Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Carvin vai Suhr?
1 2
Tykki
09.09.2016 14:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi
 
Vaihtoehtona olisi Carvin ST300 ja Suhr Moder Pro Satin. Hintaa tulisi kitaroille kaikkine maksuineen suurinpiirtein saman verran. Kumpaakaan ei pääse testaamaan kun ei niitä Suomessa ole myynnissä.
 
Onko mielipiteitä kumpi kannattaisi ostaa? Musiikkimakuna esim. Extreme, Van Halen, Steve Vai jne. Carvinissa se huono puoli että jos kitara ei olekaan ihan priimaa niin kalliiksi tulee lähettää takaisin jenkkeihin korjattavaksi jne, Suhrin voi lähettää Saksaan Thomannille ja 30 päivän palautusoikeus jos kitara ei miellytä. Carvin olisi option 51 eli ei palautusoikeutta ja maksu pitää suorittaa kokonaan heti.
 
Olen lukenut englanninkielisiltä sivuilta vertailua Carvinin ja Suhrin tuotteista, mutta olisi hyvä saada mielipiteitä myös suomalaisilta.
 
hallu
09.09.2016 14:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykki: Moi
 
Vaihtoehtona olisi Carvin ST300 ja Suhr Moder Pro Satin. Hintaa tulisi kitaroille kaikkine maksuineen suurinpiirtein saman verran. Kumpaakaan ei pääse testaamaan kun ei niitä Suomessa ole myynnissä.
 
Onko mielipiteitä kumpi kannattaisi ostaa? Musiikkimakuna esim. Extreme, Van Halen, Steve Vai jne. Carvinissa se huono puoli että jos kitara ei olekaan ihan priimaa niin kalliiksi tulee lähettää takaisin jenkkeihin korjattavaksi jne, Suhrin voi lähettää Saksaan Thomannille ja 30 päivän palautusoikeus jos kitara ei miellytä. Carvin olisi option 51 eli ei palautusoikeutta ja maksu pitää suorittaa kokonaan heti.
 
Olen lukenut englanninkielisiltä sivuilta vertailua Carvinin ja Suhrin tuotteista, mutta olisi hyvä saada mielipiteitä myös suomalaisilta.

 
Mulla ei ole kokemusta Suhrista eikä sinusta. Carvin oli itselläni ja se on kyllä viimeisen päälle hyvä kitara ja sopii taatusti genreesi. Itselläni oli vanhempi malli CD400T kirjoitin siitä artikkelinkin https://muusikoiden.net/artikkelit/1815 se oli ainakin heittämällä paras kitara noin laadullisesti mitä mulla on ollut.
 
Vantaan Musiikki tuo noita maahan soitappa mitä niillä on hyllyssä ja mitä maksaa tilaaminen /palauttaminen ja mitä optioita on tarjota.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Tykki
09.09.2016 19:02:38 (muokattu 09.09.2016 19:10:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla ei ole kokemusta Suhrista eikä sinusta. Carvin oli itselläni ja se on kyllä viimeisen päälle hyvä kitara ja sopii taatusti genreesi. Itselläni oli vanhempi malli CD400T kirjoitin siitä artikkelinkin https://muusikoiden.net/artikkelit/1815 se oli ainakin heittämällä paras kitara noin laadullisesti mitä mulla on ollut.
 
Vantaan Musiikki tuo noita maahan soitappa mitä niillä on hyllyssä ja mitä maksaa tilaaminen /palauttaminen ja mitä optioita on tarjota.

 
Kiitos vihjeestä. Soitin liikkeeseen, mutta ei ollut tuollaista ST300 mitä olen katsonut ja "rakennellut" tässä reilun kuukauden. Tällä hetkellä tuntuu, että laitan Carvinin tilaukseen ellei tässä mitään ihmeellistä tule. Vähän jännittää tuo aktiivielektronikka (otan siis sen myös siihen) ja miten se kestää.
 
Noita Carvinin mikkejä on haukuttu muilla sivustoilla, mutta taidetaan haukkua vähän mitä tahansa kun tarpeeksi monta kommenttia lukee ja jos tosiaan surkeaksi osoittautuvat niin voihan nuo joskus vaihtaa. Ja on tosiaan kehujakin mikit saaneet ja ylipäätään Carvinia pidetään hinta/laatu suhteessa ylivoimaisena kaikista vaihtoehdoista. On kommentoitu, että Carvinin ja Suhrin laadut ovat niin hyviä että ei niissä voi oikein vertailla kuin makueroja. Itse siis halajan kirkasäänistä, hyvää erottelukykyä, päteviä huiluääniä jne niin että voi soittaa Nuno Bettencourtin tyyliä ja EVH:n biisitkään eivät kaadu kitaran "sopimattomuuteen". Jotenkin olen saanut käsityksen videoita katsellessa, että Suhr olisi tummempi, hitusen enemmän "blues" kitara kuin Carvinit (tai ainakin tämä ST300 M22SD jaM22V mikeillä).
 
Pystyykö sillä sinun Carvinilla (oletan että siinä on samanlainen aktiivielektronikka, ehkä vanhempi malli) soittamaan jos patteri loppuu tai kiskaisee irti ja onko se saundi samanlainen kuin jos patteri on sisällä ja voimaisa, mutta käyttää passiivielektronikkaa? Hmm, mitähän yritin tuolla ajaa takaa.. jotain sellaista että onko kitaraan tehty huono saundi passiivisena joka alkaa sitten kuulostaa hyvältä kun tuuppaa aktiivista lisää boostia =)
 
vvaltsu
09.09.2016 19:19:50 (muokattu 09.09.2016 19:21:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähdetään siitä, että molemmat on yhtä laadukkaita ja helevetin hyviä keppejä. Molemmat mulla nököttää tuossa telineessä, ja seisovat työnlaadun osalta samalla viivalla.
 
Mikit on Suhrissa enempi vintage, ja ne on omimmillaan ihan kliinistä tukkaheviin asti. Carvinin M22-sarjan mikit on enempi heviin suunniteltu, ne ei kliineillä ole ihan niin hyvät mutta ne soveltuu jo sitten ihan metallin veivaamiseen. Suhrin mikit on pienemmän outputin takia hiukan erottelevammat. Molemmat kyllä hiton hyväsoundisia, ei siinä.
 
Aktiivielektroniikka on noissa Carvineissa vain lisänä. Aktiivipiiri pois kytkettynä kitara kuulostaa samalta kuin sellainen kitara, jossa niitä aktiiveja ei ole ollenkaan. En ole tätä testannut, mutta näin sen pitäisi olla.
 
E: Ton option 50:n kanssa olisin varovainen, kuvien perusteella maalauksen suunnittelu on aivan arpapeliä.
 
Dulce et decorum est lapis esse sidus
Tykki
09.09.2016 19:37:00 (muokattu 09.09.2016 19:42:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Lähdetään siitä, että molemmat on yhtä laadukkaita ja helevetin hyviä keppejä. Molemmat mulla nököttää tuossa telineessä, ja seisovat työnlaadun osalta samalla viivalla.
 
Mikit on Suhrissa enempi vintage, ja ne on omimmillaan ihan kliinistä tukkaheviin asti. Carvinin M22-sarjan mikit on enempi heviin suunniteltu, ne ei kliineillä ole ihan niin hyvät mutta ne soveltuu jo sitten ihan metallin veivaamiseen. Suhrin mikit on pienemmän outputin takia hiukan erottelevammat. Molemmat kyllä hiton hyväsoundisia, ei siinä.
 
Aktiivielektroniikka on noissa Carvineissa vain lisänä. Aktiivipiiri pois kytkettynä kitara kuulostaa samalta kuin sellainen kitara, jossa niitä aktiiveja ei ole ollenkaan. En ole tätä testannut, mutta näin sen pitäisi olla.
 
E: Ton option 50:n kanssa olisin varovainen, kuvien perusteella maalauksen suunnittelu on aivan arpapeliä.

 
Kiitos vastauksesta vvaltsu. Olen siis valinnut maalauksen jota Carvin on aiemminkin tehnyt, siis näyttänyt heille kuvan aiemmista custom-maalauksista että tällaisen maalauksen haluaisin omaani. Näytin aluksi erilaisia kuvia ja sanoivat, että eivät ala mitä tahansa kuvioita tekemään ja olisi parempi jos valitsisi jonkun heidän malleistaan ja selasin aikamoisen läjän heidän aiempia kitaroita ja custom maalauksista sitten löysin mieluisan. Ei pitäisi ola mitenkään ihmeellinen vaikka en maalari olekaan, värisävy joka vaihtuu (feidautuu) toiseksi muutamalla kauneusviivalla. Toivottovasti osaavat aiempia maalauksiaan tehdä laadukkaasti.
 
Homma on siis sitä myöten valmis että ilmoitat että kaupat tehdään ja laskua tulemaan. Kivana yllätyksenä sain kullatut nauhat ilmaiseksi ja postimaksut ovat samat mitä USA:n sisällä.
 
stratobuster
09.09.2016 20:58:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykki: Moi
 
....Kumpaakaan ei pääse testaamaan kun ei niitä Suomessa ole myynnissä.

 
Ei kumpikaan ym syystä. Just my 2 cents..
 
hallu
09.09.2016 21:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykki: Kiitos vihjeestä. Soitin liikkeeseen, mutta ei ollut tuollaista ST300 mitä olen katsonut ja "rakennellut" tässä reilun kuukauden. Tällä hetkellä tuntuu, että laitan Carvinin tilaukseen ellei tässä mitään ihmeellistä tule. Vähän jännittää tuo aktiivielektronikka (otan siis sen myös siihen) ja miten se kestää.
 
Noita Carvinin mikkejä on haukuttu muilla sivustoilla, mutta taidetaan haukkua vähän mitä tahansa kun tarpeeksi monta kommenttia lukee ja jos tosiaan surkeaksi osoittautuvat niin voihan nuo joskus vaihtaa. Ja on tosiaan kehujakin mikit saaneet ja ylipäätään Carvinia pidetään hinta/laatu suhteessa ylivoimaisena kaikista vaihtoehdoista. On kommentoitu, että Carvinin ja Suhrin laadut ovat niin hyviä että ei niissä voi oikein vertailla kuin makueroja. Itse siis halajan kirkasäänistä, hyvää erottelukykyä, päteviä huiluääniä jne niin että voi soittaa Nuno Bettencourtin tyyliä ja EVH:n biisitkään eivät kaadu kitaran "sopimattomuuteen". Jotenkin olen saanut käsityksen videoita katsellessa, että Suhr olisi tummempi, hitusen enemmän "blues" kitara kuin Carvinit (tai ainakin tämä ST300 M22SD jaM22V mikeillä).
 
Pystyykö sillä sinun Carvinilla (oletan että siinä on samanlainen aktiivielektronikka, ehkä vanhempi malli) soittamaan jos patteri loppuu tai kiskaisee irti ja onko se saundi samanlainen kuin jos patteri on sisällä ja voimaisa, mutta käyttää passiivielektronikkaa? Hmm, mitähän yritin tuolla ajaa takaa.. jotain sellaista että onko kitaraan tehty huono saundi passiivisena joka alkaa sitten kuulostaa hyvältä kun tuuppaa aktiivista lisää boostia =)

 
Mun carvinissa ei aktiivipiirille oltu rakennettu ohitusta, mutta pystyi kyllä. Soundi ilman patteria oli aika ponneton ja se oli tarkoitettu soitettavaksi niemnomaan aktiiviequn läpi joka Carvinissa on aika omaa luokkaansa ja puolitukset toimii ihan oikeasti. Vakioiva volume on aika herkkua myös monipuolista työkalua hakevalle. Uudemmissa Carvineissa aktiivielektroniikan voi ohittaa nostopotikalla joten niissä ei tarvita patteria. Niissä siis on passiivitilassa mastervolume ja tone ja aktiivitilassa sitten kaikki herkut.
 
Mulla oli aktiivi eq sellainen, että siinä soundissa oli kunnolla kirkkautta ja botnea kun eq oli nollilla (siis keskiasennossa) sitten kun eq käänsi kokonaan miinukselle, niin kitara muistutti enemmän passiivihumppariskittaa ja toimi hyvin blues/rock meiningissä AC-DC lähti ihan uskottavasti sillä tavalla. Jos equa väänsi plussalle, niin diskantin sai aika jääpiikiksi ja botne potkaisi helposti alapään tukkoon. Oikeastaan vastavaihesysteemeissä eq:la sai kunnolla hyötyä. Muutenhan se on aika hienosäätötyökalu.
 
Mitä Carvinin kestävyyteen tulee, niin minut se vakuutti täysin. Kitara oli nähnyt viisitoista vuotta keikkaelämää ja tiesmitä kun se tuli mulle ja kerrassaan mitään ongelmaa ei ollut. Tein kitaralle perusteellisen huollon siis purin sperzelin virittimet ja öljysin liikkuvat osat niin ja putsailin satulan etc. niin kitara muuttui kuin pakasta vedeltyn tuntuiseksi kaikki toimi herkästi eikä mitään klappia tai muita epämääräisyyksiä ollut missään. Kaularauta vastasi säätöön täsmällisesti, tarkasti ja johdonmukaisesti. Siroksi kitaraksi se oli lisäksi todella jämäkän oloinen eikä notkunut eikä nitkunut.
 
Kuten sanoin niin kevyesti laadullisesti paras kitara mitä mulla on ikinä ollut ja mitä ehkä olen edes soittanut. Uskallan kyllä suositella Carvinia laatunsa puolesta, mutta en osaa verrata sitä Suhriin kun siitä minulla ei ole kokemusta.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
vvaltsu
09.09.2016 21:40:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusissa Carvineissa on myös ihan perkeleen kova juttu ne grafiitista tehdyt vahvistetangot kaulan sisässä. Omassa on 5-palainen vaahterakaula ja ne grafiitithan sinne tulee vaikka ei haluaiskaan, ja tuo kaula ei yksinkertaisesti taivu. Ei mene siis hetkelliseen epävireeseen vaikka mitenkä heiluis ja varmaan kestää sään vaihteluakin keskimääräistä paremmin.
 
Dulce et decorum est lapis esse sidus
Osteri
09.09.2016 21:53:10 (muokattu 09.09.2016 21:54:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Uskallan kyllä suositella Carvinia laatunsa puolesta, mutta en osaa verrata sitä Suhriin kun siitä minulla ei ole kokemusta.
 
Sama täällä, harmillista kun ei ole kokemusta molemmista. Enivei Carvin DC400T on ollut mun paras kitara, sen ergonomia pyöristetyillä reunoilla oli sitä mitä hain ja muutenkin kaula just käteen sopiva. En ollut sitä itse tilannut, mutta sopi vaan hyvin kun tuli markkinoilla vastaan.
Soundi ja mikkiosasto onkin hieman kinkkisempi suositeltava. Näissä aktiivi+passiivi asioissa tuppaa usein käymään niin että soittaja pysähtyy vain siihen toiseen moodiin. Kannattaa siis myös hieman miettiä kuinka laajaa soundipalettia kitarastaan todella haluaa ja todella käyttää. Itse soitin Carvinia pääsääntöisesti passiivimoodissa.
Ai miksei se enää ole talossa? No kun en viitsi kalliita laitteita seisottaa pinossa jos eivät ne saa ansaitsemaansa soittoaikaa. Muuta syytä ei ole ja onneksi se löysi soittajan joka saa siitä parhautta esille.
Suhr on varmasti myös hyvä kitara. Toivottavasti sen omistajat tulevat kirjoittamaan omasta kokemuksestaan tähän samaan lirpakkeeseen.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Tykki
09.09.2016 22:16:49 (muokattu 09.09.2016 22:17:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Sama täällä, harmillista kun ei ole kokemusta molemmista. Enivei Carvin DC400T on ollut mun paras kitara, sen ergonomia pyöristetyillä reunoilla oli sitä mitä hain ja muutenkin kaula just käteen sopiva. En ollut sitä itse tilannut, mutta sopi vaan hyvin kun tuli markkinoilla vastaan.
Soundi ja mikkiosasto onkin hieman kinkkisempi suositeltava. Näissä aktiivi+passiivi asioissa tuppaa usein käymään niin että soittaja pysähtyy vain siihen toiseen moodiin. Kannattaa siis myös hieman miettiä kuinka laajaa soundipalettia kitarastaan todella haluaa ja todella käyttää. Itse soitin Carvinia pääsääntöisesti passiivimoodissa.
Ai miksei se enää ole talossa? No kun en viitsi kalliita laitteita seisottaa pinossa jos eivät ne saa ansaitsemaansa soittoaikaa. Muuta syytä ei ole ja onneksi se löysi soittajan joka saa siitä parhautta esille.
Suhr on varmasti myös hyvä kitara. Toivottavasti sen omistajat tulevat kirjoittamaan omasta kokemuksestaan tähän samaan lirpakkeeseen.

 

 
Aktiivielektroniikka tuo vain 100$ lisää hintaa niin katsoin paremmaksi ottaa ettei jää sitten harmittamaan, uskosin että käyttöä löytyy jos hyvin pelittää.
 
LaXu
10.09.2016 13:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Carvinin kitara - Suhrin mikeillä! Edellinen omistaja oli modannut Carvin C66 jonkun verran ja Suhr Doug Aldrich mikit sopivat tuohon kuin nakutetut. Lisäksi mulla on Kiesel AM7, jossa Kieselin Lithium-humbuckerit. Niistä en tykkää läheskään yhtä paljon. En siksi, että ne olisivat huonolaatuisemmat, vaan siksi, että niiden soundissa on painotettu eri asioita. Lithiumit ovat hyvin erottelevat keskialueen, varsinkin alakeskialueen kustannuksella. Homma korjaantuu itselläni pistämällä alamiddleille vähän korostusta.
 
Rämppy
10.09.2016 15:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole paljoa kokemusta Carvineista. Mutta sen vähän perusteella mitä mulla on, olen vakuuttunut laadusta. Koskee kitaroita ja vahvistimia. Ihmettelen, että ko. merkki ei ole saanut täälläpäin kunnolla jalansijaa. Varmaan saisi, jos niitä markkinoitaisiin kunnolla.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
LaXu
10.09.2016 16:09:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mulla ei ole paljoa kokemusta Carvineista. Mutta sen vähän perusteella mitä mulla on, olen vakuuttunut laadusta. Koskee kitaroita ja vahvistimia. Ihmettelen, että ko. merkki ei ole saanut täälläpäin kunnolla jalansijaa. Varmaan saisi, jos niitä markkinoitaisiin kunnolla.
 
Niitä ei ole saanut kovin paljoa suoraan kivijalkaliikkeestä tai edes eurooppalaisesta verkkokaupasta, siinäpä varmaan suurin syy merkin tuntemattomuuteen täällä päin. Rapakon takaa tilatessa tietysti hintaa nostaa aika paljon verot, tullit ja kuljetusmaksut.
 
Tykki
10.09.2016 16:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Niitä ei ole saanut kovin paljoa suoraan kivijalkaliikkeestä tai edes eurooppalaisesta verkkokaupasta, siinäpä varmaan suurin syy merkin tuntemattomuuteen täällä päin. Rapakon takaa tilatessa tietysti hintaa nostaa aika paljon verot, tullit ja kuljetusmaksut.
 
Postimaksut Suomeen nyt vaan 29$, joku kampanja. En tiedä kuin kauan.
 
Tykki
10.09.2016 17:52:12 (muokattu 10.09.2016 17:52:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitan tämän tänne toiseenkin aloittamaani Carvin ketjuun:
 
Olin juuri maksamassa koko kitaran PayPallin kautta kunnes huomasin, että kitara tulisi maksamaan 87€ enemmän mitä tuo RatesFX valuuttamuuntimen kurssilla. Eli Paypallilla on ihan eri kerroin valuutassa. Osaako joku neuvoa miten saisi tuon RateFX valuutan? Tulisiko halvemmaksi käydä pankissa vaihtamassa dollareita ja lähettää postissa käteistä tai tilisiirrolla?
 
Luin että tuo PayPal on aika rosvo mikä maksuihin tulee. Pienissä maksuissa tuo ei pahemmin vaikuta, mutta 87€ palvelun käyttämisestä on jo törkeää. Käsittääkseni PayPallilla on siirtomaksu joka "peitetään" muuttamalla valuuttakurssia dollarin eduksi. Jää kyllä Carvin ostamatta jos eivät tarjoa ilmaista maksuvaihtoehtoa esim. pankkisiirtona, ja Suhr tulee tilalle.
 
TTV
10.09.2016 17:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykki: Laitan tämän tänne toiseenkin aloittamaani Carvin ketjuun:
 
Olin juuri maksamassa koko kitaran PayPallin kautta kunnes huomasin, että kitara tulisi maksamaan 87€ enemmän mitä tuo RatesFX valuuttamuuntimen kurssilla. Eli Paypallilla on ihan eri kerroin valuutassa. Osaako joku neuvoa miten saisi tuon RateFX valuutan? Tulisiko halvemmaksi käydä pankissa vaihtamassa dollareita ja lähettää postissa käteistä tai tilisiirrolla?
 
Luin että tuo PayPal on aika rosvo mikä maksuihin tulee. Pienissä maksuissa tuo ei pahemmin vaikuta, mutta 87€ palvelun käyttämisestä on jo törkeää. Käsittääkseni PayPallilla on siirtomaksu joka "peitetään" muuttamalla valuuttakurssia dollarin eduksi. Jää kyllä Carvin ostamatta jos eivät tarjoa ilmaista maksuvaihtoehtoa esim. pankkisiirtona, ja Suhr tulee tilalle.

 
Ymmärrän periaatteen, mutta ei kai tuollainen 87e tai vastaava nyt paljoa paina Custom kitaran tilauksessa? Kansainvälinen kauppa nyt vaan on mitä on ja asiakas maksaa aina. Ite en siirtyisi toiseen merkkiin moisen summan takia...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Tykki
10.09.2016 18:03:41 (muokattu 10.09.2016 18:06:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Ymmärrän periaatteen, mutta ei kai tuollainen 87e tai vastaava nyt paljoa paina Custom kitaran tilauksessa? Kansainvälinen kauppa nyt vaan on mitä on ja asiakas maksaa aina. Ite en siirtyisi toiseen merkkiin moisen summan takia...
 
Juu kysymys on periaatteesta, sain itseasiassa yli tuon 87€ "alennusta" ilmaisten nauhojen ja postikulujen kampanjan johdosta, mutta ei se nyt sovi että laitetaan vielä vielä yksi rahanviejä siihen väliin. Luulis että Carvinilta löytyy ymmärrystä ja muitakin vaihtoehtoja on, aika typerää jos ei ole, en varmasti ole ainoa "periaatteen" mies. Toki pitää selvittää että onko kurssi huonompi myös jos tekee suoran tilisiirron tai maksaa visalla eli vetääkö nekin jotain välistä, tuskin noin paljoa kuitenkaan. Itse sentään olen valmis maksamaan kokonaan tuotteen jota ei ole vielä edes olemassa. Eli jos ei ole olemassa halvempaa vaihtoehtoa maksussa niin sitten tyydyn osaani ja maksan kiltisti, mutta selvitellään. Harmi kun tällanen juttu vielä tuli väliin kun maksu viivästyy ja kitaranteko viivästyy kun oli ajatuksissa et jos jouluksi ehtisi.
 
Snapo
10.09.2016 18:23:46 (muokattu 10.09.2016 18:26:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysehän ei ole Carvinista vaan Paypalista. Kun teet dollarimääräisiä maksuja niin onhan se selvää että joku velottaa valuutanvaihdosta välissä. Veikkaan että jos teet valuuttamuutoksen pankissasi ja lähetät dollarimääräisen ulkomaanmaksun niin maksat vähintään tuon verran välisssä. Kannattaa kysyä Carvinilta kelpaako jos maksat vain oman pankin vai myös vastaanottajapankin kulut.
 
Kun tilaat custom-kitaraa niin kannattaa miettiä, säästätkö specsauksessa vai kenties koko tilausprosessissa muutamia kymppejä/satasia. Itse tilasin juuri uuden customin sillä periaatteella että pidän kitaraa vuosikymmeniä ja siinä vaiheessa ei todellakaan kiinnosta muutamat kympit.
 
E: Ja niistä rahanviejistä: Carvin ei myynyt Jenkkien ulkopuolelle ilman maahantuojaa useamman vuoden joskus 2010-2014(?) välisenä aikana, jolloin hinnat luonnollisesti olivat ~30% korkeammat. Itse tilasin omani 2009 syksyllä ja edelleen olen omaani enemmän kuin tyytyväinen. Harmi että euron dollarikurssi on vähän jotain muuta kuin tuohon aikaan mutta silti saat itsellesi hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvän kitaran, jonka voit specsata mielesi mukaan.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
tuskiz
10.09.2016 18:32:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin ennen PayPalilla pystyi valitsemaan käytetäänkö heidän omaa muunninta vai pankin, mutta nyttemmin on tainnut poistua. Pankin tais tulla yleensä vähän halvemmiksi, mutta puhutaan kuitenkin vaan pennosista.
 
Snapo: Itse tilasin juuri uuden customin sillä periaatteella että pidän kitaraa vuosikymmeniä ja siinä vaiheessa ei todellakaan kiinnosta muutamat kympit.
 
Näinhän ne kaikki sanoo, vaan kuinkas monta customia on torilla nyttenkin ;)
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Snapo
10.09.2016 18:45:05 (muokattu 10.09.2016 18:45:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Näinhän ne kaikki sanoo, vaan kuinkas monta customia on torilla nyttenkin ;)
 
Niinhän noita näyttää olevan. Se on taas eri keskustelu minkä takia ihmiset päätyy myymään kamojaan. Onko sitten rahat tiukilla, tullut vanhaksi ja täytyykin saada F- tai G-pajan tuotteita tai harrastusinto hiipuu vaan vähitellen. Niille en anna sympatioita jotka laittavat myynti-ilmon ennen ku ovat ees saaneet customeitaan kotiin :D
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «