Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittokamat, joista olet tykännyt
1 2 3 4 5
Muovinen
30.08.2016 11:41:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän asti ihanimmat löydot kitarakamojen osalta ovat Guild-kitarat ja Marshall JMP-vahvistin asiaankuuluvalla 4x12 komerolla korotettuna. Guildeissa on mun näppiin täydellinen kaula (olkoonkin että speksit niissä elää jonnin verran merkille tyypillisesti), mahtavat matalatehoiset humpparit ja persoonallinen look (S300A ja S100 Carved pääkitaroina). Telecaster on myös hieno keksintö ja olen tykännyt sekä aiemmin omistamastani Bajasta että nykyisestä ESPin 400-sarjalaisesta kovasti. Ilman hyvää od-spedua ei myöskään pärjää mutta niitä tulisi listalle aika monta, kun valinta vaihtelee tilanteen mukaan.
askomiko
30.08.2016 12:20:59 (muokattu 30.08.2016 12:21:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niimmuute, omaan korvaan tehdyt tulpat parantaa omassa päässä soivaa soundia kyl tosi paljon.
 
Strato, monissa eri muodoissaan aina osuvimman tuntuinen skeba. Helkkää, rämisee, paukkuu ja napsuu tarpeen mukaan. Ergonomia kohdallaan ja pitkän altistuksen jälkeen ainoa oikea.
 
AxeFX2, ehtymätön inspiraation ja soundien lähde. Kotona tulee soitettua paljon enemmän ja eri lailla kuin oikeilla vahvareilla. Soundiksi löytyy just sellainen mitä milloinkin haluaa, sympaattisesta pienestä rutisevasta combosta panssarivaunujyrinään asti, ja päivän mukaan erilaisina sitä mukaa kuin ropelihattu päässä pyörii. Piuha on koko ajan kiinni koneessa, painelee vaan recciä sitä mukaa kun (huonoja)ideoita tulee. Sitten se inspiraation ja tunnelmoinnin lähde, esimerkiksi itselleni niinkin yksinkertainen asia kuin jumalattoman pitkä ja ilmava kaiku soundin perään tuo niin mainion soittofiiliksen että sillä intoutuu maalailemaan ja fiilistelemään helposti tuntikausiksi ihan erilaisia juttuja kuin mitä nurkassa nököttävällä combolla tekisi yksinään. Sitten kun menee keikalle niin kaikki on samanlaisena mukana, suoraan piuhalla PA:han. Aika hemmoteltua touhua.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Mescalero
30.08.2016 12:30:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Kitarat, joissa ylempi hihnatappi löytyy kaulaliitoksen takaa. Itsestäni ainakin tuntuu, että kitara mukautuu soittajan liikkeisiin ja "elää" soiton mukana paremmin, jos hihnatappi on kaulaliitoksen takana, eikä bodyn sivussa.
 
- Gibsonin tulilintua ei ole tullut testattua, mutta ainakin tuon oman GMW:n vähän reilumman kokoinen, mutta vastaavan mallinen runko tuntuu ergonomialtaan olevan hyvin passeli itselleni. Laskeutuu nätisti ja pysyy hyvin tasapainossa. Plekukättäkin voi rennosti roikottaa soittoasentonsa ansiosta. Saas nähdä miten käy sitten vastaavan peilikuvaprojektin kanssa, kunhan se joskus valmistuu. :)
 
- Kaikenlaisia tallaratkaisuita on vuosien varrella tullut testailtua, mutta kyllä TOM-tallat ovat osoittautuneet itselleni kaikkein mieluisimmaksi ratkaisuksi.
 
atct
30.08.2016 17:44:11 (muokattu 30.08.2016 17:51:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Fender Stratocaster Robin Trower Signature.
- Earthquaker Devices The Depths.
 
toivase
01.09.2016 09:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime aikoina olen erittäin suuresti ja täysin siemauksin nauttinut yhdistelmästä Kingsley Bastion + Free The Tone Flight Time.
 
hallu
01.09.2016 09:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mescalero: - Kitarat, joissa ylempi hihnatappi löytyy kaulaliitoksen takaa. Itsestäni ainakin tuntuu, että kitara mukautuu soittajan liikkeisiin ja "elää" soiton mukana paremmin, jos hihnatappi on kaulaliitoksen takana, eikä bodyn sivussa.
 
- Gibsonin tulilintua ei ole tullut testattua, mutta ainakin tuon oman GMW:n vähän reilumman kokoinen, mutta vastaavan mallinen runko tuntuu ergonomialtaan olevan hyvin passeli itselleni. Laskeutuu nätisti ja pysyy hyvin tasapainossa. Plekukättäkin voi rennosti roikottaa soittoasentonsa ansiosta. Saas nähdä miten käy sitten vastaavan peilikuvaprojektin kanssa, kunhan se joskus valmistuu. :)
 
- Kaikenlaisia tallaratkaisuita on vuosien varrella tullut testailtua, mutta kyllä TOM-tallat ovat osoittautuneet itselleni kaikkein mieluisimmaksi ratkaisuksi.

 
Joo mä tykkään kanssa tuosta hihnatapista kaulaliitoksen takana, mutta ei minull aole kuin yhdessä kitarassa se sillä tavalla. LesPaulissa sen pystyy kyllä siirtämään sinne kaulaliitoksen taakse, mutta en ole siirtänut kun ei ole tullut miteleen tehdä lisää reikiä hienoon kitaraan. Stratossa ja telessa tilanne on ongelmallisempi kun siellä on kaulan kiinnityslätkä Saisihan siihen tietenkin porattua reiän hihnatappia varten. Toisaalta siinähän olisi businessidea tehdä kaulalätkiä joihin on hitrattu huhnatappi valmiiksi ja saisi samalla sitä kaivattua massaakin lisää .-).
 
Tuli mieleen, että hihnatapin paras sijaintihan riippuu kitaran tasapainosta ja on siksi erimallisissa kitaroissa vähän eri paikassa. En ole ihan varma parantuisiko kitaran tasapaino sittenkään siitä jos niitä itse lähtee siirtelemään, koska onhan ne siellä tehtaalla sen asian funtsinut (eihän kitarassa mikään ole sattumaa).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Mescalero
01.09.2016 12:19:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo mä tykkään kanssa tuosta hihnatapista kaulaliitoksen takana, mutta ei minull aole kuin yhdessä kitarassa se sillä tavalla. LesPaulissa sen pystyy kyllä siirtämään sinne kaulaliitoksen taakse, mutta en ole siirtänut kun ei ole tullut miteleen tehdä lisää reikiä hienoon kitaraan. Stratossa ja telessa tilanne on ongelmallisempi kun siellä on kaulan kiinnityslätkä Saisihan siihen tietenkin porattua reiän hihnatappia varten. Toisaalta siinähän olisi businessidea tehdä kaulalätkiä joihin on hitrattu huhnatappi valmiiksi ja saisi samalla sitä kaivattua massaakin lisää .-).
 
Tuli mieleen, että hihnatapin paras sijaintihan riippuu kitaran tasapainosta ja on siksi erimallisissa kitaroissa vähän eri paikassa. En ole ihan varma parantuisiko kitaran tasapaino sittenkään siitä jos niitä itse lähtee siirtelemään, koska onhan ne siellä tehtaalla sen asian funtsinut (eihän kitarassa mikään ole sattumaa).

 
Joo ei tulisi itsellänikään mieleen käydä kalliimpiin kitaroihin uusia reikiä porailemaan, sijaitsi se hihnatappi sitten missä tahansa. Joskus tosin olen yhdestä halvemmasta Tokai firebirdistä vaihtanut tapin bodyn sivusta liitoksen taakse, mutta se nyt ei kyllä kirpaissut pätkääkään. :)
 
Ei kyllä itse ainakaan ole tullut törmättyä kaulalätkiin, joissa olisi hihnatappi valmiiksi kiinni itsessään. Lieköhän sellaisia on? Tietty joissain pulttikaulaisissa malleissahan hihnatapille on jo valmiiksi porattu reikä kaulalätkään ..niin kuin vaikka tuossa omassa GMW:ssäni https://www.dropbox.com/s/fazyu6wdo636bxq/DSC_0006.JPG?dl=0
 
Metalkallo
01.09.2016 12:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin joo, kyllähän sitä itse tykästynyt myös kaiuttimista noihin Greenback/Creamback malleihin, muita en enää edes viitsi katsoa. Aika perus ovat joo, mutta toimivat hyvin ja aikalailla millä vahvistimella vaan.
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
Pelimonni
05.09.2016 00:39:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Vastapainoksi myös hyvänmielen listoja?
 
Mesa Studiopreamp.
2x Carlsbro 2x12 Scorpion. G12 S, eli small magnet 20 w.Greengack.
Fernandes strato kasari.
BBE Maxie
Ditto looper
Yamaha SBG-500
 
Putkiin on mennyt rahaa liikaa. Loppupeleissä aika turhaa kitarakamoissa
nuihin kovin paljoa ei kannata investoida.
Ymmärrän hifihommat, ja vaikkapa vanhat nauhakaiut.
Sinne Telefunken , RCA, jne.
 
Täydellistä säröputkea en ole vielä löytänyt. Heh.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
high_society
17.09.2016 23:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsun 2204:sen pois pistäminen harmitti, vaikka käyttöä ei juuri ollutkaan enää, eikä todellakaan ollut maanantai yksilö.Kovin rokkikone mulle ever.
 
Roland gp-100, hassua mutta tuossa oli hyvät efektit ja routtaus mahollisuudet. Joku tuossa vaan lämmitti syräntä melkeen yli kaiken.
 
Dynacordin Twen oli myös kyllä varsin mukava mieleen jäänyt laitos.
Todella nasta soundi luukutettuna.
 
Kitaroista Carvin DC150:sen ois voinu jättää kätösiin.
Vaahtera läpirungon eebenpuu otelauta....erittäin erilainen ainaisiin stratoihin ja hyvällä tavalla.
 
Nykyisistä täytyy kuitenkin mainita Kemper, joka on täyttänyt kaikki toiveet ja on juuri se oikea tälläiselle makkari runkkarille.
 
s8na
18.09.2016 01:57:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laney pro tube 30. Mahtavat pörinämurinat mut opin arvostamaan vasta myöhemmin kun omani olin jo myyny pois. Simppeli vahvari, edullinen ja harvinaisemmalla 2x6v6 päätteellä.
 
Teme.H
18.09.2016 07:39:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Paul, Tele, Marshall vahvistimet (Jubilee, 2203,2204). Ja tietenkin pitää mainita Joyo vintage overdrive, siinä on lyömätön hinta-laatusuhde; hyvä soundi ja naurettavan edullinen.
 
klobasa
18.09.2016 16:35:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elixir kielet ja meikkiosastolta kynsiviila. Noista en luovu.
 
Haeroe
18.09.2016 16:54:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi on ylitse muiden: VHT Pitbull classic CL100 kombo. Jos miehellä on sama vahvistin kaksikymmentä vuotta, ja se on edelleen paras, jota mies on soittanut, laitteessa on jotain. Ei, en ole seonnut, vaikka puhunkin itsestäni yksikön kolmannessa persoonassa. Olen kiitollinen, että kukaan ei tuota ostanut pois, kun yritin myydä. Ainoa vika tuossa styrkkarissa on, että painoa on reilut 40 kg. En viitsi ihan joka keikalle roudata.
 
Stratot ja telet yksikelaisilla varustettuna: need I say more?
 
JHS Angry Charlie: en ole hetkeäkään harkinnut, että tuo lähtisi laudasta. Paljon on kamaa ympärillä liikkunut, mutta tämä pysyy. Mad Professorin Simble on lähes yhtä kova sana, mutta sen asema huojuu aina heikkoina hetkinä.
 
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Juzpe
19.09.2016 14:50:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Jaska's Mucis Grage Texas Ranger II, liidisoundini salainen ase #1
- Kaikki kolme omistamaani tamperelaista sähkökitaraa
- Bluetonen vahvarit
- Selmerin T&B Mk. I ja II
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Jucciz
19.09.2016 16:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä oon tykännyt:
https://muusikoiden.net/artikkelit/1862
 
Tykkäykseni on valtava.
hallu
19.09.2016 16:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Näistä oon tykännyt:
https://muusikoiden.net/artikkelit/1862
 
Tykkäykseni on valtava.

 
Sulla on kyllä viimeisen päälle setti kasassa. Ei oikein tuu mieleen mitään lisättävää tai pois otettavaa. Voisin itsekin soittaa tommosella seltillä. Tai no aika perinnehenkinen tuo omakin kamakasa on, mutta ei ihan yhtä "arvokas" . Keskeisin ero on varmaan mun perverssi mieltymys analogisiin transistorivahvareihin :-D . Toisaalta mun kolmesta kitaravahvistimesta on kaksi putkikonetta ja vain yksi trankkukombo, joka kylläkin on ahkerassa käytössä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
opel99
20.09.2016 12:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fender stratocaster kaikissa väreissä ja mikkikonfiguraatioissa ja sekä isolla että pienellä lavalla
japankepit(niissä vaan on hintalaatusuhde tähän mennessä ollu lyömätön)
elixir ja labella kielet
gibson flying v(the rokkilapio)
edellisen japankopiot
lisäksi pienitehoiset putki-ja trankkuvahvaimet(pienitehoiset siksi että voi kotona soitella isolla volalla ilman että naapurit soittaa poliiseja heti paikalle)
 
ei se ikä vaan asenne
pappasfin
20.09.2016 12:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Näistä oon tykännyt:
https://muusikoiden.net/artikkelit/1862
 
Tykkäykseni on valtava.

 
Löysinpäs tuosta listasta mitä puuttuu --> sulla ei ole haitaria ;D
 
PappaSFin
Laulava Kylätohtori
20.09.2016 12:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opel99: fender stratocaster kaikissa väreissä ja mikkikonfiguraatioissa ja sekä isolla että pienellä lavalla
japankepit(niissä vaan on hintalaatusuhde tähän mennessä ollu lyömätön)

 
Itse olen tykännyt myös japanilaisten kaulaprofiileista. Paljon parempia kuin esim. nykyinen Fenderin modern c.
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «