Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ostin Fender Telecaster Deluxe 1975, 2x Fender W.Ranget, onko ne
1 2 3 4
mpekkanen
28.08.2016 18:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Kitaraa ei koskaan saisi purkaa, taikapölyt karkaa.
 
Tässäpä on muuten sellainen totuuden siemen, että satun tietämään muutamankin "hyvän" kitaran, jotka olivat Hand made in USA ja monenlaisia sellaisia merkiltään. Erinomaisia kitaroita ja sitten kun niitä alettiin itse hiomaan tms. paljastuikin puista, että kitara ei ollut yhdestä tai ihan kahdestakaan palasta. Monenlaisia muitakin yllätyksiä on saattanut tulla ja näin on käynyt myös itsellekkin. Kitaroiden merkkejä taikka ostopaikkoja en ala kuitenkaan tässä nimeämään, koska se ei vie mitään asioita eteenpäin.
 
Se mikä tässä on mielenkiintoista, niin se aikaisemmin täydellinen ja hyvä soundinen kitara-->On muuttunut hetkessä huonoksi, kun joku juttu ei olekkaan ollut ihan niin kuin jossain esitteessä on luvattu. Kahdesta palasta tehty poppeli runkoinen pulttikaulainen kitara onkin ollut lähes kymmenestä palkista liimattu ja molemmille puolille vielä vanerisiivut, että on jäänyt nuo rimat sinne väliin. Tällainen on esimerkiksi itselle sattunut kohdalle, eräässä käsintehdyssä USA kitarassa ja kyllä se oli siltikin todella hyvä soundinen ja muutenkin. Pitihän se kuitenkin hävittää kun kyseinen seikka paljastui ja eihän se aikaisemmin ollut loistava soitin enää kelvannut minulle :)
Tämä siis sattui itselleni joskus 25 vuotta sitten...
 
En kylläkään tiedä, miksi tässä on juurikin Kitarapaja otettu esille. Miksi olisi syytä uskoa, että heidän puolelta olisi jotain sellaista mikä ei pidä paikkansa? Voihan näinkin kai olla, mutta ei täällä käsittääkseni kukaan sellaista ole väittänyt, vaikka kitara olisi sieltä ostettukin.
 
Muutoin kyllä mielenkiintoinen asia, tuo miksi joku aikaisemmin hyvä-->Muuttuukin huonoksi, kun joku juttu ei olekkaan samanlainen kuin sen alkujaan pitäisikin. Siis silloinkin kun se kitara on omaan käteen tuntunut todella hyvältä ja soundi myös.
Ei nuo "yllätykset" aina koske pelkästään noita puuosia, mutta eipä tässä kyseisessä tapauksessa kai ole mitään syytä... miksi olisi aihetta epäilä noiden mikkien alkuperää?
Minusta jos kitara soundaa hyvälle ja tuntuu hyvälle...ja kitara on muuten ihan oikeasti hyvä. Toki soittimen pitäisi olla niin uuden kuin käytetynkin sellainen, millaisena sitä on myytykin(tässäkin voi tietysti miettiä, onko kaikkia asioita edes kysytty ja onko se myyty originaalina?).
Toisaalta jos kitaran itse arvostaa sen hintaiseksi, mitä siitä on maksanut ja on tyytyväinen...niin en ole ihan varma kannattaako ihan kaikkia mahdollisia asioita etsiä ja penkoa, että voisi todeta sen soittimen sittenkin huonoksi???
 
Käytetyssä kitarassa on aina riskinsä, mitä kaikkea siihen on ehkä vaihdettu vuosien aikana ja voi niitä yllätyksiä olla myös ihan uusissakin(harvemmin kuitenkin) jos ei osta mistään Alibabalta.
 
Luuviulu
28.08.2016 18:59:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei taas parahin: "high_society".
 
Ei tämä nyt kyllä etene tämä oikeinkirjoituksesi. Kun tarkoitat paikkaa (Mikseri), niin se kirjoitetaan ISOLLA se M-kirjain, koska se on paikka, ei laite.
 
-Aika paljon sua kiinnostaa mun elämäni, kun kuuntelet kuppaset lähes 20v vanhat NS. KERRALLA-PURKKIIN-OLOHUONE-DEMONI Mikseristäkin :D :D -Etsitkö elämääsi "valaistunutta" Gurua jota seurata kenties??? :D :D
 
Tässä, metaforani vain sulle:
"Valaistunein löytyy usein pimeimmästä paikasta". -Voinet alustavasti vaikkapa tunkea pääsi (sinne) ja esittää hälle kysymyksesi, jos se vaikka sattuisi asustamaan anuksessasi... :D
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
jhakwe
28.08.2016 19:12:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jättäkää nyt, hyvät ihmiset, edes se oikeinkirjoituskortti rauhaan, ettei homma mene tyystin absurdiksi.
 
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
Luuviulu
28.08.2016 19:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se ihme juttu, kun lähes joka kolmanteen, ihan melkeen kenen tahansa aloittamaan Viestiketjuun täytyy tulla noit ihme "piip-pareit" mukaan mölisemään! :D
 
-Ja vieläpä aiheesta, joka EI LIITY MITENKÄÄN kysymykseeni.
 
...ollen vieläpä mauttominta vittuilua, mitä Maailmas lienee, eli toisen ulkonäön arvostelu. -Varsinkin tyypiltä, jolla EI OLE OMAA KUVAA esillä........... :D :D :D
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
Luuviulu
28.08.2016 19:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"En kylläkään tiedä, miksi tässä on juurikin Kitarapaja otettu esille. Miksi olisi syytä uskoa, että heidän puolelta olisi jotain sellaista mikä ei pidä paikkansa? Voihan näinkin kai olla, mutta ei täällä käsittääkseni kukaan sellaista ole väittänyt, vaikka kitara olisi sieltä ostettukin."
 
-Mä ite kirjoitin ostaneeni Telen Kitarapajasta, kun en oikein usko, että siellä myyjä valehtelee päin naamaa mulle, kun sanoo sen olleen Originaali osiltaan ja sanoi tarkastaneensa kaik osat. ...mutta varmistetaan asia sitten ja viedään liikkeeseen kaveril, joka mikkejä modailee, niin varmistuu, että onko mikit aidot, vai Reissuet.
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
naavanka_
28.08.2016 19:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: "En kylläkään tiedä, miksi tässä on juurikin Kitarapaja otettu esille. Miksi olisi syytä uskoa, että heidän puolelta olisi jotain sellaista mikä ei pidä paikkansa? Voihan näinkin kai olla, mutta ei täällä käsittääkseni kukaan sellaista ole väittänyt, vaikka kitara olisi sieltä ostettukin."
 
-Mä ite kirjoitin ostaneeni Telen Kitarapajasta, kun en oikein usko, että siellä myyjä valehtelee päin naamaa mulle, kun sanoo sen olleen Originaali osiltaan ja sanoi tarkastaneensa kaik osat. ...mutta varmistetaan asia sitten ja viedään liikkeeseen kaveril, joka mikkejä modailee, niin varmistuu, että onko mikit aidot, vai Reissuet.

 
Siellähän ne on sivuilla kuvatkin josta tämä asia ois selvinny ennen yhtään kirjotusta.
 
Jytäurpo
28.08.2016 20:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Siellähän ne on sivuilla kuvatkin josta tämä asia ois selvinny ennen yhtään kirjotusta.
 
No niinpä näkyy. http://www.kitarapaja.com/images/products/img-0991-1067-800_orig.jpg
 
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
high_society
28.08.2016 20:07:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Hei taas parahin: "high_society".
 
Ei tämä nyt kyllä etene tämä oikeinkirjoituksesi. Kun tarkoitat paikkaa (Mikseri), niin se kirjoitetaan ISOLLA se M-kirjain, koska se on paikka, ei laite.
 
-Aika paljon sua kiinnostaa mun elämäni, kun kuuntelet kuppaset lähes 20v vanhat NS. KERRALLA-PURKKIIN-OLOHUONE-DEMONI Mikseristäkin :D :D -Etsitkö elämääsi "valaistunutta" Gurua jota seurata kenties??? :D :D
 
Tässä, metaforani vain sulle:
"Valaistunein löytyy usein pimeimmästä paikasta". -Voinet alustavasti vaikkapa tunkea pääsi (sinne) ja esittää hälle kysymyksesi, jos se vaikka sattuisi asustamaan anuksessasi... :D

 
Siis mitä helvettiä sä sekoat? Ihan vitun skitsoo juttua suollat heheheh =)=)
Ota punssi ja hellitä nuorimies.
 
Ja tää grammar natsi meininki ei toimi edes muusikoiden vanhurskaimmilla....
 
Joees
28.08.2016 21:26:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikuiset ihmiset(ainakin suurin osa) ja ketjun anti on tätä luokkaa. Miten olis matka itseensä ja sit funtsis että oliko taas omissa jutuissa kuinka paljon järkeä?
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Luuviulu
28.08.2016 21:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Kappas, hyvä kun joku tiesi, että siel on kuvia kepeist, jotka on jo myytykkin!! :D :D Kiitos, säästit isolt vaivalt :)
 
-En mä Netti-Sivuja yleensä kattele ja ei mul tullut mieleenkään, että kun KÄYTETTY Kitara on myyty, ni sen kuva on viel yli viikon pääst, itseasias 10päivä jälkeen siel esil ja en itseasias tajua sitäkään, että JOS nyt on pakko pitää esil kitara, jonka on myynyt, niin miks siin sit lukee: "Tilapäisesti loppu", kun kerran sellanen on TASAN 1KPL ollutkin siel, ni luulis siin sit lukevan: "Pysyvästi loppu", vai ajatellaanko siel, että tuon sen sinne takas ja sit se on siel TAAS myynnissä... :D :D Kuvittelin, että kun kuitti on tullut, ni koko keppi häipyy heiän sivuiltaan pois reaaliajas, tai noin se munst ois järkevint.
 
En edes tiennyt alunperinkään siel olevan tollasta. Kunhan kävelin liikkeen ohi ja päätin mennä sit sisäänkin ja katoin, että ompas kiva keppi just niil mikeil, joita olen etsinytkin, ni ostin sit sen pois.
 
...tuotanoin, Fender on kitarana voinut mennä huonommaks 70-Luvulla, mut Fender Wide Range (Humbucker) on aika vaikeaa mennä huonommaks, kun se tehtiinkin ekan kerran -71.............
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
Freewheeler
28.08.2016 23:24:27 (muokattu 28.08.2016 23:25:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

high_society: Siis mitä helvettiä sä sekoat? Ihan vitun skitsoo juttua suollat heheheh =)=)
Ota punssi ja hellitä nuorimies.
 
Ja tää grammar natsi meininki ei toimi edes muusikoiden vanhurskaimmilla....

 
Voi vide teidän juttujen kanssa...
 
Freewheeler
28.08.2016 23:25:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jytäurpo: No niinpä näkyy. http://www.kitarapaja.com/images/products/img-0991-1067-800_orig.jpg
 
Seiskavitoset orkkikset. Kolme sivua skeidaa mokoman kuvan takia...
 
Luuviulu
29.08.2016 00:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mä kerroin jo EKAL sivul ostaneeni ton Kitarapajasta, eli tarkalleen 27.08.2016 klo: 22:21:26. Kolmanneks viimeinen kirjoitukseni meni näin;
 
Toi on ostettu Helsingin Kitarapajasta ja KAIKKI osat on tarkistettu Originaaleigsi ja jos ei ole, niin tolle on VUODEN TAKUU myönnetty, ni mä vähän veikkaan, että kaikki on just niinkuin pitää. -Mut onks Kitarapaja sit yleisesti joku paikka johon ei voi luottaa, ni vien tarkistettavaks...? :D

Ps. Ainakin muistan nähneeni kuvan jossa Aatulla oli Telessään Wide Range tallassa.
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
mpekkanen
29.08.2016 09:48:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Toi on ostettu Helsingin Kitarapajasta ja KAIKKI osat on tarkistettu Originaaleigsi ja jos ei ole, niin tolle on VUODEN TAKUU myönnetty, ni mä vähän veikkaan, että kaikki on just niinkuin pitää. -Mut onks Kitarapaja sit yleisesti joku paikka johon ei voi luottaa, ni vien tarkistettavaks...? :D
 
Ps. Ainakin muistan nähneeni kuvan jossa Aatulla oli Telessään Wide Range tallassa.

 
Tämä oli sieltä eka sivulta ja ensimmäinen jossa Kitarapaja oli mainittu. Eipä sillä niin väliä, kai, mutta itse hieman ihmetyttää...Etkö itse sitten luota Kitarapajan myyjiin tai heidän kertomaansa?
Kun siis täällä jo ostetusta tavarasta kysyt, onko siinä originaaliosia?
 
Ei sillä, että minä tästä unia menettäisin.
Yleensä kyllä, nämä kannattaisi ottaa ensin selvää ja jos jostain syystä tai toisesta pitää jotain liikettä sellaisena, ettei luota heidän kertomaansa tai muutenkaan...Niin jättää sitten ostamatta.
Minusta Kitarapaja on kuitenkin Suomen oloissa aika harvinainen liike ja siellä kyllä on todella hyvin tietoa noista vintage soitimista. Ei ole kovinkaan kauheasti heillä sillä saralla kilpailijoita ja onhan se jo muutenkin aika kauan toiminut. Itsekkin olen sieltä useamman soittimen ostanut ja kyllä mahdolliset mikkien vaihdot on kerrottu. Yhden sellaisen olen jopa ostanutkin jossa oli tuo tallamikki vaihdettu ja ei sitä kyllä jätetty kertomatta.
Erään toisenkin sähkökitaran olen hommannut johon on sitten jälkikäteen laitettu tallaan mikki, kun siinä ei sellaista ole alkujaan ollut. Tämäkin kyllä mainittiin kun sen ostin. Tämän lisäksi olen saanut kaikenlaisia neuvoja kun olen siellä käynyt tai joskus soittanut ja kysynyt milloin mistäkin. Joskus kun kysyin eräästä kitarasta sen kytkennöistä, niin sanoivat että odottappa hetki...Kuului porakoneen ääni ja sanoivat miten ne kytkimet ja toiminnot menee. Heillä kun sattui olemaan juuri samanlainen soitin kaupassa. Ei ole minulle ainakaan osunut moista palvelua mistään muualta, että tosiaan vastaavanlaisesta kitarasta katsottaisiin puhelimessa pleksin alta kytkennöt. Tiedon sain alle parissa minuutissa ja silloin elettiin aikaa ennen nettiä...
Voihan jollain olla huonojakin kokemuksia kyseisestä liikkeestä, mutta kyllä itse ainkin pidän sitä hyvänä soitinkauppana ja siellä on vielä sellaisia soittimia jotka muutoinkin minua kiinnostaa. Tietoakin on varsinkin vintage puolen laitteista ja kyllä ihan muutenkin.
 
Järvisen käyttämästä tallamikistä jossain telessä, ei ole minulla mitään absoluuttista tietoa. Enemmän on varmaan ollut ainakin muita humbuckereita, mutta kyllä hänenkin käsien kautta on kulkenut sellainen määrä soittimia ettei niistä minulla ole kaikista mitään tarkempaa tietoa. Samoin nuo kieletkin, niin varmaan on käyttänyt jotain tiettyä paksuutta enemmän kuin jotain toista. Aika useasti kuitenkin lähes kaikki soittajat kokeilevat välillä hieman ohuempia ja sitten myös aavistuksen paksuimpiakin kieliä...
Saattaa Albertillakin olla ollut niin että Gibsoneissa ja Fendereissä on voinut olla hieman erilaiset kielet. En tiedä.
Ei se Albertin soundi kuitenkaan pelkästään niistä kielien merkistä ja paksuudesta ole kiinni+ kitara/efektit ja vahvistin osasto(joka ei sekään ollut ihan koko uraa täysin sama).
 
Lawrence of Suburbia
29.08.2016 09:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Tämä oli sieltä eka sivulta ja ensimmäinen jossa Kitarapaja oli mainittu. Eipä sillä niin väliä, kai, mutta itse hieman ihmetyttää...Etkö itse sitten luota Kitarapajan myyjiin tai heidän kertomaansa?
Kun siis täällä jo ostetusta tavarasta kysyt, onko siinä originaaliosia?

 
Kyllä ne mikit kannatta ehdottomasti tarkastaa/tarkastuttaa jos vähääkään epäilyttää. Onhan se periaatteessa mahdollista että Pajalla on tullut vahingossa tai jopa tarkoituksella väärä kuva nettisivuille vaikka se epätödennäköistä onkin.
 
Rauhan saa tarkastamalla.
 
mpekkanen
29.08.2016 10:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lawrence of Suburbia:
Rauhan saa tarkastamalla.

 
Toki toki. Itsellä ainakin tuon puolesta kaupat kyllä sujuneet Kitarapajan kautta aina ihan hyvin, kuten jo kirjoitinkin.
Varmaan Kitarapajalla on noista kuitenkin enemmän tietoa kuin mitä täällä yleensä on monellakaan kirjoittajalla. Eipä se tosin haittaa vaikka sitä kysyy täälläkin, niin saapahan tuosta rauhan.
Tosin tästä kyllä saattaa saada hieman sellaisenkin kuvan, että olisi jotenkin syytä olettaa ettei Kitarapajalla ole ihan aina puhtaat jauhot pussissa. Vaikka siis mitään tällaista ei olisi tapahtunutkaan. Siinä mielessä, olisi varmaan nuo tarkistuksen hyvä tehdä ennen ostamista. Varsinkin kun kuvatkin löytyy tuolta sivuilta... tietysti on toinen juttu jos on siitä ohitse kävellyt ja käynyt paikan päällä, eikä netistä katsonut sitä valikoimaa.
 
Luuviulu
29.08.2016 21:17:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en sanonut, etten luota Kitarapajaan VAAN IHAN PÄINVASTOIN sanoin, etten usko myyjän valehdelleen mul päin naamaa, kun kertoi tarkistaneensa osat!! -Sitä ennen mul vaan sanottiin, että; "Usein on vanhoist Wide Rangeist vaihdettu mikit muuksi, tai Reissueiksi", niin kirjoitin, että selvä, tarkistetaan mikit, kun ne kuitenkin maksaa n.400e / 1kpl, eli 800e mikit yhteensä jos todetaan vuoden takuun jälkee feikeiks, ni sit vituttais!! -Ja KUTEN KIRJOITIN, niin en Netti-Sivuillaan ollut käynyt, mä vaan kävelin ohi ja päätin mennä sisäl ja sit näin ton ja päätin ostaa pois. -Mul ei ole tietoa onko Kitarapaja luotettava, tai ei. -Mut nähtyäni noi kuvat, ni uskon liikkeen luotettavuuteen ja mikkejä ei tarvitse tarkistaa, kun ovat taatusti ne, mitä kuvissa on.
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
hollstro
29.08.2016 21:33:50 (muokattu 29.08.2016 21:34:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai takuu kata sitä että osat on orginaalit. Ainoastan sen että kitara toimii sellaisena kun se on ostettu. Toki jos takuusopimuksessa on mainittu että takuu kattaa senkin, että kitara on täysin alkuperäinen niin asia on eri. Tuollaista takuuta en ole ikuna nähnyt ja vintagekitaraa on mennyt käsien läpi jonkun verran. '75 Fender ei edes ole niin kallis että siitä tehtäisi syväluotaavaa analyysiä alkuperäisyydestä, toisin kuin jotkut 50-luvun graalit.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Luuviulu
29.08.2016 22:18:40 (muokattu 29.08.2016 22:24:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No minä nyt kuitenkin sanoin, että jos kaikki osat, on täysin originaalit ja mikit Originaalit Fender Wide Ranget vuodelta -75, ni tehdään kaupat ja sanoi tarkastaneensa sen ja KAIKKI paitsi kielet on Originaalit ja JOS JOTAIN EPÄSELVYYKSIÄ tulee, ni mul on kuitis takuu ja 1v aikaa palauttaa keppi kauppaan ja saada rahat takas. -TOSSA Asiassa ei siis liene mitään epäselvyyttä.
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
hollstro
29.08.2016 22:34:39 (muokattu 29.08.2016 22:35:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: No minä nyt kuitenkin sanoin, että jos kaikki osat, on täysin originaalit ja mikit Originaalit Fender Wide Ranget vuodelta -75, ni tehdään kaupat ja sanoi tarkastaneensa sen ja KAIKKI paitsi kielet on Originaalit ja JOS JOTAIN EPÄSELVYYKSIÄ tulee, ni mul on kuitis takuu ja 1v aikaa palauttaa keppi kauppaan ja saada rahat takas. -TOSSA Asiassa ei siis liene mitään epäselvyyttä.
 
Enpä usko että saat paluattaa ja rahat takaisin jos löytyy vaikka vaihdettu potikka. Sitä ei siinä kuitissa kuitenkaan lue. Sen verran monta keppiä olen pajalta ostanut. Kuvia peliin niin uskon.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «