Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kemper profiling amp:ista??
1 2
blues guitar
23.08.2016 20:29:16 (muokattu 23.08.2016 20:53:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus:.....Sinänsähän käyttö ei nykysellään oo kovin helppoa, ainakii mun mielestä Kemperin miljoonat säädöt ois huomattavast helpommat jos niitä pystyis käyttää usb-piuhan kanssa koneelta, rigien säätäminen on onneks tehty maholliseks koneelta mikä helpottaa käyttöä edes vähän
 
Mun mielestä Kemperin käyttö on ihan yhtä helppoa kuin putkivahvarin. Näpsäytät virran päälle, odotat hetken että kone käynnistyy (suurinpiirtein sama aika kuin putkien lämpeneminen), laitat piuhan kiinni, kytket päättärin/ aktiivikaiuttimet päälle (stand by on), alat soittamaan.
Kaikki samat säädöt kuin putkivahvistimessakin löytyy pyöritettävillä "potikoilla", lisäksi reverb, delay ja modulation säädöt.
Vaikka laitteesta löytyy "miljoonia" erilaisia mahdollisuuksi, ei niitä ole pakko käyttää jos vaikuttaa liian monimutkaiselta, peruskäyttö ei poikkea perinteisen kitaranvahvistimen käytöstä.
Itselläni käytössä alle 10 hyväksi havaitsemaani rigiä.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Laulava Kylätohtori
23.08.2016 21:05:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Mun mielestä Kemperin käyttö on ihan yhtä helppoa kuin putkivahvarin. Näpsäytät virran päälle, odotat hetken että kone käynnistyy (suurinpiirtein sama aika kuin putkien lämpeneminen), laitat piuhan kiinni, kytket päättärin/ aktiivikaiuttimet päälle (stand by on), alat soittamaan.
Kaikki samat säädöt kuin putkivahvistimessakin löytyy pyöritettävillä "potikoilla", lisäksi reverb, delay ja modulation säädöt.
Vaikka laitteesta löytyy "miljoonia" erilaisia mahdollisuuksi, ei niitä ole pakko käyttää jos vaikuttaa liian monimutkaiselta, peruskäyttö ei poikkea perinteisen kitaranvahvistimen käytöstä.
Itselläni käytössä alle 10 hyväksi havaitsemaani rigiä.

 
Mielestäni putkivahvareidenkin 'helppoudessa' on eroja. Toiset vaan pistetään päälle ja soundi on hunajaa, toiset taas vaativat tarkkaa säätöä. Esim. Mesat on sitä kaliiperia, etten taitaisi ilmaiseksikaan ottaa, jos olisi pakko pitää itsellä. Tai siis ainakin jotkin mallit, olisko ainakin Mark III ym...
 
They pass too much electricity. -SRV
blues guitar
23.08.2016 21:17:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mielestäni putkivahvareidenkin 'helppoudessa' on eroja. Toiset vaan pistetään päälle ja soundi on hunajaa, toiset taas vaativat tarkkaa säätöä. Esim. Mesat on sitä kaliiperia, etten taitaisi ilmaiseksikaan ottaa, jos olisi pakko pitää itsellä. Tai siis ainakin jotkin mallit, olisko ainakin Mark III ym...
 
Mutta ei kai sitä mesaakaan tarvitse kokoaika olla säätämässä, ei ainakaan niitä mitä minulla on ollut. Mk kolmosta mulla ei ole ollu. Kerran kun ne säädöt saa kohdalleen niin antaa olla siinä. :D
 
Se on taas ihan eri juttu, että yhtenä päivänä kaikki kuulostaa paskalta ja toisena päivänä hyvältä, vaikka on ihan sama soundi.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Laulava Kylätohtori
23.08.2016 21:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Mutta ei kai sitä mesaakaan tarvitse kokoaika olla säätämässä, ei ainakaan niitä mitä minulla on ollut. Mk kolmosta mulla ei ole ollu. Kerran kun ne säädöt saa kohdalleen niin antaa olla siinä. :D
 
Enpä osaa sanoa. :)
 
Se on taas ihan eri juttu, että yhtenä päivänä kaikki kuulostaa paskalta ja toisena päivänä hyvältä, vaikka on ihan sama soundi.
 
Tämä on kyllä outo ilmiö. Joskus itsekin miettinyt, mistä se johtuu...
 
They pass too much electricity. -SRV
antikristus
23.08.2016 22:30:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Mun mielestä Kemperin käyttö on ihan yhtä helppoa kuin putkivahvarin. Näpsäytät virran päälle, odotat hetken että kone käynnistyy (suurinpiirtein sama aika kuin putkien lämpeneminen), laitat piuhan kiinni, kytket päättärin/ aktiivikaiuttimet päälle (stand by on), alat soittamaan.
Kaikki samat säädöt kuin putkivahvistimessakin löytyy pyöritettävillä "potikoilla", lisäksi reverb, delay ja modulation säädöt.
Vaikka laitteesta löytyy "miljoonia" erilaisia mahdollisuuksi, ei niitä ole pakko käyttää jos vaikuttaa liian monimutkaiselta, peruskäyttö ei poikkea perinteisen kitaranvahvistimen käytöstä.
Itselläni käytössä alle 10 hyväksi havaitsemaani rigiä.

 
Vähän tyhmää ois mun mielestä ostaa Kemper ja olla käyttämättä ominaisuuksia ja soittaa tehdasrigeillä ilman efektejä. Soittohan toimii noin kun kuvailit mut ite käytän Kemperin efektejä ja eri efektejä eri soundeilla ja kaikki ne pitää ekalla kerralla laittaa kuntoo ja siihen se kone, iso näyttö, hiiri ja näppis ois kätevä, eihän sitä joka kerta olla koneeseen kytkemässä.
 
blues guitar
24.08.2016 07:01:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Vähän tyhmää ois mun mielestä ostaa Kemper ja olla käyttämättä ominaisuuksia ja soittaa tehdasrigeillä ilman efektejä. Soittohan toimii noin kun kuvailit mut ite käytän Kemperin efektejä ja eri efektejä eri soundeilla ja kaikki ne pitää ekalla kerralla laittaa kuntoo ja siihen se kone, iso näyttö, hiiri ja näppis ois kätevä, eihän sitä joka kerta olla koneeseen kytkemässä.
 
Itse taas tykkään tehdä säädöt mielummin potikoita pyörittämällä kuin hiirellä näpyttelemällä. Makuasioita.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
jhlamm
25.08.2016 22:20:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä oli jo jotain keskustelua alla, jota en jaksanut niin tarkasti läpi käydä. Silti törkeästi tööttään oman mielipiteeni.
 
Kemper on ehkä kallis (termi jota köyhät käyttää), mutta hinta-laatu-suhteeltaan erinomainen. Se eroaa muista vastaavista mallinnustekniikan ansiosta. Se mallintaa suoraan sitä soundia vahvistimesta impulssien avula (tietäjät voi korjata). Osa vahvistimista tekee jotain vastaavaa, mutta tätä varten pitää olla jo lähellä sitä alkuperäistä soundia että mätchäys onnistuu. Käsittääkseni Kemper on myös patentoinut tuon tekniikan eli sen varjolla vastaavaa samalla tekniikalla tuskin ihan muutamaan vuoteen puskee markkinoille.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
WeetM
26.08.2016 08:55:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Vähän tyhmää ois mun mielestä ostaa Kemper ja olla käyttämättä ominaisuuksia ja soittaa tehdasrigeillä ilman efektejä. Soittohan toimii noin kun kuvailit mut ite käytän Kemperin efektejä ja eri efektejä eri soundeilla ja kaikki ne pitää ekalla kerralla laittaa kuntoo ja siihen se kone, iso näyttö, hiiri ja näppis ois kätevä, eihän sitä joka kerta olla koneeseen kytkemässä.
 
Mitä softaa olet käyttänyt Kemperin efektien yms. säätämiseen koneella ja millaisia kokemuksia sinulla siitä on? Virallista editoriahan Kemperille ei ole edelleenkään olemassa, mutta foorumeilla olen kyllä törmännyt muutamaan käyttäjävoimin tehtyyn editorisoftaan ja kokemukset näistä kyllä kiinnostaisivat. Rig Manager on toki sitten rigien järjestelyä ja performancejen hallintaa varten, mutta sillä ei pysty rigien säätöjä muuttelemaan.
 
antikristus
26.08.2016 09:05:37 (muokattu 26.08.2016 09:06:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WeetM: Mitä softaa olet käyttänyt Kemperin efektien yms. säätämiseen koneella ja millaisia kokemuksia sinulla siitä on? Virallista editoriahan Kemperille ei ole edelleenkään olemassa, mutta foorumeilla olen kyllä törmännyt muutamaan käyttäjävoimin tehtyyn editorisoftaan ja kokemukset näistä kyllä kiinnostaisivat. Rig Manager on toki sitten rigien järjestelyä ja performancejen hallintaa varten, mutta sillä ei pysty rigien säätöjä muuttelemaan.
 
Minä:...kone, iso näyttö, hiiri ja näppis OIS kätevä...
 
Tällä hetkellä siis käytän jakkaraa vahvarin eessä, se on tän hetken paras saatavilla oleva ratkasu.
 
WeetM
26.08.2016 10:00:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Tällä hetkellä siis käytän jakkaraa vahvarin eessä, se on tän hetken paras saatavilla oleva ratkasu.
 
No kappas, ehdin jo innostua :D
 
dDevil
21.11.2016 15:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskellu tuosta Kemperistä, ja varmaan ihan pätevä laite vaikken oikeen ymmärrä ton hienoutta. Pitänee olla keikkaileva muusikko, että asian ymmärtää.. Sitä en vaan tajua, että yhtäkkiä mallintavasta vahvistimesta on tullut ihan hyväksyttävä juttu, kun aikasemmin kaikki kamarunkkarit piti ko. asiaa jumalanpilkkana ja rikoksista suurimpana. :D
 
Spank the monkey!
Skebaristi
21.11.2016 15:42:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko pyytää, että keskustelu pidetään tässä yhdessä jo varsin pitkässä ketjussa?
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/ … osts.php?c=15&t=197911&o=1300&co=60
 
hallu
21.11.2016 20:02:48 (muokattu 21.11.2016 20:03:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dDevil: Lueskellu tuosta Kemperistä, ja varmaan ihan pätevä laite vaikken oikeen ymmärrä ton hienoutta. Pitänee olla keikkaileva muusikko, että asian ymmärtää.. Sitä en vaan tajua, että yhtäkkiä mallintavasta vahvistimesta on tullut ihan hyväksyttävä juttu, kun aikasemmin kaikki kamarunkkarit piti ko. asiaa jumalanpilkkana ja rikoksista suurimpana. :D
 
No nyt ne on tarpeeksi kalliita :-D . No vakavsti otettuna, niin kehittyyhän tekniikka ja mallintavat ovat tänäpäivänä melkisen hyvin verrattuna takavuosien vastaaviin. Tosin se antaa odottaa, että muutaman vuoden kuluessa nämä kaikkei kemperit ja axe on so last seasoneja, vaikka kuinka muuta väitettäisiin. Esimerkiksi ei niin montaa vuotta sitten Eleven rakkia pidettiin jeesuksen toisena tulemisena, mutta niin vain sekin jäi unholaan ja mahtaisiko moinen kelvata enää ...... no kelpaa varmaa, mutta ei se ole yhtä seksikäs kuin nämä axet ja kemperit sun muut.
 
Niin se vaan menee tietokoneiden maailmassa, että oli se rakkine nyt kuinka hieno ja ihana tahansa niin huomenna se on jo vanhanaikainen. Onneksi nämä musa-alan innovaatiot kestävät pikkuisen enemmän käyttöä kuin ihan tavis tietsikat, mutta miten esimerkiksi ajurituki säilyy tulavaisuuden käyttöjärjestelmiin? toimiiko Kemper esimerkiksi Linuxin kanssa ? tai minkä käyttisten kanssa se toimii (en ole tarkastanut, kai se niiden kotisivulla sanotaan). Mutta jatkuvuuden kannaltahan tuollaiset ovat ihan relevantteja kysymyksiä. Kuinka kauan laitteeseen saa firmispäivityksiä?
 
Kyllähän kamarunkkaus varsinkin n Kemperillä paljon ihanampaa ja edullisempaa kuin ostamalla niitä analogisia vahvareita. Profilointihan antaa tosipaljon mahdollisuuksia muovailla niitä soundeja ja tehdä asioita joita ei niillä analogisilla pysty edes tekemään ja juuri siinä näen itse näiden kempereiden kiinnostavuuden kotikäytössä. Ottaa askel sinne mihin ei analogisella pääse.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Juzpe
22.11.2016 11:04:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm:
Kemper on ehkä kallis (termi jota köyhät käyttää), mutta hinta-laatu-suhteeltaan erinomainen.

 
"Hinta-laatusuhde on persaukisten propagandaa." - F_Lame
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «