Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squier CV Telecaster kielten korkeuden säätö
1
-mikki
02.11.2016 18:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaahan Classic Vibe Telecastereiden omistajat, minkä kokoinen kuusiokoloavain pitäis olla, jotta saa kitaran kielien korkeuksia säädeltyä?

Paikallisessa liikkeessä jo testailivat kaikki mahdolliset hyllystä (ja hyllyn alta) löytyvät avaimet, mutta yksikään ei ollut sopiva.

Itsellä Vintage Blonde 50's -malli.

Jeszse
02.11.2016 18:46:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaraa näkemättä 1,5-2mm tai lähin tuumakoko.

Siirryn huoneisiin || The Jasser Arafats || Crimson Day
-mikki
02.11.2016 20:44:01

Jees. Tarttis tarkan koon kun joutuu tilailemaan.

Pop Corn
02.11.2016 21:32:07

1.3mm (=.050")

Vois olla tuo.

Boom Chicka Pop.
Progorava
02.11.2016 21:54:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Motonetissä on semmonen keltanen tuumakoon avainsetti. Siitä löyty soppeli ainakin omiin kitaroihin.

Oliskohan ollu tää: http://www.motonet.fi/fi/tuote/7740 … F9S-kuusiokoloavainsarja-0050---316

Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
Tami
02.11.2016 21:56:42

Menee hiukan ohi, mutta itse teen tuon siten, että nostan/kohotan/kevennän sitä tallapalaa esim talttapäisellä ruuvarilla. Kun se tallapala ei lepää niiden ruuvien varassa, on useimmiten mun kitaroissa (stratoissa tai teleissä) niitä pikkuruuveja saanut tälläviissiin käännetytä ihan sormilla... tai sitten semmoisella pienellä ristipää ruuvimeisselillä.

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Puavali
02.11.2016 22:29:20

Tami: Menee hiukan ohi, mutta itse teen tuon siten, että nostan/kohotan/kevennän sitä tallapalaa esim talttapäisellä ruuvarilla. Kun se tallapala ei lepää niiden ruuvien varassa, on useimmiten mun kitaroissa (stratoissa tai teleissä) niitä pikkuruuveja saanut tälläviissiin käännetytä ihan sormilla... tai sitten semmoisella pienellä ristipää ruuvimeisselillä.

Samaa menetelmää on tullut käytettyä, ja pyöritettyä ruuvia esim. tulitikulla.
-mikki
03.11.2016 08:25:30

En ole uskaltanut niin paljon löysätä kieliä, kun kielenvaihdon yhteydessä huomasin kuinka herkästi kielen pää pullahtaa veks virityspäästä. Tosin sain sormilla pyöriteltyä niitä nyt samalla.

Hienosäätö menee vähän hankalaksi jos aina niin löysäilee. Pitääpä käydä hakemassa tuo motonetin avainsetti jos lykästäisi ja saisi särinät pois.

Muutenhan tuota kitaraa onkin ihan naurettavan helppo soittaa :)

Tami
04.11.2016 09:33:00

-mikki: En ole uskaltanut niin paljon löysätä kieliä, kun kielenvaihdon yhteydessä huomasin kuinka herkästi kielen pää pullahtaa veks virityspäästä. Tosin sain sormilla pyöriteltyä niitä nyt samalla.

Hienosäätö menee vähän hankalaksi jos aina niin löysäilee. Pitääpä käydä hakemassa tuo motonetin avainsetti jos lykästäisi ja saisi särinät pois.

Muutenhan tuota kitaraa onkin ihan naurettavan helppo soittaa :)

Niin tuossa mun menetelmässä ei kieliä löysätä ollenkaan. Käytännössä jokaisen säädön jälkeen kieli menee epävireeseen, mut lähtökohtaisesti tallaa hiukan koholle ja stidillä säätö... kustannukset 0 euroa :-)

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti