katodivastuksensa ja katodikonkka, jotta putki biasoituu optimaalisesti kun käytetään eri tyyppisiä putkia.
 
Victorian sivuja lainaten:
"The Regal is designed around a custom bifilar output transformer that is essentially two discrete transformers driving a common speaker load."
 
Life's too short for bad tone!
harryk
11.11.2016 22:05:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wesgu: Victorian sivuja lainaten:
"The Regal is designed around a custom bifilar output transformer that is essentially two discrete transformers driving a common speaker load."

 
Markkinahypeä???
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Nivel
12.11.2016 00:27:16 (muokattu 12.11.2016 09:19:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennatko Harry? Maallikolta menee ohi mutta ymmärtänkö oikein että tuo tekniikka ei niin mullistavaa olekaan?
 
harryk
12.11.2016 09:45:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nivel: Tarkennatko Harry? Maallikolta menee ohi mutta ymmärtänkö oikein että tuo tekniikka ei niin mullistavaa olekaan?
 
Bifiliar-pohjainen muuntajan käämintätekniikka on ollut olemassa jo pitkään, vaikkakaan sitä ei ole näkynyt kovin monen kitaravahvistinvalmistajan käytössä. Vahvistimen päätemuuntaja käämitään eri tavoin kuin perinteinen ulostulomuuntaja. Sitä on vähän vaikea selittää kanasantajuisesti, mutta bifiliar-muuntajassa kaksi käämilankaa kierretään toistensa ympärille kun perinteisesti siinä on vain yksi käämilanka. Tällä tekniikalla saadaan ns. single ended-pääteasteesta enemmän tehoa kuin perinteisellä tekniikalla. Tässä on linkki asian tekniseen selitykseen http://qrp-labs.com/ultimate3/u3info/u3sbifilar.html
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Heikki
12.11.2016 12:03:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti tuossa Victoriassa päätemuuntajassa on omat ensiökäämit molemmille pääteputkille. Bifilar tarkoittaa vaan sitä, että ne on käämitty muuntajan sydämmeen samanaikaisesti. Uraltone Jr.:ssä on vain yksi ensiökäämi ja pääteputket kytketty rinnan, mutta itse näkisin, että lopputulos molemmissa päätteissä olisi sama. Taitaa tosiaan olla vain markkinointihypeä niin kuin aikasemmin mainittiin.
 
Wesgu
12.11.2016 13:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltei sama lopputulos, mutta hiukka eri tekniikalla. Tuo joka tapauksessa ihan mukavasti vaihtoehtoja käyttäjälle. Victorian ilmoittamista tehoista voisi päätellä , että hyötysuhde on vähän parempi kuin normi parellel SE:ssä, mutta miten lie moisia tehoja sitten mittaavat?
 
Life's too short for bad tone!
milahtee
12.11.2016 14:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä markkinahypeä on siinä, että kertoo, mitä teknistä ratkaisua muuntajassa on käytetty? Vahvistinniilot ovat kuitenkin kiinnostuneita yksityiskohdista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «