Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss Katana, edullinen versio Wazasta
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Gabe
31.10.2016 19:53:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäkäähän sitten kokemuksia kun saapuvat!
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
RaskasMielinen
01.11.2016 01:43:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Pistäkäähän sitten kokemuksia kun saapuvat!
 
Iloiseksi yllätyksekseni Herr Thomann on lähettänyt Katanani matkaan maanantaina. Saapunee siis viikonlopuksi. Tässä odotellessani "naureskelen", että olen upottanut pääasialliseen set uppiini sellaisen määrän rahaa, että sillä ostaisi yli 20 Katanaa. Jos Katanan "Brown Sound" pieksee pinoni, niin en tiedä itkeäkö vai nauraakko - jos niin käy, niin taidan tehdä molemmat. Nauhoitan sitten kaiken täst edes Katanalla mutta sanon, että nauhoitettu Mesalla ja putiikkipedaaleilla :D Toki vielä haukun tähän alle Katanan aivan paskaksi :DDD
 
Jack of all trades - master of none
RaskasMielinen
05.11.2016 03:01:20 (muokattu 05.11.2016 03:59:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postimies soitti ovikelloa perjantaina klo 14 :)
 
Olen kirjoitellut ensireaktioitani Facebookiin Soitinten kuningas -ryhmään.
 
Summa summarum: tuote on hyvä, eikä vain hintaisekseen.
 
Istun nyt takkahuoneessani lipittämässä punaviiniä ja soittelen Katanalla kuulokkeisiin. Nautin täysin siemauksin molemmista. Kuulokesoitto tosin vaatii vähän säätämistä, mutta sitä vartenhan sitä säädettävää on.
 
Erityisesti diggaan siitä, että Katana ei sano mallintavansa sitä ja tätä. Minulle soundi on joko huono tai hyvä ja käyttökelpoinen. Totta kai minuakin kiinnostaa korkinhaistelu ja nippelitieto, mutta kun nauhoitan biisiä, niin vain soundin toimivuus kontekstissaan ratkaisee.
 
Sivumennen sanoen, Katanan soundit ovat erittäin hyvin leikkaavia ja erottelevia, mikä on ainakin itselleni tärkeää.
 
No ette te mua kuitenkaan usko, kunhan taas elvistelen kamoillani ;D Menkää itse kokeilemaan ajan kanssa ja ottakaa ehkä huomioon pari vinkkiä. Niitä on kohta varmaan netti pullollaan.
 
Jack of all trades - master of none
RaskasMielinen
06.11.2016 00:49:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän illan olen soitellut hiljaa ilman luureja. Katanassa on erinonomaisen hyvin toimiva master-volume. Kyllä 12" ämyri on kitarahommiin se ainoa oikea. Todella täyteläinen soundi. Nostin Katanan pöydänne ja soittelin koko illan. Vaimolla ei ollut valittamista mekkalasta. Yleensä on jos en soita luureihin.
 
Jack of all trades - master of none
trih
06.11.2016 02:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Tämän illan olen soitellut hiljaa ilman luureja. Katanassa on erinonomaisen hyvin toimiva master-volume. Kyllä 12" ämyri on kitarahommiin se ainoa oikea. Todella täyteläinen soundi. Nostin Katanan pöydänne ja soittelin koko illan. Vaimolla ei ollut valittamista mekkalasta. Yleensä on jos en soita luureihin.
 
Oletko kokeillut buustaamalla tiukentaa säröä? Tämä itseä eniten kiinnostaa, koska veikkaan ettei ole tarpeeksi tiukka särö metallimaisiin demppauksiin muuten. Ja miten reagoi säröpedaaleihin muutenkin. Milloinkohan on esim. F-musiikissa nämä...
 
RaskasMielinen
06.11.2016 12:09:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Oletko kokeillut buustaamalla tiukentaa säröä? Tämä itseä eniten kiinnostaa, koska veikkaan ettei ole tarpeeksi tiukka särö metallimaisiin demppauksiin muuten. Ja miten reagoi säröpedaaleihin muutenkin. Milloinkohan on esim. F-musiikissa nämä...
 
Lead- ja Brown-kanavilla gain klo 13-14 riittää ainakin mulle hyvään perus metallisoundiin. Leadeihin ja mahdolliseen lisätiukentamiseen laitteen tehdasasetus overdrive eteen klo 09. Hyvin tolla ainakin Burzumit irtosi, mitä äsken vähän soittelin samalla kun laitan lounasta perheelle ;D
 
Jack of all trades - master of none
D-Kay
06.11.2016 13:07:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Lead- ja Brown-kanavilla gain klo 13-14 riittää ainakin mulle hyvään perus metallisoundiin. Leadeihin ja mahdolliseen lisätiukentamiseen laitteen tehdasasetus overdrive eteen klo 09. Hyvin tolla ainakin Burzumit irtosi, mitä äsken vähän soittelin samalla kun laitan lounasta perheelle ;D
 
Alkaa houkuttelemaan kotisoittoon tuollainen Katana.
 
Mites clean ja crunch -osasto toimii? Irtoaako JC-120-tyyppiset puhtaat? Reagoiko crunch soittamiseen hyvin ja saako säröä säädeltyä kitaran volumella?
RaskasMielinen
06.11.2016 16:10:21 (muokattu 06.11.2016 16:21:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Kay: Alkaa houkuttelemaan kotisoittoon tuollainen Katana.
 
Mites clean ja crunch -osasto toimii? Irtoaako JC-120-tyyppiset puhtaat? Reagoiko crunch soittamiseen hyvin ja saako säröä säädeltyä kitaran volumella?

 
Sanoisin noihin kaikkiin että kyllä, mutta kannattanee kuunnella klippejä youtubessa sekä mennä itse liikkeeseen kokeilemaan.
 
Oiva peli kotisoittoon joo, mutta kyllä tuo varmasti toimii myös bändin kanssa. Mekkalaakin siis irtoaa tarvittaessa ja löytyyhän Katanasta myös järeämpiäkin malleja. Lisäksi tuo mun 50 wattinen combo painaa vain vähän yli 10 kg.
 
Jack of all trades - master of none
ammonra
07.11.2016 22:04:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hain tänään Boss Katana 100W combon ja pikaisen testailun jälkeen olen kyllä hyvin, hyvin vakuuttunut! Hyvät dynaamiset soundit! Ja helppo käyttöinen!
 
RaskasMielinen
08.11.2016 00:38:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on juuri tässä työn alla perehtyminen Katanan softapuoleen. Laitan kommenttia kun saan kaiken ladattua ja homman haltuun.
 
Jack of all trades - master of none
RaskasMielinen
08.11.2016 04:19:20 (muokattu 08.11.2016 08:37:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Mulla on juuri tässä työn alla perehtyminen Katanan softapuoleen. Laitan kommenttia kun saan kaiken ladattua ja homman haltuun.
 
ONHAN TÄMÄ NYT AIVAN JÄÄTÄVÄN KOVA HÄRVELI - ainakin hintaisekseen ja epäilen että muutenkin. Mielenkiinnolla odotan vertailuja paljon kalliimpiin vaihtoehtoihin.
 
Nyt on uusin firmis ladattu Katanaan (ohjeet eivät vain olleet aivan selkeät...) ja Boss Tone Studio asennettu läppärille.
 
Tuolta löytyy Tone Studion manuaali, mistä saa käsityksen siitä mitä kaikkea on tarjolla:
https://www.boss.info/global/suppor … bc7860-cea1-419b-87b6-d915777b24a7/
 
Tone Studiosta löytyy paljon kaikkea sellaista mitä tehdasasetuksissa ei ole. Efektejä on vaikka kuinka helvetisti ja niitä voi säätää paljon monipuolisemmin kuin mitä tavan efektipedaaleissa on namiskoita. Se toki vähän rajoittaa, että efektejä voi olla vain kolme samanaikaisesti, mutta jos kolmella samanaikaisella efektillä ei onnistu luomaan käyttökelpoista soundia, niin ihmettelen - vaikkakin jotkut valinnat ovat toisensa pois sulkevia jos ne sattuvat olemaan samassa klusterissa (et voi esimerkiksi valita overdrivea ja distortionia, vaan vain jomman kumman). Itse asiassa tosin, neljänneksi efektiksi saa Noise Suppressorin, mikä onkin itselleni ehdottoman tärkeä yksityiskohta. Lisäksi efektien paikkaa signaaliketjussa voi muokata, tosin kaiku tulee aina etuasteen ja pääteasteen väliin, minkä suhteen ei kai ole hirveästi valittamista.
 
Olin viikonlopun aikana vääntänyt mieleistäni metallisoundia kuulokesoittoon, käyttäen vain Katanan tehdasasetuksia. Olin jo melko tyytyväinen, mutta jäin kaipaamaan juuri edellä mainitsemaani Noise Suppressoria sekä eq:a (löytyy sekä olisko ollut 10-alueinen graafinen että monipuolinen parametrinen). Nyt kyseinen soundini onkin sitten ainakin omaan makuuni paljon parempi, mutta samalla tuli valitsemiini efekteihin niin paljon uutta säädettävää, että kyseinen soundi on vielä kaikkea muuta kuin taputeltu. Mutta juuri tästä minä pidän: mitä enemmän säädettävää, sen parempi.
 
Tekemiään soundeja voi sitten jakaa vaikka sähköpostin liitteenä. Lisäksi Tone Studiosta pääsee yhdellä klikkauksella Boss Tone Centralliin, jossa on valmita soundeja eli patcheja ladattavaksi. Niitä voi myös kuunnella etukäteen. Nyt löytyvät patchit ovat ilmaisia, mutta ajan myötä tulee varmaankin myös kaupallisia. Nyt ladattavissa olevia voi myös itse muokata. Haluttu patch-kokoelma (liveset) siirretään ensin yhdellä klikkauksella Tone Studion kirjastaoon ja haluttu patch sitten niin ikään yhdellä klikkauksella Katanan asianomaiselle tallennuspaikalle. Sen jälkeen kyseinen patch on välittömästi käytettävissä, muuta ei tarvita. Kaiken saa varmuuskopioitua Tone Studioon sekä myös omalle tietokoneelle. Tone Studion kirjastaoon mahtuu oliko 400 patchia.
 
Ainoa rajoittava tekijä tässä on taas kerran sitten se englanninkielen taito, eli kaikki softat ja niiden manuaalit ovat englanniksi ja muilla valtakielillä - joihin suomenkieli ei lukeudu. Jos et osaa englantia kunnolla, mutta joku lataa softat ja auttaa alkuun, niin käyttö on helppoa. Sanastohan on samaa kuin mitä löytyy efektipedaalien säätimien alta: dist, tone, volume, cut, filter, treshold, frequency jne. jne.
 
Keikkailevalle kitarasankarille suosittelisin suoraan 100-watin versiota, koska siihen saa neljä "kanavaa" eli patciä talteen ja niitä voi sitten ohjata GA-FC -polkimella (50-wattiseen saa vain kaksi patchia). Siihen päälle vielä volume- ja wah-laajennuspedaalit, niin kokonaisuudelle tulee hintaa päälle 600 €, mutta muuta ei sitten nähdäkseni tarvitakkaan - paitsi viritin. Kemper, kontrolleri, pääte ja kaappi (tai aktiivipönttö) on edelleen vielä varmastikin kovempi setti kuin Katana-kattaus, mutta hintakin on jotain aivan muuta.
 
Vielä kun Katanaan olisi tarjolla kaappi- ja mikitysmallinnoksia... Aionkin tässä vielä puuhastella omaan Katanaani speaker out -jakin, jotta saan sen kiinni Two Notes Torpedo Liveeni. Katana-nupista kyseinen liitin löytyisi valmiina, kuin myös efektilooppi ja midi-ohjattavuus.
 
Veikkaan että Katanasta tullaan kuulemaan vielä kyllästymiseen asti ja paljon sen ylikin. Kohta joka junnulla ja kotikitaristilla on sellainen. Katana/Waza "Brown Sound" tulee tulemaan vielä korvista youtube-vedoilla kuin joululaulut kauppakeskuksissa. Oma Katanani päätynee lopulta omalle pojalleni - kunhan ostan itselleni ensin nuppiversion ;D Oppiipahan kloppi paljon efekteistä. Lisäksi Tone Studio toiminee hyvänä porttiteoriana DAW-ohjelmistojen maailmaan :)
 
Jack of all trades - master of none
D-Kay
08.11.2016 11:36:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkailevalle kitarasankarille suosittelisin suoraan 100-watin versiota, koska siihen saa neljä "kanavaa" eli patciä talteen ja niitä voi sitten ohjata GA-FC -polkimella (50-wattiseen saa vain kaksi patchia).
 
Heetkinen. Saako siis 50w-versioon vaan kaksi soundia talteen? Eli ei voi olla tallennettuna esim. chorus+clean-, hevimättö- ja crunch -soundeja joiden välillä vois vaihdella napin painalluksella? Vai ymmärsinkö väärin? Tuntuisi hassulta rajoitukselta, kun mallintavissa on aina ollut kymmeniä muistipaikkoija tarjolla.
Morri
08.11.2016 11:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma 100w kombo on ollut testissä perjantaista lähtien ja fiilikset on vähän kaksijakoiset, kovin suuria riemunkiljahduksia se ei ole minussa aiheuttanut jos suoraan sanon. Kuulokkeiden kanssa en ole kokeillut. Jotenkin hemmetin kurkkupurkkimainen fiilis tuossa soundissa, voi toki johtua kaiuttimestakin, ehkä sen voisi vaihtaa toiseen. Paljon mahdollisuuksia säätämisen löytyy kyllä. Clean-osasto stratolla soitettuna toiminut parhaiten, säröosasto ei niinkään.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
TTV
08.11.2016 12:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä Katanassa on mielestäni todella epäkäytännöllisesti sijoitettu noi säätöpotikat; pitää kurottaa vahvistimen ylle nähdäkseen nappulat ja niiden asennon. Jos nuppi on vaikkapa 4x12" kaapin päällä ja edessä joitain pedaaleja, tarvitaan jo akrobatiaa. Itellä pysyy ostohousut vielä kaapissa tän suhteen.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
RaskasMielinen
08.11.2016 14:40:37 (muokattu 08.11.2016 14:41:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Oma 100w kombo on ollut testissä perjantaista lähtien ja fiilikset on vähän kaksijakoiset, kovin suuria riemunkiljahduksia se ei ole minussa aiheuttanut jos suoraan sanon. Kuulokkeiden kanssa en ole kokeillut. Jotenkin hemmetin kurkkupurkkimainen fiilis tuossa soundissa, voi toki johtua kaiuttimestakin, ehkä sen voisi vaihtaa toiseen. Paljon mahdollisuuksia säätämisen löytyy kyllä. Clean-osasto stratolla soitettuna toiminut parhaiten, säröosasto ei niinkään.
 
Sille se minustakin aluksi kuulosti, kireälle ja kurkkupurkkimaiselle. Sitten leikkasin reippaasti trebleä ja nyt kun otin haltuun Tone Studion, niin sama leikkauslinja on jatkunut presencessä, graafisella eq:lla sekä od:n säätimillä. Kaikukin pehmentää ja sitä käytän aina varsin paljon muutenkin.
 
Leikkaan mieluummin kuin boostaan, joten Katanan kaiutin sopinee minulle varsin hyvin. Lisäksi käyttelen varsin atiivisesti myös kitaran volumea ja tonea.
 
Toki honeymooniahan tässä vasta vietellään eli varaan oikeuden muuttaa mielipiteeni milloin tahansa miksi tahansa... ;D
 
Alla linkki Dropbox-kansioon, jossa on mun eka patch (dark metal) screenshoteina kaikkien katseltavaksi ja myös Katanan omistajien ladattavaksi, kokeiltavaksi ja edelleen muokattavaksi.
 
https://www.dropbox.com/sh/j2bfqd3j … c9b7/AABDwfv-MrBmzZkKCXGARQF6a?dl=0
 
Laittakaahan muutkin rohkeasti patcheja jakoon. Laitan ainakin itse jossain vaiheessa myös jotain soundiklippiä kuulokeliittimestä.
 
Jack of all trades - master of none
TTV
08.11.2016 14:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: . Laitan ainakin itse jossain vaiheessa myös jotain soundiklippiä kuulokeliittimestä.
 
Millainen signaali tuosta kuulokeliittimestä tulee, onko mukana jotain kaappimallia, kuten perus-Bosseissa vai mitä? Miltä se ylipäätään kuulostaa kuulokkeisiin, kun vertaat vaippa Torpedon saundiin?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
RaskasMielinen
08.11.2016 14:52:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Kay: Heetkinen. Saako siis 50w-versioon vaan kaksi soundia talteen? Eli ei voi olla tallennettuna esim. chorus+clean-, hevimättö- ja crunch -soundeja joiden välillä vois vaihdella napin painalluksella? Vai ymmärsinkö väärin? Tuntuisi hassulta rajoitukselta, kun mallintavissa on aina ollut kymmeniä muistipaikkoija tarjolla.
 
Joo 50-wattisessa on vain 2 muistipaikkaa, muissa malleissa 4. Toki patchejä saa talteen vaikka kuinka paljon ja niitä on helppo pudottaa muistipaikoille, mutta siihen tarvitaan läppäri. Itseäni snadisti harmittaa, etten ostanut saman tien 100-wattista versiota ja siihen GA-FC -kytkintä. No hinta olisi ollut tuolla kokoonpanolla kaksinkertainen siihen nähden mitä maksoin 50-wattisesta. Lisäksi ainakin mun Yerasov-vahvistimen yksinappinen footswitch toimii myös tuossa mun 50-wattisessa Katanassa vaihtamaan niiden kahden muistipaikan välillä :)
 
Jack of all trades - master of none
RaskasMielinen
08.11.2016 15:53:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Millainen signaali tuosta kuulokeliittimestä tulee, onko mukana jotain kaappimallia, kuten perus-Bosseissa vai mitä? Miltä se ylipäätään kuulostaa kuulokkeisiin, kun vertaat vaippa Torpedon saundiin?
 
Teen toki jonkun vertailupätkän jo itseänikin varten, sillä juuri tällä hetkellä Katanan kuulokesoitto kuulostaa oikein hyvälle - melkeinpä liiankin hyvälle eli alan epäillä itsesuggestiota. Torpedon veroista se ei toki voi olla jos siksi, että Torpedossa voi vaihtaa kitarakaappia ja sen mikitystä tilanteen mukaan. Joku kaappi sopii cleanille, joku fuzzille, joku mätölle jne. jne. - ja kunkin asianomaisen omien henkilökohtaisten mieltymysten mukaan.
 
Jack of all trades - master of none
TTV
08.11.2016 17:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Teen toki jonkun vertailupätkän jo itseänikin varten, sillä juuri tällä hetkellä Katanan kuulokesoitto kuulostaa oikein hyvälle - melkeinpä liiankin hyvälle eli alan epäillä itsesuggestiota. Torpedon veroista se ei toki voi olla jos siksi, että Torpedossa voi vaihtaa kitarakaappia ja sen mikitystä tilanteen mukaan. Joku kaappi sopii cleanille, joku fuzzille, joku mätölle jne. jne. - ja kunkin asianomaisen omien henkilökohtaisten mieltymysten mukaan.
 
Mutta onko siinä Katanan kuulokesaundissa mukana joku Bossin kaappi? Hiljeneekö pääkaiutin, kun soittaa kuulokkeisiin?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
RaskasMielinen
08.11.2016 18:05:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mutta onko siinä Katanan kuulokesaundissa mukana joku Bossin kaappi? Hiljeneekö pääkaiutin, kun soittaa kuulokkeisiin?
 
On joku Bossin kaappimallinnus ja pääkaiutin hiljenee kun kuulokkeet on kytketty.
 
Jack of all trades - master of none
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «