Muusikoiden.net
10.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Shure 57 ja Funk
1
finlanderr
04.09.2016 16:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saan aika makeita heavy-juttuja tehtyä kahdella Shure 57:llani. Sopivaati kulmaa ja lähelle elementin keskusta.

Mutta mites noi funky -jutut? Soittelen funkyä usein aika cleaneilla. Miten Shure / Shuret kannattaa asetella elementtiin nähden? Ainakaan kahdella mikillä ei tulos ollut kovinkaan mairitteleva kun kokeilin asettaa Shuret kuten heavy-demoissani (45 asteen kulmaan toisistaan symmetrisesti elemettiin nähden). Kannattaisi toki kokeilla myös yhdellä mikillä, mutta kysynpä myös täältä..

Eikhän se vähempiki olis riittäny..
Antti1
04.09.2016 16:58:55

Mä lähtisin kokeilemaan yhdellä mikillä n. kartion reunan ja keskikohdan puolivälistä. Siitä mikkiä riittävästi taaksepäin, kunnes soundi tuntuu avautuvan vähän paremmin. Ei välttämättä vaadi paljoa, 5-10 cm on jo melkoinen muutos soundissa. Siitä sitten kirkkautta ja purevuutta lisää liikuttamalla kartion keskikohtaa kohti ja tummemmaksi tarvittaessa kartion reunalla. Unohtaisin off-axis tyyppisen mikityksen ehkäpä tässä.
finlanderr
04.09.2016 17:18:24 (muokattu 04.09.2016 17:18:38)

Antti1: Mä lähtisin kokeilemaan yhdellä mikillä n. kartion reunan ja keskikohdan puolivälistä. Siitä mikkiä riittävästi taaksepäin, kunnes soundi tuntuu avautuvan vähän paremmin. Ei välttämättä vaadi paljoa, 5-10 cm on jo melkoinen muutos soundissa. Siitä sitten kirkkautta ja purevuutta lisää liikuttamalla kartion keskikohtaa kohti ja tummemmaksi tarvittaessa kartion reunalla. Unohtaisin off-axis tyyppisen mikityksen ehkäpä tässä.

Right. Ja mikki siis 90 asteen kulmassa suoraan kohti kaappia?

askomiko
04.09.2016 17:24:11

Mahdoton asia neuvoa koska sentin siirto muuttaa soundin päälaelleen. Yleensä jos mikitys toimii särösoundilla niin toimii puhdaskin. Kahden mikin käytössä muistat vaan kuunnella siinä siirtäessä ettei tule vahingossa vaihemunausta, vaikka senkinhän saa nykyvehkeillä korjattua.

On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Antti1
04.09.2016 17:32:57

finlanderr: Right. Ja mikki siis 90 asteen kulmassa suoraan kohti kaappia?

No askomiko sen tossa sanoi, että mahdoton antaa reseptiä onneen, mutta noin mä sitä lähtisin hakemaan. Jos tuntuu säätörupeaman päätteeksi, että jotain uupuu, tai on liikaa, niin sitten vaan vielä kääntelemään.
Exhausted
05.09.2016 10:03:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Yleensä jos mikitys toimii särösoundilla niin toimii puhdaskin.

Tällä periaatteella oon mennyt. Särösaundissa on enemmän harmonisia kerrannaisia ja lopputulos on monimutkaisempi ja täten vaikeampi mikittää. Funkkia nyt vois varmaan soittaa vaikka suoraan linjaankin.
Jucciz
05.09.2016 10:19:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Tällä periaatteella oon mennyt. Särösaundissa on enemmän harmonisia kerrannaisia ja lopputulos on monimutkaisempi ja täten vaikeampi mikittää. Funkkia nyt vois varmaan soittaa vaikka suoraan linjaankin.

Ja on soitettukin, hyvällä menestyksellä. Funk-soundi nyt on muutenkin aika epämääräinen käsite (onko kyseessä James Brown, Extreme vaiko RHCP) ja maaliin voi päästä todella erilaisilla kitara-vahvistin-mikitys-yhdistelmillä. Rohkeasti kokeilemaan vaan!
finlanderr
05.09.2016 14:32:00

Jucciz: Ja on soitettukin, hyvällä menestyksellä. Funk-soundi nyt on muutenkin aika epämääräinen käsite (onko kyseessä James Brown, Extreme vaiko RHCP) ja maaliin voi päästä todella erilaisilla kitara-vahvistin-mikitys-yhdistelmillä. Rohkeasti kokeilemaan vaan!

No noista lähinnä on varmasti RHCP. Mutta pitääpäs iteroida eri vaihtoehtoja. Suoraan linjaan olen jo kokeillutkin ja se tuntuu pelaavan yllättävän hyvin juuri ihan cleaneilla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti