Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko sinulla yksi vai useampi soundi?
1 2 3 4
hallu
09.10.2016 22:38:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: meikäläisellä yksi paska saundi aina... johtuu sormista
 
Vastustan tiukasti kiusausta kysyä missä pidät sormiasi silloin kun et soita niillä :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
09.10.2016 22:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Menestys, itseilmaisun taso ja soittokamat ei ny juurikaan korreloi keskenään.
 
Juu ei. Siksi juuri olen skeptinen sen suhteen, että digitalisaation tuomat mahdollisuudet veisivät ilmaisua yhtään mihinkään. Ei se ilmaisu tai menestys ole tänäkään päivänä kamoista kiinni. Ainakaan soittokamoista.
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
hallu
09.10.2016 22:50:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Meinaatko, ettei se ole nyt rajana? Että jengi ei menesty, koska nykyisillä vehkeillä ei voi ilmaista itseään tarpeeksi luovasti?
 
Sinä olet optimisi, mutta minä olen pessimisti ja sanon, että digitaalisuus ei vie ilmaisua yhtään mihinkään, koska laitteet eivät ole olleet itseilmaisun pullonkaula enää vuosiin, jos ei vuosikymmeniin. :)

 
No olen kanssasi samaa mieltä, että kamat eivät ole olleet ilmaisun pullonkaula enää vuosiin ja sen on aika moni taiteilija vuosikymmenten saatossa osoittanut. Tota noin mä uskon, että välineen "rajat" luo välttämättömän kehyksen mielikuvitukselle ja rajattomuus voi helposti johtaa ilmaisun lamaantumiseen ja hämmennykseen. Siksi meillä on taipumus keksiä ne rajat mikäli niitä ei luonnostaan löydy. On yhteisesti sovitut rajat ja sitten jokaisella on vielä omat henkilökohtaiset rajat.
 
Oikeastaan tarkoitin sitä, että digitaalisuus mahdollistaa kitaran kanssa siirtyä kehyksestä toiseen. Juuri tänään näin naamakirjassa videon jossa Joea Satriani coveroi Highway Staria ja kaivoi jostakin purkista hammondsoundit korvatakseen John Lordin (joo ei se varmaan itsekään ajattele korvaavanasa sitä) ja se kieltämättä teki siitä coverista pikkuisen uskottavamman kuuloisen.
 
No joo tiedänhän minä ettei se ole ihan täysin uusi juttu ja kaikennäköisiä syntikkakitaroita ja midihärpäkkeitä on ollut jo kaheksankytluvulta asti eikä ne ole vallanneet alaa. Varmaan siitä yksinkertaisesta syystä, että kitara ei ole ohjaimena koskettimien veroinen. Kitaran voima on jossakin ihan muualla.... ja meidän kitaristien tehtävä on selvittää missä kaikkialla täsmälleen ottaen
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
audioAXS
09.10.2016 23:25:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä mielenkiintoinen kysymys. Yksi saundi mullakin taitaa olla. Säröä tietenkin lisätään tai vähennetään tarpeen mukaan, mutta kyllä se silti aina suht samalta kuulostaa.
 
"Voima korvaa vaseliinin"
tender.insanity
10.10.2016 08:49:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On väline mikä vain, niin koitan aina hakea semmoista perinteistä OD+5150 -soundia. Keväällä tuosta syystä tulikin ihka oikea 5150 hankittua. Hankkiuduin siitä eroon kuitenkin kun muilla välineillä sain paremman 5150 soundin :D
 
jniska
10.10.2016 18:38:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Vastustan tiukasti kiusausta kysyä missä pidät sormiasi silloin kun et soita niillä :-D
 
Tämä on perhefoorumi, ei voi kertoa ...
 
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
audioAXS
10.10.2016 18:49:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Tämä on perhefoorumi, ei voi kertoa ...
 
Muusikoiden.netin lapsiparkki, uhka vai mahdollisuus?
 
"Voima korvaa vaseliinin"
LaMotta
10.10.2016 19:09:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Tämä on perhefoorumi, ei voi kertoa ...
 
Terveisin
Pekka Kaukalo.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Pop Corn
10.10.2016 22:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voimmeko nyt vetää niinkin rohkean päätelmän, että hyvä soundi onkin ennemmin haisteltavissa kuin kuultavissa?
 
.
hallu
10.10.2016 23:17:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Voimmeko nyt vetää niinkin rohkean päätelmän, että hyvä soundi onkin ennemmin haisteltavissa kuin kuultavissa?
 
Paskat soundit haisee :-D kysymys kuuluukin, onko hajuton soundi sitten hyvä? kas siinä pulma :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
GiovanniDiRondo
12.10.2016 06:02:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla menee tää homma niin, että erilaisia soundeja on useita. Just oli treenit ja käytin varmaankin kymmentä täysin erilaista variaatiota. Kanavanvaihdin x mikkivalitsin x säröboksi x mikkien säätimet x soittotyyli. Yhden kitaran bändissä on tilaa saundipaletille.
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
FastEddie
12.10.2016 12:56:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neljä eri soundia: molli, duuri, hiljaa ja kovvoo.
 
Ei vaan, kyllä se yksi soundi sieltä aina tulee läpi.
Välillä vaan on pihvin päällä enenmän pippuria, välillä kastiketta.
 
If you think you are too old to rock n roll, then you are
hevikukko
12.10.2016 22:43:32 (muokattu 12.10.2016 22:55:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kaksi pohja soundia ja kaksi kanavainen vahvistin. Clean ja crunch. Puhtaan säädän mahdollisimman hyväksi ja sitten lisään halutut efektit muistipaikkoihin, Patch kerrallaan. Käytän siis puhdasta soundia, efektoitua puhdasta sekä 6-tie EQ/efekti sekoitusta.
Crunch osastolla lisään kuten cleansoundiin efektit ja Lead-soundiin modatun TS-9 Tubescreamerin muistipaikkoihin halutullani tavalla. Säröä on siis tarvittaessa paljon tai vähemmän ja efektejä moneen lähtöön.
Nämä yhdessä tekee muutaman kymmenen soundia, joista valitsen eri musiikki tyyliin sopivat. Itse perus soundi laitteistoneen on pysynyt aika samanlaisena viime vuodet ja olen jämähtänyt Blackstariin. Olen etsinyt harmoniaa U.S.A Mesan ja Brittisoundin väliltä. Blackstar tarjoaa hyvän cleanin ja erinomaisen särön. Erilaisilla kitaroilla saa näistä edellämanituista kokonaisuuksista uuden ulottuvuuden ja mukava huomata kitaroiden selvät ja personaalliset eroavuudet keskenään. Olen iloinen =)
 
Allekirjoitus:
headhead
13.10.2016 13:49:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi särökanava josta saa eri juttuja irti pedaaleilla, soittotyylillä ja kitaran säätimillä.
 
Eli yksi soundi joka koostuu useasta eri soundista.
 
Sanoinko jotain typerää?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «