Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ed.omistajan mukaan..ed.omistajan jäljiltä naarmut..
1 2
balanced1
20.08.2016 14:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ihme myynti-ilmoituksissa on, että pitää vetää edellinen omistaja mukaan? Jos omistat myytävän tavaran, se on sinun, ei edellisellä omistajalla ole mitää tekemistä enää sen kanssa. Ei liity omakohtaista kokemusta, mutta lukee aika monessa ilmoituksessa. Jos myyt tavaraa, jäljet ovat sinun kitarastasi, edellisillä omistajilla ei ole vastuuta. Kiitos, nyt helpotti :D

GAS never dies.
ÄrGee
20.08.2016 15:57:22

Ei se liity vastuuseen, vaan soittimen historiaan. Joskus ostaja haluaa tietää miten monta omistajaa sillä on ollut ja mistä hankittu.

Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
jhamarila
20.08.2016 17:02:20

Samaa ihmetellyt itsekin. Toinen on nämä jotka ovat kiinnostuneita enemmän pahvipakkauksista ja paperinpalasista kuin itse pakkauksen sisällöstä. Noh, fetissinsä kullakin ja usein nämä "hierojat" jäävätkin nuolemaan näppejään kun tavara löytänyt sitä himoitsevan ostajansa siinä vaiheessa kun alkaa tulemaan partikkeleja " no voisin mä ton kai sittenkin ostaa..."

balanced1: Mikä ihme myynti-ilmoituksissa on, että pitää vetää edellinen omistaja mukaan? Jos omistat myytävän tavaran, se on sinun, ei edellisellä omistajalla ole mitää tekemistä enää sen kanssa. Ei liity omakohtaista kokemusta, mutta lukee aika monessa ilmoituksessa. Jos myyt tavaraa, jäljet ovat sinun kitarastasi, edellisillä omistajilla ei ole vastuuta. Kiitos, nyt helpotti :D

http://www.rush.com/ http://www.davidgilmour.com/ http://fish-thecompany.com/
Jymi
20.08.2016 17:17:56 (muokattu 20.08.2016 17:18:33)

Kai siinä myyjä yrittää antaa vaikutelman että hän pitää tavaroista huolta joten häneltä kyllä uskaltaa ostaa. Tosin eipä ne naarmut siitä mihinkään häviä vaikka nykyinen omistaja pitäisi kuin kukkaa kämmenellä eli samaa mieltä aloittajan kanssa. Kunto ratkaisee ei se kuka niitä naarmuja tai koloja on tehnyt.

ÄrGee
20.08.2016 17:32:05

jhamarila: Samaa ihmetellyt itsekin. Toinen on nämä jotka ovat kiinnostuneita enemmän pahvipakkauksista ja paperinpalasista kuin itse pakkauksen sisällöstä. Noh, fetissinsä kullakin ja usein nämä "hierojat" jäävätkin nuolemaan näppejään kun tavara löytänyt sitä himoitsevan ostajansa siinä vaiheessa kun alkaa tulemaan partikkeleja " no voisin mä ton kai sittenkin ostaa..."

No tuota esim. äänikortteja jne. ostaessa se voi olla tärkeätä kaikenlaisten lisenssien ja softien takia. Riippuu ihan tuotteesta mitä on kauppaamassa. Itsellä on pari laitetta sellaisia tällä hetkellä, missä aion mainita myynti-ilmoituksessa nämä seikat niiden tärkeyden takia.

Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Laulava Kylätohtori
20.08.2016 17:57:24

Itse kyselen aina boksia ja lappuja, koska tiedän kaiken menevän lopulta takaisin myyntiin - ennemmin tai vielä nopemmin. Ja alkuperäiset paketit helpottavat myyntiä - joillekin ne ovat kauppojen toteutumisen kannalta kynnyskysymyksiä. Mulla on pedaalikauppoja jäänyt tekemättä (siis olen ollut myyjänä) alkuperäisen paketin puutteen takia..

They pass too much electricity. -SRV
Dropped C
20.08.2016 18:15:08

Jos nyt bassoni jostain ihmeen syystä myisin, niin kyllä ilmoituksessa mainitsisin, että on omassa käytössä nähnyt kymmeniä keikkoja ja satoja reenejä ja aikaisempien omistajien käytössä luultavasti vielä satoja keikkoja ja tuhansia reenejä ja että ulkonäkö on sen mukainen.

Jymi
20.08.2016 18:39:28

Enpä ole autoakaan koskaan nähnyt myytävän siten että olen ajanut tällä 15t km ja se on edellinen omistaja joka hävyttömät 300tkm tällä ajeli.

Gary Enfield
20.08.2016 18:42:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko kitaralle eduksi jos sen edellinen omistaja oli vanha mummo joka vaan sunnuntaisin soitteli pikkasen iltapäivän toivottuja?

Metalkallo
20.08.2016 18:52:42

Mun mielestä on ihan ok jos mainitsee esim. naarmuista tai lommoista tavarassa jos ne on edellinen omistaja aiheuttanut, jos edellinen omistaja on kertonut ne aiheuttaneen. Mä en näe tuossa mitään syyllistämistä vaan juuri sitä historian mainitsemista.

Stratossa pitää olla ISO LAPA!
Arms
20.08.2016 19:30:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärrän, että mainitaan kolhuista ja isommista naarmuista, niin sen pitääkin olla. Mutta mitä ihmettä sillä alkuperäis pakkauksella on merkitystä? Jos sen puuttumiseen kaatuu kaupat, niin ei voi kuin ihmetellä.

http://www.facebook.com/AdiosStudios
Tympee Huttunen
20.08.2016 19:53:06

Onhan se vähän harmi jos kulli, hakaristi ja pentagrammi menee omaan piikkiin, jos aiempi omistaja on asioille ollut omistautunut. Siinä säästää ainakin miksi-kysymykset.

Aakoo
20.08.2016 20:14:27

Tympee Huttunen: Onhan se vähän harmi jos kulli, hakaristi ja pentagrammi menee omaan piikkiin, jos aiempi omistaja on asioille ollut omistautunut. Siinä säästää ainakin miksi-kysymykset.

kyllä sekin sun piikkiin menee silti. Ihan itse olet soittimen "logolla" varustettuna ostanut.

Gabe
20.08.2016 20:37:02

Laulava Kylätohtori: Itse kyselen aina boksia ja lappuja, koska tiedän kaiken menevän lopulta takaisin myyntiin - ennemmin tai vielä nopemmin. Ja alkuperäiset paketit helpottavat myyntiä - joillekin ne ovat kauppojen toteutumisen kannalta kynnyskysymyksiä. Mulla on pedaalikauppoja jäänyt tekemättä (siis olen ollut myyjänä) alkuperäisen paketin puutteen takia..

Mulla jäi kerran kaupat tekemättä kun oli alkuperäinen boxi rutussa.

Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
mpekkanen
20.08.2016 20:41:34

Eihän se toki mitään syyllistämistä ole jos kertoo, ettei itse ole tehnyt jotain kirkkovene koverruksia tms.
Jos on vaikka kitaran hankkinut ja siihen on ollut tarkoitus sitten tehdä joku remontti, joka on syystä tai toisesta sitten jäänyt...
Eihän sitä nimellä tarvitse ketään mainita ja itse en ainakaan edes monestakaan soittimesta muista, myyjän nimeä. Varsinkin jos ne on jostain käytettynä torilta ostettu useita vuosia sitten.
Ei kyllä tuollaisia kirkkovene soittimia kyllä ole, mutta ei nuo kaikki ihan kaupan hyllyltäkään vedetyssä kunnossa kuitenkaan...

Ei ne elämän jäljet tosiaan siitä parane, mutta ei kai se haittaa jos mainitsee ettei niitä ole itse tehnyt. Eikä siis tiedä mistä on mikäkin naarmu tullut. Joku kun voi joskus olla hyvinkin kiinnostunut kaikenlaisista jäljistä jne... mistä ne on tulleet. En minä ainakaan kaikista kitaroista muista edes niitä omiakaan kolhuja, mistä ja miten on mikäkin tullut. Jotkut ovat jääneet mieleen, mutta onneksi pää osaa suodattaa edes jotenkin tuota joutavaa tietoa. Voisi tehdä sitä kyllä enemmänkin, kun ei ihan jokaisella pienen pienellä pintanaarmulla ole mitään väliä.

Jotkut kun tosiaan keräilevät kitarakamaa ja niiden pitää olla täysin naarmuttomia. Efekteissä alkuperäiset pahvilaatikot jne.
Ei siinäkään mitään pahaa ole, mutta monikin tavara alkaa pidemmän päälle maksamaan käytettynä jo aika paljon. Jos siinä ei saa yhtään elämä ja soitto näkyä. Eikä monellakaan ole varmaan jotain pahveja tallessa jostain useiden kymmenien vuosien takaisista pedaaleista tai kitaroistakaan. Jos niissä on sellaisia ollut mukana.

Pelimonni
21.08.2016 01:55:58

Tosiaan. Kitaransoitto ei ole balettia, Golfia, Perhokalastusta, vaan oikiasti fyysistä hommaa. Väkiselläkin soitin saa osumaa, jos ei muuta , niin hikeä ainakin.
Itse en etsisi virheetöntä, vaan ajan kokenutta, joten puut on asettunut.
Toisaalta kohta paan myyntiin oman 2012 Straton, jossa vielä teipit plekseissä.
Takuulla on myyntivaltti. Ostaja ottakoon teipit irti.

Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
jhakwe
21.08.2016 10:49:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä on erittäin kohtuullista mainita ainakin mahdollisten huoltojen tai muutostöiden kohdalla, onko ne teetetty itse vai "edellisen omistajan mukaan", jos ei ole satavarma työn tekijästä tai ymmärrä asian päälle. Jos edellinen omistaja sanoo huollattaneensa styrkkarin vuosi sitten hyvämaineisella firmalla X, eikä nykyinen omistaja osaa asiaa tarkistaa, se on varsin hyvä vastuuvapautus ja kertoo ostajallekin, että "laitteen pitäisi olla huollettu, mutta mistäs näistä tietää". Mulle on kulkeutunut melkoisen paljon tavaraa, joka on myyjän mukaan ollut sen-ja-sen ammattilaisen läpikäymää, mutta tarkemmalla tarkastelulla selvästi jonkun naapurin ukon pikku kaljoissa ropaamaa.

http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
Sarko
21.08.2016 10:51:43

Joiden run-of-the-mill pedaalien pahviboksien kanssa en ole ostajana niin tarkka mut joidenkin DAmien ja muiden ultrabutiikkien kanssa asia on varmaan eri.

"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
tender.insanity
21.08.2016 19:07:58

Ei niitä tavaroita kannata pakkauksesta edes purkaa, niin tulee hyvät voitot tulevaisuudessa. Aikamoisilla hinnoilla menee esim avaamattomat lego ja heman pakkaukset.

mpekkanen
21.08.2016 19:27:54

tender.insanity: Ei niitä tavaroita kannata pakkauksesta edes purkaa, niin tulee hyvät voitot tulevaisuudessa. Aikamoisilla hinnoilla menee esim avaamattomat lego ja heman pakkaukset.

Muutamia vuosia sitten oli jossain Iltalehdessä tai Ilta-Sanomissa, että 80-luvulla olevista Star Wars ukoista maksettaisiin aika hyvin Ebayssa. Jos löytyisi varsinkin Darth Vader alkuperäissä pakkauksessa ja avaamattomana, niin hinta oli useita tuhansia :)
Oli ne kyllä aikoinaankin suhteellisen kalliita, mutta noin 15 markan luokkaa kuitenkin.
Tuossa olisi pitänyt olla tosiaan se laatikko ja avaamaton.

Vielä tuosta kun edellisen omistajan mainitseminen ei ole hyväksi(jonkun/joidenkin mielestä), niin tokihan jokainen tekee sen myynti-ilmoituksensa niin että se menisi kaupaksi. Joskus kyllä tuntuu ettei sitäkään edes yritetä, mutta se on jo toinen juttu...

Kyllä minusta jos kitara on ostettu uutena vaikka liikkeestä X puoli vuotta sitten-->On sen ilmoittaminen parempi kuin sen jättäminen pois.
Vai varmaan joidenkin mielestä pitäisi jokaisessa ilmoituksessa olla erikseen vain myydään tuote X. Myydään se sellaisessa kunnossa kun se nyt on ja takuuta ei ole, enkä mihinkään enää sitä jälkeenpäin vaihda. Rahoja en myöskään palauta. Silloinkin kun kyse olisi muutaman kuukauden vanhasta ja uutena itse ostetusta täysin ehjästä ja hyvä kuntoisesta kitarasta...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti